Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 9:26 pm

En het is ook niet waar dat Gabri de hemel in wordt geprezen, terwijl hij net bij een pingelactie bij het eigen strafschopgebied de bal verloren heeft en zodoende een tegendoelpunt kado gaf, daar waar een ander die de bal op het middenveld kwijtraakt onmiddelijk wordt gewisseld?
I think I lost my fucking headache

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 06, 2007 9:29 pm

Rosenberg9 schreef:Lachen? Wimpey heeft gewoon gelijk. Overigens zijn er in de media inmiddels ook een aantal die exact hetzelfde zeggen over ten Cate en Huntelaar.
Dus is het waar? Kranten proberen gewoon een relletje te scoren. Helaas voor hun vecht Huntelaar zich terug en zoekt hij de oorzaak van zijn eigen falen niet bij de grote boze gemene Ten Cate-boeman, ook wel bekend staand als de Anti-Christ.

Jongens denk nou es ff na. Ten Cate is een toptrainer dus die gaat echt geen goeie spits ernaast zetten omdat hij em niet zou mogen. Ten Cate wil het beste voor Ajax en stelt dus de 11 op waarmee hij de meeste kans op winst denkt te hebben. Dit betekent dat iedereen met een mindere periode er een keer naast kan staan. Babel heeft er ook wel eens naast gestaan. Die ging toen toch ook niet huilen dat Ten Cate hem niet zou mogen? Bovendien zet Ten Cate Huntelaar er bijna nooit naast, tegen Feyenoord was dat pas voor het eerst het geval in een half jaar. Dat getuigt dus juist van heel veel vertrouwen.
Ajax!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 06, 2007 9:34 pm

Rosenberg9 schreef:En het is ook niet waar dat Gabri de hemel in wordt geprezen, terwijl hij net bij een pingelactie bij het eigen strafschopgebied de bal verloren heeft en zodoende een tegendoelpunt kado gaf, daar waar een ander die de bal op het middenveld kwijtraakt onmiddelijk wordt gewisseld?
Ohhh, Gabri is ook weer zo'n voorbeeld van de smerige HtC ? :rofl:

Om dan jouw geliefde media maar eens aan te halen: Gabri is tot MOtM gekozen en kreeg perfecte kritieken. Of telt nu de media niet mee ? :hypocrite:

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 06, 2007 9:41 pm

Bovendien heb ik met eigen ogen gezien hoe Gabri excelleerde, maar dat terzijde.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 06, 2007 9:42 pm

Ten Cate schijnt het naar verluid ook gemunt te hebben op Olaf Lindenbergh. De begaafde middenvelder met de fluwelen linker wordt telkens afgetroefd door Sneijder die 's morgens voor de training een lekker bakkie koffie bij Senor Henk brengt. Ook wordt Sneijder regelmatig op het parkeerdek in de buurt van Ten Cate's Audi gesignaleert met spons en emmer water. Olaf schijnt hier zijn neus voor op te halen hetgeen verklaart waarom hij er tegen Feyenoord niet in stond.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 06, 2007 9:44 pm

Zeker, hij blonk zondag uit. Tot zondag zag ik het eerlijk gezegd niet zo in hem, maar deze wedstrijd overtuigde hij zeker.
Misschien neemt HtC hem in bescherming omdat hij de neiging heeft zichzelf voorbij te hollen. Te verantwoordelijk is. Lijkt me in elk geval (gezien zijn reactie na zijn rode kaart) een jongen die zelfkritiek heeft en zich schuldig voelt als hij faalt.

Alleen dat afmaken... :X
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 06, 2007 9:52 pm

Ik vind het wel belachelijk dat Henk zonodig wil dat Huntelaar anders gaat voetballen terwijl je met 'de oude' Huntelaar gewoon verzekerd bent van 30 goals. In die zin ben ik het met de snor eens, die dat gisteren ook aankaartte bij Voetbal Insite, op deze manier doe je gewoon aan kapitaalvernietiging.

