FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo apr 16, 2008 9:35 pm

Toppie schreef:Ik lees net dat De Mos naar een Hongaarse club gaat en dat Swerts ook vertrekt. Als je die Vitesse Site's leest heb ik maar weinig hoop want het is momenteel een zooitje bij die Club. Waar heb ik dit toch eerder gezien dit jaar :blush.gif:
Verbeek gaat ook weg. El Ahmadi. (vul maar wat namen in)

Volgens jouw optiek zou het nu bij elke club een zootje moeten zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 16, 2008 9:44 pm

Maar bij Vitesse ís het een zooitje.

Jans: PSV wordt kampioen

GRONINGEN - Ron Jans is ervan overtuigd dat PSV zondag de vierde achtereenvolgende landstitel behaalt. Dat zei de trainer van FC Groningen kort na de nederlaag van zijn ploeg tegen Ajax (1-2).

PSV heeft zondag in het uitduel tegen Vitesse genoeg aan een punt. „Ik heb op dit moment geen enkel vertrouwen in Vitesse”, zei Jans. „PSV gaat het daar redden.”

Jans hechtte woensdag niet zoveel waarde aan de nederlaag. „Ik ben blij dat de wedstrijd op deze manier is verlopen. De voetbalambiance was fantastisch. Ik ben alle mensen dankbaar die zich na de gebeurtenissen van zondag hebben ingespannen om alles op tijd voor elkaar te krijgen.”

Qua veldspel zag Jans vooruitgang. „Iedereen bij ons speelde verschrikkelijk intens. In de play-offs zijn wij straks een ploeg om rekening mee te houden.”
Telegraaf
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo apr 16, 2008 10:02 pm

Goede wedstrijd van Lindgren. Suarez was wederom gevaarlijk, maar man, wat heeft die jongen veel kansen nodig! De Jong is liet ook weer zien een echt fijne speler te zijn waar Ajax nog veel plezier aan gaat beleven.
Die Sankoh is overigens echt een eersteklas prutser.
joey schreef:Huntelaar was onzichtbaar en Perez toonde weer eens aan dat Ajax hem nooit had moeten terughalen.
Perez was inderdaad erg slecht, de kansen van Huntelaar vond ik ook gewoon goede reddingen van Van Loo.
Jöhnk schreef:Huntelaar mist het hele seizoen al veel kansen.
Huntelaar scoort ook het hele seizoen al aan de lopende band.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo apr 16, 2008 10:06 pm

Jabu schreef:Suarez was wederom gevaarlijk, maar man, wat heeft die jongen veel kansen nodig!
Dat viel vandaag toch wel mee? Ik kan me alleen een uitbraak op rechts herinneren die die keeper pakt, vond ik ook geen makkelijke bal. Over welke missers heb jij het?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 10:07 pm

Jabu schreef:Huntelaar scoort ook het hele seizoen al aan de lopende band.
Klopt. Hij scoort veel maar mist ook veel.

Sankoh is één op één een topper, maar verder doet hij zo'n beetje alles (zoneverdedigen, organisatie bij spelhervattingen, opbouw, buitenspelval) fout. Niet geschikt voor Ajax imho.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo apr 16, 2008 10:08 pm

De Jong is een klasse beter dan Perez. Dus rijst de vraag waarom Perez gehaald is. Bij PSV lachen ze zich rot.

We moeten het op dit moment van de individuele klasse van KJH en Suárez hebben. KJH scoort veel en Suárez kan iets forceren. Samen zijn ze veel eredivisieclubs te machtig. Maar het veldspel blijft onveranderd onder de maat, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo apr 16, 2008 10:46 pm

Koster doet een Ten Catetje:
Koster had goals Ajax voorspeld

door onze Telesportredactie

GRONINGEN - Ajax-trainer Adrie Koster was allerminst verbaasd dat het juist de oud-Groningers Rasmus Lindgren en Luis Suarez waren die scoorden in het Euroborg-stadion. "Ik had het voor de wedstrijd al voorspeld dat deze twee jongens zouden scoren", zei Koster voor de camera's van Tele2.

"Je ziet vaak dat voetballers het goed doen tegen hun oude club", strooide Koster een puntje extra zout in de Groningse wond.
Telegraaf

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 17, 2008 12:13 am

En weer thuis. Heb nu wel even genoeg van Groningen, maar wat een wedstrijd zeg. Drie jaar ouder geworden en m'n stem verloren bij de goal van Suárez.

Wat ik mooi vond was de voortdurende ondersteuning van Bruno Silva, die het hardst werd uitgefloten. Bij elk fluitconcert werd hij toegezongen, zal 'm wel goed hebben gedaan denk ik.
Op naar Heracles!

