Ajax Amsterdam-NAC Breda 12-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Verdient het basiseltal het -door Van Basten gegeven- krediet?

Ja, ik weet zeker dat deze ploeg goed in elkaar steekt
10
28%
Ja, nog even aanzien
11
31%
Nee, ze hebben al genoeg tijd gekregen en het is nog steeds slecht: WIJZIGEN!
15
42%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 10:45 am

LucaS schreef:Hou nou toch op, NAc heeft niet eens drie kansen gekregen. Alleen die eerste had er in gemoeten, maar dat geldt ook voor de vrije kopkans van Suarez.
Maar het was nie goed gistreren, dat is inderdaad waar
zeker niet gezien hoeveel kansen Nac de eerste helft heeft gekregen .. Effe uit het hoofd .. Lurling ( na een seconde of 20 ) , dan Kolka, die zo vrij stond dat ie meende de bal met zijn hak er in moeten te tikken .. en ach, ik doe verder geen moeite meer ..

Voor de rest was het armoe troef wat AJAX liet zien.Afijn, volgende week Leonardo op tien .. die zal wel aan de beurt zijn ..
Laatst gewijzigd door 999 op za dec 13, 2008 11:59 am, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 10:50 am

NAC heeft de eerste helft 3 doelpogingen ondernomen. Zou wel een sterk staaltje zijn als elke poging ook raak was geweest.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za dec 13, 2008 10:50 am

precies Voetske en wat dacht je van de grote kans van Kolka begin van de 2de helft. Kreeg een vrije schietkans bij de 2de paal.. Gelukkig heeft deze fin nooit een fatsoenlijke opleiding gehad anders was het raak geweest!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za dec 13, 2008 10:55 am

Zlatan Son of God schreef:precies Voetske en wat dacht je van de grote kans van Kolka begin van de 2de helft. Kreeg een vrije schietkans bij de 2de paal.. Gelukkig heeft deze fin nooit een fatsoenlijke opleiding gehad anders was het raak geweest!
Een soort rommelpot :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za dec 13, 2008 10:56 am

Ja idd net zoald Oleguer! :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 10:58 am

Zlatan Son of God schreef:precies Voetske en wat dacht je van de grote kans van Kolka begin van de 2de helft. Kreeg een vrije schietkans bij de 2de paal.. Gelukkig heeft deze fin nooit een fatsoenlijke opleiding gehad anders was het raak geweest!
Ach, ZSOG, twas een draak van een wedstrijd, waar AJAX pijn aan je ogen deed.En van dat Hosanna geroep over Dario Cvitanich begrijp ik ook niets van.Als je hem in de dekking aanspeelde was ie steeds de bal kwijt, net als Suarez in eerdere wedstrijd in de spits liet zien .. maar goed 3 punten .. we nemen het klote voetbal maar voor lief .. zit niks anders op ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za dec 13, 2008 10:59 am

LucaS schreef:Hou nou toch op, NAc heeft niet eens drie kansen gekregen. Alleen die eerste had er in gemoeten, maar dat geldt ook voor de vrije kopkans van Suarez.
Maar het was nie goed gistreren, dat is inderdaad waar
Okee, dan 1-2, whatever. Voordat Suarez in de 17e minuut zijn vrije kopkans krijgt (eerste kans Ajax) heeft Nac met Lurling in de eerste minuut en Kolkka in de 13e minuut al 2 forse kansen. Daaromheen zie ik een vreselijk slordig (met Oliguer als absoluut dieptepunt) en onmachtig Ajax spelen, terwijl Nac ondanks het missen van een drietal as-spelers goed gebruik weet te maken van de ruimte overal bij Ajax en regelmatig dreigend/gevaarlijk is.

