FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 8:28 am

Ik wel!

Ik wil wel weer 's.

Ten koste van absoluut alles. Een glorieuze titel wordt het toch niet, gezien ons voetbal dit seizoen, dus laten we dan ook maar álle waardigheid opzij zetten.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:29 am

Valt me van je tegen. :blush.gif:

Voor mij geldt dat niet iig... en ja ik wil ook...maar fair en eerlijk. Strijdend ten bove of ten onder... :hupajax.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 8:32 am

Er is niets mis mee om een ploeg een premie te beloven als ze winnen. Er is pas wat mis als een ploeg een wedstrijd laat lopen, of, erger nog, een premie krijgt om het rustig aan te doen.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 17, 2008 8:37 am

Ramona schreef:Valt me van je tegen. :blush.gif:

Voor mij geldt dat niet iig... en ja ik wil ook...maar fair en eerlijk. Strijdend ten bove of ten onder... :hupajax.gif:
Nou dan kan ik je verzekeren dat het weer 0-3 ofzo wordt. Die ernemmers gaan geen meter lopen voor de Mos, aangezien ze met z'n allen al weten dat het seizoen ten einde is. En dat vinden ze ook wel mooi zo. Volgend jaar nieuwe kansen bij een nieuwe club. De helft kan het geen reet schelen wat er nu nog gebeurd bij Vitesse.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 8:37 am

Exact, Luuk. You got it.

Als Vitesse van PSV wint, gaat er een ton naar Aadje de Mos, een ton naar zijn assistent en een ton naar elke speler die in actie is geweest. Zit je op 1,6 miljoen. En dan mogen de spelersvrouwen nog een lang weekendje met zijn allen naar de Dominicaanse Republiek, op kosten van Ajax. Ronden we het af op twee miljoen euro in totaal.

Gewoon doen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:38 am

En maar kankeren vorig jaar op Vitesse...hoezo 2 maten... :excited.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 8:40 am

Ik snap werkelijk niet dat je het onderscheid tussen een premie voor je sportieve plicht doen ten opzichte van een wedstrijd laten lopen niet ziet.
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do apr 17, 2008 8:43 am

Mijn frustratie zit net zo hoog als bij de meeste posters, ook ik zie het vorige seizoen weer voorbij komen, toen het doelsaldo, nu één punt?

Jaren gelden (iemand enig idee hoe lang geleden) had psv aan een gelijkspel tegen groningen uit genoeg om kampioen te worden. Het werd ???? 0-0 er is die dag niet gevoetbald, misschien zelfs niet één doelpoging, dat staat mij niet meer bij. Zo zal het zondag ook gaan, misschien eerst 1-0 voor psv en dan de 1-1 niet meer voetballen.

Laten we niet denken dat per speler € 100.000 die spelers harder zal laten lopen, want hoeveel kan psv (sorry, mag niet, ik bedoel ???) bieden. Via ? zal Ajax wel moeten laten weten er per speler zoveel geld voor over te hebben, misschien dat een incident in de wedstrijd ineens het tij doet keren. Zal zondag een lange dag worden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 8:45 am

Maar PSV kan en zal niets bieden, want dat heet omkoping en is strafbaar.

Het staat PSV natuurlijk vrij om Heracles een premie aan te bieden
I think I lost my fucking headache

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do apr 17, 2008 8:48 am

Ramona schreef:En maar kankeren vorig jaar op Vitesse...hoezo 2 maten... :excited.gif:
2 maten? Het lijkt er sterk op dat Vitesse 2 keer achter elkaar het zelfde kunstje gaat flikken.... Ze laten weer een wedstrijd lopen.

Als ze tegen Ajax moeten, lopen ze het vuur uit de schenen en wanneer psv op bezoek komt leggen ze zelfs de bal snel klaar voor psv'ers.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:48 am

LucaS schreef:Ik snap werkelijk niet dat je het onderscheid tussen een premie voor je sportieve plicht doen ten opzichte van een wedstrijd laten lopen niet ziet.
Ik zie idd geen verschil...het gaat om belangen...ik snap w e r k e l i j k waar NIET dat jij dat niet ziet!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:50 am

GangstaRiB schreef:
Ramona schreef:En maar kankeren vorig jaar op Vitesse...hoezo 2 maten... :excited.gif:
2 maten? Het lijkt er sterk op dat Vitesse 2 keer achter elkaar het zelfde kunstje gaat flikken.... Ze laten weer een wedstrijd lopen.

Als ze tegen Ajax moeten, lopen ze het vuur uit de schenen en wanneer psv op bezoek komt leggen ze zelfs de bal snel klaar voor psv'ers.
Ja en vorige seizoen zouden ze omgekocht zijn...en nu weer, of gaat AJAX opbieden... Ik kots gewoon van dat gedrag...evenals van het laffe voetbal van Vitas...
Laatst gewijzigd door Ramona op do apr 17, 2008 8:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 8:50 am

In een eerlijke competitie probeert elke club elke wedstrijd te winnen. Zo niet, dan is er sprake van competitievervalsing. Dus als er een club is die de laatste wedstrijd laat lopen (NAC?), dan is dat competitievervalsing. Maar een club die probeert te winnen, al dan niet via een externe premie, daarmee is absoluut helemaal niets mis.

Dus het feit dat Vitesse probeert te winnen en dat dat nadelig zou kunnen zijn voor Nec maakt het competitievervalsing? Eigenaardig
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:54 am

Nee Lucas dat zeg ik niet!
M.i. is er geen verschil in het bieden van geld dat PSV vorig jaar deed om Vitesse slecht te laten spelen en AJAX nu om Vitesse goed te laten spelen...

Verder...rest my case.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do apr 17, 2008 8:57 am

Ramona schreef:Nee Lucas dat zeg ik niet!
M.i. is er geen verschil in het bieden van geld dat PSV vorig jaar deed om Vitesse slecht te laten spelen en AJAX nu om Vitesse goed te laten spelen...

Verder...rest my case.
Vorig speelde psv tegen vitesse! Ajax nu niet, lijkt me een verschil.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do apr 17, 2008 8:57 am

Vitesse haalt NEC sowieso nooit meer in. Of NEC moet wel heel dik verliezen van NAC.

Nee, het gaat erom dat Utrecht niet wint.

Er zijn trouwens wel wat verschillen met vorig jaar. Vitesse speelt nu thuis, dat maakt wel wat uit. Bovendien is er nog wat te halen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:58 am

Demosthenes schreef:
Ramona schreef:Nee Lucas dat zeg ik niet!
M.i. is er geen verschil in het bieden van geld dat PSV vorig jaar deed om Vitesse slecht te laten spelen en AJAX nu om Vitesse goed te laten spelen...

Verder...rest my case.
Vorig speelde psv tegen vitesse! Ajax nu niet, lijkt me een verschil.
Het gaat mij om het bieden van geld aan een tegenpartij...bah! *megawok* :excited.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 8:59 am

Ramona schreef:M.i. is er geen verschil in het bieden van geld dat PSV vorig jaar deed om Vitesse slecht te laten spelen en AJAX nu om Vitesse goed te laten spelen...
De norm (dus: hoe het zou moeten zijn) is dat elke ploeg zijn sportieve plicht doet en zich helemaal stuk voetbalt om te winnen. Probleem is: kennelijk heeft Vitesse puur voor zichzelf die behoefte niet (zie vorig seizoen). Als Ajax Vitesse een premie belooft voor winst, stimuleert Ajax alleen maar dat Vitesse op de laatste speeldag zijn best zal doen.

Dat is heel wat anders dan expres een wedstrijd laten lopen, of geld aannemen om dat te doen, want dan voldoe je dus expres niet aan de norm van hoe het - sportief gezien - zou moeten zijn.

Met andere woorden: door Vitesse een premie in het vooruitzicht te stellen, moedig je ze alleen maar aan om te doen wat sowieso het sportiefst is, namelijk: je best doen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:01 am

Geld bieden om je best te doen...werkelijk...het moet niet gekker worden. :tranen.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do apr 17, 2008 9:03 am

Harm schreef:Ik heb gisteren voor het eerst sinds tijden eens een wedstrijd van Ajax op tv gezien. Maar jullie zijn zo mogelijk nog slechter dan PSV zeg. Onbegrijpelijk dat het verschil slechts 3 punten is.
Volgens mij heb je dan ook niet veel wedstrijden van je eigen clubje gezien.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 9:04 am

Ramona schreef:Geld bieden om je best te doen...werkelijk...het moet niet gekker worden. :tranen.gif:
Klopt. Heel triest. Maar clubliefde (whahaha) en de 'sportieve eer' waren vorig seizoen overduidelijk niet genoeg om Vitesse aan te zetten tot een minimale inspanning. Dus tja, dan moet je even praktisch zijn en nadenken hoe je ze dan wél kunt 'inspireren'. Om competitievervalsing juist te voorkomen, mind you!

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 9:09 am

Kowalczyk schreef:
Ramona schreef:Geld bieden om je best te doen...werkelijk...het moet niet gekker worden. :tranen.gif:
Klopt. Heel triest. Maar clubliefde (whahaha) en de 'sportieve eer' waren vorig seizoen overduidelijk niet genoeg om Vitesse aan te zetten tot een minimale inspanning. Dus tja, dan moet je even praktisch zijn en nadenken hoe je ze dan wél kunt 'inspireren'. Om competitievervalsing juist te voorkomen, mind you!

K.
Ja maar...

Vorig jaar walgden we van dat gedrag...en nu doe je daar in mijn ogen aan mee...die club neem je toch nooit meer serieus...de hoeren van de competitie...brrrrrrrrrr...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 17, 2008 9:10 am

Ik heb er ook geen probleem mee hoor. Het is nu eenmaal zo dat de gemiddelde voetballer wel gevoelig is voor een paar extra euro's. En je stimuleert inderdaad alleen maar dat ze hun best doen. Dat is misschien wel de enige motivatie die ons nog een kansje op de titel kan opleveren want met alle interne onrust bij Vitesse zie ik er verder niet zoveel van komen dat ze het PSV echt lastig gaan maken.

Dat het eigenlijk niet nodig zou moeten zijn is waar. Maar daar hebben we niks aan. Ik vraag me alleen af of het echt zou werken gezien het verhaal rondom Excelsior van vorig seizoen. Die hebben hun geld nooit gehad omdat Ajax de titel niet haalde.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » do apr 17, 2008 9:10 am

Twee miljoen voor een dansende Aad de Mos. Ik teken ervoor. Er ook voor betalen is wat anders...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Raymond
Berichten: 1012
Lid geworden op: di jan 24, 2006 1:25 pm

Bericht door Raymond » do apr 17, 2008 9:11 am

Het kampioenschap kan me gestolen worden, maar als die CL-plaats bemachtigd kan worden moet je daar alles voor doen. Maakt het des te makkelijker om spelers van een hoger niveau aan te trekken.

Plaats reactie