Ajax Amsterdam-NAC Breda 12-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Verdient het basiseltal het -door Van Basten gegeven- krediet?

Ja, ik weet zeker dat deze ploeg goed in elkaar steekt
10
28%
Ja, nog even aanzien
11
31%
Nee, ze hebben al genoeg tijd gekregen en het is nog steeds slecht: WIJZIGEN!
15
42%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 13, 2008 4:07 pm

brigade zuid schreef:
Van Basten denkt dat behalve Oleguer zijn hele ploeg gebukt gaat onder spanning. ''Ze komen op televisie. Er zitten 50.000 man op de tribune. De journalisten schrijven er weer mooie verhalen over in de krant. Daar hebben de spelers toch best wel last van.''
haha... dit gaat ie niet menen.
Het verklaart natuurlijk wel waarom we het in de uitwedstrijden een stuk beter doen. :smallgrin.gif:

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za dec 13, 2008 4:20 pm

en dat komt niet op tv...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 4:47 pm

Man, man man ... zeg dan niks ...

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za dec 13, 2008 4:54 pm

brigade zuid schreef:
Van Basten denkt dat behalve Oleguer zijn hele ploeg gebukt gaat onder spanning. ''Ze komen op televisie. Er zitten 50.000 man op de tribune. De journalisten schrijven er weer mooie verhalen over in de krant. Daar hebben de spelers toch best wel last van.''
haha... dit gaat ie niet menen.
Dit is inderdaad een lulverhaal. Zulke excuses zouden uit de koker van ten Blate kunnen komen. :1evil.gif:

Ter verdediging van m.n. Oleguer en vd Wiel: de middenvelders deden in de opbouw veel te weinig mee. Bewegen, de ruimte zoeken was er amper bij. Maakt het voor de jongens achterin niet makkelijker.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 13, 2008 4:57 pm

Zuidema schreef:
Thomas schreef: Huh? Daar heeft ie sinds AZ uit toch ook niet meer gespeeld?
Nee? Gek, in de afgelopen wedstrijden heb ik Urby sinds Az nog geregeld op of vanaf links voorin zien opereren. En zo oud ben ik nou ook weer niet dat mijn geheugen me hier in de steek laat.
Alleen tegen Utrecht dan. Volendam uit en NAC thuis speelde hij niet op de linker flank.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 4:57 pm

Komop Wimpey, drama queens gisteren ...

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za dec 13, 2008 4:59 pm

Thomas schreef:Ik niet. Als er een goede verdediger aangetrokken wordt kan Vermaelen daar wel naast spelen (naast Alex leek bij PSV ook iedereen goed), mag Vertonghen weer naar het middenveld en houden we mooi een plek over op de linksbackpositie. Een betere dan Emanuelson hebben we niet, dus dat lijkt me een makkelijke keuze.
Zo langzaam maar zeker zal ook jij tot de conclusie moeten komen dat Urby een soort van Musampa is. Tactisch matig, defensief onvoldoende... De enige plek die Urby i.m.o. in kan nemen is in een vrije rol zoals ie tegen PSV speelde.

Hij kan aardig wat munten opleveren, dus wat mij betreft gaat Ajax maar eens serieus nadenken om 'm te verpatsen.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za dec 13, 2008 5:02 pm

joey schreef: Daley Blind ziet het spel wel, vind ik. Hij begreep tenminste dat je niet elke bal in de trechter moet spelen. Hij is in dat opzicht een heel stuk verder dan onze niet zo eminente aanvoerder Tommie 2.
Ik vond Tommie 2 gisteren goed spelen. Hij was de enige middenvelder die begreep wat er op dat deel van het veld verlangd wordt.

Blind: ik vind het net zo'n speler als Richard Witschge of vd Heijden. Aan de bal goed, zonder bal enorm kwetsbaar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 13, 2008 5:03 pm

Zou juist nu een rare conclusie zijn. Vrijwel iedere wedstrijd als linker flankspeler heeft hij dit seizoen goed ingevuld. Volendam uit, Willem II uit en NAC thuis reken ik Van Basten aan. Ik roep hier echt al een jaar dat je Emanuelson niet op het middenveld moet neerzetten.

Dat is inderdaad ook het beeld dat ik heb van Blind, Wimpey. Mooie trap en technisch prima, maar het houdt niet over. Defensief erg kwetsbaar.

Lindgren hebben we vorig seizoen een prima seizoenshelft zien draaien. Hij kan echt wel beter dan hij dit seizoen tot nu toe heeft laten zien. Hij moet vooral fysiek sterker worden. Helaas is het ook niet echt een hele atletische jongen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za dec 13, 2008 5:09 pm

Thomas schreef:
Zuidema schreef:
Thomas schreef: Huh? Daar heeft ie sinds AZ uit toch ook niet meer gespeeld?
Nee? Gek, in de afgelopen wedstrijden heb ik Urby sinds Az nog geregeld op of vanaf links voorin zien opereren. En zo oud ben ik nou ook weer niet dat mijn geheugen me hier in de steek laat.
Alleen tegen Utrecht dan. Volendam uit en NAC thuis speelde hij niet op de linker flank.

