Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 30, 2006 5:40 pm

wimpey schreef:
Giacomo Puccini schreef: De selectie was zeer onevenwichtig, het rammelde aan alle kanten.
En toch weet Ajax zich met Stam + Gabri + KJH niet voor de CL te kwalificeren, waar dat vorig seizoen nog wél het geval was. Daar waar die muntjes te verdienen zijn, waardoor de selectie verder versterkt kan worden. Dat je opmerkt dat de selectie nog niet goed genoeg is, ben ik volledig met je eens.
Ajax heeft het tegen Kopenhagen qua resultaat flink laten afweten in een zeer belangrijke wedstrijd, heb je gelijk in. Maar het is en blijft een momentopname. Puur sportief bekeken waren het maar twee wedstrijden aan het begin van het seizoen, waar niet zoveel conclusies aan verbonden kunnen worden behalve de feiten: geen CL 2006/2007. Veel te vroeg om al paralellen te trekken met 'het Ajax' van vorig seizoen, toen het trouwens maar weinig scheelde of Brondby was ten koste van Ajax tot de Champions League doorgedrongen. Maar ok, het is topsport en alleen de resultaten tellen. Het resultaat was niet goed. Desondanks verwacht ik in de competitie een veel beter voetballend Ajax en opnieuw 10 keer verlies in de competitie gaat niet gebeuren, no way.
wimpey schreef:Maar het lijkt me dat er in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen niet het optimale rendement uit de ter beschikking staande spelers is gehaald. Met toch wel vrij fatale sportieve - en financiele consequenties. En dat lijkt me met het oog op de toekomst geen goed teken...
Dat er volgens jou met de huidige selectie meer had ingezeten is toch niet de schuld van Van Geel? Van Geel is wel in belangrijke mate verantwoordelijk voor het aanstellen van Henk ten Cate, dus als je dat een onbenul van een trainer vind die niet het uiterste uit de spelersgroep haalt, dan is dat eventueel een argument om kritiek op Van Geel te leveren. Of moet ik deze alinea als op zichzelf staand lezen?
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 5:43 pm

Thomas schreef: Inderdaad. Je hebt in de laatste 4 posts in deze topic wel bewezen dat je zeer rationeel bent als het op Ten Cate aankomt.

...

Toch heb ik Ajax anderhalf van de vier wedstrijden heel aardig zien voetballen. Dat moet nog veel beter, maar Blind haalde dat gemiddelde bij lange na niet.
Gelukkig ben jij vééééél rationeler t.a.v. Blind dan ik t.a.v. HtC.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 5:43 pm

Giacomo Puccini schreef:
wimpey schreef:
Giacomo Puccini schreef: De selectie was zeer onevenwichtig, het rammelde aan alle kanten.
En toch weet Ajax zich met Stam + Gabri + KJH niet voor de CL te kwalificeren, waar dat vorig seizoen nog wél het geval was. Daar waar die muntjes te verdienen zijn, waardoor de selectie verder versterkt kan worden. Dat je opmerkt dat de selectie nog niet goed genoeg is, ben ik volledig met je eens.
Ajax heeft het tegen Kopenhagen qua resultaat flink laten afweten in een zeer belangrijke wedstrijd, heb je gelijk in. Maar het is en blijft een momentopname. Puur sportief bekeken waren het maar twee wedstrijden aan het begin van het seizoen, waar niet zoveel conclusies aan verbonden kunnen worden behalve de feiten: geen CL 2006/2007. Veel te vroeg om al paralellen te trekken met 'het Ajax' van vorig seizoen, toen het trouwens maar weinig scheelde of Brondby was ten koste van Ajax tot de Champions League doorgedrongen. Maar ok, het is topsport en alleen de resultaten tellen. Het resultaat was niet goed. Desondanks verwacht ik in de competitie een veel beter voetballend Ajax en opnieuw 10 keer verlies in de competitie gaat niet gebeuren, no way.
:xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 5:47 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Inderdaad. Je hebt in de laatste 4 posts in deze topic wel bewezen dat je zeer rationeel bent als het op Ten Cate aankomt.

...

Toch heb ik Ajax anderhalf van de vier wedstrijden heel aardig zien voetballen. Dat moet nog veel beter, maar Blind haalde dat gemiddelde bij lange na niet.
Gelukkig ben jij vééééél rationeler t.a.v. Blind dan ik t.a.v. HtC.
Zeker weten. Ik geef toe dat Blind het in het begin ook goed heeft gedaan en ik sluit zeker niet uit dat hij nog een goede coach kan worden.

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 5:49 pm

goodfella schreef:Weet je Wimpey, vorig seizoen kroop AJAX door het oog van de naald tegen Brondby.
Zeker. Maar je geeft indirect aan dat je je conclusie t.a.v. Blind al na de 2e HCE-wedstrijd had getrokken, na het verlies tegen die Rotterdamse gedrochten die het woord 'zeep' niet kennen.