2e helft eenzelfde verhaal, alhoewel Ajax dan wel wat scherper speelt. Met de prachtige zondagsactie van De Jong, de penalty en de rode kaart is Ajax eindelijk veilig. Dan zijn we bijna een uur onderweg in een wedstrijd die we tot dan geen moment echt onder controle hebben en die gemakkelijk een heel andere kant op had kunnen gaan. In een thuiswedstrijd van Ajax tegen een zwaar gehandicapt Nac vind ik dat we zwijnen. Maar goed, weer 3 punten. Ome Ko kan tevreden zijn.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za dec 13, 2008 11:00 am

Titelpremie bedraagt drie ton per speler bij Ajax

De nieuwe spelers van Ajax, en de spelers die sinds de komst van Marco van Basten hun contract hebben verlengd, kunnen rekenen op driehonderdduizend euro bij het winnen van de titel. Dit verschilt met de voorgaande seizoenen, waar de spelers per gepakt punt een bonus uitgekeerd kregen.

Per punt kregen de Ajacieden drieduizend euro, wat dus betekent dat een zege goed is voor negenduizend euro per persoon. Aangezien Ajax vorig seizoen 69 punten pakte, kreeg een Ajax-speler die elke wedstrijd in actie kwam 207.000 euro als bonus. Nu is die bonus bij een aantal Ajacieden vervangen door slechts een titelpremie. De spelers krijgen bij het winnen van de titel driehonderdduizend euro extra bijgeschreven op hun bankrekening.
Dat je met zo slecht voetbal nog dik betaald wordt ongelofelijk

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 11:02 am

Echt balen dat Ajax heeft gewonnen. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za dec 13, 2008 11:08 am

wimpey schreef:
Ajax zal op de transfermarkt een oplossing moeten vinden, simpel zat.
Nou ja, simpel... Die opbouwend sterke verdedigers staan natuurlijk niet in rijen van 3 in de uitverkoop van de supermarkt. Dat zal nog lastig zat worden, vrees ik. Zeker in de winterstop. Maar dat in die linie de prioriteit ligt voor de aankoop van een klasbak is nou zeker duidelijk. Zelfs MvB moet dat opgevallen zijn, hoop ik. Intern kunnen we dit niet goed oplossen volgens mij. Van der Wiel zou opbouwend misschien kunnen, maar hij is me verdedigend veel te licht en te lichtzinnig voor een plek in het centrum.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za dec 13, 2008 11:10 am

v/d Wiel komt centraal het best tot zijn recht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 11:13 am

Zuidema schreef:
wimpey schreef:
Ajax zal op de transfermarkt een oplossing moeten vinden, simpel zat.
Nou ja, simpel... Die opbouwend sterke verdedigers staan natuurlijk niet in rijen van 3 in de uitverkoop van de supermarkt. Dat zal nog lastig zat worden, vrees ik. Zeker in de winterstop. Maar dat in die linie de prioriteit ligt voor de aankoop van een klasbak is nou zeker duidelijk. Zelfs MvB moet dat opgevallen zijn, hoop ik. Intern kunnen we dit niet goed oplossen volgens mij. Van der Wiel zou opbouwend misschien kunnen, maar hij is me verdedigend veel te licht en te lichtzinnig voor een plek in het centrum.
Stja, weer kopen.Loopt er dan echt niks bij de jeugd rond ?.Dit is toch te triest voor woorden.Begin trouwens last te krijgen van type-moeiheid .. tis steeds weer het zelfde type-liedje wat je neer kan ... :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 13, 2008 11:15 am

wimpey schreef:Je zag dat het vaak niet goed stond, NAC had vaak de tweede bal en kon dan zó het middenveld oversteken doordat de veldbezetting bij ons niet goed was. Lindgren was de enige middenvelder die de balans bewaakte. Verder heeft iedereen kunnen zien wat eraan schortte: de opbouw was, m.u.v. Vertonghen, een drama. Het tempo lag veel te laag en er werd vrijwel nooit een mannetje overgeslagen om het spel te versnellen.
Tja, niets nieuws onder de zon.

Het verhaal wordt eentonig. Laat ik het laten bij deze vraag: doen ze op de training wel eens aan passen en trappen? Gisteren kwam er bijna geen bal aan.

