De Graafschap-Ajax 21-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » za dec 20, 2008 7:13 pm

We gaan wel winnen, maar weer met de hakken over de sloot. Inspiratieloos 0-2
(de 0-2 ergens in de laatste 5 minuten, na een aantal grote kansen voor de Graafschap)

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » za dec 20, 2008 7:38 pm

Onzin; een gemakkelijke 0-3.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za dec 20, 2008 8:13 pm

Reken daar maar niet op! Iedereen in de Achterhoek heeft sinds gisteren een mes tussen de tanden!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za dec 20, 2008 8:34 pm

Kaboem schreef:Reken daar maar niet op! Iedereen in de Achterhoek heeft sinds gisteren een mes tussen de tanden!
en de reden daarvan is? alleen omdat ajax komt, of speelt er meer?
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 20, 2008 8:40 pm

Hoe gaan we spelen denken jullie? Wordt het Lindgren-de Jong-Enoh of wordt er een extra plekje ingeruimd voor Gabri? Ik neem in ieder geval aan dat Urby geslachtofferd wordt na zijn optreden van deze week.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 20, 2008 8:44 pm

Kaboem schreef:Reken daar maar niet op! Iedereen in de Achterhoek heeft sinds gisteren een mes tussen de tanden!
Jij ook? Is dat niet gevaarlijk voor je kinderen? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » za dec 20, 2008 8:47 pm

Peter schreef:Hoe gaan we spelen denken jullie? Wordt het Lindgren-de Jong-Enoh of wordt er een extra plekje ingeruimd voor Gabri? Ik neem in ieder geval aan dat Urby geslachtofferd wordt na zijn optreden van deze week.
Lindgren is geblesseerd.

Ik ga voor Vertonghen - De Jong - Enoh. Met daarachter Vermaelen als LCV en Urby als linksback. Volgens een aantal AT'ers ligt het bij Urby alleen aan zijn positie dat hij de laatste weken zo hemeltergend slecht speelde, dus ik heb er vertrouwen in dat het als back weer beter zal zijn.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » za dec 20, 2008 8:48 pm

joey schreef:
Kaboem schreef:Reken daar maar niet op! Iedereen in de Achterhoek heeft sinds gisteren een mes tussen de tanden!
Jij ook? Is dat niet gevaarlijk voor je kinderen? :hypocrite.gif:
Wij zijn Ajacied, hè. Wij spoelen ons af tijdens de rust. :hypocrite.gif:
Bertje for President!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za dec 20, 2008 8:50 pm

Vorig jaar speelden we onder meer met Colin, Schilder en Kennedy in de basis en werd het 1-8.

Dit jaar dus gewoon 0-12.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 20, 2008 8:50 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:Hoe gaan we spelen denken jullie? Wordt het Lindgren-de Jong-Enoh of wordt er een extra plekje ingeruimd voor Gabri? Ik neem in ieder geval aan dat Urby geslachtofferd wordt na zijn optreden van deze week.
Lindgren is geblesseerd.

Ik ga voor Vertonghen - De Jong - Enoh. Met daarachter Vermaelen als LCV en Urby als linksback. Volgens een aantal AT'ers ligt het bij Urby alleen aan zijn positie dat hij de laatste weken zo hemeltergend slecht speelde, dus ik heb er vertrouwen in dat het als back weer beter zal zijn.
Best mogelijke opstelling in dat geval inderdaad. Oleguer-Vermaelen is alleen opbouwend erg matig, alleen zou je dat dan weer kunnen opvangen door Oleguer van positie te wisselen met vdWiel. Ik zie alleen de match tussen vdWiel en den Ouden met angst en beven tegemoet.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » za dec 20, 2008 9:28 pm

Ik hoop dat hij Vertonghen niet als middenvelder gaat gebruiken, simpelweg omdat het middenveld niet functioneert. Op deze positie ligt zijn toekomst, niet op het middenveld.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » za dec 20, 2008 11:41 pm

Gelijkspelen gaat ons wel goed af bij die superboeren. Zeker in december.

19/08/2007 De Graafschap Ajax 1-8
20/11/2004 De Graafschap Ajax 0-5
07/12/2002 De Graafschap Ajax 1-1
04/11/2001 De Graafschap Ajax 1-1

01/02/2001 De Graafschap Ajax 1-3
19/12/1999 De Graafschap Ajax 1-1
09/05/1999 De Graafschap Ajax 1-3
03/05/1998 De Graafschap Ajax 1-8
16/02/1997 De Graafschap Ajax 0-2
05/05/1996 De Graafschap Ajax 0-0
16/02/1992 De Graafschap Ajax 0-1