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » do apr 17, 2008 12:30 am

joey schreef:Maar bij Vitesse ís het een zooitje.

Jans: PSV wordt kampioen

GRONINGEN - Ron Jans is ervan overtuigd dat PSV zondag de vierde achtereenvolgende landstitel behaalt. Dat zei de trainer van FC Groningen kort na de nederlaag van zijn ploeg tegen Ajax (1-2).

PSV heeft zondag in het uitduel tegen Vitesse genoeg aan een punt. „Ik heb op dit moment geen enkel vertrouwen in Vitesse”, zei Jans. „PSV gaat het daar redden.”

Jans hechtte woensdag niet zoveel waarde aan de nederlaag. „Ik ben blij dat de wedstrijd op deze manier is verlopen. De voetbalambiance was fantastisch. Ik ben alle mensen dankbaar die zich na de gebeurtenissen van zondag hebben ingespannen om alles op tijd voor elkaar te krijgen.”

Qua veldspel zag Jans vooruitgang. „Iedereen bij ons speelde verschrikkelijk intens. In de play-offs zijn wij straks een ploeg om rekening mee te houden.”
Telegraaf
Klopt. Maar dat is het altijd al geweest. Of tenminste, zo lang ik supporter ben en dat is toch alweer 19 jaar lang het geval. En toch weet Vitesse thuis regelmatig van Ajax te winnen of tenminste gelijk te spelen...PSV is wel de angstgegner.

Ik hoop maar dat jongens als Janssen en Van der Schaaf eervol afscheid willen nemen. En dat PSV onder een enorme spanning staat. Wie weet gebeuren er dan toch nog onverwachte dingen.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » do apr 17, 2008 5:07 am

super happy dat ik mis had :onfire.gif:
maar ik blijf eerlijk, ik verwacht niet dat wij kampioen worden.

ik heb geen enkel vertrouw in Vitesse dat concepts als sportieve plicht niet kent zie vorig jaar... een wedstrijd dat rook naar een hidden agenda bij Vitesse...
Dit jaar het wordt zeker niet anders, zie de rotzooi daar momenteel en een coach die alles doet om met een afkoopsum ontslagen te worden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 6:10 am

Wie zou het dit jaar zijn? Ik gok op een bod van 7 miljoen voor Velthuizen of Junker, wat PSV natuurlijk gezien de financiele gevolgen natuurlijk alleen maar gestand kan doen als ze kampioen worden. :1evil.gif: :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 6:37 am

Ajax zet PSV onder druk

woensdag 16 april 2008 | 21:34


Afbeelding
Ajax-spits Suarez reageert ingetogen nadat hij 2-1 tegen zijn oude club Groningen heeft gescoord. Foto: ANP


GRONINGEN (ANP) - Het vooraf door de KNVB gevreesde scenario bleef woensdag uit. Ajax versloeg FC Groningen in de Euroborg met 1-2, zodat PSV de landstitel zondag op eigen kracht moet behalen. De Eindhovenaren hebben in de uitwedstrijd tegen Vitesse genoeg aan een punt.

Ajax verkleinde de achterstand op de koploper tot drie punten. De Amsterdammers, die het seizoen afsluiten met een thuisduel tegen Heracles Almelo, hebben een beter doelsaldo dan PSV.

Uitgerekend Rasmus Lindgren en Luis Suarez, twee oud-spelers van Groningen, hielden Ajax in de race voor het kampioenschap. Lindgren scoorde voor rust, Suarez erna.

PSV zal het duel tegen Vitesse met enige angst tegemoet zien. Het elftal van trainer Sef Vergoossen is de laatste weken minder in vorm en zag de ruime voorsprong op Ajax snel slinken. Ook vorig seizoen verspeelde PSV een ruime voorsprong, maar de Brabanders pakten op miraculeuze wijze alsnog de titel.

De gelijkmaker van Jefferson Farfan tegen FC Twente afgelopen zondag blijkt achteraf van enorme waarde. Bij een nederlaag tegen de Enschedeërs had PSV moeten winnen van Vitesse, nu volstaat een gelijkspel. Het behalen van een punt lijkt PSV wel toevertrouwd.

Het duel tussen Groningen en Ajax ging drie dagen eerder niet door, nadat kort voor aanvang chaos ontstond in het stadion. Op verschillende plaatsen brak brand uit, met 28 gewonden tot gevolg.

Na de onregeldheden van zondag was de sfeer in Euroborg een stuk vriendelijker. De clubleiding van Groningen nam allerlei voorzorgsmaatregelen om de wedstrijd nu wel ordelijk te laten verlopen. De veelal zwarte t-shirts met als opdruk 'Fuck Ajax' hadden drie dagen na de stadionbrand plaatsgemaakt voor witte outfits met als tekst 'Fun only'. Verder spraken algemeen directeur Hans Nijland en trainer Ron Jans via de videoschermen in het stadion nog eens hun afschuw uit over de gebeurtenissen.