Punt is dat Ajax de CL vorig seizoen wél haalde, middels een prima wissel van Blind bijv. Sneyder gaf de doorslag in de ArenA. HtC deed Ajax met zijn wissels en z'n krampactig vasthouden aan z'n systeem vorige week de das om.

Bovendien vind ik de selectie van nu wel effe wat beter dan die van vorig seizoen. Danny Blind zou het met deze selectie een stuk beter doen dan met die van vorig seizoen. Die had ook wel met Stam en Gabri willen werken, neem ik aan.

goodfella

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 5:52 pm

wimpey schreef: Zeker. Maar je geeft indirect aan dat je je conclusie t.a.v. Blind al na de 2e HCE-wedstrijd had getrokken, na het verlies tegen die Rotterdamse gedrochten die het woord 'zeep' niet kennen.
Een conclusie die ik achteraf trek.
Punt is dat Ajax de CL vorig seizoen wél haalde, middels een prima wissel van Blind bijv. Sneyder gaf de doorslag in de ArenA. HtC deed Ajax met zijn wissels en z'n krampactig vasthouden aan z'n systeem vorige week de das om.
Prima wissel? In mijn beleving gaf Blind toe dat hij gefaald had met de basisopstelling. :yes:

Bovendien vind ik de selectie van nu wel effe wat beter dan die van vorig seizoen. Danny Blind zou het met deze selectie een stuk beter doen dan met die van vorig seizoen. Die had ook wel met Stam en Gabri willen werken, neem ik aan.
En HtC had best wel met Trabelsi, Escude, Nigel de Jong en Pienaar willen werken. Neem ik aan.

999

Bericht door 999 » wo aug 30, 2006 5:54 pm

Bertje schreef:Wat vind dat Urby mist (dat niet aan te leren is) dan?
Volgens mij heb ik dat verschillende keren verteld.

Concentratie, overzicht.Om maar wat te noemen.Zit toevallig naar de tweede helft tegen Kopenhagen te kijken.Tot 2 keer toe mag een speler uit z'n rug komen.En Urby kijkt nog even van te voren waar die speler zich bevindt.Woensdag idem dito, voordat de goal viel liet ie ook al z'n man uit de rug komen, Stam kon toen nog ingrijpen.En Zondag weer het zelfde liedje.

Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat de jeugdopleiding er niet in slaagt om een fatsoenlijke links-rechtbackt op te leiden.We spelen of wel met middenvelders die we nu alweer een tijdje tot back willen omvormen, dan wel met centrale verdidigers als back.

Waar blijft die jeugdopleiding, wat we nu ook weer een jaartje of wat roepen, waar blijven ze ?.
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 5:55 pm

Giacomo Puccini schreef: Puur sportief bekeken waren het maar twee wedstrijden aan het begin van het seizoen, waar niet zoveel conclusies aan verbonden kunnen worden behalve de feiten: geen CL 2006/2007.
En nog zo'n 10 miljoen andere feiten, Giacomo. :D
Desondanks verwacht ik in de competitie een veel beter voetballend Ajax en opnieuw 10 keer verlies in de competitie gaat niet gebeuren, no way.
Er staat dan ook wel een 'iets' betere selectie dit seizoen.
Dat er volgens jou met de huidige selectie meer had ingezeten is toch niet de schuld van Van Geel?
Nee. Van Geel heeft m.i. een goede selectie neergezet. Hoewel die Oga i.m.o. nix wordt en Perez een leuke speler in een goed draaiend team is, maar niet iemand die een ploeg op sleeptouw neemt.
dus als je dat een onbenul van een trainer vind die niet het uiterste uit de spelersgroep haalt, dan is dat eventueel een argument om kritiek op Van Geel te leveren.
Ik vind HtC geen onbenul, maar ik verwacht méér van hem dan ie tegen FCK bracht. Veel meer. De belangrijkste wedstrijd van het seizoen liet ie versloffen, het verbaast me dat ik hier een van de weinigen ben die effe niet zo goed over Henkie te spreken is...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 5:55 pm

goodfella schreef:Prima wissel? In mijn beleving gaf Blind toe dat hij gefaald had met de basisopstelling. :yes:
Precies.

Sowieso wordt even vergeten dat De Jong, ondanks dat Gabri veel beter is, Blind er ook een aantal keer doorheen sleepte.

