AFC AJAX - ADO Den Haag 28-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 26, 2008 12:35 pm

Als voetballer? Van Basten tekende een voorcontract bij Milan en liep bijna gratis de deur uit. Die was alleen met zichzelf bezig.

Als trainer? Te weinig bewezen. Eigenlijk nog niets bewezen. In Italie zou hij hopeloos zijn mislukt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr dec 26, 2008 12:47 pm

Ik vraag me af of trainer worden bij een club in Italië op dat moment moeilijker was geweest dan trainer worden bij Ajax.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 26, 2008 12:54 pm

A, ik begrijp het. Het is toeval dat van Basten voor de tweede keer in zijn leven bij Ajax terech komt. Ajax is op dit moment 'toevallig' de club waarvan van Basten het meest profijt kan trekken.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr dec 26, 2008 1:23 pm

joey schreef:Als voetballer? Van Basten tekende een voorcontract bij Milan en liep bijna gratis de deur uit. Die was alleen met zichzelf bezig.

Als trainer? Te weinig bewezen. Eigenlijk nog niets bewezen. In Italie zou hij hopeloos zijn mislukt.
Wat een non-discussie weer. :excited.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr dec 26, 2008 2:00 pm

LucaS schreef:A, ik begrijp het. Het is toeval dat van Basten voor de tweede keer in zijn leven bij Ajax terech komt. Ajax is op dit moment 'toevallig' de club waarvan van Basten het meest profijt kan trekken.
Ik denk dat het nu meer met de leeftijd van zn kinderen te maken heeft dat ie in Nederland wil blijven.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 26, 2008 3:01 pm

Gabri vergezelt Lindgren in ziekenboeg
Geschreven op vrijdag, 26 december om 14:46

Het is nog onduidelijk of Gabri zondag inzetbaar is in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag. De middenvelder van Ajax is ziek en ontbrak vrijdag op de training. Zaterdag wordt beslist of de Spanjaard tegen de Hofstedelingen inzetbaar is. Naast de langdurig geblesseerden Maarten Stekelenburg, Ismaïl Aissati, Mitchell Donald en Jan-Arie van der Heijden is ook Rasmus Lindgren zondag niet inzetbaar tegen ADO. De blessure aan zijn rechterenkel is nog onvoldoende genezen.

Marco van Basten heeft de komende tegenstander de afgelopen weken bestudeerd en verwacht dat de ploeg 'inzakt en vervolgens countert'. "Dat doen ze met succes, getuige de resultaten van de laatste tijd", doceerde de trainer vrijdagmiddag op de persconfentie. "Ze hebben al een tijdje niet meer verloren en onder andere ruim van NAC Breda gewonnen. Dat zegt wel iets over de kracht van de ploeg."

"We willen de lijn doortrekken. Er is vorige week goed gevoetbald in Doetinchem. Maar vergeet niet dat we een uur lang met een man meer speelden. En vóór de rode kaart van Joost Volmer kreeg ook De Graafschap scoringskansen. Ik was tevreden over hoe wij zijn blijven voetballen, nadat we met een man meer kwamen te staan.”

"Het zou raar zijn als ik nu de boel om zou gooien. Het is niet nodig. Al moeten we de komende dagen wel afwachten hoe het met Gabri gaat", aldus Van Basten, die hoopt dat iedereen na afloop blijft zitten in verband met het afscheid van Klaas-Jan Huntelaar. "Hij verdient het om waardig afscheid te kunnen nemen van Ajax en van het publiek, maar niks is belangrijker dan de wedstrijd. Als wij die wedstrijd goed spelen en weten te winnen, dan draagt dat bij aan de sfeer rondom zijn afscheid."

VZ

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 26, 2008 3:02 pm

joey schreef:Als voetballer? Van Basten tekende een voorcontract bij Milan en liep bijna gratis de deur uit. Die was alleen met zichzelf bezig.
Ajax had het aan het financiele brein JC te danken dat we maar liefst 2.7 miljoen gulden voor MVB vingen. Minimaal basissalaris, hoge premies. Erg handig in een tijdperk waarin de transfersom werd bepaald aan de hand van het salaris. :excited.gif:

Maar niet de fout van JC natuurlijk. :hypocrite.gif: Geef MVB eens ongelijk. Dil ging voor 17 miljoen gulden. Waarschijnlijk kreeg MVB van Milan een x-aantal miljoenen aan tekengeld omdat ie qua transfersom vrijwel niets kostte.
Als trainer? Te weinig bewezen. Eigenlijk nog niets bewezen. In Italie zou hij hopeloos zijn mislukt.
Gelukkig leg je haarfijn uit waarom MVB als trainer in Italie zou zijn mislukt. :smallgrin.gif: Dit is een koe in z'n kont kijken.

