Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 12, 2008 1:31 pm

brigade zuid schreef:
LucaS schreef:
brigade zuid schreef: Jawel hoor, dat kan prima. Na 34 wedstrijden kun je qua aantal punten heus wel een vergelijk maken met vorig jaar en het jaar daarvoor. Ben best benieuwd hoe Marco zich laat vergelijken met zn voorgangers.
Je kan appels en peren ook prima met elkaar vergelijken. Als je maar naar de nuances kijkt. Het beoordelen van het werk van een trainer is niet slechts het naast elkaar zetten van de punten die behaald zijn tov een voorganger
Marco moet eigenlijk meer punten halen dan zn voorgangers. In tegenstelling tot voorgaande jaren zijn er geen sterkhouders vertrokken, oke Heitinga, maargoed geen vergelijk met een Sneijder of Zlatan. Verder is er nog nooit een trainer geweest die meer heeft mogen besteden.
Laten we er maar vanuit gaan dat Lucas dit ook allemaal bij de "nuances" telt, waar we volgens hem allemaal rekening mee moeten houden bij het vergelijken van (prestaties) van trainers.
Hij noemde het zelf weliswaar niet bij zijn opsomming ervan, maar goed, je zult het met me eens zijn dat het door jou hier te berde gebrachte hem hoogstwaarschijnlijk ook niet zo goed uitkomt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr sep 12, 2008 1:37 pm

Dat mag je denken Jim. Als je goed terugkijkt in het archief van AT, of natuurlijk in je geheugen, zul je merken dat ik dit altijd al heb gevonden. Je kunt een trainer niet simpelweg beoordelen door puntjes naast elkaar te leggen. En als je dat wel wenst te doen, dan moet je kampioenschappen niet als bonus beschouwen. Want een van de kampioenschappen van Koeman werd ook behaald met een puntentotaal dat lager was dan het aantal bij een aantal lagere klasseringen in onze historie.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » vr sep 12, 2008 1:46 pm

Lucas hij wacht op de eerst goede helft onder MvB, waar erna hij zal maandenlang verkondigen het voetbal is al een stuk beter als onder HtC, ook al het is niet om aan te zien (zie Blind, Koster).
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr sep 12, 2008 2:22 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Voorafgaand aan de wedstrijd wordt het nieuwe fanzine 'De Meersche Helden' verkocht op de plekken waar voorheen de 'Dappre Strijders' werd verkocht.
2 Euro, dus kopen!
OK...zal eens sjekken... :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 12, 2008 8:10 pm

Suarez en Silva pas morgen terug ...
as zaterdag komt er duidelijkheid over de inzetbaarheid van Silva en Suarez. Beiden ondervinden problemen met de terugreis uit Zuid-Afrika. Van Basten daarover op Ajax.nl: "Hun afwezigheid schopt niet de hele voorbereiding door de war, maar het is jammer dat ze er niet zijn. Ik wil iedereen zo snel mogelijk bij elkaar hebben en nu is het zelfs nog de vraag of ze de training van zaterdagochtend halen. Dat ze nog niet met de groep hebben getraind zou een reden kunnen zijn om ze zondag niet in de basis op te stellen, maar dat weten we morgen pas."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 12, 2008 8:18 pm

Lekkere voorbereiding. Mijn gevoel zegt: ouderwets samengeknepen billenmiddag in de Arena, zondag!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » vr sep 12, 2008 9:23 pm

04/11/2007 Ajax Roda JC 4-2
27/12/2006 Ajax Roda JC 2-0
24/09/2005 Ajax Roda JC 4-1
25/09/2004 Ajax Roda JC 1-0
14/03/2004 Ajax Roda JC 4-2
19/04/2003 Ajax Roda JC 4-2
19/08/2001 Ajax Roda JC 1-1
20/10/2000 Ajax Roda JC 4-2
29/10/1999 Ajax Roda JC 1-2
11/11/1998 Ajax Roda JC 2-1
06/12/1997 Ajax Roda JC 1-0
14/03/1997 Ajax Roda JC 3-1
28/10/1995 Ajax Roda JC 6-1
15/02/1995 Ajax Roda JC 1-1
12/09/1993 Ajax Roda JC 2-0
26/09/1992 Ajax Roda JC 4-2
13/11/1991 Ajax Roda JC 2-0
05/05/1991 Ajax Roda JC 4-1

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 12, 2008 9:28 pm

Makkelijke overwinning dus.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 12, 2008 9:28 pm

Dat zou dan 2,77 - 1,05 moeten worden.

Ik hou het voorlopig op 3-2.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr sep 12, 2008 9:50 pm

Gevoel zegt geen fluit, maar het mijne is niet zo positief gestemd. Komt vooral omdat de voorbereiding voor dit duel verre van optimaal is geweest.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 12, 2008 10:38 pm

Ik zag op het sportjournaal dat het nog onzeker is of Suarez en Silva op tijd terug zijn voor de training van morgen. Het lijkt me dan logisch dat beide heren niet in de basis starten. Als je net terug bent van zo'n vermoeiende reis kun je niet 100% scherp en fit aan de wedstrijd beginnen. Dan moet je andere spelers het vertrouwen geven.
Nil volentibus arduum

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 12, 2008 11:27 pm

Marillion schreef:Ik zag op het sportjournaal dat het nog onzeker is of Suarez en Silva op tijd terug zijn voor de training van morgen. Het lijkt me dan logisch dat beide heren niet in de basis starten. Als je net terug bent van zo'n vermoeiende reis kun je niet 100% scherp en fit aan de wedstrijd beginnen. Dan moet je andere spelers het vertrouwen geven.
Vorig seizoen onder koster was het duidelij: Suarez stond reserve als hij op zaterdag terugkwam. Ik neem aan dat beiden nu ook reserve staan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Mr. Ajax
Berichten: 14589
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za sep 13, 2008 1:39 am

Dat betekent dan hopelijk een basisplaats voor Van der Wiel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 13, 2008 7:45 am

Basiskrachten Suarez en Silva missen wellicht ook laatste training

Noodweer zit Ajax dwars


AMSTERDAM, zaterdag

Het is de vraag of Marco van Basten morgen tijdens de competitiewedstrijd tegen Roda JC een basisplaats inruimt voor Luis Suarez en Bruno Silva. De trainer van Ajax begroet de Zuid-Amerikanen pas vandaag in de Amsterdam ArenA, hoewel hun terugkeer na het WK-kwalificatieduel in Uruguay gisteren stond gepland. „Door het noodweer konden ze niet vertrekken en kregen ze problemen met hun aansluiting”, aldus de trainer, die na het verloren duel bij Willem II zodoende één keer met zijn hele selectie kan trainen: vanochtend. „Als Luis en Bruno dan al zijn gearriveerd. Ik wil niet zeggen dat hun afwezigheid mijn hele voorbereiding in de war heeft gegooid, maar het is wel een tegenvaller.”

Omdat flink wat spelers in de afgelopen week voor de diverse interlands uitvlogen kon Van Basten pas gisteren de verloren wedstrijd tegen Willem II met zijn spelers nabespreken. „Ik heb geen spijt van mijn opstelling of dat we niet wat offensiever zijn begonnen.” Klaas-Jan Huntelaar had met een kwinkslag nog wel een suggestie voor zijn coach. „Ik heb in Tilburg genoeg dingen gezien die niét goed gingen. Misschien kunnen we beter bepraten wat wél goed was. Dan zijn we sneller klaar.”

De topschutter betoogde dat Ajax nog niet echt een eenheid vormt. „We moeten er als team staan, van daaruit voetballen en compact spelen .”

Omdat er op de training tien tegen tien werd gespeeld en Suarez en Silva zoals gezegd afwezig waren, was de vraag hoeveel er uit de hesjesverdeling kon worden afgeleid. Van Basten was in ieder geval tevreden over de dingen die hij zag tijdens de laatste oefensessie. „Er werd niet gescoord, maar goed gespeeld. Dat moet ook, want we willen kampioen worden.”

In het centrum van de defensie lijkt de oud-bondscoach te kiezen voor Gregory van der Wiel en Oleguer, waardoor Thomas Vermaelen doorschuift naar de linksbackpositie. „Als trainer van het tweede stelde ik hem daar ook wel eens op bij België heeft hij ook als linkervleugelverdediger gespeeld.”