LucaS

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 5:55 pm

Jammer alleen dat Trabelsi op halve kracht speelde, Pienaar constant geblesseerd was en het de Jong allemaal geen fuck meer kon schelen
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 5:56 pm

wimpey schreef:Er staat dan ook wel een 'iets' betere selectie dit seizoen.
Wat een lachwekkende manier om het falen van Blind te rechtvaardigen. :drecul2:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 5:57 pm

Lucas schreef:Jammer alleen dat Trabelsi op halve kracht speelde, Pienaar constant geblesseerd was en het de Jong allemaal geen fuck meer kon schelen
Ondanks dat het De Jong allemaal geen fuck meer kon schelen won hij wel mooi aan het begin van het seizoen (toen het zo geweldig was :eusa_liar: ) een paar wedstrijden voor Blind. En de Trabelsi op halve kracht was wel even een paar keer beter dan de rechtsbacks die nu rondlopen.

goodfella

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 6:00 pm

Lucas schreef:Jammer alleen dat Trabelsi op halve kracht speelde, Pienaar constant geblesseerd was en het de Jong allemaal geen fuck meer kon schelen
Aha,

Dus Blind was niet in staat om Nigel de Jong en Trabelsi te motiveren?

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 6:02 pm

goodfella schreef: Prima wissel? In mijn beleving gaf Blind toe dat hij gefaald had met de basisopstelling. :yes:
Beter om à la HtC niets te doen en je ploeg te laten verzuipen??? :shock:

wimpey

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 6:03 pm

Bertje schreef:
wimpey schreef:Er staat dan ook wel een 'iets' betere selectie dit seizoen.
Wat een lachwekkende manier om het falen van Blind te rechtvaardigen. :drecul2:
Want?

HtC faalde tegen FCK met een prima selectie. Toch?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 30, 2006 6:06 pm

Zeker. Net zoals Blind faalde met een kampioenswaardige selectie.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 6:07 pm

Volgens mij ging je reactie daar niet over. Jij doet net alsof je best tien keer mag verliezen met de selectie die Blind tot zijn beschikking had. En dan moet ik geloven dat je nu niet zit te schateren achter je computer? Ten Cate heeft nog geen vijf wedstrijden gespeeld, maar heeft nu al gefaald. Blind verloor zijn eerste wedstrijd met 4-0. Misschien hadden we beter gelijk kunnen gaan smeken bij Koeman of hij echt niet terug wilde komen!

999

Bericht door 999 » wo aug 30, 2006 6:09 pm

Huh, dit is toch de selectie van Blind, of heb ik wat gemist :hypocrite: :D
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 6:13 pm

wimpey schreef:
goodfella schreef: Prima wissel? In mijn beleving gaf Blind toe dat hij gefaald had met de basisopstelling. :yes:
Beter om à la HtC niets te doen en je ploeg te laten verzuipen??? :shock:
AJAX verzoop ook tegen Brondby. Een geniale invalbeurt van Sneijder verandert daar niks aan.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 6:14 pm

Voetske schreef:Huh, dit is toch de selectie van Blind, of heb ik wat gemist :hypocrite: :D
Inderdaad. De fouten van Koeman, die ook nog verergerd zijn door Blind, moeten er nog uitgehaald worden. :hypocrite: ;)

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo aug 30, 2006 8:24 pm

wimpey schreef:Ik vind HtC geen onbenul, maar ik verwacht méér van hem dan ie tegen FCK bracht. Veel meer. De belangrijkste wedstrijd van het seizoen liet ie versloffen, het verbaast me dat ik hier een van de weinigen ben die effe niet zo goed over Henkie te spreken is...
Wist je dat niet? Het is verboden om kritiek op Ten Cate te hebben. Dan overdrijf je of kraam je onzin uit.

OT: ik ben nog steeds kotsmisselijk van deze (Ajax-FCK) wedstrijd. En ook tegen Nac duurde het tot de 1-0 vooraleer de heren zich konden motiveren om het tempo op te schroeven. Dat moet anders, hoor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 30, 2006 8:59 pm

Jöhnk schreef: OT: ik ben nog steeds kotsmisselijk van deze (Ajax-FCK) wedstrijd.
Ik merk dat ik het steeds meer wordt, in het begin had ik zoiets van kut, hebben wij dat weer, maar naarmate het wat meer op me inwerkt realiseer ik me dat we gigantisch voor lul staan in europa door tegen Kopenhagen te verliezen en 9 miljoen is toch ook wel erg veel.

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 30, 2006 9:12 pm

Bertje schreef:Ik vraag me af in hoeverre het besluit over Charisteas door Van Geel en/of Ten Cate is genomen.
Maar wie dan wel, Bertje? Piet Keizer? Jaakke? Als iemand in de positie zit om die afweging te maken en dergelijke beslissingen te nemen lijkt me dat toch Van Geel te zijn. Hij is immers de technische man voor de lange termijn, voor de continuiteit. In dat geval siert het hem trouwens niet dat Ten Cate het slechte nieuws aan Charry mocht vertellen. En waarom maakt Ten Cate dan zo'n verbluffende ommezwaai tav Charry in anderhalve maand tijd? Van 5 op 2 met stip? Raar.
Daarnaast is op dit moment het geld op (niet voor niets moeten er spitsen geloosd worden).
Mogelijk. Of Van Geel wil nog een reserve houden. In ieder geval lijkt het me sterk dat in de schatkist nu alleen nog wat dooie vliegen liggen. Vraagje tussendoor: is het geld voor Davids nu in Gabri geinvesteerd?