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 06, 2007 10:01 pm

Die snor is totaal niet serieus te nemen. De GKL, die zijn armlastige club op een woekerrente zet, verdedigt hij te vuur en te zwaard, Guus Hiddink mag niet vervolgd worden hoewel hij anderhalf miljoen euro aan belastinggeld in zijn zak heeft gestoken, maar HtC is de duivel zelve, die Snor j grijpt alles aan om de positie van onze trainer (en die van MVG en Jaakke) te ondermijnen. Hij zal er wel belang bij hebben (lijntjes afgesneden?) want het is zó oneerlijk. Ik vind Derksen een enge man. :X

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 06, 2007 10:02 pm

Het gaat alleen niet om KJH, het gaat om ons aller AJAX. En als de verantwoordelijke man besluit om in een wedstrijd iemand anders op te stellen, dan gebeurt dat dus gewoon. Hij accepteert en snapt dat ook gewoon, alleen hier wordt er van alles achter gezocht.

KJH in erg goede doen vorig jaar scoorde veel, maar men ging zich erop in stellen en het werd moeilijker. Dus het werd ook voorspelbaarder, nu is er wat meer variatie en men weet niet vantevoren op welke spits men zich moet instellen. Prima zaak :yes:

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 06, 2007 10:08 pm

Is dat niet het halve verhaal, Neef? KJH scoorde vorig (kalender)jaar ruim 30 treffers. De tegenstanders hadden echt niet besloten om zich pas in 2007 op KJH in te stellen hoor... Ik ben het met BZ eens. Als je verzekerd bent van 25-30 goals door Huntelaar in stelling te brengen, zo nodig met een "10" in zijn rug, waarom moet ie dan ineens gaan meevoetballen?

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 06, 2007 10:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Is dat niet het halve verhaal, Neef? KJH scoorde vorig (kalender)jaar ruim 30 treffers. De tegenstanders hadden echt niet besloten om zich pas in 2007 op KJH in te stellen hoor...
Tja, waarom scoorde VDV ooit elke wedstrijd en daarna niet meer? Soms houden spelers op met scoren. Soms spelen ze slecht. Niemand kan met zekerheid zeggen waardoor het komt dat KJH het dit jaar minder goed doet. Komt het door HtC? Mist hij Rosenberg? :hypocrite: Of is de periode waarin elke bal op het doel raak was domweg voorbij, zoals die bij andere spelers ook voorbij gaat?

Fenerbahce

Bericht door Fenerbahce » di feb 06, 2007 10:16 pm

Ik denk dat Klaas Jan tegen feijenoord "gespaard" is voor de échte wedstrijden .. :yes:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 06, 2007 10:17 pm

Daarom zei ik ook
Neefkens schreef:KJH in erg goede doen vorig jaar scoorde veel...
Het is niet zeker, dat die goals er nu ook weer komen. AJAX scoort veel meer dan vorig jaar en als ik hier zo lees, kan dat ABSOLUUT niet aan HtC liggen :D

AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 06, 2007 10:17 pm

Ik sluit niet uit dat het deels door HtC komt. Gebrek aan vertrouwen van de trainer mist zijn uitwerking vaak niet op het ongrijpbare aspect van de vorm. Zou je KJH al zijn medespelers zien wegsturen bij een vrije trap, zoals ie dat met "schoon koppie" deed vorig seizoen thuis tegen RBC? Dat was zelfvertrouwen én vorm. Als je als trainer aan dat zelfvertrouwen gaat knagen wanneer het even niet zo lekker loopt krijg je het fenomeen van de vicieuze cirkel, vrees ik.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 06, 2007 10:22 pm

Wie knaagt er nou aan zijn zelfvertouwen ? HtC probeert hem sterker te maken, hij heeft hem tot feyenoord altijd in de basis opgesteld. Dus waar hebben we het over ? KJH zegt zelf ook dat er niets is.
Iets met spijkers en laag water..... :hypocrite: ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » di feb 06, 2007 10:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik sluit niet uit dat het deels door HtC komt. Gebrek aan vertrouwen van de trainer mist zijn uitwerking vaak niet op het ongrijpbare aspect van de vorm.
Uitsluiten kun je het niet; evenmin kun je het bewijzen. Het blijft gissen.

Volgens mij heeft HtC heus gezegd dat hij KJH een klasbak vindt. Dat zegt hij niet over een speler in wie hij het niet ziet zitten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 10:47 pm

Rosenberg9 schreef:Lachen? Wimpey heeft gewoon gelijk. Overigens zijn er in de media inmiddels ook een aantal die exact hetzelfde zeggen over ten Cate en Huntelaar.
Zelden zoveel gespeculeer en onzin gelezen in een post, Lucas.

