AFC AJAX - ADO Den Haag 28-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 30, 2008 11:20 am

De Dominee schreef:Natuurlijk, en die beheerst Cvitanich prima. Met timing maak je echter maar x% goed.

20 cm is een hoop om goed te maken.
Met een goede timing en een beetje snelheid kom je juist exact voor de man die 20cm groter is en dan maakt het allemaal niks uit.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di dec 30, 2008 3:29 pm

Vind nou niemand Sulejmani erg tegenvallen? Kom niet aanzetten met zn aardige voorzetjes die ie af en toe geeft.. van zo'n iemand mogen we toch meer verwachten.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di dec 30, 2008 3:30 pm

Wat wil je zeggen? Moeten we hem ontslaan ofzo?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 30, 2008 3:31 pm

brigade zuid schreef:Vind nou niemand Sulejmani erg tegenvallen? Kom niet aanzetten met zn aardige voorzetjes die ie af en toe geeft.. van zo'n iemand mogen we toch meer verwachten.
Alleen tegen ADO viel hij me in negatieve zin op. Verder is hij nu al van waarde en stukken beter dan de overige opties. Die jongen is niet volledig wedstrijdfit, maar spelers als Rommedahl of Kennedy opstellen is toch geen serieuze optie.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di dec 30, 2008 3:32 pm

Waarom zo gepikeerd reageren, Daniel? BZ heeft gewoon gelijk als hij stelt dat we meer van die jongen mogen verwachten. Tot op heden zit hij niet op de volle 100% (hopelijk) en wordt hij ook niet echt betrokken bij het spel. Ik zie wel vooruitgang, maar hij moet nog wel een duidelijke stap maken, want verder dan wat schaarse momenten komt hij vooralsnog niet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di dec 30, 2008 3:34 pm

Daniel_vT schreef:Wat wil je zeggen? Moeten we hem ontslaan ofzo?
Ongesteld vriend? Zeg ik dat we hem moeten ontslaan? Ik had meer van hem verwacht thats all, ik wil dat ie net zo aanwezig is als Suarez.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 30, 2008 3:37 pm

Komt nog wel, BZ. Voor z'n blessure vond ik hem al behoorlijk belangrijk in het aanvalsspel. Moet wel zeggen dat het toen sowieso beter liep doordat Sarpong veel gaten trekt. De keuze tussen Emanuelson en Sarpong wordt nog een moeilijke.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 3:38 pm

Voor mij niet, Urby is geen middenvelder.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 30, 2008 3:48 pm

brigade zuid schreef:Kom niet aanzetten met zn aardige voorzetjes die ie af en toe geeft..
Oh, en waarom dan wel niet? Z'n rendement is uitzonderlijk goed, gemeten naar het aantal gespeelde minuten. 4 goals en 5 assists, in nog geen 9 volledige wedstrijden.

Hij mag inderdaad iets aanweziger worden, maar dat komt heus wel goed. Hij is hier pas net. Dus tegenvallend? Nee, wat mij betreft totaal niet.
De transfersom was natuurlijk hoog, maar we hebben geen kant en klare Europese topspeler gekocht. Een toptalent, dat wel.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di dec 30, 2008 4:47 pm

Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Kom niet aanzetten met zn aardige voorzetjes die ie af en toe geeft..
Oh, en waarom dan wel niet? Z'n rendement is uitzonderlijk goed, gemeten naar het aantal gespeelde minuten. 4 goals en 5 assists, in nog geen 9 volledige wedstrijden.

Hij mag inderdaad iets aanweziger worden, maar dat komt heus wel goed. Hij is hier pas net. Dus tegenvallend? Nee, wat mij betreft totaal niet.
De transfersom was natuurlijk hoog, maar we hebben geen kant en klare Europese topspeler gekocht. Een toptalent, dat wel.
Zo hoog is dat rendement dus nog niet, Jöhnk.

Ik ga er vanuit dat Sulejmani ons over anderhalf seizoen weer verlaat, dus dan is het erg zonde dat een speler waarin 16 miljoen is geïnvesteerd een kwart van zijn totale contractsperiode al teleurstellend speelt. Natuurlijk is hij beter dan wat je anders op zijn plaats zou moeten zetten - wat een open deur - maar je mag toch wel íetsje meer verwachten van een speler die 16 miljoen heeft gekost.

