Ajax Amsterdam-NAC Breda 12-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Verdient het basiseltal het -door Van Basten gegeven- krediet?

Ja, ik weet zeker dat deze ploeg goed in elkaar steekt
10
28%
Ja, nog even aanzien
11
31%
Nee, ze hebben al genoeg tijd gekregen en het is nog steeds slecht: WIJZIGEN!
15
42%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 14, 2008 10:32 am

goodfella schreef: Sulejmani beslist Ajax - PSV, zorgt voor een punt tegen Utrecht en geeft de assist voor de gelijkmaker tegen Volendam. Voor een speler die nog niet helemaal topfit is, is dat lang niet slecht. Ik mag toch hopen dat hij na de winterstop helemaal gaat vlammen.
Hij heeft zeker al een flinke inbreng in de resultaten. Bij tijd en wijle laat die jongen zien dat het beslist een klasbak is. Zoals tegen Utrecht dat ie goed getimed vanaf rechts naar binnen kruist en de steekpass van Suarez knap en akelig koel afrondt. Zijn voorzetten zien er ook gaaf uit. Een mooie traptechniek, zoals Wimpey al zei. Maar het zijn helaas nog maar een paar momenten per wedstrijd, voor de rest zie je hem vrijwel niet. Hopelijk verandert dat nog. Suarez kan er best wel een voortdurende handenbinder bij gebruiken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 14, 2008 10:45 am

Sulejmani maakt nog steeds geen fitte indruk. Maar hij moet ook eerder en sneller aangespeeld worden.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo dec 14, 2008 11:30 am

Zuidema, Sulejmani heeft geen goede voorzet, maar een exceptionele voorzet. Een beestachtige versnelling. Hij is sterk. Behoorlijke techniek en heeft overzicht. De ideale linksbuiten.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo dec 14, 2008 11:48 am

goodfella schreef:Zuidema, Sulejmani heeft geen goede voorzet, maar een exceptionele voorzet. Een beestachtige versnelling. Hij is sterk. Behoorlijke techniek en heeft overzicht. De ideale linksbuiten.
Gewoon een beduidend betere en completere speler dan Suarez wat mij betreft. Ja, Suarez is beslissend. Dat was Huntelaar ook. Beide spelers hebben bepaalde exceptionele kwaliteiten. Maar ook een aantal gebreken. Zou onzin zijn om daarvoor de ogen te sluiten. Het zijn spelers die vooral met hun eigen ding bezig zijn, zoveel beter hebben ze Ajax als team niet gemaakt. Dat doet Sulejmani i.m.o. wel.

Ik ben trouwens met Trab eens dat er meer aan Ajax-PSV vastgehouden moet worden. Kennedy wordt onderschat, die jongen creert vaak z'n eigen ruimte en is zodoende constant aanspeelbaar. Ajax voetbalt met hem een stuk makkelijker dan met bijv. de Jong op 10. Probleem met Kennedy is alleen dat ie het wél ziet, maar fysiek en qua actieradius de pensioensgerechtigde leeftijd lijkt te hebben. Maar als team heb je meer aan hem dan aan bleekneus de Jong...

Denk alleen al aan mensen als vd Wiel en Oleguer: een pass of meer dan 7 meter lijkt voor die mensen al een onmogelijke opgave, dus dan is het handig dat ze de bal over korte afstand bij Kennedy kwijt kunnen. Tegen NAC hadden ze wat dat betreft amper mogelijkheden, de enige die voor beweging zorgde en aanspeelbaar was, was Lindgren.

Urby hoort een vrije rol te hebben zoals tegen PSV. Die jongen wil ik niet in de buurt zien van onze eigen 16. Tactisch is ie ronduit dom, hij moet zo weinig mogelijk opdrachten hebben en gewoon z'n eigen ding doen zoals tegen PSV.

Maar ten eerste heeft MVB niet al teveel geduld met z'n spelers en ten tweede moet die man gek worden van de onbestendigheid van een groot aantal van z'n spelers. Had daar het volgende over opgetikt:
wimpey schreef:
Voetske schreef:Heen en weer, heen en weer ...
Tegen die ploeg speelden we vorige week, Voetske. :smallgrin.gif:

Maar ik begrijp wat je bedoelt, Van Basten is inderdaad nog zoekende naar zijn ideale formatie. Zo vreemd is dat niet, want het gros van deze selectie is nogal onbestendig.