Als de mannen van Marco goed hun best doen zou er deze keer ook best wel een puntje in kunnen zitten. Moet joey natuurlijk wel een paar blokken omfietsen tijdens de wedstrijd. Vooral als het regent.
joey schreef:Oei, De Graafschap. Het is niet niets.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 21, 2008 12:33 am

Verwachting tot morgen middernacht
zondag 21 december en maandag 22 december 2008
Af en toe motregen en zacht
De opklaringen boven het noordoosten verdwijnen en het wordt in het hele land bewolkt en ook nevelig. Nabij grote wateroppervlakten komt ook mist voor. In het zuiden valt af en toe regen en motregen en geleidelijk kan dat op meer plaatsen gebeuren. De temperatuur loopt vannacht op naar ongeveer 8 graden, alleen in het noordoosten is het eerst rond 2 graden. De zuidwestelijke wind is zwak tot matig, kracht 3 of minder, en aan de kust matig tot vrij krachtig, 4 of 5.

Overdag verandert er niet veel in het weerbeeld, al zal de mist geleidelijk verdwijnen. De maximumtemperatuur komt uit op ongeveer 10 graden. De wind is west tot zuidwest, matig, kracht 3 of 4, aan de kust vrij krachtig tot krachtig, 5 of 6.

Maandag kan er vooral in de nacht en vroege ochtend nog wat motregen vallen. Doordat er vrij veel bewolking aanwezig is daalt het kwik niet verder dan een graad of 7. Overdag zijn er wolkenvelden en laat ook de zon zich af en toe zien. Het blijft op de meeste plaatsen droog en de maximumtemperatuur ligt rond een graad of 9. De noordwestelijke wind is boven land meest matig, aan zee en boven het IJsselmeer vrij krachtig tot krachtig windkracht 5 tot 6.
zondag 21 december 2008 00.18 uur

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo dec 21, 2008 12:41 am

Wordt weer een enorme baggerpartij. A la Heracles, a la Volendam, a la Slavia. Maar we winnen wel. Nipt. 1-2.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo dec 21, 2008 9:47 am

Urby krijgt bij mij een aantal weken/maanden rust :hypocrite.gif:

Vermeer
Zelfde 4 achterin

Gabri - de Jong - Enoh

Suarez-Cvitanich-Suljemani

Met de aantekening bij de eerste Fopdeuk of wat dan ook van Suarez ik gelijk Leonardo zou brengen. Praten heeft geen zin dan maar zo. :confused.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 21, 2008 10:17 am

De messen zijn geslepen!
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 21, 2008 10:24 am

Voetske schreef:
Verwachting tot morgen middernacht
zondag 21 december en maandag 22 december 2008
Af en toe motregen en zacht
De opklaringen boven het noordoosten verdwijnen en het wordt in het hele land bewolkt en ook nevelig. Nabij grote wateroppervlakten komt ook mist voor. In het zuiden valt af en toe regen en motregen en geleidelijk kan dat op meer plaatsen gebeuren. De temperatuur loopt vannacht op naar ongeveer 8 graden, alleen in het noordoosten is het eerst rond 2 graden. De zuidwestelijke wind is zwak tot matig, kracht 3 of minder, en aan de kust matig tot vrij krachtig, 4 of 5.

Overdag verandert er niet veel in het weerbeeld, al zal de mist geleidelijk verdwijnen. De maximumtemperatuur komt uit op ongeveer 10 graden. De wind is west tot zuidwest, matig, kracht 3 of 4, aan de kust vrij krachtig tot krachtig, 5 of 6.

Maandag kan er vooral in de nacht en vroege ochtend nog wat motregen vallen. Doordat er vrij veel bewolking aanwezig is daalt het kwik niet verder dan een graad of 7. Overdag zijn er wolkenvelden en laat ook de zon zich af en toe zien. Het blijft op de meeste plaatsen droog en de maximumtemperatuur ligt rond een graad of 9. De noordwestelijke wind is boven land meest matig, aan zee en boven het IJsselmeer vrij krachtig tot krachtig windkracht 5 tot 6.
zondag 21 december 2008 00.18 uur
:666.gif: :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 21, 2008 10:35 am

LouisXIV & co schreef:Wordt weer een enorme baggerpartij. A la Heracles, a la Volendam, a la Slavia. Maar we winnen wel. Nipt. 1-2.
Ik hoop het , maar waarom kijken we eigenlijk dan nog, slecht voetbal en elke week herhalen dat het toch kut is. Tsja gewoon omdat het Ajax is en blijft :hupajax.gif:

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2008 10:35 am

mattie schreef: Met de aantekening bij de eerste Fopdeuk of wat dan ook van Suarez ik gelijk Leonardo zou brengen. Praten heeft geen zin dan maar zo. :confused.gif:
:drecul.gif:

En door wie vervang je Leo na diens eerste fopduik...