Ajax lag na jaren van wanbeleid op z'n gat. MVB durfde erin te stappen en het gaat i.m.o. langzaam maar zeker de goede kant op...

MVB loopt niet weg voor problemen (Ajax) en durft z'n verantwoordelijkheid voor het Nederlandse voetbal (Oranje) op zich te nemen. Dát heeft ie in elk geval voor op excuus-Truus Cruijff. Die loopt al 10 jaar enkel in de kantlijn te zeiken en schuldigen aan te wijzen. En op het moment dat er een beroep op 'm wordt gedaan, haakt ie steevast af. Geen vent, die Cruijff. En dat is MVB wél.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 26, 2008 3:07 pm

MvB neemt inderdaad alle verantwoordelijkheid. Dat kan ik hem niet ontzeggen. Laten we hopen dat hij het goed weet te hervormen, want dat het 'langzaam de goede kant op gaat' is natuurlijk ook reinste kolder. Ik zie weinig signalen dat het beter gaat, maar we zijn ook pas een halfjaartje bezig. Het zou al een stuk helpen als we een verdediger van formaat wisten te halen.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 26, 2008 3:19 pm

Peter schreef: want dat het 'langzaam de goede kant op gaat' is natuurlijk ook reinste kolder. Ik zie weinig signalen dat het beter gaat,
Dat is absoluut geen kolder. Vorig seizoen deed Ajax europees al niet meer mee rond deze tijd. Een jaar eerder had Ajax 20 verliespunten in de HCE, 11 punten achterstand op de koploper en had zich niet weten te kwalificeren voor de CL. Jaar daarvoor: een straatlengte achterstand in de HCE. Jaar daarvoor: zeer slechte prestaties in de CL, 5 punten achter op PSV en AZ. Jaar daarvoor: laatste in zwakke CL-poule.

Qua prestaties is dit de beste eerste seizoenshelft sinds 2002/2003. De selectie is verlost van een regenwoud aan dead wood en er is rust rond de club. Het gaat met Ajax onder MVB voorlopig een stuk beter dan het onder collega-rookie Blind en de veel meer ervaren HtC en Koster ging. Dat kan geen zinnig mens ontkennen.

Neemt niet weg dat er nog zeer veel werk op MVB wacht. Spel en prestaties moeten nog sterk verbeteren, maar de eerste tekenen van herstel zijn voorhanden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 26, 2008 3:24 pm

Foei wimpey, scorebordjournalistiek. Dat mag alleen in de topic over de harde cijfers. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 26, 2008 3:25 pm

Als Gabri niet kan spelen as zondag, dan zou ik Vertonghen naar het Middenveld verhuizen. Silva rechtsback en VD Wiel in het centrum.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 26, 2008 3:27 pm

Waarom kan hij niet spelen? Is hij weer eens geblesseerd?

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » vr dec 26, 2008 3:27 pm

Ziek

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 26, 2008 3:31 pm

wimpey schreef:Ajax had het aan het financiele brein JC te danken dat we maar liefst 2.7 miljoen gulden voor MVB vingen.
Nee hoor. Cruijff was erg boos dat Van Basten haast niets opleverde. Dat kwam doordat Ajax haast geen geld had en Ajax Van Basten dus een betrekkelijk laag salaris had aangeboden. PSV bijvoorbeeld betaalde aanmerkelijk meer.
Van Basten tekende dat contract toen Cruijff nog niet eens trainer van Ajax was. Van Basten weigerde vervolgens bij te tekenen omdat hij al een voorcontract had. Cruijff kon daar helemaal niets aan doen.
Waarschijnlijk kreeg MVB van Milan een x-aantal miljoenen aan tekengeld omdat ie qua transfersom vrijwel niets kostte.
Natuurlijk. Lekker lucratief, dat voorcontract. Milan flikte later met Kluivert hetzelfde. Probleem voor de speler is wel, dat hij lang (soms jaren) moet liegen tegen de supporters en de club. Maar ja, wat doen wij ertoe, het aat om het belang van de speler, nietwaar?
Van Basten was als jongen voor Utrecht. Hij kwam naar Ajax omdat Ajax de beste perspectieven bood. Daar was niets van clubliefde bij. Bij Ajax speelde hij betrekkelijk kort, toen hij al tekende bij Milan.
Gelukkig leg je haarfijn uit waarom MVB als trainer in Italie zou zijn mislukt. :smallgrin.gif: Dit is een koe in z'n kont kijken.
Te weinig ervaring. Dat zeg ik toch? Bij Ajax kan Van Basten op dit moment alles maken, maar dat ligt daar anders. Ajax is in Nederland op dit moment de topclub die geld heeft, maar daar is aanmerkelijke concurrentie. Ik denk bijvoorbeeld niet dat Van Basten het als trainer van Milan lang had uitgehouden.
MVB durfde erin te stappen en het gaat i.m.o. langzaam maar zeker de goede kant op...
Wat een lef, dat durft vast niemand anders... :excited.gif:
Als het de goede kant uitgaat, dan heeeeeeeel langzaam. Dan zullen we daar rond het jaar 2010 eens iets van gaan merken. Tot op dit moment gaat het niets beter dan onder Adri Bloempot.
MVB loopt niet weg voor problemen (Ajax) en durft z'n verantwoordelijkheid voor het Nederlandse voetbal (Oranje) op zich te nemen.
Kijk eens aan. De Verlosser. Wat een held. :smallgrin.gif:
Dát heeft ie in elk geval voor op excuus-Truus Cruijff. Die loopt al 10 jaar enkel in de kantlijn te zeiken en schuldigen aan te wijzen. En op het moment dat er een beroep op 'm wordt gedaan, haakt ie steevast af. Geen vent, die Cruijff. En dat is MVB wél.
Nog een keer dan: Cruijff is hartpatient en zal nooit meer een stressbaan in het voetbal op zich nemen. Ook elders niet, dus het heeft niets met Ajax te maken.
En het is zijn schuld niet dat Van Basten niet durft in te grijpen bij de jeugd. Cruijff was er klaar voor, Van Basten wilde een andere koers. (Overigens denk ik dat Van Basten nog wel terug zal komen op zijn beslissing. Hij zal inmiddels ook de beperkingen van de spelers uit de eigen jeugd zien. Mag ik hopen.)
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr dec 26, 2008 3:36 pm

wimpey schreef:
Peter schreef: want dat het 'langzaam de goede kant op gaat' is natuurlijk ook reinste kolder. Ik zie weinig signalen dat het beter gaat,
Dat is absoluut geen kolder. Vorig seizoen deed Ajax europees al niet meer mee rond deze tijd. Een jaar eerder had Ajax 20 verliespunten in de HCE, 11 punten achterstand op de koploper en had zich niet weten te kwalificeren voor de CL. Jaar daarvoor: een straatlengte achterstand in de HCE. Jaar daarvoor: zeer slechte prestaties in de CL, 5 punten achter op PSV en AZ. Jaar daarvoor: laatste in zwakke CL-poule.

Qua prestaties is dit de beste eerste seizoenshelft sinds 2002/2003. De selectie is verlost van een regenwoud aan dead wood en er is rust rond de club. Het gaat met Ajax onder MVB voorlopig een stuk beter dan het onder collega-rookie Blind en de veel meer ervaren HtC en Koster ging. Dat kan geen zinnig mens ontkennen.

Neemt niet weg dat er nog zeer veel werk op MVB wacht. Spel en prestaties moeten nog sterk verbeteren, maar de eerste tekenen van herstel zijn voorhanden.
Net als of het weg snijden van dead wood in deze selectie nu zo'n prestatie is .. elke boerenlul had dan kunnen doen .. en die had dat voor de start van het seizoen gedaan.Dat, we doen nog mee in de UEFA cup is ook zo'n drie keer niks prestatie gezien de behaalde resultaten in de poule.Drie van de vier clubs konden door gaan, tja.Punt is Wimpey, dat het bar slecht is wat te zien is op het voetbalveld, zelfs al tel je Koster en HTC samen op, dan nog is het nog slechter wat te zien is.Het enige positieve is dat mede doordat de concurentie het af laat weten we nog meedoen om de titel, maar zelfs daar staan we, ondanks de bakken met miljoenen aan inversteringen ( en die nog komen gaan ) op de tweede plaats .