Dan word ik echt te oud... :sad.gif:

Nee, Nac thuis was het mij ook duidelijk dat ie linkshalf speelde. Maakt ook niet uit, waar je hem momenteel neer zet. Het is toch weer het ouwe liedje met Urby. Jammer.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 5:12 pm

Niet dat het me iets uitmaakt hoor, maar nadat Urby als back mislukt mag ie naar het middenveld, en als ie daar ook mislukt blijft er alleen nog de voorhoede over, en daar heeft ie nu ook al weer genoeg wedtrijden niet thuis gegeven.Urby lijkt me typisch een speler wat eeuwenlang talent zal blijven, maar nooit de definitieve stap zal maken ..

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za dec 13, 2008 5:16 pm

Voetske schreef:Niet dat het me iets uitmaakt hoor, maar nadat Urby als back mislukt mag ie naar het middenveld, en als daar ook ie mislukt blijft er alleen nog de voorhoede over, en daar heeft ie nu ook al weer genoeg wedtrijden niet thuis gegeven.Urby lijkt me typisch een speler wat eeuwenlang talent zal blijven, maar nooit de definitieve stap zal maken ..
Denk ik ook. Dit is z'n 4e seizoen in Ajax-1. Zo onderhand mag je dan toch iets meer verwachten dan wat er geboden wordt.

Ik heb trouwens nog een paar namen voor je die het precies zo zal vergaan: de Jong, Blind, vd Heijden en vd Wiel. Ik vind die jongens echt niets bijzonders. Bij Sarpong hou ik een slag om de arm, die heeft wel iets bijzonders, vind ik.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za dec 13, 2008 5:19 pm

Peter schreef:
brigade zuid schreef:
Van Basten denkt dat behalve Oleguer zijn hele ploeg gebukt gaat onder spanning. ''Ze komen op televisie. Er zitten 50.000 man op de tribune. De journalisten schrijven er weer mooie verhalen over in de krant. Daar hebben de spelers toch best wel last van.''
haha... dit gaat ie niet menen.
Het verklaart natuurlijk wel waarom we het in de uitwedstrijden een stuk beter doen. :smallgrin.gif:
:666.gif: :drecul.gif:

Maar zonder dollen, er zal van extern best wel druk op de spelers staan. Media, publiek, noem maar op. Ajax blijft altijd in de picture en heeft ieders aandacht. Vooral als het (wat) slechter gaat en er steeds verwacht wordt dat Ajax weer AJAX wordt. Daar zullen sommigen beslist meer last van hebben dan anderen en wat faalangstig worden. Zeker de jonkies. Als de heren Ajacieden ons azijngezeik lazen zochten ze waarschijnlijk direct een goed touw en een mooie stevige boom op. :666.gif:

Maar om daarmee het slechte spel te bagatelliseren, nou nee...
Laatst gewijzigd door Zuidema op za dec 13, 2008 5:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » za dec 13, 2008 5:21 pm

Ik heb trouwens nog een paar namen voor je die het precies zo zal vergaan: de Jong, Blind, vd Heijden en vd Wiel. Ik vind die jongens echt niets bijzonders. Bij Sarpong hou ik een slag om de arm, die heeft wel iets bijzonders, vind ik.
Sarpong heeft al meer wedstrijden niks laten zien in het 1e dan Blind en Vd Heijden, dus hoe kom je in godsnaam tot deze conclusie wimpey?

De Jong heeft mij gisteren weer laten zien waarom hij nog niet rijp is voor Ajax 1.


Vd Wiel heeft gewoon tijd nodig, die komt pas net kijken en daar zit zeker potentie in als je het mij vraagt.

Urby draait opzich een goed seizoen, nu weer even wat minder hopelijk komt het weer.

Maar goed waarom verbaas ik me nog om al dat negatieve gedoe hier... :confused.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 13, 2008 5:23 pm

Zuidema schreef:Maar zonder dollen, er zal van extern best wel druk op de spelers staan. Media, publiek, noem maar op. Ajax blijft altijd in de picture en heeft ieders aandacht. Vooral als het (wat) slechter gaat en er steeds verwacht wordt dat Ajax weer AJAX wordt. Daar zullen sommigen beslist meer last van hebben dan anderen en wat faalangstig worden.
Kan zijn, maar niet op dit moment en in deze wedstrijd. Ik zie niet in waarom er nu bijzonder veel druk zou zijn.

Of het moet zijn omdat Van Basten zo gemakkelijk spelers aanvoert en afvoert, Dat zou kunnen. Erg veel krediet geeft hij de meeste spelers niet.

Hoe dan ook, ik denk dat dit geen verklaring is voor het feit dat de simpelste passes niet aankwamen. Ik zou eerder denken dat er niet genoeg getraind wordt op de passing en op automatismen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za dec 13, 2008 5:25 pm

wimpey schreef:Denk ik ook. Dit is z'n 4e seizoen in Ajax-1. Zo onderhand mag je dan toch iets meer verwachten dan wat er geboden wordt.