Kijk naar jongens als vd Wiel, Vermeer, Enoh, Urby, Sarpong, de Jong: het gaat met ups en downs. Ze spelen goede wedstrijden, maar tussen die goede wedstrijden spelen ze zwak en/of maken belangrijke fouten. Zaken als leeftijd, gebrek aan fysieke - en mentale volwassenheid, blessuregevoeligheid staan een constante prestatiecurve vooralsnog in de weg. Die jongens hebben nog niet het vermogen om op mindere dagen ingetogen te spelen en 'gewoon' hun basisniveau te halen. Dat basisniveau is wat we missen: als ze goed zijn, loopt het prima. Als ze slecht zijn, zijn ze ook echt slecht...
Simpel zat: Van Basten heeft nog te weinig zekerheidjes. Het zekerheidje van vandaag kan volgende week weer een onzekerheidje zijn en andersom. Kijk naar Enoh: ik vond 'm tegen PSV zeer goed spelen. Tegen AZ en HSV had ie het loodzwaar. Vermeer: tegen Twente beslissend, maar... tegen Utrecht ook. ;-((

Dat maakt het voor een trainer niet makkelijk om aan een bepaalde formatie vast te houden. Enoh presteert de laatste weken minder, wat moet je doen als trainer? Laat je 'm staan zodat ie kan leren (en fouten maken die de teamprestatie kunnen schaden)? Of vervang je 'm door iemand die wellicht beter in z'n vel steekt op dit moment? Het laatste, lijkt me. Ik heb de laatste seizoenen wel genoeg excuses voor slechte prestaties gehoord... Saneren, bouwen en presteren dienen dit seizoen hand in hand te gaan. Het liefst met goed voetbal...

Met dat laatste wil het nog niet zo vlotten, al vind ik dat Ajax dit seizoen een aantal goede (delen van) wedstrijden heeft gespeeld. Qua prestaties en qua snijden in de selectie gaat het m.i. behoorlijk. Over bepaalde aankopen kun je twisten, maar het feit dat allerlei lusteloze 30-ers, die riante salarissen opstreken en weinig tot niets brachten, zijn vervangen door jochies uit de opleiding is een goede zaak.

Vraag is nu wat Van Basten moet doen om tot meer regelmatig goed voetbal te komen om zodoende kampioen te worden. Defensief zijn we nog altijd dun bezet. Ajax was in de zomer bezig met Henrique en Wielaert (en volgens een betrouwbare bron met nog 2 spelers) om de defensie te versterken. Dus ik neem aan dat er in de winterstop een verdediger aangetrokken zal worden. Daar mag dan wat mij betreft rustig een x-aantal miljoenen in geinvesteerd worden. Iemand die de defensie kan leiden, goed kan opbouwen en sterk is in het defensieve werk (koppen, tackle, duels winnen) zal het e.e.a. kosten. Maar die investering haal je er makkelijk uit wanneer je kampioen wordt en CL speelt...

I.m.o. heeft Ajax aanvallend voldoende potentieel. Ik zie de noodzaak van een miljoeneninvestering daar niet. Misschien een jong talent (Bodul, Castillon) toevoegen, misschien een talent voor een redelijk bedrag van buiten halen en af en toe ervaring laten opdoen... Met Sulejmani heb je m.i. de beste speler in de HCE ter beschikking. Suarez zal wedstrijden blijven beslissen, Cvitanic neemt veel vuil werk op zich waarvan Mira en Luis kunnen profiteren. Leonardo kan als invaller wat bewegen en Sarpong en Urby kunnen voorin ook gebruikt worden...

Het feit dat we geen dominante '10' hebben, is m.i. een groter probleem. De Jong is dit seizoen meestal door de mand gevallen op die plek, Suarez en Sulejmani zijn teveel aanvaller, Sarpong is geen spelbepalende speler, Kennedy heeft er de brains voor maar heeft het fysiek van een oude man. Aisatti zou het moeten doen, maar wordt die ooit fit? En als ie fit wordt, heeft ie dan het vermogen om Ajax voetballend bij de hand te nemen? Ik heb daar m'n twijfels... De overige middenvelders zouden het gebrek aan een echte '10' moeten compenseren, maar het probleem daar is dat ze voetballend te weinig inbreng hebben. Enoh, Lindgren, Gabri en Sno zijn brekers en/of controleurs.

