Aston Villa - Ajax 23-10-2008
- Daily Blind
Ze spelen vooral via de vleugels met Reo-Coker en Ashley Young(wat ik trouwens een geweldige voetballer vind) en dan in de spits natuurlijk Carew met Agbonlahor om hem heen spelend. Centraal op het middenveld een goed blok met Barry en Petrov. De verdediging van Villa is niet zo bijzonder, maar tegen ons moeten ze het er wel mee kunnen redden
Ik denk dat Carew ook knap lastig verdedigen zal worden en Ashley Young en Agbonlahor met hun snelheid voor veel gevaar zullen zorgen. Bovendien heeft Ajax altijd moeite met wat opportunistisch spelende ploegen. Het wordt dus zaak om goed rugdekking aan elkaar te verlenen. Met alleen de pass proberen eruit te halen, zal het niet lukken. Op Young zou ik trouwens VD Wiel zetten, van daaruit vind ik dat het voetbal van achteruit ook begonnen moet worden i.p.v. de verschrikkelijke lange bal. De focus moet op het pure voetbal gelegd worden. Alleen op die manier maken we in mijn ogen kans tegen die krachtige hardlopers.
Ik wil graag een middenveld zien dat niet overbevolkt is met controleurs en enkel goed genoeg is om te schoffelen. Ik wil een een middenlinie zien dat veelvuldig aanspeelbaar is en eens eindelijk durft te voetballen. In dat kader vind ik het onbegrijpelijk dat Marco ervoor heeft gekozen om Siem de Jong doodleuk thuis te laten ten faveure van jongens als Schilder en Sno. De Jong zou een key-functie in deze wedstrijd moeten krijgen om het voetbal enigszins erin te brengen en de aanval te voeden. Naast inzicht en passing brengt Siem ook body met zich mee dat nodig is om overeind te blijven. Sarpong kan het nog niet bolwerken op het middenveld, dat moet Marco toch ook zien?
Verder vind ik het knap van RTL om te kiezen voor de wedstrijd van Nancy-Fey, ik kom met pijn en moeite niet tot één goede reden om die wedstrijd te verkiezen boven die van Villa-AJax.
Ik wil graag een middenveld zien dat niet overbevolkt is met controleurs en enkel goed genoeg is om te schoffelen. Ik wil een een middenlinie zien dat veelvuldig aanspeelbaar is en eens eindelijk durft te voetballen. In dat kader vind ik het onbegrijpelijk dat Marco ervoor heeft gekozen om Siem de Jong doodleuk thuis te laten ten faveure van jongens als Schilder en Sno. De Jong zou een key-functie in deze wedstrijd moeten krijgen om het voetbal enigszins erin te brengen en de aanval te voeden. Naast inzicht en passing brengt Siem ook body met zich mee dat nodig is om overeind te blijven. Sarpong kan het nog niet bolwerken op het middenveld, dat moet Marco toch ook zien?
Verder vind ik het knap van RTL om te kiezen voor de wedstrijd van Nancy-Fey, ik kom met pijn en moeite niet tot één goede reden om die wedstrijd te verkiezen boven die van Villa-AJax.
AFCA!
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Villa - Ajax is een wedstrijd tussen een Engelse subtopper en een Nederlandse middenmoter, terwijl Nancy - Feyenoord een wedstrijd wordt tussen twee degradatiekandidaten, die allebei pas één keer gewonnen hebben in de competitie en dus alles zullen geven om - met hun beperkte kwaliteiten - een tweede zege van betekenis binnen te slepen. Lijkt me ingrediënten voor een spannend duel. Logisch, toch?Starring schreef:Verder vind ik het knap van RTL om te kiezen voor de wedstrijd van Nancy-Fey, ik kom met pijn en moeite niet tot één goede reden om die wedstrijd te verkiezen boven die van Villa-AJax.
Of was dat 'm, die ene reden die je kunt verzinnen?