Ik was blij toen ik thuis was. Wat een vreselijke wedstrijd weer. Bah. En Suarez was ook nog eens heel slecht.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » za dec 13, 2008 11:17 am

Voetske schreef:
Stja, weer kopen.Loopt er dan echt niks bij de jeugd rond ?.Dit is toch te triest voor woorden.Begin trouwens last te krijgen van type-moeiheid .. tis steeds weer het zelfde type-liedje wat je neer kan ... :smallgrin.gif:
Een jeugdspeler direct maar opzadelen met zo'n cruciale rol in de as van het elftal lijkt me niet echt geweldig. Die kan je toch beter gedoseerd brengen met een minder fors takenpakket.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 13, 2008 11:22 am

Gisteren werd opnieuw duidelijk dat Oleguer een knoert van een miskoop is. Een dure speler, en hij is werkelijk nergens goed in. Pfffff.

Daley Blind ziet het spel wel, vind ik. Hij begreep tenminste dat je niet elke bal in de trechter moet spelen. Hij is in dat opzicht een heel stuk verder dan onze niet zo eminente aanvoerder Tommie 2.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za dec 13, 2008 11:59 am

Toppie schreef:
Titelpremie bedraagt drie ton per speler bij Ajax

De nieuwe spelers van Ajax, en de spelers die sinds de komst van Marco van Basten hun contract hebben verlengd, kunnen rekenen op driehonderdduizend euro bij het winnen van de titel. Dit verschilt met de voorgaande seizoenen, waar de spelers per gepakt punt een bonus uitgekeerd kregen.

Per punt kregen de Ajacieden drieduizend euro, wat dus betekent dat een zege goed is voor negenduizend euro per persoon. Aangezien Ajax vorig seizoen 69 punten pakte, kreeg een Ajax-speler die elke wedstrijd in actie kwam 207.000 euro als bonus. Nu is die bonus bij een aantal Ajacieden vervangen door slechts een titelpremie. De spelers krijgen bij het winnen van de titel driehonderdduizend euro extra bijgeschreven op hun bankrekening.
Dat je met zo slecht voetbal nog dik betaald wordt ongelofelijk
Je wil niet weten wat de spelers per punt krijgen!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za dec 13, 2008 12:00 pm

wat heet duur tegenwoordig, oleguer is geendure jongen geweest, het blijkt nu alleen de verkeerde, oleguer kostte de club zo'n 3 miljoen aan transferkosten en maar 1 miljoentje per jaar aan salariskosten. wat denk je wat heit heeft opgeleverd? 10 miljoen transfer en 1 miljoen per jaar salaris. kortom oleguer kost nix meer in de salarissfeer én zijn transfer lag 7 miljoen lager dan de opbrengst van heit.

een beetje overdreven is dat "dure speler" wel, vind je niet

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za dec 13, 2008 12:02 pm

Hij zal wel iets meer verdienen, want hij komt tenslotte van Barcelona.

Los daarvan: elke cent is een cent teveel.
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za dec 13, 2008 12:06 pm

Zlatan Son of God schreef:Je wil niet weten wat de spelers per punt krijgen!
lezen: ajaxspelers kregen 3.000 per punt en 9.000 voor een overwinnig, bij t nieuwe plan krijgen geen wedstrijd premie meer.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za dec 13, 2008 12:14 pm

joey schreef:Hij zal wel iets meer verdienen, want hij komt tenslotte van Barcelona.

Los daarvan: elke cent is een cent teveel.
Zonde inderdaad. Jammer dat Sinterklaas al weg is, want hij kon zo mee wat mij betreft.

Het was gisteren dus weer niet best en van enige progressie is natuurlijk al een tijdje geen sprake. Aankopen dan maar? Tsja, het zal wel moeten, want achterin is het erg pover. Ik vraag me alleen af of een willekeurige tandem van AT'isten met 50 miljoen zakgeld niet hetzelfde rendement weet te halen....