Wanneer Ajax een sterke verdediger aantrekt, zou Vertonghen weer op het middenveld kunnen spelen. Maar op '4' doet ie het ook prima, heeft zich sterk ontwikkeld. Lastige keuze dus. Zijn ontwikkeling pleit er wel voor om talenten die op de drempel tussen Ajax-1 en Ajax-2 staan, net als Vertonghen destijds, te verhuren. Laat Anita, vd Heijden, de Jong en Martina maar een half seizoen tegen degradatie knokken bij Volendam of de Graafschap ofzo. Worden ze niet slechter van...

Hoe dan ook: volgens mij is Van Basten op de goede weg, maar hij is er nog lang niet. De patient Ajax vertoont tekenen van herstel, maar het is nog lang niet je dat. Ben benieuwd hoe men de volgende stap denkt te kunnen maken. Hopelijk maakt de winterstop ons wat dat betreft wat wijzer.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 14, 2008 12:06 pm

Van der Wiel was de laatste twee wedstrijden erg slordig, maar heeft juist een uitstekende inspeelpass, Wimpey. Vanuit het centrum speelt hij zo de spits aan.
Trab schreef:
Thomas schreef:Maar je hebt Cvitanich dus al afgeschreven, Trab?
Haha. Laat ik het zo zeggen Thomas. De enige hoop die ik nog heb dat het toch nog goedkomt met die jongen, is dat jij het wel in hem ziet zitten..

Weet het niet Thomas. Hij oogt gewoon niet. Hij straalt niks uit. Weet niet hoe hij in Argentinie speelde, maar hij lijkt mij een spits die beter functioneert naast of om een sterke targetman.
Snap daarom ook niet de beweegredenen om het te halen. In de Ajax-traditie is de spits toch meestal een sterke spits die als aanspeelpunt kan fungeren. Type Kluivert, Zlatan, v.Basten of Huntelaar in iets mindere mate.

Hoorde v.Basten voor de wedstrijd tegen NAC zeggen dat hij meer beweegt als Klaas-Jan en hierdoor ruimte moet maken voor anderen (o.a. De Jong). Zal allemaal wel. Vind juist die 3 voorin teveel van hetzelfde. En De Jong wil ik niet op 10 zien. Al die lopers op het middenveld. Bah. Wil een speler met inzicht op het middenveld, die een steekpass kan geven.

By the way: vindt Lindgren sinds HSV (was hij man of the match wat mij betreft) weer wat beter spelen.
Ja, Lindgren lijkt zich wat te herpakken.

Uiteindelijk moet het spel van Cvitanich leiden tot wat meer balvastheid, beweging en snelheid voorin. Je moet alleen geen 30 goals van hem verwachten, want dat gaat niet gebeuren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58883
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 14, 2008 12:43 pm

Trab schreef:
Voetske schreef:Aisatti een snelle denker.Vond hem bij Psv meer een te veel blijven lopen met de bal ... maar misschien heeft ie bijgeleerd ...
Volgens mij ben je in de war met Affelay.. Aisatti is: 1 keer raken, het zien van de 3e man. Kortom een echte Ajax-voetballer. Helaas wordt er bij hem teveel de nadruk gelegd op wat hij niet kan, het fysieke aspect, dan op wat hij wel kan. Maar wat willen we nou, allemaal hardlopers? Aisatti is onderscheidend. Laat anderen, een Enoh en Lindgren bijvoorbeeld, maar het vuile werk voor hem opknappen.
Heb trouwens Aisatti altijd 10 klassen beter gevonden dan Affelay. Affelay loopt veels te lang met de bal en gaat te vaak voor de actie. In de Eredivisie komt hij er nog mee weg, maar Europees leidt hij constant balverlies.
Laten we het hopen, al heb ik genoeg wedstrijden gezien waar ik dacht dat het Affelay was maar Aisatti bleek te zijn.Wat ik me wel afvraag is of dat hij die rol op zich kan gaan nemen.Hij zal dan toch het middelpunt/aanspeelpunt moeten worden van de aanval, de creativiteit.Vraag me ook af of hij daar de tijd voor gaat krijgen van MVB.Tot nu toe was het bijna elke 2e wedstrijd dat een speler het niet of te weinig liet zien weer op de banl/tribune mocht plaatsnemen.Ook dat fysieke, al zal een beetje slimme voetballer in 99.9 % van de keren dat weten te omzeilen.

Wat ik nog steeds niet begrijp is dat MVB niet hem als basis speler koos bij de start van de competitie, zeker niet als je ziet wat er nu wel ( weer ) mag opdraven.