En jij gelooft de media ook alleen maar wanneer het je uitkomt, geloof ik.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di feb 06, 2007 11:25 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Donnie Darko

Bericht door Donnie Darko » di feb 06, 2007 11:20 pm

Zolang Ten Cate in de media iets anders zegt dan hij tegen Huntelaar zegt blijft het stroef gaan tussen die twee.

999

Bericht door 999 » di feb 06, 2007 11:25 pm

Donnie Darko schreef:Zolang Ten Cate in de media iets anders zegt dan hij tegen Huntelaar zegt blijft het stroef gaan tussen die twee.
En HtC lult wat af in de media ..
Blij met de punten ...

Aristides

Bericht door Aristides » di feb 06, 2007 11:36 pm

joey schreef:Die snor is totaal niet serieus te nemen. De GKL, die zijn armlastige club op een woekerrente zet, verdedigt hij te vuur en te zwaard, Guus Hiddink mag niet vervolgd worden hoewel hij anderhalf miljoen euro aan belastinggeld in zijn zak heeft gestoken, maar HtC is de duivel zelve, die Snor j grijpt alles aan om de positie van onze trainer (en die van MVG en Jaakke) te ondermijnen. Hij zal er wel belang bij hebben (lijntjes afgesneden?) want het is zó oneerlijk. Ik vind Derksen een enge man. :X
Deze derksen weet waarover hij spreekt :D . Ik ken niemand die zo vaak en zo nadrukkelijk heeft gezegd/geschreven dat Zlatan "niets waard is". Later probeerde hij dat te relativeren tot "de elleboogstoten", na de transfer naar Juventus bleek hij zich totaal niet te herinneren ooit negatief over het voetbal van Zlatan geweest te zijn. De uitzending na het vertrek van Zlatan zat Leo Beenhakker bij derksen, Leo kwam niet meer bij van het lachten toen derksen iets positiefs zei over Zlatan. De sportpers? :nooo:

In het Rotterdamse is bekend dat derksen een lijntje heeft naar diverse feyenoorders. Hij is er zelfs trots op één keer per jaar bij psv te komen en één keer per jaar bij Ajax. Guus Hiddink heeft hem er tijdens een uitzending op aangevallen, derksen kijkt alleen tv. Mijn ervaring is dat een wedstrijd op tv anders is dan in een stadion, weet derksen veel, die komt zelden in een stadion.

Vreemd is dat er zo vaak over een randgebeuren wordt geschreven, nu weer een spandoek en de rellen. Ik stond naast de "rellen", maar merkte er pas iets van toen de "paarden oprukten". Ik zag 100 mobieltjes en dacht: als alle mobieltjes en normale supporter zich even terugtrekken, blijft er bijna niemand over. De spreekkoren heb ik niet verstaan, de feyenoordsupporters waren 100 meter weg en er zal vast en zeker iets gegooid zijn.

Zlatan vond ik trouwens een perfecte spits, maar wat werd hij uitgefloten. Hij kon, denk ik, te goed voetballen en scoorde te weinig.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo feb 07, 2007 12:09 am

Donnie Darko schreef:Zolang Ten Cate in de media iets anders zegt dan hij tegen Huntelaar zegt blijft het stroef gaan tussen die twee.
Ja, opvallend inderdaad. Volgens HTC stond KJH ernaast omdat hij minder in vorm was dan die andere international, Babel. Volgens KJH speelde Babel omdat hij wendbaarder is en had dit niets met eventueel vormverlies te maken.

Welk verhaal klopt? Ik heb sterk de indruk dat HTC weer aan het jokken is.
wimpey schreef: Ik dank u. Heb er even een quote bijgepakt van Verbek, KJH's trainer bij Heerenveen. Uit de VK van gister:

Verbeek: ‘Huntelaar laat het team beter spelen, Alves kan een wedstrijd beslissen met een individuele actie. Daar heeft Huntelaar meer moeite mee, hij scoort zelden uit de tweede lijn. De kracht van Klaas Jan is dat hij altijd op de goede plaats staat. Maar door zijn scoringsdrift heeft Alves hetzelfde rendement.’