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za dec 13, 2008 12:17 pm

Ik vond de eerste helft slecht, die goal kwam echt uit het niets vallen. Tweede helft ging het een stuk beter en na de 2-0 hield NAC het wel voor gezien en kreeg je nog een paar prima kansen. Punten zijn binnen, nu kijken wat AZ gaat doen vanavond.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za dec 13, 2008 12:18 pm

ajax heeft in de onderhandelingen duidelijk gesteld dat zijn barça-salaris naar beneden moest, dus zal het niet veel meer zijn dan dat ene miljoentj.

echt joey, je verhaaltje klopt niet en het zou je sieren als je toegeeft zomaar wat geroepen te hebben. :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za dec 13, 2008 12:19 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
Stja, weer kopen.Loopt er dan echt niks bij de jeugd rond ?.Dit is toch te triest voor woorden.Begin trouwens last te krijgen van type-moeiheid .. tis steeds weer het zelfde type-liedje wat je neer kan ... :smallgrin.gif:
Een jeugdspeler direct maar opzadelen met zo'n cruciale rol in de as van het elftal lijkt me niet echt geweldig. Die kan je toch beter gedoseerd brengen met een minder fors takenpakket.
Nou kweet het anders ook niet meer.Vooropgesteld dat ik vind dat een trainer moet werken aan zijn elftal ( maar goed daar hebben we het ook al tig over gehad ) , zal men er niet aan ontkomen om weer fors in te kopen.Alleen, MVB is degene die toch die een dikke vinger in de pap heeft kwa aankoop beleid.Sno, Olequer, Chivanitch ( al is dat natuurlijk iets te vroeg, maar echt bekoren kan ie mij nog niet ) .. dat zijn er toch ( bijna ) drie die niet voldoen .. tja en ik zie AJAx, zelfs al zou zo'n speler willen komen, niet 16,5 miljoen neertellen voor 1 verdediger.Daarbij, dan kunnen jij en ik het ook .. een elftal bij elkaar kopen .. wanneer zien we nu eens de trainingsarbeid, de traingingsvormen terug op het voetbalveld IN de wedstrijd ?.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za dec 13, 2008 12:40 pm

Wimpey, je weet dat je met posts als deze, na een goede wedstrijd van de door jou beschimpte spelers, in een nieuw te openen topic door Thomas om je oren geslagen wordt? :1evil.gif:

Vd Wiel......
wimpey schreef:vd Wiel: idioot.
wimpey schreef:vd Wiel is ook lekker bezig. Wat een dramatische pot speelt die gast weer.
wimpey schreef:Hij ziet het niet. Als rechtsback kan ie minder kwaad, want vd Wiel is nog minder.
De Jong....
wimpey schreef:Je weet van te voren dat die de Jong niets brengt. Stel 'm dan niet op. Zowel offensief als defensief een zero, ook deze wedstrijd weer.
wimpey schreef:
Peter schreef:
wimpey schreef:Wat een actie van de Jong. In schril contrast met de rest van z'n wedstrijd!
Blij dat 'ie speelt.
Purlease. 1 moment, voor de rest niets. Helemaal niets.
En de AT-troetel-Uruguayaan....
wimpey schreef:Die Suarez begint me steeds meer te irriteren. Doe die oogkleppen eens af en ga eens aan je traptechniek werken!
wimpey schreef:
Neefkens schreef:Nietes .
Haal Suarez er maar uit. Een totale aanfluiting vandaag.
wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef:We hebben Blind en de Blinde Suarez. Kan vandaag op één hoop met Oleguer en vd Wiel: een onwaarschijnlijk drama.
Wel weer 1 assist en 1 goal. :666.gif:

Leo valt goed in.
En 359 keer balverlies en egoisme. Een fuckin drama.
wimpey schreef:Niet mee eens. Een topspeler heeft altijd oog voor het teambelang én beschikt over een perfecte traptechniek. 2 zaken waarvan we Suarez niet bepaald kunnen beschuldigen... Ik vind het geen Ajax-speler. Wat mij betreft gaat ie in de zomer voor een bom duiten naar Spanje en haalt Ajax in zijn plaats een teamspeler. De perfecte voorzetten van Sulejmani stichtten gisteren veel meer gevaar dan het opportunisme en gedraaf van Suarez dat meestal met balverlies eindigde.

De rest was matig (Cvita, Vermaelen), zwak (Suarez, de Jong) of ronduit belabberd (vd Wiel, Oleguer, Urby).

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za dec 13, 2008 12:40 pm

Buiten het feit dat Ajax een aantal spelers in de A-selectie heeft die absoluut niet voldoen, is van Basten ook niet in staat spelers die half voldoen beter te maken...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Plaats reactie