Afijn, mezelf kennende wacht ik maar ( weer ) af of al dat beloofde, al dat wat de nieuwe aankopen ( en andere spelers ) dat gaan brengen wat velen hier telkens opschrijven.Ik bedoel, als dat was uitgekomen stonden we nu tien punten los ( niet hatelijk bedoelt hoor !! ) .. maar er is nog steeds geen basis wat er op het veld staat, geen collectief, geen automatisme .. dus vooralsnog ben ik bang dat zodadelijk er weer een eilandje bij is gekomen in het elftal ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 14, 2008 1:02 pm

goodfella schreef:Zuidema, Sulejmani heeft geen goede voorzet, maar een exceptionele voorzet. Een beestachtige versnelling. Hij is sterk. Behoorlijke techniek en heeft overzicht. De ideale linksbuiten.
`

Oh ja, zeker mee eens, GF. We hebben bij Heerenveen gezien wat ie allemaal kan. Overigens speelde hij daar ook wel wedstrijden waarin ie het van een paar momenten moest hebben en verder vrijwel onzichtbaar was met tussendoor ineens een pot waarin ie de pannen van het dak speelde. Hopelijk krijgen we dat laatste in de 2e seizoenhelft te zien.
joey schreef:Sulejmani maakt nog steeds geen fitte indruk. Maar hij moet ook eerder en sneller aangespeeld worden.
Bij sommige spelers moet je niet alleen de speler in kwestie aankopen maar ook zijn aangever of de man die het vuile werk voor hem opknapt. Goed voorbeeld van dat eerste is de aankoop Bergkamp-Jonk door Inter, alhoewel dat door andere redenen verkeerd uitpakte. Het idee erachter was in ieder geval wel goed.

Zo ook met Sulejmani. Hij vormde bij H'veen met Pranjic achter hem een geweldig koppel. Die twee voelden mekaar verdomde goed aan in passing, positie kiezen en in de combinatie. Bovendien is Pranjic sowieso een sluwe, dynamische speler met een goede techniek, die offensief sterk is, een mannetje kan uitspelen en ook nog scorend vermogen heeft. Verdedigend kan het wat beter, maar hij is wel een bijtertje en het lijkt me al met al toch voldoende voor Ajax. Jammer genoeg loopt ie al naar de 30 en zal zijn restwaarde laag zijn.

Ik vraag me wel af of we met Pranjic erbij niet de heleboel op het middenveld moeten omgooien. Een offensieve linkshalf en rechtshalf (Gabri?) op een middenveld met de punt naar achteren (Vertonghen?). Zou de aansluiting naar de 16 en het aanvalsspel een extra dimensie kunnen geven, maar kan dit Ajax zoiets verdedigend/controlerend wel verhapstukken?
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo dec 14, 2008 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 14, 2008 1:06 pm

Dan moet je overstappen op 3 verdedigers met een Vertonghen ervoor.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo dec 14, 2008 1:10 pm

Peter schreef:Dan moet je overstappen op 3 verdedigers met een Vertonghen ervoor.
Liever Enoh of Lindgren op 4 en dan met Blind of Arie op 6.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 14, 2008 1:11 pm

Peter schreef:Dan moet je overstappen op 3 verdedigers met een Vertonghen ervoor.
Je bedoelt met vaste backs, die puur verdedigen en heel incidenteel eens opkomen? Lijkt me ook. En natuurlijk zal het ook aankomen op het goed terugverdedigen van Pranjic en Gabri.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 14, 2008 1:15 pm

Zuidema schreef:Zo ook met Sulejmani. Hij vormde bij H'veen met Pranjic achter hem een geweldig koppel. Die twee voelden mekaar verdomde goed aan in passing, positie kiezen en in de combinatie.
Maar toen speelde Sulejmani op 10 en Pranjic hangend op links. Dat mag niet bij Ajax.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo dec 14, 2008 1:23 pm

Het zou opzich kunnen als je met vleugelverdedigers speelt, maar ik denk dat Urby daarin beter is dan Pranjic. Volgens mij wil trouwens Newcastle Pranjic inlijven, dat was mijn logische conclusie uit zijn verhaal dat die manager uitte dat hij interesse had in een aantal spelers die directe versterkingen zouden zijn en die graag zouden komen.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 14, 2008 1:24 pm