Het bestuur en de spelers van Ajax moesten het tijdens de wedstrijd via spreekkoren nog wel ontgelden. Elk balcontact van Bruno Silva, Lindgren en Suarez werd begeleid met een fluitconcert. Het drietal verliet Groningen dit seizoen tussentijds voor de Amsterdamse club.

Groningen begon fel aan het uitgestelde duel en kreeg na zeven minuten via Evgeni Levtsjenko een kopkans. Daarna nam Ajax het initiatief snel over. Suarez stuitte eerst nog op doelman Brian van Loo. Na achttien minuten was het wel raak. Uitgerekend Lindgren bracht het elftal van trainer Adrie Koster aan de leiding. De Zweedse middenvelder sprong het hoogst na een voorzet van Edgar Davids: 0-1.

Ajax vergat daarna de wedstrijd te beslissen. Klaas-Jan Huntelaar trapte de bal van dichtbij op Van Loo, terwijl Kenneth Perez ook faalde in kansrijke positie.

Groningen kwam kort voor rust plotseling langszij. Matias Cahais kopte een vrije trap van Sepp de Roover achter doelman Maarten Stekelenburg.

In de tweede helft nam Koster al snel risico door achterin een-op-een te spelen. Vooral de snelle Berry Powel bracht de defensie van Ajax af en toe in de problemen.

Bij tegenaanvallen waren de Amsterdammers echter veel gevaarlijker. Uitgerekend Luis Suarez maakte in de 66e minuut de winnende treffer: 1-2. Ajax houdt daardoor een beetje hoop de hegemonie van PSV zondag te doorbreken.


Bron: http://www.gelderlander.nl/

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » do apr 17, 2008 7:03 am

Het blijft in ieder geval spannend tot de laatste wedstrijd. Nu maar hopen dat psv op haar bek gaat (ik neem aan dat psv vrouwelijk is met dat verwijfd voetbal).

Suarez is een klasse voetballer. Lindgren speelde inderdaad een heel goede wedstrijd. Ook Vertonghen maakt een goede ontwikkeling door. Hij maakt zijn foutjes niet meer (roeit de bal desnoods de tribune in).

De Jong had een geweldige invalbeurt gisteren. Wat een overzicht heeft hij en een gevoel in zijn paasjes. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven. Nu kampioen worden, bepalende spelers behouden en investeren. Met een kampioenschap wordt het natuurlijk allemaal wat makkelijker: meer geld en grotere kans om spelers te binden (misschien Heitinga ook nog <=> het duurt wel erg lang voordat dat rond is).

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do apr 17, 2008 7:29 am

Ik heb gisteren voor het eerst sinds tijden eens een wedstrijd van Ajax op tv gezien. Maar jullie zijn zo mogelijk nog slechter dan PSV zeg. Onbegrijpelijk dat het verschil slechts 3 punten is.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 7:36 am

Dus jij zat niet in volledige outfit het kampioenschap te vieren al, Harm? :666.gif: :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Bericht door Laudrup » do apr 17, 2008 7:37 am

Harm schreef:Ik heb gisteren voor het eerst sinds tijden eens een wedstrijd van Ajax op tv gezien. Maar jullie zijn zo mogelijk nog slechter dan PSV zeg. Onbegrijpelijk dat het verschil slechts 3 punten is.
Hou toch op man :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 8:00 am

Harm schreef:Ik heb gisteren voor het eerst sinds tijden eens een wedstrijd van Ajax op tv gezien. Maar jullie zijn zo mogelijk nog slechter dan PSV zeg. Onbegrijpelijk dat het verschil slechts 3 punten is.
Dat kun je toch helemaal niet zo stellig weten op basis van één wedstrijd in hele lange tijd...?

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do apr 17, 2008 8:01 am

Wouter schreef:
joey schreef:Maar bij Vitesse ís het een zooitje.

Jans: PSV wordt kampioen

GRONINGEN - Ron Jans is ervan overtuigd dat PSV zondag de vierde achtereenvolgende landstitel behaalt. Dat zei de trainer van FC Groningen kort na de nederlaag van zijn ploeg tegen Ajax (1-2).

PSV heeft zondag in het uitduel tegen Vitesse genoeg aan een punt. „Ik heb op dit moment geen enkel vertrouwen in Vitesse”, zei Jans. „PSV gaat het daar redden.”

Jans hechtte woensdag niet zoveel waarde aan de nederlaag. „Ik ben blij dat de wedstrijd op deze manier is verlopen. De voetbalambiance was fantastisch. Ik ben alle mensen dankbaar die zich na de gebeurtenissen van zondag hebben ingespannen om alles op tijd voor elkaar te krijgen.”

