Ajax heeft het tegen Kopenhagen qua resultaat flink laten afweten in een zeer belangrijke wedstrijd, heb je gelijk in. Maar het is en blijft een momentopname. Puur sportief bekeken waren het maar twee wedstrijden aan het begin van het seizoen, waar niet zoveel conclusies aan verbonden kunnen worden behalve de feiten: geen CL 2006/2007. Veel te vroeg om al paralellen te trekken met 'het Ajax' van vorig seizoen, toen het trouwens maar weinig scheelde of Brondby was ten koste van Ajax tot de Champions League doorgedrongen. Maar ok, het is topsport en alleen de resultaten tellen. Het resultaat was niet goed. Desondanks verwacht ik in de competitie een veel beter voetballend Ajax en opnieuw 10 keer verlies in de competitie gaat niet gebeuren, no way.wimpey schreef:En toch weet Ajax zich met Stam + Gabri + KJH niet voor de CL te kwalificeren, waar dat vorig seizoen nog wél het geval was. Daar waar die muntjes te verdienen zijn, waardoor de selectie verder versterkt kan worden. Dat je opmerkt dat de selectie nog niet goed genoeg is, ben ik volledig met je eens.Giacomo Puccini schreef: De selectie was zeer onevenwichtig, het rammelde aan alle kanten.
Dat er volgens jou met de huidige selectie meer had ingezeten is toch niet de schuld van Van Geel? Van Geel is wel in belangrijke mate verantwoordelijk voor het aanstellen van Henk ten Cate, dus als je dat een onbenul van een trainer vind die niet het uiterste uit de spelersgroep haalt, dan is dat eventueel een argument om kritiek op Van Geel te leveren. Of moet ik deze alinea als op zichzelf staand lezen?wimpey schreef:Maar het lijkt me dat er in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen niet het optimale rendement uit de ter beschikking staande spelers is gehaald. Met toch wel vrij fatale sportieve - en financiele consequenties. En dat lijkt me met het oog op de toekomst geen goed teken...