Jöhnk schreef:
Zuidema schreef:Zo ook met Sulejmani. Hij vormde bij H'veen met Pranjic achter hem een geweldig koppel. Die twee voelden mekaar verdomde goed aan in passing, positie kiezen en in de combinatie.
Maar toen speelde Sulejmani op 10 en Pranjic hangend op links. Dat mag niet bij Ajax.
Volgens mij speelden ze bij Heerenveen overwegend wel als linksvoor en linkshalf, maar wisselde ze de posities voorin onderling geregeld af. Trok Sulejmani vanaf linksvoor naar binnen richting 16, dan kwam Pranjic over de vleugel op. Trok Sulejmani als linksvoor het veld breed, dan zocht Pranjic het gat rond de linkerzone van de 16 op.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo dec 14, 2008 1:25 pm

Zuidema schreef:Volgens mij speelden ze bij Heerenveen overwegend wel als linksvoor en linkshalf, maar wisselde ze de posities voorin onderling geregeld af. Trok Sulejmani vanaf linksvoor naar binnen richting 16, dan kwam Pranjic over de vleugel op. Trok Sulejmani als linksvoor het veld breed, dan zocht Pranjic het gat rond de linkerzone van de 16 op.
Zij speelde 4-4-2, met Sulejmani rondom Sibon en Pranjic linkshalf.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 14, 2008 1:27 pm

Hij speelde vanaf december structureel op 10. Daar ben ik zeker van, want ik heb hem het hele seizoen op de voet gevolgd. Vanuit die positie dook hij inderdaad regelmatig de gaten in, waarop Pranjic goed anticipeerde.

Toch denk ik dat je met een aanvaller op 10 defensief te zwak bent. Heerenveen kreeg ook nog meer tegendoelpunten dan Ajax.

@Vedette: het is maar hoe je het beestje noemt. Waren Pranjic en Beerens links- en rechtshalf, of speelden ze hangend op de flanken?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo dec 14, 2008 1:31 pm

Jöhnk schreef:Hij speelde vanaf december structureel op 10. Daar ben ik zeker van, want ik heb hem het hele seizoen op de voet gevolgd. Vanuit die positie dook hij inderdaad regelmatig de gaten in, waarop Pranjic goed anticipeerde.
Dan zal je wel gelijk hebben wat de startpositie van Sulejmani betreft. De bovengenoemde spelpatronen sluiten dat ook niet uit. Het is soms ook zo verwarrend met die wisselende posities... :blush.gif:

Nee, Sulejmani op 10 lijkt me zeker geen goede zaak. Dat zou met de punt naar achteren ook niet meer nodig moeten zijn. Die 10 moet eigenlijk vrij blijven, voor de terugvallende diepste spits, of voor de linkshalf/linksvoor en rechtshalf/rechtsvoor om daar dan ineens op te duiken.
Vedette-10- schreef:
Zuidema schreef:Volgens mij speelden ze bij Heerenveen overwegend wel als linksvoor en linkshalf, maar wisselden ze de posities voorin onderling geregeld af. Trok Sulejmani vanaf linksvoor naar binnen richting 16, dan kwam Pranjic over de vleugel op. Trok Sulejmani als linksvoor het veld breed, dan zocht Pranjic het gat rond de linkerzone van de 16 op.
Zij speelde 4-4-2, met Sulejmani rondom Sibon en Pranjic linkshalf.
Ik zeg dan ook overwegend. Sulejmani zwierf inderdaad om Sibon heen, maar de linkerzone zocht ie toch het meest op. Ook niet zo verwonderlijk als linkspoot. Hoe dan ook, als spelpatronen lijkt me het bovenstaande zeker toepasbaar bij Ajax en als je dan 2 spelers hebt die daarin goed klikken... Maar goed, als Newcastle inderdaad concrete belangstelling heeft voor Pranjic, kan dit idee de prullenbak in.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo dec 14, 2008 1:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 14, 2008 1:34 pm

En Beerens speelde ook heel geregeld, hoor. Niet echt 4-4-2.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo dec 14, 2008 1:36 pm

Jawel hoor, hij speelde rechthalf. Het is gewoon maar net hoe je het noemt, maar Sibon en Sulejmani waren de 2 spelers die defensief werdne ontlast.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 14, 2008 8:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Gewoon geen gelul. 3-0 winnen. :ajaxscarf.gif:
:headbang.gif: :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Wat een baggerpot zeg, vrijdag. Maar de punten zijn wederom binnen, dus ga ik mij niet wagen aan een analyse, die overigens als steekwoorden: "gebrek aan automatismen", "nonchalance is een ziekte" en "onsamenhangende linies" zou inhouden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie