Ajax-Feyenoord

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Tscheu La Ling

Bericht door Tscheu La Ling » vr apr 21, 2006 1:48 pm

Steef schreef:Ik vind dat Feyenoord moet gaan voor zo veel mogelijk goals. Niks met het koppie spelen en gedoseerd aanvallen. Gewoon gaan, gaan en gaan.
Gewoon afgaan, afgaan en afgaan. :D :D :D

Feest

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 1:49 pm

Kan. So be it.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » vr apr 21, 2006 1:49 pm

Niks is zeker, en al helemaal niet met dit Ajax dat meer slechte dan goede wedstrijden speelt en zelden twee wedstrijden achter elkaar behoorlijk kan spelen.

Maar... daar waar feyenoord 90 minuten heeft om drie goals te maken, heeft Ajax 90 minuten de tijd om één goal te maken. En dan moet feyenoord er nóg twee.

Ik zeg: vroeg storen en scoren en feyenoord definitief demotiveren. Want hoe lekker voetbal je als je weet dat je vijf goals moet maken...?

En dus klopt het volgens mij ook niet wat Steef zegt, dat er maar één manier voor feyenoord is om te voetballen, namelijk op de aanval. Reken maar dat er ook spelers zijn die bang zijn voor een tegentreffer. Dus ook feyenoord zal nog steeds op twee gedachten hinken.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Feest

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 1:53 pm

Als 't 1-0 was gebleven had Feyenoord op twee gedachten kunnen gaan hinken.

Nu is de situatie zo uitzichtloos dat er echt maar 1 remedie is: GAAN!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 21, 2006 1:54 pm

Wat de kaarten betreft: ik vond de eerste gele kaart voor Bahia niet terecht. Rosales speelde de bal om hem heen, maar deed helemaal geen poging om langs Bahia te glippen. Hij liep gewoon in een rechte lijn door, pardoes tegen Bahia op, die daarop geel kreeg voor obstructie. Een typisch geval van 'gezochte' obstructie (door Rosales). Scheidsrechter had door kunnen laten spelen.

De tweede gele kaart van Bahia vond ik dan weer wél terecht, en ongelooflijk dom, bovendien. Hoe stom kun je zijn als je al geel hebt? Het was al irritant dat hij die bal niet aan Huntelaar wilde geven, maar om - na een uitdrukkelijk 'leg die bal neer'-gebaar van Braamhaar - weg te lopen, de bal nog secondenlang vast te houden en 'm dan achterover je schouder te gooien... dan ben je dom bezig. Als Bahia eerst déze gele kaart had gekregen, en die 'obstructie' van Rosales had 'm vervolgens rood gekost, dan had ik het een lullige rode kaart gevonden. Nu vond ik 'm vooral dom (en in die zin zijn eigen schuld).

Dan Steven Pienaar: terecht. Domme, lompe overtreding. Ik had weliswaar sterk de indruk dat Braamhaar er geen rood voor gegeven zou hebben als hij niet kort daarvoor een Feyenoorder had weggestuurd, maar niettemin: de overtreding was gefrustreerd en lomp. Wegwezen. Typerend ook voor Pienaar: die is er helemaal klaar mee, loopt gefrustreerd zijn laatste weekjes vol te maken.

Castelen: tja, schoolvoorbeeldje.

Verder had Galásek inderdaad geel kunnen krijgen, en Paauwe ook, en maakte Boukhari theater. Maar dat zijn details. Ik vind wél dat Bosschaart aangepakt zou mogen worden voor zijn 'poging tot kopstoot' na de wedstrijd, toen Huntelaar hem een hand wilde geven. Of nee: eigenlijk maakt het me niet uit wat er gebeurt. Schorsing op TV-beelden of niet - whatever. Het gaat er gewoon om dat je een onbeschaafde mongool bent als je zoiets doet na de wedstrijd. In het heetst van de strijd kan er eens iets gebeuren, maar ná de wedstrijd...? Wat ben je dan voor een smeerkees?

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 1:58 pm

Nee, Ko, Bahia stak z'n arm uit en ving 'm op. Geel.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr apr 21, 2006 1:58 pm

Ko, wat lezen je posts altijd heerlijk weg, dat mag ook wel eens gezegd worden :worshippy:

Jesse

Bericht door Jesse » vr apr 21, 2006 1:59 pm

Ik dacht zelfs nog heel even aan een elleboog, maar dat viel wel mee.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr apr 21, 2006 1:59 pm

Kowalczyk schreef:Wat de kaarten betreft: ik vond de eerste gele kaart voor Bahia niet terecht. Rosales speelde de bal om hem heen, maar deed helemaal geen poging om langs Bahia te glippen. Hij liep gewoon in een rechte lijn door, pardoes tegen Bahia op, die daarop geel kreeg voor obstructie. Een typisch geval van 'gezochte' obstructie (door Rosales). Scheidsrechter had door kunnen laten spelen.K.
Ik kan me vinden in je relaas, behalve dan dit stukje. Dat Rosales (slim) de obstructie opzoekt is duidelijk, maar Bahia houdt zijn armen omhoog en vangt hem niet op door zich bijvoorbeeld met zijn zij erin te draaien, maar door hem dus op te vangen met zijn onderarmen op hoofdhoogte. Beetje dom. Net als de tweede inderdaad. En zijn actie bij de 1-0. Tsja... Bahia was niet echt fortuinlijk deze wedstrijd.
Op naar de vierde ster!

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 21, 2006 2:01 pm

Nou ja, whatever.

Ik moet zeggen dat ik - al met al - vond dat Braamhaar zich behoorlijk staande hield dit keer. Hij maakte wat foutjes, natuurlijk, maar al met al leidde hij deze wedstrijd goed, vond ik. De paniek die hem overviel toen PSV - Ajax destijds uit de hand liep, behoort nu tot het verleden. Hij bleef de baas.

K.
Still alive...

jabu

Bericht door jabu » vr apr 21, 2006 2:04 pm

Kowalczyk schreef:Ik vind wél dat Bosschaart aangepakt zou mogen worden voor zijn 'poging tot kopstoot' na de wedstrijd, toen Huntelaar hem een hand wilde geven. Of nee: eigenlijk maakt het me niet uit wat er gebeurt. Schorsing op TV-beelden of niet - whatever. Het gaat er gewoon om dat je een onbeschaafde mongool bent als je zoiets doet na de wedstrijd. In het heetst van de strijd kan er eens iets gebeuren, maar ná de wedstrijd...? Wat ben je dan voor een smeerkees?

K.
Hier kan ik mij helemaal in vinden. Bosschaart toont hier wel heel erg zijn ware aard. Ik ben dan ook van mening dat de KNVB hier zeker tegen moet optreden alleen al om te laten zien dat ze dergelijk asociaal gedrag niet tolereren. Dan vind ik zo'n slaande beweging van Paauwe tijdens de wedstrijd nog minder erg.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 21, 2006 2:07 pm

brigade zuid schreef:
elliquido schreef: sfeervak 410 was half vol, maar werd niet gemist...

wat en sfeer gisteren en dat zonder sfeervak, dat geeft te denken 410 mannen.
Ik moet altijd zo lachen om dat 410, nu zouden ze deze wedstrijd boycotten en idd er waren legen plekken op 410 maar de rest zat gewoon in 411 en 415, wie houd je dan voor de gek? Net als laatst, toen zouden ze uit protest de eerste 10 minuten ofzo het vak niet opgaan maar vervolgens puilde 411 wel helemaal uit. :rofl:
Inderdaad triest. Of je boycot en je komt gewoon helemaal niet opdagen of je boycot niet en gaat gewoon op je eigen vak zitten/staan.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr apr 21, 2006 2:08 pm

Ik weet niet of het al ergens gepost is, maar zo niet:
Steven Pienaar speelt in play-offs niet meer

21/4/2006 13:54

Steven Pienaar komt in de play-offs niet meer in actie. De Ajacied moet boeten voor de rode kaart die hij incasseerde in het duel met Feyenoord. Ook Romeo Castelen wacht een straf.
De aanklager deed Pienaar een voorstel van een schorsing voor vier duels, waarvan één voorwaardelijk. Daarmee ging de aanvallende middenvelder akkoord. De Zuid-Afrikaan kreeg donderdag rood omdat hij Dirk Kuijt omverschopte, met het oog het duel stil te leggen vanwege een vermeende blessure van Nourdin Boukhari.