HtC doet het voorkomen dat KJH alleen maar op goaltjes loert en er verder maar weinig van kan. Hij is verdomme geen Kezman! En alsof Babel Pattex aan de schoenen heeft, de meeste ballen die hij hard krijgt ingespeeld stuiteren 3 meter weg!

RVN zou het het 'ik mag je'-gehalte noemen. Keer op keer steekt HtC namelijk precies dezelfde spelers een bos veren in de reet:

Stam, begrijpelijk, maar een dergelijke ervaren no-nonsense speler heeft al die lofuitingen van zijn trainer niet nodig. Ook Babel krijgt continu lof toegezwaaid. De ineenstorting van Ajax in de eerste competitiehelft was volgens HtC mede te wijten aan diens ontbreken. Sowieso krijgt Babel van HtC steeds een open doekje, 'enorm talent' en meer van dat soort teksten. Dit terwijl hij i.v.m. KJH maar magertjes productief is.

Een derde speler die volledig in de gratie valt bij HtC is Gabri. Volgens HtC had Ajax, voor het aantrekken van Davids, immers nóg een type-Gabri nodig. Dan valt me de bek echt open: hebben we aan één schuimbekkende draver voorzien van oogkleppen niet genoeg?! Het heeft er veel van weg dat HtC 'zijn' aankoop wil pushen, want de hoeveelheid lof die hem wordt toegezwaaid staat in schril contrast met zijn prestaties. Ter demonstratie: wanneer Sneyder een tegengoal inleidt, wordt ie gewisseld en krijgt van zijn trainer en plein publique de volle laag. Gabri leidt in de slotfase van de eerste seizoenshelft tot 2 keer toe een tegengoal in en zijn trainer heeft het na de eerste seizoenshelft over Stam en Gabri als de 'spelers met het beste rendement'. CA-kopie HtC doet met Gabri wat CA met Galasek deed. Hijgerig, 'kijk die aankoop van mij het eens goed doen', eng gedrag. :pukey:

Leonardo kan ook niets fout doen. Speelt een redelijke seizoenshelft bij NAC, na jaren in de periferie van het betaalde voetbal te hebben aangekloot, en krijgt o.b.v. een paar aardige dribblings de voorkeur boven goalgetter Huntelaar... Davids is de volgende lieveling van HtC. 'Zijn' aankoop immers. Dat Davids geen schim meer is van de pitbull van weleer, in zijn doldrieste ijver keer op keer balverlies lijdt en eigenlijk liever in Texas zou cashen dan in Amsterdam zou presteren, moeten we voor het gemak maar even vergeten.

En wie kregen (ook) na Ajax - Feyenoord weer alle lof toegezwaaid, juist: Gabri (HtC: 'was onze beste speler') en Babel. Goh, verrassend!! Nou speelde Gabri bij hoge uitzondering eens een goede wedstrijd en was de lof terecht, maar al die keren dat ie matig speelde kreeg ie die lof óók. Net als Galasek van CA kijgt Gabri van HtC altijd een ´9´.

Prominent slachtoffer van HtC's inner circle is Huntelaar. Zwaai anderen tot vervelens toe lof toe en vraag van een speler als KJH vooral dingen die ie niet beheerst en je vindt vanzelf wel een keer een reden om iemand buiten je ploeg te kunnen laten. Ieder mens heeft een mentaal knakpunt, HtC komt de 'eer' toe - na een half jaar van speldenprikken, openlijke kritiek, de idiote wissel tijdens de wedstrijd tegen PSV terwijl Ajax op achterstand stond - KJH voorlopig te hebben geknakt. Vorig seizoen schoot KJH Ajax naar de play offs, de winst in dezelfde play offs en de beker. Begin dit seizoen hielp ie Ajax in Denemarken langs FCK. Daarna begon het gezever van HtC en was het met de KJH die wij als Ajacieden hadden leren kennen langzaam maar zeker gedaan. Vriend Borst komt in zijn column in het AD tot dezelfde conclusie: je kunt iemand maken of breken. HtC maakt Babel en breekt KJH. Dat is een financieel onverklaarbare move en ook sportief is het niet snugger. KJH ramt er per seizoen 30 in, Babel misschien 12. Legt Babel er meer dan 30 - 12 = 18 panklaar neer voor anderen?! Forget it... Hier wordt een vies spelletje gespeeld, dit is het begin van het einde van KJH bij Ajax.