Evander Sno en Jan Vertonghen lijken de controle op het middenveld te moeten bewaken en Miralem Sulejmani speelde ’op tien’. De voorhoede werd gevormd door Dario Cvitanich, Huntelaar en Jeffrey Sarpong. Laatstgenoemde zal normaal gesproken plaats moeten maken als Suarez gewoon fit uit het vliegtuig stapt.

Het is een kwestie van dagen voordat Eyong-Enoh (22) aansluit bij de Ajax-selectie. „Hij is bezig met zijn laatste stempels”, aldus Van Basten over de rechtsbenige verdedigende middenvelder uit Kameroen. „Ik denk dat hij het de ’vaste’ jongens direct moeilijk kan maken.”

Na de grastesttraining in de Amsterdam ArenA hing Huntelaar aan de lippen van Dennis Bergkamp. Op het moment dat zijn medespelers al naar de kleedkamer waren vertrokken, kreeg de spits van Ajax een aantal tips van de oude meester. „Dennis heeft me laten zien hoe ik het beste een vrije trap kan nemen”, aldus Huntelaar. „Ik stond iets ’korter’ op de bal dan normaal en dat beviel goed.”

De Amsterdamse topscorer kan zijn nieuwe wapen benutten om zijn doelpuntendroogte van vijf competitieduels te beëindigen. „Het wordt inderdaad wel weer tijd voor een treffer, maar die komt vanzelf.

Nee, het lijkt me niet dat jullie je zorgen moeten maken. Dat heeft het verleden wel bewezen”, smoorde hij de discussie in de kiem.

Ajax: geblesseerd: Gabri, Aissati, Schilder, Van der Heiden, Donald.

Roda JC: geblesseerd: Mardulier, Hadouir. Twijfelachtig: Yulu-Matondo.
De T.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za sep 13, 2008 11:20 am

Ik hoop in ieder geval dat Van Basten wil toewerken naar een elftal waarin het middenveld bestaat uit twee meer controlerende middenvelders (Gabri en Lindgren) en een verbindingsspeler ertussen (Aissati). Ik zou zeker niet met de punt naar achteren gaan spelen, met ons materiaal is er dan namelijk niemand die fatsoenlijk een bal naar de aanval kan brengen, van goed voetbal zal dan nooit sprake worden en de lange ballen zullen niet te tellen zijn. Er moet ook geen aanvaller komen te staan, zoals Perez vorig jaar. Kortom, er kunnen maar twee spelers in de huidige selectie die rol vervullen en dat zijn Aissati en De Jong. Nu we morgen zowel Gabri en Aissati moeten missen, zou ik het als volgt oplossen:

-----------------------Stekelenburg-------------------------
Silva*----------Oleguer-------Vermaelen------Verthongen
------------Sno-----------De Jong--------Lindgren---------
-----Suarez*-------------Huntelaar-----------Sulejmani----

Wanneer Suarez en Silva niet mee kunnen doen, zou ik die vervangen door Van der Wiel en Bakircioglu.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » za sep 13, 2008 11:29 am

Geen Vermaelen aub. Dan liever Wiel of Anita.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 13, 2008 11:31 am

Ik geloof er niets van dat dit de opstelling wordt. Waarom zou je welgeteld vier spelers opstellen op een plek die niet hun beste is als het allemaal veel makkelijker kant? Sulejmani op tien lijkt me niets. Vermaelen als back is niets. De Telegraaf zal wel een en ander hebben geconcludeerd uit de hesjes. Als dit de jongens zijn die het moeten doen zou ik Sarpong op 10 zetten en Sulejmani op links. Suárez dan op rechts.