Ik ben in ieder geval blij dat we geen 'Sikoraatjes' voor op het middenveld krijgen, nu daar een versterking moet komen. Er zijn de laatste jaren zoveel spelers gekocht zonder dat het team daar aanzienlijk beter van ging draaien. Ik vind het besluit om deze keer niet te veel geld weg te gooien en eerst te kijken wat we het komende jaar met deze spelers kunnen bereiken zo gek nog niet.
Nee, nooit weer 'Sikoraatjes'. Alsjeblieft niet zeg. Natuurlijk wil ik niet kopen om het kopen. Het moet natuurlijk wel een versterking zijn. Eentje die de balans eindelijk goed neerzet en aan het elftal de kwaliteiten toevoegt die we nu niet of veel te weinig hebben.

Zoals al eerder gezegd: ik had er heel graag nog 1 klasbak bij gehad. De as Stam-(vooruit) Gabri-Huntelaar is inderdaad een hele fraaie, maar het plaatje is helaas dan nog niet rond om echt een goed uitgebalanceerd team met alle noodzakelijke kwaliteiten neer te zetten, waar je verschillende kanten mee op kunt. Ik zoek het dan ook in een versterking links op dat middenveld. Een voetballende dynamische bikkel. En dan graag terug naar een 10 met 2 dynamische stofzuigers erachter. Is in 1 klap de zwakke linkerflank en het te lichte middenveld weggewerkt. Dan lever je op de halven wel aanvallend wat in, maar we hebben al 3 spitsen, een 10 en opkomende backs. Wie doet dan nog het vuile werk en houdt de controle of de klem op de tegenstander?
Wat mij betreft hebben we overigens wel de spelers voor het spel met de punt naar achteren, alleen moet je Sneijder iets dieper kunnen laten spelen dan de gemiddelde halfspeler. Dit zou dan opgevangen moeten worden door Gabri en de gekozen speler in de punt naar achteren (Lindenbergh, Maduro, Roger, Verthongen).
Ben ik dus niet met je eens. We hebben vooral tegen Kopenhagen de punt naar achteren in vrijwel alle mogelijke combinaties van spelers mogen bekijken. Zag er niet echt florissant uit. Trouwens, in je alternatief zijn we eigenlijk al heel dichtbij een middenveld zoals ik dat graag zou willen zien: een 10 met 2 dynamische stofzuigers.
Sowieso moet er binnenkort meer geld vrijkomen met het naderende vertrek van Huntelaar (en Sneijder wellicht?). Dan zou ik graag willen dat dat geld wordt besteed aan het echt beter maken van het elftal, maar dan moeten we wel eindelijk een keer weten wat het elftal is.
True. Ik zie zo 1-2-3 ook niet een alternatief als het geld echt op is. Alhoewel we dan waarschijnlijk weer gaan kloten om een Sneijder of een Huntelaar te vervangen. Met het zoveelste tussenjaar als gevolg? Je hebt NU een paar absolute klasbakken in je elftal. Had het het plaatje dan ook rondgemaakt met volgens mij nog 1 goede investering (zie boven) en was dan voor het sportieve succes gegaan met hopelijk alle financiele revenuen van dien en zich ontwikkelend talent in de slipstream. Van Geel heeft beslist goede dingen gedaan voor Ajax, maar hij is me met die hand op de knip net 1 aankoop te vroeg geweest. Nu blijven we toch weer sappelen met een net-niet-elftal, waar je mee blijft passen en meten. Jammer.
Laatst gewijzigd door Zuidema op wo aug 30, 2006 9:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 9:16 pm

Misschien is Ten Cate in eerste instantie afgegaan op de informatie van MVG (mbt het spitsenprobleem). Zo goed kende hij Charisteas waarschijnlijk niet, en Van Geel heeft een hoge pet op van Rosenberg (waarom weet ik niet).
Jammer, Ten Cate had beter naar ons kunnen luisteren! ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Zuidema

Bericht door Zuidema » wo aug 30, 2006 9:22 pm

joey schreef: Jammer, Ten Cate had beter naar ons kunnen luisteren! ;)
:D

Zeker, Joey. Heb het al eerder gezegd: heeft Ajax zo'n geweldige denktank als AT gratis en voor niks ter beschikking, doen ze er nog geen ene mallemoer mee. Sukkels. ;)

Plaats reactie