PSV-Ajax 19-03-2008 (20:45)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 03, 2008 8:27 pm

Om alvast in de groep te gooien. Met welke opstelling komt Koster (mits er geen blessures komen):
Ik denk dat Koster met de volgende 11 begint:
-----------Steek-----------------
-----Heitinga--Vermaelen---------
Silva-----------------Vertonghen-
----Lindgren-----Gabri-----------
-----------De Jong---------------
---Suarez-------------Urby---
--------Huntelaar----------------

Al twijfel ik wel bij de rechtsbuiten positie. Daar kan hij ook zomaar Leonardo opstellen.
Uit de uitspraken van Koster tijdens de persconferentie kun je opmaken dat Lindgren wordt verkozen boven Davids. Achterin lijkt me duidelijk. Misschien dat zelfs Davids gaat spelen ten kosten van De Jong (2 twijfels dus :blush.gif: ).

Wat denk jullie?

Beloki

Bericht door Beloki » ma mar 03, 2008 8:28 pm

Davids op 10? Hoe moet ik dat zien? Gewoon De Jong opstellen. Ik ben alleen bang dat Koster voor de statische Perez gaat kiezen.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

elliquido

Bericht door elliquido » ma mar 03, 2008 8:39 pm

laten we hopen op een engelse schopwedstrijd donderdag
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Beloki

Bericht door Beloki » ma mar 03, 2008 8:39 pm

Het tempo ligt iig hoog Donderdag. Dat wordt dus een zware wedstrijd.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 03, 2008 9:05 pm

Beloki schreef:Davids op 10? Hoe moet ik dat zien? Gewoon De Jong opstellen. Ik ben alleen bang dat Koster voor de statische Perez gaat kiezen.
Nee natuurlijk niet! Met 3 controlerende middenvelders bedoel ik dan:

---------Lindgren
Gabri ----------- Davids
Beloki schreef:Het tempo ligt iig hoog Donderdag. Dat wordt dus een zware wedstrijd.
En een afstraffing (is goed voor het moraal ) :ajaxsmiley.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 03, 2008 9:07 pm

Huntelaar;
Suarez, Perez/De Jong;
Davids, Gabri;
Lindgren;
Vertonghen, Vermaelen, Heitinga, BS;
Stekelenburg;

PSV lijdt relatief veel balverlies en heeft eigenlijk alleen Simons om dat te corrigeren. Heitinga schuift van achterin door op Afellay, BS doet hetzelfde op Dzu-dinges, Vertonghen pakt Farfan en Vermaelen hoeft in principe Lazovic, als hij de bal heeft, alleen maar op te houden en te zorgen dat hij niet uitgespeeld wordt. Lindgren is dan de vrije man in de rug van Afellay en mag de ruimtes zoeken. Davids en Gabri vangen de loopacties van Bakkal op en zetten veelvuldig druk op Simons, zodat hij met zijn geschuif Afellay niet kan bereiken. Achterin is PSV zwak in het fysieke duel in de zone tussen Kromkamp en Marcellis, dus in die zone moet Suarez de diepte in. Zaak is dan dat Davids daar wegblijft. Perez of De Jong lokt Alcides weg uit de verdediging, zodat aan die kant ruimte komt voor BS of Gabri. Voornaamste aanspeelpunten van Lindgren worden Perez/De Jong, die zorgen dat Ajax de wedstrijd op de helft van PSV kan controleren en ofwel Gabri of Davids, afhankelijk van wie niet door Bakkal opgevangen wordt. Simons zal waarschijnlijk in zijn zone blijven en als hij dat niet doet, komt daar ruimte voor Perez/De Jong. Van Huntelaar wordt verwacht dat hij voorin vooral oorlog maakt tegenover Salcido en Marcellis en ruimte maakt voor de diagonale actie van Suarez.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma mar 03, 2008 9:11 pm

Bertje schreef:Huntelaar;
Suarez, Perez/De Jong;
Davids, Gabri;
Lindgren;
Vertonghen, Vermaelen, Heitinga, BS;
Stekelenburg;

PSV lijdt relatief veel balverlies en heeft eigenlijk alleen Simons om dat te corrigeren. Heitinga schuift van achterin door op Afellay, BS doet hetzelfde op Dzu-dinges, Vertonghen pakt Farfan en Vermaelen hoeft in principe Lazovic, als hij de bal heeft, alleen maar op te houden en te zorgen dat hij niet uitgespeeld wordt. Lindgren is dan de vrije man in de rug van Afellay en mag de ruimtes zoeken. Davids en Gabri vangen de loopacties van Bakkal op en zetten veelvuldig druk op Simons, zodat hij met zijn geschuif Afellay niet kan bereiken. Achterin is PSV zwak in het fysieke duel in de zone tussen Kromkamp en Marcellis, dus in die zone moet Suarez de diepte in. Zaak is dan dat Davids daar wegblijft. Perez of De Jong lokt Alcides weg uit de verdediging, zodat aan die kant ruimte komt voor BS of Gabri. Voornaamste aanspeelpunten van Lindgren worden Perez/De Jong, die zorgen dat Ajax de wedstrijd op de helft van PSV kan controleren en ofwel Gabri of Davids, afhankelijk van wie niet door Bakkal opgevangen wordt. Simons zal waarschijnlijk in zijn zone blijven en als hij dat niet doet, komt daar ruimte voor Perez/De Jong. Van Huntelaar wordt verwacht dat hij voorin vooral oorlog maakt tegenover Salcido en Marcellis en ruimte maakt voor de diagonale actie van Suarez.
:ajaxscarf.gif: :onfire.gif: Ik kan me helemaal vinden in deze opstelling (alleen denk ik niet dat Koster deze opstelling maakt)
:onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 03, 2008 9:15 pm

De Jong en niet Perez.
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 04, 2008 6:38 am

Demosthenes schreef: HtC geen aardige man? Geen idee, ik ken hem niet. Ik weet wel dat Ajax onder hem veel beter voetbalde.
Ik weet echter ook dat Ajax vorig seizoen een beduidend betere selectie had en gewoon kampioen had moeten worden. En CL had moeten spelen.

En thuis niet van Excelsior won en bij Sparta een pak slaag kreeg. Etc etc etc.

Opstelling van Bert klinkt goed, ik verwacht dat Koster het anders zal doen (gebaseerd op de opstellingen van na de winterpauze): geen Lindgren, wel Perez en KJH + 2 van Luque, Rommedahl, Leonardo, Urby en Kennedy voorin.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 04, 2008 7:26 am

Bertje schreef:PSV lijdt relatief veel balverlies en heeft eigenlijk alleen Simons om dat te corrigeren.
Bakkal vergeten ?
Vermaelen hoeft in principe Lazovic, als hij de bal heeft, alleen maar op te houden en te zorgen dat hij niet uitgespeeld wordt.
Lazo zwerft en loopt erg veel, kan Vermaelen dat volgen dan ?
Ik vind hem meer een statische verdediger, maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Achterin is PSV zwak in het fysieke duel in de zone tussen Kromkamp en Marcellis
Kromkamp is sowieso minder sterk in de fysieke duels en qua kopkracht is Huntelaar een stuk sterker dan Marcellis en Salcido. Gelukkig is Suarez niet iemand die snel een hoge voorzet geeft, want over de grond zijn Marcellis en Salcido wel sterk.
Perez of De Jong lokt Alcides weg uit de verdediging
Volgens mij stappen de verdedigers van PSV niet zo snel uit om hun positie te verlaten, ze wachten de tegenstander meer op waarbij ondertussen Simons en/of Bakkal druk proberen te zetten op de bal.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di mar 04, 2008 12:23 pm

Baseman schreef:Bakkal vergeten ?
Bakkal rent mee, maar corrigeert niet. Kan ook niet, want hij is het grootste gedeelte van de tijd voorin te vinden, dus kun je geen rugdekking verlenen.
Lazo zwerft en loopt erg veel, kan Vermaelen dat volgen dan ?
Ik vind hem meer een statische verdediger, maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Natuurlijk kan Vermaelen hem volgen. Hij hoeft het duel ook niet aan te gaan, want Lazovic krijgt relatief weinig steun, dus heb je alle tijd om op versterking te wachten.
Kromkamp is sowieso minder sterk in de fysieke duels en qua kopkracht is Huntelaar een stuk sterker dan Marcellis en Salcido. Gelukkig is Suarez niet iemand die snel een hoge voorzet geeft, want over de grond zijn Marcellis en Salcido wel sterk.
Suárez moet vooral daar de man meer-situatie creëren. Hoe ze het uitspelen hangt af van de omstandigheden.
Volgens mij stappen de verdedigers van PSV niet zo snel uit om hun positie te verlaten, ze wachten de tegenstander meer op waarbij ondertussen Simons en/of Bakkal druk proberen te zetten op de bal.
Klopt, maar niet als er geen tegenstander is. Alcides laat zich dan makkelijk weglokken. Dat is de taak van Perez of De Jong.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di mar 04, 2008 12:58 pm

Uitvak is uitverkocht, dus we gaan met 1600 man naar Eindhoven zondag.

Thijs

Bericht door Thijs » di mar 04, 2008 1:04 pm

Scheidsrechter voor deze niet onbelangrijke pot: Braamhaar...

Floot dit seizoen voor ons Vitesse uit en vorig seizoen..wie herinnert het zich niet: PSV - Ajax 1-5.

Nihad

Bericht door Nihad » di mar 04, 2008 1:43 pm

1600?!?!!

Zo, das lang geleden!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di mar 04, 2008 2:02 pm

Als het doorgaat.
Politie gaat met acties tot het uiterste
Door PETER GROENENDIJK en PETER DE KNEGT

De politievakbonden ACP en ANPV werken achter de schermen aan ‘keiharde acties’ als de minister eind deze week niet alsnog met een aanvaardbaar cao-bod op de proppen komt.

ARCHIEFFOTO ANP/ROBERT VOS
De politie dreigt met een algehele boycot van begeleiding bij risicowedstrijden in het betaalde voetbal. Ook de inzet bij UEFA-duels blijft dan achterwege.

Verder willen de bonden assistentie weigeren bij grote publieksevenementen als zwemkampioenschappen en Koninginnedag. De bonden gaan tot het uiterste van wat wettelijk mag. ,,Onze huisadvocaten onderzoeken de juridische mogelijkheden van de acties,’’ zegt ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp.

,,Het zal er hard aan toe gaan. Of het publiek dat nou leuk vindt of niet.’’ Ook de ANPV vreest dat ‘landelijk massale acties niet zijn te voorkomen’. ,,Wij denken ook dat wij daar nu voldoende draagvlak bij het publiek voor hebben,’’ zegt Henk Jooren van de ANPV. De NPB komt morgen met de uitslag van de ledenstemming.

De ACP verwierp vorige week het eindbod van minister Ter Horst. Zij stelde een loonsverhoging van 10 procent over drie jaar in het vooruitzicht. In december ontstond veel rumoer over stakingsacties bij de politie, waardoor de voetbalwedstrijden Ajax-PSV en Feyenoord-AZ niet doorgingen.
AD

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » di mar 04, 2008 2:13 pm

Ajaciedjuh schreef:Om alvast in de groep te gooien. Met welke opstelling komt Koster (mits er geen blessures komen):
Ik denk dat Koster met de volgende 11 begint:
-----------Steek-----------------
-----Heitinga--Vermaelen---------
Silva-----------------Vertonghen-
----Lindgren-----Gabri-----------
-----------De Jong---------------
---Suarez-------------Urby---
--------Huntelaar----------------

Al twijfel ik wel bij de rechtsbuiten positie. Daar kan hij ook zomaar Leonardo opstellen.
Uit de uitspraken van Koster tijdens de persconferentie kun je opmaken dat Lindgren wordt verkozen boven Davids. Achterin lijkt me duidelijk. Misschien dat zelfs Davids gaat spelen ten kosten van De Jong (2 twijfels dus :blush.gif: ).

Wat denk jullie?
Vreemd maar ik krijg het gevoel dat als Koster dit doet hij nu al getekend heeft bij de tegenstander. In deze wedstrijd heb je een Davids gewoon simpelweg nodig.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Thijs

Bericht door Thijs » di mar 04, 2008 2:16 pm

Politie gaat met acties tot het uiterste
Door PETER GROENENDIJK en PETER DE KNEGT

De ,,Wij denken ook dat wij daar nu voldoende draagvlak bij het publiek voor hebben,’’ zegt Henk Jooren van de ANPV.
AD
Nou, ik denk het niet hoor.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mar 04, 2008 2:20 pm

Thijs schreef:Uitvak is uitverkocht, dus we gaan met 1600 man naar Eindhoven zondag.
Toen ik gister bij Ajax was waren er nog maar 75 kaarten, dus dit was te verwachten. Maar goede zaak hoor!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 04, 2008 3:37 pm

Ik zag op PN dat ze daar aan het zeuren waren over het feit dat het uitvak nog niet vol zat. Dat moet toch niet gekker worden. Als er nu één club niets moet zeggen over meereizende supporters dan is het PSV wel. :drecul.gif:
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 04, 2008 3:38 pm

Die strijd ben ik dan ook volop aangegaan, Marillion. :ajaxscarf.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » di mar 04, 2008 3:41 pm

You go Thomas! :ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :hupajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 04, 2008 3:43 pm

Bij hun is het naar Ajax toe meestal de vraag of ze trein 1 uberhaupt vol krijgen. Laat staan die eventuele 2e trein. En dan heb ik het nog maar even niet over uitwedstrijden tegen clubs als Sparta waar ze soms net over de 100 komen.
Nil volentibus arduum

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di mar 04, 2008 4:20 pm

Psv uit is eigenlijk altijd wel bijna uitverkocht. Het scheelt meestal op z'n hoogst 100 kaarten. Gisteren is de kaartverkoop weer opnieuw begonnen en waren er weer nog maar iets van 100 te koop. Het uitvak van psv is een drama, die grafreis er naar toe ook en er valt verder voor 'de avonturier' ook weinig te beleven. Feyenoord, maar bijvoorbeeld ook Utrecht leeft gewoon veel meer. Die 1200 zijn ook binnen een minuut weg.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 04, 2008 4:48 pm

In dat kut uitvak van psv kom ik niet.
Alleen als het de kampioenswedstrijd is zou ik erover nadenken.
Anders los of niet!

Thijs

Bericht door Thijs » di mar 04, 2008 4:56 pm

Bovendien haal je de combitrein waarschijnlijk niet eens als je helemaal vanuit Heerlen moet komen he Mike. :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Kan me herinneren dat het voorgaande jaren (ik ga nu voor de derde keer mee) niet uitverkocht was, en vind 1600 man voor een vak waarbij je de wedstrijd amper kunt volgen toch best een behoorlijke prestatie.
Hopen op hetzelfde feestje als vorig jaar, toen was Ajax jarig, nu Leonardo.

Plaats reactie