Ik heb er alle vertrouwen in dat het na de winterstop helemaal goed gaat komen, want hij is een enorm talent, maar tot nu toe valt hij me eerlijk gezegd gewoon tegen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 30, 2008 4:55 pm

Niet hoog? Reken het eens om naar 34 wedstrijden.

Ik ga ervan uit dat Sulejmani nog wel even bij Ajax speelt. De kopende club zal flink over de brug moeten komen. En die club weet dat ook, gezien de prijs die Ajax ervoor betaald heeft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 30, 2008 4:59 pm

Pardon? 4 Goals en 5 assists in 9 wedstrijden niet veel? Als je dat doorrekent kom je uit op zo'n 15 goals en 18 assists.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 30, 2008 5:22 pm

Scherrer schreef:
Jöhnk schreef:
brigade zuid schreef:Kom niet aanzetten met zn aardige voorzetjes die ie af en toe geeft..
Oh, en waarom dan wel niet? Z'n rendement is uitzonderlijk goed, gemeten naar het aantal gespeelde minuten. 4 goals en 5 assists, in nog geen 9 volledige wedstrijden.

Hij mag inderdaad iets aanweziger worden, maar dat komt heus wel goed. Hij is hier pas net. Dus tegenvallend? Nee, wat mij betreft totaal niet.
De transfersom was natuurlijk hoog, maar we hebben geen kant en klare Europese topspeler gekocht. Een toptalent, dat wel.
Zo hoog is dat rendement dus nog niet, Jöhnk.
Niet? De helft van het aantal wedstrijden van Suarez, en dus vrijwel dezelfde cijfers als de man die volgens sommigen de enige bij Ajax is die beslissend is. Sulejmani is dus net zo beslissend

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di dec 30, 2008 5:52 pm

LucaS schreef:
Scherrer schreef:
Jöhnk schreef: Oh, en waarom dan wel niet? Z'n rendement is uitzonderlijk goed, gemeten naar het aantal gespeelde minuten. 4 goals en 5 assists, in nog geen 9 volledige wedstrijden.

Hij mag inderdaad iets aanweziger worden, maar dat komt heus wel goed. Hij is hier pas net. Dus tegenvallend? Nee, wat mij betreft totaal niet.
De transfersom was natuurlijk hoog, maar we hebben geen kant en klare Europese topspeler gekocht. Een toptalent, dat wel.
Zo hoog is dat rendement dus nog niet, Jöhnk.
Niet? De helft van het aantal wedstrijden van Suarez, en dus vrijwel dezelfde cijfers als de man die volgens sommigen de enige bij Ajax is die beslissend is. Sulejmani is dus net zo beslissend
Waar ik me aan erger is dat hypocriete 'volledige wedstrijden'. Flikker toch op, daar wordt bij andere spelers ook niet op gelet. Hij heeft nu in 10 competitiewedstrijden gespeeld dit seizoen en 4 keer gescoord. Dat kun je genoeg vinden, maar dat kun je ook niet genoeg vinden voor een speler die zo enorm veel heeft gekost. Suarez staat overigens op 10 goals in 16 duels, wat dus wel een verschil is. Over de assists heb ik geen betrouwbare cijfers kunnen vinden, maar ook hier kan ik me niet voorstellen dat Sulejmani het beter doet Suarez.

Voor de rest gaat het uiteraard niet alleen om effectiviteit in cijfers als doelpunten of assists, maar ook om het spel in het geheel. Suarez vind ik veel gevaarlijker en actiever dan Sulejmani. Het totaal-plaatje van hem valt me gewoon nogal tegen tot op dit moment. Maar nogmaals, ik heb er alle vertrouwen in dat dit na de winter goed komt, want het talent heeft hij er wel voor.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 30, 2008 5:55 pm

Tja, ik vind dat dat je naar gespeelde minuten moet kijken. En dan zie je dat Sulejmani bij bijna net zoveel doelpunten betrokken is als Suarez. EN dat terwijl Sulejmani nooit helemaal fit was en nooit in een lekker ritme heeft gezeten. En gevaarlijker. dat zegt mij dan weer niet zoveel. Blijkbaar verprutst Suarez dan ook veel meer dan Sulejmani

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di dec 30, 2008 5:57 pm

Hij wordt gewoon beoordeeld aan de hand van de prijs die Ajax voor 'm heeft betaald, daar kan die jongen ook niks aan doen.