Gisteren speelde Ajax in een voor KJH ideale formatie. Sneyder op '10' (HtC kan natuurlijk een reprimande van Cruyffie verwachten, toch?!), in de buurt van de spits, en met 2 buitenspelers om de centrumspits van aanvoer te voorzien. Hét ideale scenario voor KJH om tegen de defensie (van papier machè) van Feyenoord zijn zelfvertrouwen op te vijzelen middels een paar goals. Niet dus, want Babel is KJH in de pikorde gepasseerd blijkbaar. Dat KJH in iedere wedstrijd namens Ajax tegen Feyenoord minimaal 1 keer scoorde (en Babel nog (steeds) helemaal niet!) speelt blijkbaar ook al geen rol. Tja, wanneer een dergelijke voorgeschiedenis bekend is bij een trainer (neem ik toch aan) en er wordt desondanks niets mee gedaan, dan lijkt me toch duidelijk dat er van willekeur wel enige sprake is. Babel deed het niet onaardig hoor, maar een beetje spits moet tegen een 'defensie' van het niveau van die van Feyenoord gewoon een of twee keer scoren.

'Aanvalsleider' Babel, laat me niet lachen. Een groot talent, zeker, maar dan als '2e spits'. Zéker niet iemand die de goals die KJH maakt ook wel even zal maken. En ook zéker niet iemand die de dreiging van KJH heeft en een tegenstander angst inboezemt. Gewoon een talent, niet meer op minder. Zeker niet iemand die de belangrijkste plek in het elftal al moet innemen en al helemaal niet wanneer je de beschikking hebt over KJH. Maar het lullige voor KJH is dat hij, net als Perez en andere wankelkandidaten als Vermaelen en Urby, niet tot het kliekje van HtC behoort... Ondertussen ben ik bang dat Ajax het slachtoffer (marktwaarde KJH) zal worden van de vriendjespolitiek van HtC. Want met spelers als Gabri, Leonardo en spits Babel is FCK volgend seizoen wéér een maatje te groot.
:worshippy: :worshippy:
Leuk om te lezen en ik kan me er grotendeels in vinden.

Over KJH heb ik inmiddels genoeg gezegd lijkt me, maar dat Leonardo de voorkeur krijgt boven Perez vind ik een gotspe. De mogelijke verklaring dat een voorhoede met Perez te weinig diepgang en snelheid heeft doet geen opgeld als Babel centraal voorin speelt en De Mul op rechts. Ik vraag me af hoevaak Perez nog beslissend moet zijn voordat hem eindelijk eens het volle vertrouwen gegund wordt. Ook vraag ik me af of er wel sprake is van eerlijke concurrentie.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 07, 2007 8:06 am

Wat zijn we toch een gek volkje: gaat het een keer wat beter verzinnen we weer wat anders om over te zeiken. Niemand van ons weet wat KJH enHtC bespreken, dus we kunnen ook niet weten dat het tegenstrijdig is. Maar het is wel "jokken" en "vieze spelletjes". Zoals de waard is.....

Totaal belachelijk. :sad:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo feb 07, 2007 8:51 am

Helemaal mee eens Neef, het lijkt wel of we de aanslagen op het WTC hier bespreken.

999

Bericht door 999 » wo feb 07, 2007 9:00 am

Aan het vorige seizoen denkt hij met minder genoegen terug. Danny Blind kende hem uit de jeugdopleiding, maar Babel voelde zich als linkerspits in zijn vrijheid beknot. „Ik moest vooral dingen doen die ik niet beheerste.

Het vertrouwen van de bondscoach herkende hij ook in de nieuwe Ajax-coach. Ten Cate gaf hem snel de voorkeur boven Kenneth Perez. Opnieuw als linkerspits dus, maar met twee opdrachten die wezenlijk verschilden: hij was minder plaatsgebonden en mocht fouten maken.
Babel in de T.

In ieder geval hoeft Babel onder HtC geen dingen te doen die hij niet beheerst, zal KjH leuk vinden om te lezen ..
Blij met de punten ...

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo feb 07, 2007 9:06 am

Gelukkig snapt KJH wél dat hij nog beter noet worden en dat dat betekent dat hij moet werken aan zijn zwakkere punten. En ja beste kijkbuiskinderen: dat kan ook inhouden dat er wel eens een ander speelt...

Plaats reactie