Castelen kreeg rood omdat hij de doorgebroken Klaas-Jan Huntelaar had neergehaald. De aanklager stelde voor de Feyenoorder voor één duel te schorsen. Daarmee ging de rappe aanvaller akkoord. Zijn ploeggenoot André Bahia moet eveneens een wedstrijd toekijken vanwege de geelrode kaart die hij in de Arena ontving van scheidsrechter Eric Braamhaar.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 2:09 pm

Gelukkig is hij er in de bekerfinale weer bij.

:faga1:

Feest

Bericht door Feest » vr apr 21, 2006 2:09 pm

Maartoe schreef:
Kowalczyk schreef:Ik vind wél dat Bosschaart aangepakt zou mogen worden voor zijn 'poging tot kopstoot' na de wedstrijd, toen Huntelaar hem een hand wilde geven. Of nee: eigenlijk maakt het me niet uit wat er gebeurt. Schorsing op TV-beelden of niet - whatever. Het gaat er gewoon om dat je een onbeschaafde mongool bent als je zoiets doet na de wedstrijd. In het heetst van de strijd kan er eens iets gebeuren, maar ná de wedstrijd...? Wat ben je dan voor een smeerkees?

K.
Hier kan ik mij helemaal in vinden. Bosschaart toont hier wel heel erg zijn ware aard. Ik ben dan ook van mening dat de KNVB hier zeker tegen moet optreden alleen al om te laten zien dat ze dergelijk asociaal gedrag niet tolereren. Dan vind ik zo'n slaande beweging van Paauwe tijdens de wedstrijd nog minder erg.

Ik vind dat Feyenoord hier tegenop moet trdden.

Pierre

Bericht door Pierre » vr apr 21, 2006 2:14 pm

Is trouwens heel de samenvatting nog ergens te downloaden of terug te zien?? Want ik was gisteren net te laat thuis vanuit Amsterdam.....

Izmailov

Bericht door Izmailov » vr apr 21, 2006 2:14 pm

Ach, Huntelaar wou ooit eens niet met een vriend van Bosschaart op de foto en Klaas heeft Bosschaart ooit eens vol tegen zijn klokkenspel getrapt in de kuip. Nu kreeg hij gewoon een 'kusje' terug.

Harm

Bericht door Harm » vr apr 21, 2006 2:21 pm

Pierre schreef:Is trouwens heel de samenvatting nog ergens te downloaden of terug te zien?? Want ik was gisteren net te laat thuis vanuit Amsterdam.....
Op talpa.tv is de uitzending toch terug te zien?

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 21, 2006 2:22 pm

Over die schorsing van Pienaar...

Is het niet zo dat schorsingen door gele kaarten alleen voor de desbetreffende competitie gelden, maar schorsingen voor directe rode kaarten voor álle KNVB-competities?

Met andere woorden: de schorsing voor Pienaar geldt volgens mij ook voor de Gatorade Cup. Als Ajax eruit gaat tegen Feyenoord, dan heeft-ie zijn laatste wedstrijd dus gespeeld. Als er nog twee play-off duels volgen, is hij in de bekerfinale weer beschikbaar.

Toch?

K.
Still alive...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 2:25 pm

Harm schreef: Op talpa.tv is de uitzending toch terug te zien?
Alláng niet meer.

elliquido

Bericht door elliquido » vr apr 21, 2006 2:27 pm

op tele 2 wel
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr apr 21, 2006 2:32 pm

Jöhnk schreef:
Alláng niet meer.
Hoe bedoel je dat? Ik kijk regelmatig via de Talpa-site de wedstrijd nog even terug.

Pierre

Bericht door Pierre » vr apr 21, 2006 2:33 pm

Scherrer schreef:
Jöhnk schreef:
Alláng niet meer.
Hoe bedoel je dat? Ik kijk regelmatig via de Talpa-site de wedstrijd nog even terug.
Hmm wat is de directe link dan? Of ik zit er gewoon compleet overheen te kijken....

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » vr apr 21, 2006 2:38 pm

Ik snap het even niet. Ik heb vorige week woensdag, na de thuiswedstrijd tegen Vitesse, nog naar De Wedstrijden gekeken, maar nu staat het er niet op. Geen idee waarom.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » vr apr 21, 2006 2:39 pm

Scherrer schreef: Hoe bedoel je dat? Ik kijk regelmatig via de Talpa-site de wedstrijd nog even terug.
Uitgesloten.

Plaats reactie