K.
Still alive...
Wat ik heb begrepen is dat RTL eerst de rechten van Nancy-Feyenoord heeft gekocht, en dat daarin de verplichting is opgenomen tot live-uitzending. Daarna pas zijn de rechten van Villa-Ajax gekocht, een wedstrijd die anders, volgens RTL, in het geheel niet te zien geweest zou zijn op de Nederlandse tv (Bron: AF)
I think I lost my fucking headache
- Kowalczyk
- Contacteer:
Dat is inderdaad het verhaal:LucaS schreef:Wat ik heb begrepen is dat RTL eerst de rechten van Nancy-Feyenoord heeft gekocht, en dat daarin de verplichting is opgenomen tot live-uitzending. Daarna pas zijn de rechten van Villa-Ajax gekocht, een wedstrijd die anders, volgens RTL, in het geheel niet te zien geweest zou zijn op de Nederlandse tv (Bron: AF)
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/2678
Wat niet wegneemt dat het een lulverhaal is. Ik bedoel: hoe kun je als commerciële zender (die geen enkel ander doel heeft dan hoge kijkcijfers en zo veel mogelijk adverteerders) nou een deal sluiten met Feyenoord, terwijl de rechten voor Aston Villa - Ajax nog op straat liggen?
Ajax trekt aantoonbaar meer kijkers en meer adverteerders, en daarnaast is er in Nederland veel meer belangstelling voor Engelse dan voor Franse ploegen. Uit commercieel en journalistiek oogpunt een volstrekt onbegrijpelijke keuze, maar goed: ik ga gewoon naar een sportpub waar ze Channel 5 hebben. Ga in elk geval niet zitten wachten tot 22:45 uur.
K.
Still alive...
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik hoorde gisteren in de Arena nog 800, maar het zijn er ruim 1000 meldt Ajax.nl
Supporters steunen Ajax in Engeland
Amsterdam, 22 okt 2008
Ajax kan donderdagavond in de UEFA Cupwedstrijd tegen Aston Villa rekenen op flink wat steun van het publiek. Ruim duizend Ajax-supporters hebben een kaartje voor het duel in Birmingham.
De selectie van Ajax vliegt woensdag naar Engeland. De wedstrijd tegen Aston Villa wordt donderdag gespeeld om 21.15 uur Nederlandse tijd.
Ajax wenst al zijn supporters een prettig verblijf in Engeland en een mooie wedstrijd tegen Aston Villa.
- Kowalczyk
- Contacteer:
Op zichzelf wel.Thomas schreef:Wat is voor mij de beste manier om te proberen aan kaartjes voor HSV-Ajax te komen? Maak ik als doodgewone seizoenskaarthouder kans?
EU-uitkaarthouders en gewone uitkaarthouders zullen als eerste de mogelijkheid krijgen om kaarten te kopen. Maar daarna blijven er nog wel wat kaarten over, denk ik. Die zijn dan voor de gewone seizoenkaarthouders. Maar ik verwacht wel dat het heel snel zal gaan wanneer die eenmaal aan de beurt zijn...
K.
Still alive...
-
- AT Toto winner 15/16
- Ajaciedjuh
Steek er de fik maar in, wij geen live uitzending, dan die Feyenoorders ook niet ..Verzoek SVA aan RTL niet gehonoreerd
BRON: Ajaxlife.nl
Ajaxlife laat weten dat de supportersvereniging van Ajax (SVA) vanochtend de zender RTL heeft verzocht om alsnog een live-uitzending van Aston Villa – AFC Ajax te overwegen. Het programma dat op het moment dat Ajax speelt op RTL8 uitgezonden wordt heeft vorige week lagere kijkcijfers gehaald dan een wedstrijd van Ajax mogelijk kan hebben, stelde de supportersvereniging.
[Update] RTL heeft inmiddels laten weten dat dat het logistiek onmogelijk is om twee wedstrijden tegelijk uit te zenden. "Wij kunnen de Ajax-supporters in deze dus niet verder tegemoet komen dan de samenvatting," aldus RTL

Blij met de punten ...
-
Ik rijd morgen wel even met een feyenoord vlaggetje richting het centrum van Nancy... eens kijken of er nog een wedstrijd komt.Voetske schreef:Steek er de fik maar in, wij geen live uitzending, dan die Feyenoorders ook niet ..Verzoek SVA aan RTL niet gehonoreerd
Ajaxlife laat weten dat de supportersvereniging van Ajax (SVA) vanochtend de zender RTL heeft verzocht om alsnog een live-uitzending van Aston Villa – AFC Ajax te overwegen. Het programma dat op het moment dat Ajax speelt op RTL8 uitgezonden wordt heeft vorige week lagere kijkcijfers gehaald dan een wedstrijd van Ajax mogelijk kan hebben, stelde de supportersvereniging.
[Update] RTL heeft inmiddels laten weten dat dat het logistiek onmogelijk is om twee wedstrijden tegelijk uit te zenden. "Wij kunnen de Ajax-supporters in deze dus niet verder tegemoet komen dan de samenvatting," aldus RTL
GangstaRiB schreef:Ik rijd morgen wel even met een feyenoord vlaggetje richting het centrum van Nancy... eens kijken of er nog een wedstrijd komt.Voetske schreef:Steek er de fik maar in, wij geen live uitzending, dan die Feyenoorders ook niet ..Verzoek SVA aan RTL niet gehonoreerd

Blij met de punten ...