Wel positief: de basisplaats voor Van der Wiel en de plek op het middenveld van Vertonghen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 13, 2008 11:39 am

Of dat de opstelling wordt weet ik niet, maar er is gisteren wel zo geëxperimenteerd op de training ..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za sep 13, 2008 11:40 am

Ramona schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Voorafgaand aan de wedstrijd wordt het nieuwe fanzine 'De Meersche Helden' verkocht op de plekken waar voorheen de 'Dappre Strijders' werd verkocht.
2 Euro, dus kopen!
OK...zal eens sjekken... :smile-ajax.gif:
Ha...verrassing bij de post vandaag...tezamen met een mooi shirt... :tifoajax.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 13, 2008 1:33 pm

Yep heb hem ook net binnen... kan welliswaar zwemmen in mn maatje XL maar dat mag de pret niet drukken.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 13, 2008 2:24 pm

Van Basten: "Ik heb zeker mijn overpeinzingen"
Ajax-coach Marco van Basten weet dat hij na de nederlaag tegen Willem II (2-1) nog veel werk heeft te verrichten. Hij maakt zich echter nog geen echte zorgen. "Zorgen zijn nog te veel van het goede, maar ik heb zeker mijn overpeinzingen."


Dat Luis Suárez en Bruno Silva nog niet terug zijn van interlandverplichtingen met Uruguay zorgt ervoor dat de voorbereiding van de Amsterdammers echter niet ideaal is. "Het is jammer, maar wel de realiteit. Tuurlijk heeft de afwezigheid van deze spelers invloed op de training, maar we raken er niet van in de war."

Op het middenvelder ontbreken tegen Roda JC in elk geval Ismail Aissati en Gabri. Van Basten zal dus wat moeten gaan puzzelen met zijn formatie. "Jan Vertonghen is mogelijk een optie voor het middenveld", laat de coach doorschemeren op de persconferentie.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 13, 2008 2:35 pm

Van Basten moet eens onderhand zijn bek is dicht houden met zijn "Ik heb zeker mijn overpeinzingen".Dit is clubvoetbal improviseer maar, laat je ervaring maar boven komen drijven en zet het tactisch zo neer dat Roda Jc met lege handen naar huis gaat inplaats van dit gemiauw steeds ...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za sep 13, 2008 2:52 pm

banjavi schreef:
Van Basten: "Ik heb zeker mijn overpeinzingen"
Ajax-coach Marco van Basten weet dat hij na de nederlaag tegen Willem II (2-1) nog veel werk heeft te verrichten. Hij maakt zich echter nog geen echte zorgen. "Zorgen zijn nog te veel van het goede, maar ik heb zeker mijn overpeinzingen."


Dat Luis Suárez en Bruno Silva nog niet terug zijn van interlandverplichtingen met Uruguay zorgt ervoor dat de voorbereiding van de Amsterdammers echter niet ideaal is. "Het is jammer, maar wel de realiteit. Tuurlijk heeft de afwezigheid van deze spelers invloed op de training, maar we raken er niet van in de war."

Op het middenvelder ontbreken tegen Roda JC in elk geval Ismail Aissati en Gabri. Van Basten zal dus wat moeten gaan puzzelen met zijn formatie. "Jan Vertonghen is mogelijk een optie voor het middenveld", laat de coach doorschemeren op de persconferentie.
voetbalprimeur.nl
Aiii MvB houdt vast aan een verdedigend blok op het middenveld..
Vertonghen op het middenveld betekend gewoon Urby achterin...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za sep 13, 2008 2:54 pm

Had na de wedstrijd tegen Willem II nog wel goede hoop. Aissati erbij en alles zal wel op zijn plaats vallen.
Als ik nu echter opstellingen voorbij zie komen dan vrees ik weer het ergste. Op AN hebben ze het over een middenveld Verthonghen-Sno-Lindgren en Vermaelen linksback. Mag toch hopen dat dit het niet wordt...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za sep 13, 2008 3:42 pm

Dat leiden ze af uit dat artikel in De Telegraaf dat hierboven geplaatst is, al staat daarin dat Sulejmani op 10 zou spelen. Maar Van Basten schijnt gesuggereerd te hebben dat Vermaelen op links zal spelen en Vertonghen op het middenveld.

Het lijkt wel alsof Van Basten een soort variatie op het EK-systeem wil. Vier verdedigers, dan een blok verdedigende middenvelders ervoor en dan een paar aanvallers met een vrije rol. Probleem is dan: wie speelt de aanvallers goed aan? Van de Snootjes hoeven we dat niet te verwachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie