De Graafschap-Ajax 21-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 21, 2008 2:58 pm

Jesse schreef:Dat deed HtC bij NAC ook.

Over Henk de Charlatan gesproken, won hij niet 'gewoon' met 1-8 van de Graafschap? :666.gif:
Oh please... Geen HtC met Wimpey in de buurt... :666.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo dec 21, 2008 3:08 pm

Volgende week knallen tegen ADO Den Haag en hopen op winst van NEC en dan zijn we winterkampioen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 21, 2008 3:25 pm

Van Basten te spreken over zijn elftal

zondag 21 december, door SV, Amsterdam, 15:23u, NOS
Ajax-trainer Marco van Basten was na afloop tevreden over de 0-6 zege van zijn ploeg op De Graafschap. Volgens de trainer heeft Ajax bij vlagen goed voetbal laten zien en over de hele wedstrijd gezien inzet getoond.

'En Suarez heeft geen kaart gekregen. Dat is ook positief. Het publiek had echt wel stelling genomen tegen hem en hij is daar goed mee om gegaan, ondanks de luidruchtige reacties van de supporters', aldus Van Basten.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 21, 2008 3:28 pm

Peter schreef:Ik heb genoten in ieder geval. De Graafschap liet zich kinderlijk eenvoudig aan de kant zetten, maar Ajax speelde ook gewoon een prima pot. Dario liet eindelijk iets van klasse zien. Ga dan ook volledig mee met wimpey, want op basis van deze 90 minuten bevalt hij wel. Hopelijk geeft dit ook wat vertrouwen voor de toekomst, want zo makkelijk als vandaag krijg je ze zelden.
Vorige week had Ajax het ook af moeten maken. Eindelijk eens een ruime overwinning. Ook zonder goed spel kan Ajax gewoon een grote uitslag neerzetten. Volgende week de puntjes op de i zetten. Ik verwacht een lastige pot tegen ADO.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 21, 2008 4:26 pm

Ik ben tevreden teruggekomen uit Doetinchem. Drie belangrijke punten en een mooie uitslag. Leuk ook dat Cvitanich weer 2 doelpunten mag bijschrijven, dat is goed voor zijn vertrouwen.

We moeten hier niet te veel waarde aan hechten want De Graafschap was natuurlijk niet best en moest ook nog eens lang met een man minder spelen. Maar het spel was wel degelijk beter dan de afgelopen wedstrijden. Ik was met name content met het feit dat Ajax vroeg druk zette op de bal. Dat moeten we vaker doen.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo dec 21, 2008 4:29 pm

Marillion schreef:Ik ben tevreden teruggekomen uit Doetinchem.
Ik ook, maar ik ben ook uitgeput áángekomen in Doetinchem. Om 12.36u kwam ik aan bij Doetinchem 'Centraal', en toen heb ik even al m'n biertjes van vannacht eraf gespurt. Eerste twee doelpunten gemist..

Leuke wedstrijd verder, jammer dat Ajax na de 0-6 niet doorknalde richting de tien. Vorig jaar kon Ajax m'n kerst nog aardig verkloten met die nederlaag op Woudenstein, dit jaar doen ze het beter!

En dit elftal waar we vandaag tegen speelden won dus met 1-3 in De Kuip. Wheheheheheheee :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 21, 2008 4:31 pm

Vertraging of te laat uit je bed gekomen?
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo dec 21, 2008 4:36 pm

Ik werd een uur te laat wakker, maar had geen minuut later moeten komen want ze waren de hekken al aan het afsluiten.

Overigens apart dat op een gegeven moment Ajax-supporters De Graafschap gingen aanmoedigen (als in 'anders is het zo zielig voor ze') en de De Graafschap-supporters Ajax. (als in 'oh wat zijn we kut')
Nog nooit meegemaakt. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 4:37 pm

Maakten de Ajax-supporters de Graafschap-supporters nu uit voor Ajax-publiek? :biggrin.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo dec 21, 2008 4:40 pm

Het was goed te zien dat Sulejmani veel vaker in het pel werd betrokken. Helaas was dit de 2de helft wat minder het geval

Maar ondanks de 0-6 waren erook weer voldoende dingen aan het lcht gekomen, waar we tegen een betere tegenstander genadeloos voor zouden zijn afgeslacht.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo dec 21, 2008 4:46 pm

Lekkere middag. Met 0-2 is het natuurlijk lekker voetballen. Blij dat Ajax na die 0-3 door bleef drukken en er dus nog 3 maakte. Doelsaldo kon misschien nog wel eens belangrijk worden.

ZsoG, kun je nou gewoon voor 1 keer niet even tevreden zijn, of tenminste doen alsof?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo dec 21, 2008 5:08 pm

Oh sorry.. Maa ik ben zeker wel tevreden hoor. Ik haal alleen enkele dingen na voren die toch ook nog weer vandaag kwetsbaar waren en die wel degelijk voor problemen hadden kunnen zorgen.

Voor de rest een prima resultaat, helaas werd e niet meer door gedrukt naar de 6-0.

Het middenveld met Gabri en Enoh geeft veel meer balans en controle dan met Lingren en Gabri. Dit metname doordat er meer vooruit verdedigd wordt en de tegenstander eerder vast wordt gezet. Dit was goed om te zien.

Daarnaast was Suarez vandaag zeer positief aanwezig. Wed 90 minuten uitgefloten, maar kreeg het publiek stil door goed voetbal en zonder gekke dingen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 5:12 pm

Van Basten tevreden over middenveld en Suárez
Geschreven op zondag, 21 december om 15:42

Marco van Basten stond de pers na afloop van de wedstrijd tegen De Graafschap met een glimlach te woord. De oefenmeester van Ajax had zijn ploeg met ruime cijfers zien winnen van de Superboeren (0-6) en stak de loftrompet voor zijn selectie. Vooral het middenveld verdiende volgens Van Basten een pluim. De coach, die al maandenlang zoekende is naar de balans op het middenveld, posteerde zondag Gabri naast Eyong Enoh. "De keuze voor Gabri en Enoh pakte tegen De Graafschap goed uit”, zei Van Basten, die in Doetinchem geen beroep kon doen op de geblesseerde Rasmus Lindgren. “Of we nu zo verder gaan? Dat is een overweging."

Van Basten had tevens complimenten over voor Luis Suárez. De Uruguyaan werd continu uitgefloten op De Vijverberg, maar trok zich daar niets van aan en haalde zijn sportieve revanche door twee keer te scoren. "Suarez heeft geen kaart gekregen, dat is ook positief. Het publiek had echt wel stelling genomen tegen hem en hij is daar goed mee om gegaan, ondanks de luidruchtige reacties van de supporters”, vond Van Basten.

Zijn collega Henk van Stee was vooral erg boos op zijn verdediger Joost Volmer. De verdediger deelde tien minuten voor rust een elleboogstoot uit aan Dario Cvitanich en moest met een directe rode kaart naar de kleedkamer vertrekken. "Ik weet echt niet wat er met Volmer aan de hand is", zei Van Stee. "Hij is een modelprof en gaat altijd voorop in de strijd. Maar dit kan natuurlijk niet.”

Met een man minder slaagde De Graafschap er niet in om nog een vuist te maken tegen Ajax, dat na de thee uitliep naar een ruime overwinning. “Joost is er ook helemaal kapot van”, zei Van Stee. “We moeten maar eens goed met elkaar gaan praten."
Ik ben benieuwd of we dit vaker gaan zien en Marco z'n aanvoerder dus zal moeten passeren. Ik denk het niet.

Wimpey stipte overigens aan dat het vandaag o.a. beter ging omdat Cvitanich beter aangespeeld kon worden doordat Ajax zonder echte '10' speelde. Maar hoe moet dat dan als Aissati terug is?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 21, 2008 5:19 pm

Aissati kan natuurlijk ook rechtshalf spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo dec 21, 2008 5:20 pm

Volgens mij speelt Aisatti als 10 niet zo diep als De Jong de laatste tijd deed. Wat dat betreft denk ik dat dat geen probleem zal worden.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo dec 21, 2008 5:20 pm

Aissati biedt zich altijd goed aan en is sterk in het creeren van ruimtes. Daarnaast loopt hij niet altijd naar voren aan, maar maakt hij vaak nadat hij de bal heeft afgespeeld een aloopactie naar achteren, waardoor hij opnieuw aanspeelbaar is.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo dec 21, 2008 5:20 pm

Ach voor goede voetballers is er altijd plaats. Gaat om de afstemming (OD)
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo dec 21, 2008 5:23 pm

Scheidsrechter Wegereef wekte aan het einde van de wedstrijd alsnóg mijn ergernis door geen blessuretijd bij te trekken (daar moet écht hard tegen worden opgetreden vanuit de bonden), maar voor het overige moet ik zeggen: perfecte wedstrijd van de arbiter. Dat mag ook wel eens worden gezegd.

Ik was het met alle kaarten eens en had in het bijzonder bewondering voor het feit dat Wegereef niet meedeed aan de 'Uilenberg-hetze' tegen Luis Suárez. Ja, hij maakt wel eens schwalbes - en voor een schwalbe hoort hij geen penalty te krijgen (wellicht zelfs een gele kaart). Maar als het wél een overtreding is, mogen reputaties niet meespelen - en dat had Wegereef (in tegenstelling tot anderen) goed begrepen. De penalty voor Suárez was terecht gegeven, net als de vrije trap in de eerste helft waar de eerste goal uit voortkwam. Wat de pers schrijft, het publiek roept of Uilenberg voor memo's laat uitgaan; het heeft er allemaal niks mee te maken.

Hulde voor Wegereef... alleen had hij zijn puike wedstrijd gewoon moeten laten duren totdat zijn horloge op 90:00 minuten stond. Het is heel raar om de negentig minuten niet vol te maken. Volslagen arbitrair. Of de stadionklok op 90:00 minuten staat, doet er natuurlijk niet toe. Die klok wordt niet stilgezet bij onderbrekingen en is dus niets meer dan een ruwe indicatie van de gespeelde tijd, voor het publiek. Maar voor een scheidsrechter is de stadionklok vanaf het eerste oponthoud irrelevant en niet meer geldig. Maar dat spreekt voor zich.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma dec 22, 2008 8:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo dec 21, 2008 5:25 pm

Helemaal mee eens! Al had ik het idee dat Ajax het wel genoeg vond.

Het wordt nu een trend om Suarez neer te schoppen en vervolgens met zn allen te roepen om een gele kaart.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 5:25 pm

Helemaal mee eens! Heel goed dat hij zich niet liet beïnvloeden door het publiek.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo dec 21, 2008 5:53 pm

Lekkere wedstrijd, lekkere overwinning, goeie scheidsrechter, (Ajax) supporters die zongen "alles of niets" en "Ajax publiek", ik heb me prima vermaakt ... :ajaxsmiley.gif:

Aanval uitstekend, alleen de verdediging nog. Oleguer eruit, Da Silva rechts achterin en Gregory centraal? :blush.gif: :ajaxscarf.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 5:58 pm

Nou, ik vond Da Silva bar weinig laten zien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo dec 21, 2008 5:59 pm

Jesse schreef:Nou, ik vond Da Silva bar weinig laten zien.
Die was vandaag dan ook niet in de buurt van Doetinchem ;)

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 21, 2008 6:01 pm

Ik nam het gewoon over. :blush.gif:

Maar zeg nou zelf, zoveel heeft Da Silva vandaag niet laten zien in Doetinchem. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 21, 2008 6:03 pm

Het viel me vandaag helemaal niet tegen! Dit was tamelijk onverwacht en voelt prima! We zijn er natuurlijk nog niet, maar december lijkt -eindelijk- te gaan zorgen voor een trendbreuk in onze najaarsprestaties! Nu tegen ADO een passend afscheid verzorgen voor KJH!

Cvit' inmiddels 3 uit 2.. Kon rotter... :ajaxscarf.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie