Ajax-AZ 13-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr jan 11, 2008 1:26 pm

Koster verwacht dat Vermaelen en Van der Wiel weer snel zullen spelen.... ik zou daar niet al teveel van uitgaan. Eerst is de prognose voor Van der Wiel: 2 wedstrijdjes aan de kant, maar uiteindelijk ligt hij er maanden uit!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 1:43 pm

Van der Wiel had nog niet eens een streefdatum in zijn hoofd voor zijn return. Die gaat alle belangrijke wedstrijden in januari missen. Fijn dat hij daarna kan meedoen, maar misschien is de competitie dan al beslist.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jan 11, 2008 1:49 pm

Hebben we überhaupt wel een medische staf?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr jan 11, 2008 1:50 pm

Dat is toch maar van secundair belang. Het belangrijkste is dat we niet teveel spelers hebben voor een positie. Liever een tekort dan een teveel. Minder is meer! :icon_cool.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 2:00 pm

We moeten prioriteiten stellen, Jinne! :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr jan 11, 2008 2:23 pm

Ik vind dat geklaag over de medische staf maar een beetje makkelijk. Ja, Vermaelen en van der Wiel liggen er lang uit. Maar wij zij geen dokteren en wij hebben ook geen inzicht in de ernst van hun blessures.

Voetballers zijn ook mensen en blessures kunnen soms moeilijk te genezen zijn. Vaak bekijkt zo´n arts de blessure en dan lijkt het op het eerste gezicht wel mee te vallen en onder druk van de technische staf moet men dan weten hoe lang het nog gaat duren. Dan wordt er een een prognose gegeven en vervolgens gaan we ervan uit dat dat het is. Alsof je een magnetron maaltijd erin gooit er maar simpel vanuit gaat dat als er op de verpakking 3 minuten staat het dan ook 3 minuten precies is.

Wij hebben geen medische dossiers gezien van de spelers. Wij hebben ook niet gestudeerd voor arts of zelfs voor fysiotherapeut. Dus wij hebben geen idee hoe een dergelijke blessures in elkaar zitten. En die artsen van Ajax zijn echt geen koekenbakkers.

Iedereen die een beetje spierblessure heeft gehad, weet hoe moeilijk zulke dingen genezen en hoe lang het duurt voordat je weer helemaal fit bent. En aangezien Ajax spelers zo dadelijk weer op topniveau moeten sporten, dan is voorzichtigheid noodzakelijk.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr jan 11, 2008 2:56 pm

Dit zijn geen twee op zich staande situaties, de laatste jaren zijn er meerdere situaties geweest.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr jan 11, 2008 3:04 pm

Die ziekenboeg zit altijd vol.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jan 11, 2008 3:05 pm

De sfeer is een beetje alsof de medische staf tekort schiet omdat de blessures niet sneller genezen. Dat is een beetje kort door de bocht. Wat je ze wellicht kan verwijten is een te optimistische eerste prognose

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 11, 2008 3:05 pm

Supportershome weer open
De AFCA Supportersclub heeft bekendgemaakt dat het supportershome per direct weer open mag. De openstelling is onder bepaalde voorwaarden waar de AFCA Supporterclub op hun website later nog op terug komt. Het home zal dus aanstaande zondag voor de wedstrijd Ajax - AZ weer geopend zijn.
--------------------------------------------------------------------------------

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » vr jan 11, 2008 3:09 pm

Spijker schreef:Supportershome weer open
De AFCA Supportersclub heeft bekendgemaakt dat het supportershome per direct weer open mag. De openstelling is onder bepaalde voorwaarden waar de AFCA Supporterclub op hun website later nog op terug komt. Het home zal dus aanstaande zondag voor de wedstrijd Ajax - AZ weer geopend zijn.
--------------------------------------------------------------------------------
Dus ik zie je zondag in het home? :onfire.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 11, 2008 3:10 pm

Maar natuurlijk mijn beste!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr jan 11, 2008 4:42 pm

Die voorwaarden zijn overigens dat er professionele beveiliging bij moet zijn en dat er binnen acht weken camera's in en om het home geplaatst gaan worden.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jan 11, 2008 4:44 pm

Kunnen ze die niet beter voor Feyenoord thuis plaatsen?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr jan 11, 2008 5:03 pm

Ik mag aannemen dat het home straks alsnog naar de Zuidkant verhuist.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jan 11, 2008 5:18 pm

LucaS schreef:De sfeer is een beetje alsof de medische staf tekort schiet omdat de blessures niet sneller genezen. Dat is een beetje kort door de bocht. Wat je ze wellicht kan verwijten is een te optimistische eerste prognose
Een te optimistische? Wat dacht je dat ze wat dat punt betreft er geen fuck van bakken? Als ze hadden gezegd dat die VDW er een paar maanden uit zou liggen had die koekenbakker van een Van Geel wel een keer gewerkt misschien.

Bij Ajax lopen ze ook mijlenver achter. Ik herhaal het nog eens: Bij Real Madrid hebben ze dat aquajoggen...Waarom doen ze dat bij Ajax niet? Waarom kopieert heel de wereld de jeugdopleiding van Ajax maar kan Ajax niet ff een kijkje nemen bij Ac Milan? Zo een slechte band hebben we toch niet met die club? We hebben ze tenslotte in 69 met 4-1 laten winnen, na 95 hebben we ze een handvol spelers gratis gegeven en ze mogen van ons ook nog eens Kaka houden :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jan 11, 2008 8:13 pm

We moeten winnen.PUNT.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr jan 11, 2008 8:16 pm

Nee, dan heb je het toch verkeerd begrepen. Winnen is drie punten

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jan 11, 2008 8:19 pm

Moggel, al lang wakker Lucas :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr jan 11, 2008 8:27 pm

Voetske schreef:We moeten winnen.PUNT.
Met deze verdediging. Mwah...

Ik hoop het natuurlijk. Verras mij, Ajax! :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 11, 2008 10:32 pm

Ajax moet winnen om aanspraak te blijven maken op de titel. Feyenoord of PSV (en misschien zelfs allebei) gaat punten verspelen, dus moeten we nú de achterstand verkleinen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr jan 11, 2008 11:41 pm

Leuk, we moeten winnen. Iemand enig idee hoe?

Ploegen als Roda en Vitesse legden beter voetbal op onze grasmat dan Ajax; Willem II heeft 69% balbezit en gelukkig Aerts in het doel staan. Ploegen als Excelsior en VVV zijn of te sterk of gelijkwaardig aan het huidige Ajax.

Moeten een revaliderende Davids en "stand alone Perez" daar verandering in aanbrengen? Ik hoop dat Van Gaal weer bang is en niet met buitenspelers (heeft hij die nog, na de schorsing van Jenner) aankomt zetten, want dan wordt Ajax overlopen.

Ik zie al weer vijf keer een middenvelder, dwars door het midden richting Stekelenburg gaan! Leuk voorzuitzicht, een hele middag tandhakken en dan maandag t/m vrijdag in Rotterdam werken!

Ik ben bang dat Ajax, dat steeds angstiger is gaan spelen, tekort komt voor de Nederlandse top, een plek bij de eerste vijf????????????? Ik heb Ajax dit seizoen nog weinig goed seizoen doen in de Arena!

Tegen Heerenveen was de score geflatteerd, tegen Gronoingen kwam de inzet pas bij een achterstand, VVV was toen niet serieus te nemen en Roda, Vitesse en NAC waren zoveel beter (Twente heb ik niet gezien, Oostenrijk is ook mooi!), die wedstrijden had Ajax alle drie kunnen verliezen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za jan 12, 2008 4:21 am

Bertje schreef:Het is in ieder geval zaak dat we geen lopende duels met Dembele aangaan, want dan ben je gezien. Zorgen dus dat je hem opvangt met rugdekking (zwak punt van Ajax) of de pass eruit haalt. Hopen op dat tweede dus.
Dembele speelt dit seizoen, tenminste in de gespeelde topwedstrijden, in een wat meer uitzakkende rol (om daar als aanspeel- en draaipunt te fungeren). Hopen dat V. Gaal hier aan vast blijft houden. In die zone zal hij eerder Edgar en Gabri tegen het lijf lopen.

Over Edgar en Gabri gesproken, zij zullen denk ik het verschil moeten gaan maken in samenzijn met Perez uiteraard. Wie de meeste duels wint op het middenveld, wie korter op de man zit, wie de minste ruimte weg geeft in de middenlinie, wint ''gewoon'' de wedstrijd naar mijn mening. Ik zag trouwens in the game tegen Inter dat Davids, Perez en Suarez elkaar wel aanvoelen in het positie- en combinatiespel, doortrekken die lijn!

AZ valt veelal aan via het centrum, en geven maar weinig thuis als er veel wordt gedrukt en vooruitverdedigd. Daarnaast kunnen zij nog altijd geen wedstrijd killen.

Kortom, ik verwacht zondag een zegevierend Ajax.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za jan 12, 2008 9:51 am

De zwakte van dit ajax ligt niet zo zeer in het centrum want je kan ff als signaal rustig een ...schop krijgen van Heitinga. Nee de zijkanten met waarschijnlijk Colin/Urby die allebei alleen "lucht"staan te verdedigen of op 10 meter of meer daar ligt het gevaar.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za jan 12, 2008 11:01 am

Vermoedelijke opstelling volgens AD:

------------------------Stekelenburg--------------------------
De Jong---------Heitinga----------Vertonghen-----Emanuelson

Bakircioglu-------Gabri---------------Perez----------Davids-------

-----------------Huntelaar---------------Suarez----------------------

Plaats reactie