Qua veldspel zag Jans vooruitgang. „Iedereen bij ons speelde verschrikkelijk intens. In de play-offs zijn wij straks een ploeg om rekening mee te houden.”
Telegraaf
Klopt. Maar dat is het altijd al geweest. Of tenminste, zo lang ik supporter ben en dat is toch alweer 19 jaar lang het geval. En toch weet Vitesse thuis regelmatig van Ajax te winnen of tenminste gelijk te spelen...PSV is wel de angstgegner.

Ik hoop maar dat jongens als Janssen en Van der Schaaf eervol afscheid willen nemen. En dat PSV onder een enorme spanning staat. Wie weet gebeuren er dan toch nog onverwachte dingen.
Hey Wouter, gaat Vitesse nou wel een beetje haar best doen, of hoe zit dat?!

Vorig jaar was natuurlijk een aanfluiting.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 8:06 am

GangstaRiB schreef:Hey Wouter, gaat Vitesse nou wel een beetje haar best doen, of hoe zit dat?!
Ikzei het al in en ander topic: Ajax moet (in alle openheid!) elke speler van Vitesse die zondag in actie komt een ton premie beloven voor winst op PSV. Kost je hooguit 1,4 miljoen euro; peanuts als je het afzet tegen de inkomsten uit CL-voetbal.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:13 am

Kowalczyk schreef:
GangstaRiB schreef:Hey Wouter, gaat Vitesse nou wel een beetje haar best doen, of hoe zit dat?!
Ikzei het al in en ander topic: Ajax moet (in alle openheid!) elke speler van Vitesse die zondag in actie komt een ton premie beloven voor winst op PSV. Kost je hooguit 1,4 miljoen euro; peanuts als je het afzet tegen de inkomsten uit CL-voetbal.

K.
Dan mag NAC, die toch nergens meer om speelt, NEC de punten wel geven, want Vitesse verdient het voor geen ene meter om door te gaan!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 8:16 am

Dat vechten NAC en NEC maar lekker uit...

Als de manier waarop Vitesse PSV vorige tegemoet is gekomen geen moreel schandaal is, dan is het ook geen moreel schandaal om ze met een premie tot wat meer verzet aan te sporen.

Ik zeg: doen.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:18 am

Kowalczyk schreef:Dat vechten NAC en NEC maar lekker uit...

K.
Yep...snapt me neus ook...maar ik vind je opmerking rieken naar competievervalsing... en dat is mijn ding niet.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do apr 17, 2008 8:19 am

Kowalczyk schreef:
GangstaRiB schreef:Hey Wouter, gaat Vitesse nou wel een beetje haar best doen, of hoe zit dat?!
Ikzei het al in en ander topic: Ajax moet (in alle openheid!) elke speler van Vitesse die zondag in actie komt een ton premie beloven voor winst op PSV. Kost je hooguit 1,4 miljoen euro; peanuts als je het afzet tegen de inkomsten uit CL-voetbal.

K.
PSV zal die gasten ook wel een premie bieden...

Verder is de hele situatie bij Vitesse uiterst nadelig voor ons. De Mos verkloot het voor een groot deel en de spelers doen geen stap extra meer. Die willen allemaal weg.

Zelfs dit matige psv gaat daar gewoon de puntjes ophalen.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 8:20 am

Ramona schreef:
Kowalczyk schreef:Dat vechten NAC en NEC maar lekker uit...

K.
Yep...snapt me neus ook...maar ik vind je opmerking rieken naar competievervalsing... en dat is mijn ding niet.
Het is competitievervalsing als vitesse haar uiterste best doet om te winnen? Het moet toch niet gekker worden. Mec is sowieso al in het voordeel omdat NAC echt nergens meer om speelt, dus als er al sprake is van competitievervalsing, is het als NEc opeens in Breda weet te winnen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 8:23 am

LucaS schreef:
Ramona schreef:
Kowalczyk schreef:Dat vechten NAC en NEC maar lekker uit...

K.
Yep...snapt me neus ook...maar ik vind je opmerking rieken naar competievervalsing... en dat is mijn ding niet.
Het is competitievervalsing als vitesse haar uiterste best doet om te winnen? Het moet toch niet gekker worden. Mec is sowieso al in het voordeel omdat NAC echt nergens meer om speelt, dus als er al sprake is van competitievervalsing, is het als NEc opeens in Breda weet te winnen
Nee, dat zeg ik niet! Geld bieden is in mijn ogen net zo kwalijk en verwerpelijk als het walgelijke gedrag van Vitesse vorig seizoen. Ik hoef zo geen kampioen te worden! :excited.gif:

Plaats reactie