Ik zou het zo doen, met een centrale middenvelder in de punt naar achteren. Cvitanich is een ander type dan KJH. Klaas hoort in de 16 te spelen, Cvita is meer onderweg en heeft ruimte nodig. Je zag tegen NAC en Slavia dat De Jong op 10 te diep staat en dat er dan amper mogelijkheden zijn om je spits aan te spelen.

Vermeer
Wiel, Oleguer, Vermaelen, Urby
Gabri, Vertonghen, de Jong
Suarez, Cvitanich, Sulejmani

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo dec 21, 2008 10:43 am

Toppie schreef:
LouisXIV & co schreef:Wordt weer een enorme baggerpartij. A la Heracles, a la Volendam, a la Slavia. Maar we winnen wel. Nipt. 1-2.
Ik hoop het , maar waarom kijken we eigenlijk dan nog, slecht voetbal en elke week herhalen dat het toch kut is. Tsja gewoon omdat het Ajax is en blijft :hupajax.gif:
Tsja om met wijsgeer Ko te spreken: als je moeder in het ziekenhuis ligt, ga je ook langs, terwijl je weet dat ze er niet best aan toe is. Je gaat omdat het je moeder is. Zo gaan wij vanmiddag ook weer op ziekenbezoek! :aai.gif:

(al volg ik het vanaf de monitor aan huis...)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 21, 2008 10:45 am

wimpey schreef:
Ik zou het zo doen, met een centrale middenvelder in de punt naar achteren. Cvitanich is een ander type dan KJH. Klaas hoort in de 16 te spelen, Cvita is meer onderweg en heeft ruimte nodig. Je zag tegen NAC en Slavia dat De Jong op 10 te diep staat en dat er dan amper mogelijkheden zijn om je spits aan te spelen.

Vermeer
Wiel, Oleguer, Vermaelen, Urby
Gabri, Vertonghen, de Jong
Suarez, Cvitanich, Sulejmani

Met Gabri en de Jong dus als rechts- en linkshalf? Klinkt niet slecht. Heb je naar voren toe ook veel meer aanvoer en aansluiting dan met 2 controlerende middenvelders. Vraag blijft: kan dit Ajax zoiets verdedigend en controlerend wel verhapstukken?

En omdat het toch alleen maar om de titel gaat... Waarom zullen we zelf het spel maken in deze wedstrijd? Het AZ-spelletje lijkt me een stukkie gemakkelijker uit te voeren voor deze ploeg. Dus achteroverhangen, tegenstander het initiatief laten en zodra ze over de middellijn komen onmiddellijk druk zetten op man en bal en na balherovering uitbreken en rap gebruik maken van de ruimte voorin. Ongeveer als tegen Twente, maar nu met een paar toppers in de aanval.

Hoe dan ook, dit is weer typisch zo'n wedstrijd waarin dit Ajax punten laat liggen. Ik hoop het niet, maar ik vrees het wel.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo dec 21, 2008 10:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 21, 2008 10:45 am

Ajax is niet als mijn zieke moeder. Ajax speelt niet meer zo mooi als in het verleden en is ook niet zo succesvol meer als in het verleden, maar het is nog altijd de mooiste moeder van allen. En zeker geen zieke

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 21, 2008 10:50 am

Zuidema schreef: Het AZ-spelletje lijkt me een stukkie gemakkelijker uit te voeren voor deze ploeg.
Die zeepbel barst nog wel. En Louis weet de self-destruct button echt wel weer te vinden in 2009.

2 rijtjes van 4 waarin de tegenstander zich vastloopt. Met 11 man op eigen helft bij balbezit van de tegenstander. Nee, dank u, dat wil ik bij Ajax niet (meer) zien.

Maar m.i. moet MVB wel een omstelling doorvoeren in z'n taktiek. KJH is Cvita niet, Cvita's spel verlangt een andere invulling.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo dec 21, 2008 10:53 am

Of de wedstrijd (qua amusementswaarde) leuk wordt, is moeilijk te voorspellen. Het zou goed kunnen: veel inzet bij De Graafschap, veel opportunisme, hilarisch slecht voetbal van twee kanten, veel fouten... Het zou wel eens vermakelijk kunnen worden. Maar het kan ook traag, slap en saai worden.

Goed (qua puur voetbal) wordt het in elk geval niet. Van Ajax-zijde zal het slecht zijn, dat is wel zeker. En De Graafschap lijkt me ook niet tot veel fijnzinnigs in staat.

Qua resultaat: ik heb er nog altijd een ongerust gevoel over.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo dec 21, 2008 10:57 am

1 ding scheelt we hebben weer een middenveld :blush.gif: En die zijn ook niet meer ziek :smallgrin.gif:

Plaats reactie