Ik heb trouwens nog een paar namen voor je die het precies zo zal vergaan: de Jong, Blind, vd Heijden en vd Wiel. Ik vind die jongens echt niets bijzonders. Bij Sarpong hou ik een slag om de arm, die heeft wel iets bijzonders, vind ik.
Ik heb ook vertrouwen in Sarpong. De Jong is bovengemiddeld getalenteerd, maar erg bleu. Hij staat als 10 te diep en eist te weinig ballen op. Is bij hem ook een kwestie van karakter, denk ik. Van der Wiel blijft ook een prima speler voor Ajax. Moet wel wat sterker gaan worden en hoewel het goed is dat hij zich ontwikkelt door als back te spelen, wordt hij op die plek zo nu en dan wel erg kwetsbaar opgesteld. Blind en Van der Heijden zijn niet echt mijn type spelers.

Zuidema schreef:
Thomas schreef:
Zuidema schreef: Nee? Gek, in de afgelopen wedstrijden heb ik Urby sinds Az nog geregeld op of vanaf links voorin zien opereren. En zo oud ben ik nou ook weer niet dat mijn geheugen me hier in de steek laat.
Alleen tegen Utrecht dan. Volendam uit en NAC thuis speelde hij niet op de linker flank.

Dan word ik echt te oud... :sad.gif:

Nee, Nac thuis was het mij ook duidelijk dat ie linkshalf speelde. Maakt ook niet uit, waar je hem momenteel neer zet. Het is toch weer het ouwe liedje met Urby. Jammer.
Linkshalf op een driemansmiddenveld, ja. Dan ben je in mijn ogen geen flankspeler. Tegen Volendam stond hij op 10. Sinds AZ heeft hij er dus 1 keer gespeeld. Beetje weinig om z'n goede wedstrijden dit seizoen teniet te doen, vind ik. Sowieso reken ik hem niet af op die wedstrijden op een driemansmiddenveld. Duidelijke fout van de trainer.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 5:25 pm

brigade zuid schreef:
goodfella schreef:Sulejmani liet wel degelijk zien zeer en zeer veel klasse te hebben. Prachtige voorzet en dito versnelling heeft hij in huis.
Nou een kinderhand is wel snel gevuld hoor.. hij mag met de klasse die die idd heeft wel wat meer laten zien.
Schrijf hem maar vast af joh! :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 5:27 pm

wimpey schreef:
Voetske schreef:Niet dat het me iets uitmaakt hoor, maar nadat Urby als back mislukt mag ie naar het middenveld, en als daar ook ie mislukt blijft er alleen nog de voorhoede over, en daar heeft ie nu ook al weer genoeg wedtrijden niet thuis gegeven.Urby lijkt me typisch een speler wat eeuwenlang talent zal blijven, maar nooit de definitieve stap zal maken ..
Denk ik ook. Dit is z'n 4e seizoen in Ajax-1. Zo onderhand mag je dan toch iets meer verwachten dan wat er geboden wordt.

Ik heb trouwens nog een paar namen voor je die het precies zo zal vergaan: de Jong, Blind, vd Heijden en vd Wiel. Ik vind die jongens echt niets bijzonders. Bij Sarpong hou ik een slag om de arm, die heeft wel iets bijzonders, vind ik.
Ben het met je eens.Niks bijzonders.Maar Urby mag 3/4 jaar blijven ploeteren, die kans zou je ze, met gebrekt aan beter .. dat ook, toch moeten geven .. of het moet zijn dat het NOG slechter wordt ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za dec 13, 2008 5:28 pm

Dat doe ik helemaal niet GF, ik vind het juist een goede speler maar ik vind dat ie tot op heden nog niet zoveel heeft laten zien, ondanks zn beslissende voorzetjes etc.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 5:29 pm

Emanuelson heeft dit seizoen als linksback prima gespeeld.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 5:30 pm

brigade zuid schreef:Dat doe ik helemaal niet GF, ik vind het juist een goede speler maar ik vind dat ie tot op heden nog niet zoveel heeft laten zien, ondanks zn beslissende voorzetjes etc.
Moet je nagaan als Sulejmani in vorm is. Dan is er geen houden aan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 5:31 pm

banjavi schreef:Nou ja... Joey... zeg toch niet van die rare dingen.. NAC thuis is best eng hoor... zou ik ook heel nerveus van worden... :aai.gif:
Vorig seizoen was het nog 1-3 voor NAC. Maar het valt je wel tegen he? Het hele seizoen al roepen dat Ajax niks wint en dan doen ze nog gewoon mee voor de titel. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 5:32 pm

Tja, nog eentje dan:Echte toppers in spe, blijven ondanks de bagger in een elftal, er altijd bovenuit steken ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 13, 2008 5:33 pm

Het spel valt me inderdaad erg tegen, GF.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand vrolijk wordt van de vertoning van gisteren.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 5:34 pm

Voetske schreef:Tja, nog eentje dan:Echte toppers in spe, blijven ondanks de bagger in een elftal, er altijd bovenuit steken ..
v/d Vaart kon ook niets meer in zijn laatste seizoenen. Is dan ook geen topper he. :excited.gif:

Plaats reactie