Huntelaar: 9 miljoen --> 30 doelpunten
Suarez: 8 miljoen --> 17 doelpunten, 12 assists
Sulejmani: 16 miljoen --> dus 35 doelpunten en 15 assists. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Achteraf bezien is Suarez wel meer waard dan 8 miljoen. En ik vond dat toen veel te veel. Nouja, ik maak me geen zorgen. Sulejmani komt er wel.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di dec 30, 2008 6:01 pm

LucaS schreef:Tja, ik vind dat dat je naar gespeelde minuten moet kijken. En dan zie je dat Sulejmani bij bijna net zoveel doelpunten betrokken is als Suarez. EN dat terwijl Sulejmani nooit helemaal fit was en nooit in een lekker ritme heeft gezeten. En gevaarlijker. dat zegt mij dan weer niet zoveel. Blijkbaar verprutst Suarez dan ook veel meer dan Sulejmani
Dat laatste is natuurlijk lulkoek. Suarez zorgt met zijn passeer-kwaliteiten elke wedstrijd een paar keer voor een gevaarlijke situatie - door bijvoorbeeld één of twee verdedigers uit te spelen - waarin hijzelf niet per sé de aangever of afmaker van een eventueel doelpunt hoeft te zijn. Als hij twee man voorbij gaat en een niet te missen kans aan Gabri geeft, die hem vervlolgens in de tweede ring schiet, is dat natuurlijk niet de schuld van Suarez. Suarez is over het hele veld een plaag voor zijn tegenstanders, Sulejmani is dat nog niet,

Als je zo kinderachtig op gespeelde minuten en 'niet helemaal fit' gaat letten moet je ook alle andere bijzaken meetellen en niet alleen in je eigen straatje kijken. Zo zou je dan mee moeten tellen dat Suarez bijna alles speelt en daardoor al weken op zijn laatste benen loopt, had hij dat niet gehad, dan zou zijn scorings-gemiddelde wel omhoog zijn gegaan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di dec 30, 2008 6:12 pm

Prima punt. Maar dat het rendement van Sulejmani niet goed is is dus onzin.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di dec 30, 2008 6:29 pm

Scherrer schreef: Voor de rest gaat het uiteraard niet alleen om effectiviteit in cijfers als doelpunten of assists, maar ook om het spel in het geheel. Suarez vind ik veel gevaarlijker en actiever dan Sulejmani. Het totaal-plaatje van hem valt me gewoon nogal tegen tot op dit moment.
Precies zo bedoel ik het ook, zn cijfers zoals Johnk weergeeft daar kun je idd weinig van zeggen maar je ziet hem gewoon niet veel. Maar net als jou heb ik er ook nog wel vertrouwen in dat dat nog wel gaat komen, hij heeft het bij H'veen al laten zien dat ie het wel kan.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di dec 30, 2008 6:37 pm

Ik zag tegen de Graafschap even de Sulejmani die ik graag meer zou willen zien. Met name de eerste 20-25 minuten vond ik 'm ijzersterk.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 30, 2008 6:44 pm

Misschien zie ik wel hoeveel Suarez ook verkloot, dat is echt verbijsterend veel

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di dec 30, 2008 7:38 pm

Jij was toch een van de positivo's hier?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 30, 2008 7:39 pm

Zeker, ik vind Suarez nog steeds een prima speler!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di dec 30, 2008 7:45 pm

[quote="LucaS"]Misschien zie ik wel hoeveel Suarez ook verkloot, dat is echt verbijsterend veel[/quote

Ach hij creert ze ook zelf dit in tegenstelling tot bijna de rest van alle aanvalers die we hier de laatste 4 jaar hebben gehad.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di dec 30, 2008 7:47 pm

Babel en Leonardo konden dat ook heel goed hoor.

Plaats reactie