Van wat ik b.v. tot nu van alle aankopen heb mogen aanschouwen, daarvan is er nog niet een die daarwerkelijk heeft laten zien dat ook echt waard te zijn.En ondanks dat gehype van sommige spelers zie ik b.v. alleen nog maar wat Mitea dribbels ( van zijn begin periode ) van onze man van 16.5 miljoen .. misschien komt het nog, maar tot nu toe valt het bar tegen die MVB story ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » vr dec 26, 2008 3:42 pm

Ik zie dat de opperazijnzeiker Joey weer eens zijn kans ziet van Basten een veeg uit de pan te geven en tegelijkertijd zijn grote held, de wegloper JC in zijn reet te kruipen. Rest mij de vraag wat dat alles met Ajax-Ado te maken heeft?

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr dec 26, 2008 4:03 pm

Voetske schreef: Net als of het weg snijden van dead wood in deze selectie nu zo'n prestatie is .. elke boerenlul had dan kunnen doen ..
Nou, we hadden de boerenlullen Henk en Martin die al dat dead wood juist naar Ajax haalden. Daar werd Van Basten mee geconfronteerd, dus is het goed dat ie er iets aan gedaan heeft. Henk the Creep zou i.p.v. Sulejmani of Aisatti waarschijnlijk Zonneveld naar Ajax hebben gehaald.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 26, 2008 4:07 pm

Uuh er was toen geen geld voor aankopen. Maar laten we deze discussie maar lekker rusten. Hier verder over Ajax-ADO en het afscheid van Huntie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 26, 2008 8:27 pm

Ik sla deze wedstrijd over. Ik heb andere verplichtingen.

Ik zeg het maar alvast, voor het geval Thomas ontstemd is.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 26, 2008 8:30 pm

Ga je fietsen? Dan vul ik alvast een 1tje in. :wink.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr dec 26, 2008 8:33 pm

In elk geval niet de hele wedstrijd. Heb je gehoord hoe koud het wordt? :excited.gif:

Wordt sowieso een 1. Dat kan toch niet anders?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr dec 26, 2008 8:35 pm

Lijkt me niet nee. Maar dat dacht ik voor Utrecht ook.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr dec 26, 2008 9:26 pm

joey schreef:In elk geval niet de hele wedstrijd. Heb je gehoord hoe koud het wordt? :excited.gif:
Dan doe je maar een jas aan. En je fietst wat harder. :666.gif:



Wie is Thomas trouwens? :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za dec 27, 2008 12:05 pm

joey schreef:Kijk eens aan. De Verlosser. Wat een held. :smallgrin.gif:
Nee, de verlosser is al de bijnaam voor een ander, dus die is al bezet. Waar die bijnaam vandaan komt is overigens een raadsel, de in-de-steek-later of wegloper zouden passender namen zijn. Maar verlosser is in ie veel gevallen wel voor zijn vriendjes geweest, of ze nu capaciteiten hadden of niet, dus wellicht dat die deze bijnaam hebben verzonnen
Nog een keer dan: Cruijff is hartpatient en zal nooit meer een stressbaan in het voetbal op zich nemen. Ook elders niet, dus het heeft niets met Ajax te maken.
Dat is waar, want weglopen, grote bek van de zijlijn opzetten en zelf nee zeggen deed ie ook al voor zijn hartkwaal en ook bij anderen dan Ajax.
En het is zijn schuld niet dat Van Basten niet durft in te grijpen bij de jeugd. Cruijff was er klaar voor, Van Basten wilde een andere koers. (Overigens denk ik dat Van Basten nog wel terug zal komen op zijn beslissing. Hij zal inmiddels ook de beperkingen van de spelers uit de eigen jeugd zien. Mag ik hopen.)
NIet aan geschiedvervalsing doen. Van Basten heeft niet besloten dat er niet ingegrepen hoeft te worden bij de jeugd. Hij was het alleen niet eens dat Cruijff dat giong doen zonder zelf eens uitgebreid te gaan kijken en allee zou afgaan op de jank- en roddelverhalen van zijn vrindjes

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za dec 27, 2008 12:12 pm

LucaS schreef:
NIet aan geschiedvervalsing doen. Van Basten heeft niet besloten dat er niet ingegrepen hoeft te worden bij de jeugd. Hij was het alleen niet eens dat Cruijff dat giong doen zonder zelf eens uitgebreid te gaan kijken en allee zou afgaan op de jank- en roddelverhalen van zijn vrindjes
Inderdaad. Cruyff wilde even heel de jeugdopleiding gaan omgooien, MvB wilde even wachten om te kijken wat de problemen waren en of die echt zo groot waren. En aangezien Cruyff totaal niet tegen enige kritiek of tegenspraak kan was dat al genoeg om ''zijn club'' weer met veel bombarie in de steek te laten.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie