FC Utrecht - Ajax 28-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 26, 2007 3:20 pm

Bakir is nog niet wedstrijdfit.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 26, 2007 3:20 pm

Maurice schreef:Stam kan ook niet spelen, Backir geloof ik weer wel...


hoe ik zou spelen:

Gentenaar

Ogararu Heitinga Vd Wiel Emanuelson

Maduro

Gabri Donald

Backircoglu

Huntelaar Suarez
Bakir heeft geen wedstrijdritme, die speelt echt niet in de basis.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr okt 26, 2007 3:21 pm

Maurice schreef:Stam kan ook niet spelen, Backir geloof ik weer wel...
Kennedy is nog niet fit genoeg voor één wedstrijd, gaat zeker niet beginnen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 26, 2007 3:22 pm

Best knap, met zijn 3-en hetzelfde zeggen....

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 26, 2007 3:23 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
Ramona schreef:
Thijs schreef: Klopt. Iedereen ziet 'het' weer aankomen. Net als met Go Ahead Eagles en Zagreb. Je kunt er gif op innemen.
Het is toch vooral gajes wat in dat buffervak nu ineens zit, en dan staat iedereen weer op 10 cm van elkaar met een plexiglaswandje ertussen.

Vraag me toch af waar sommige mensen toch zitten met hun hoofd, niet in deze wereld in ieder geval. En na afloop met z'n allen weer verbaasd zijn.
Tja...en dat alles voor de centen blijkbaar...
...maar is dat wel zo als er gek*t komt? :1evil.gif:
is wat zo??
Ik neem aan dat 't buffervak voor de centen in de verkoop gegooid is... maar bij eventuele zooi zullen de kosten van die zooi niet tegen de verkoopkosten opwegen... 'just' een mijmering...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr okt 26, 2007 4:54 pm

Utrecht stuurt altijd extra kosten mbt vernielingen naar ajax..

net als de zogenaamde gesloopte stoeltjes van vorige seizoen.. laten dit nou net de stoeljes zijn die gesloopt waren tijdens het jeugd WK..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr okt 26, 2007 5:14 pm

Dat was al twee jaar geleden, en dat werd wel degelijk gedaan door de Ajaxsupporters trouwens. Volgens mij nadat we wéér (de afgelopen jaren elk jaar) een onterechte strafschop tegen kregen.

Bij ongeregeldheden dit jaar wordt het volgend jaar 600 supporters ipv 1200 supporters. Nu worden er aan de andere kant van het glazend wandje 600 schuimbekkende tokkies neergezet, er gaan dingen gegooid worden, en wat gebeurt er?
Iedereen spreekt er schande van, Ajax heeft een boete van zoveel duizend euro aan z'n broek en volgend jaar staan we daar met 600 man.

Ik hoop dat het rustig blijft, maar dit is gewoon de goden verzoeken.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr okt 26, 2007 5:29 pm

kan zijn maar utrecht heeft de kapotte stoeltjes toendertijd wel naar dit vak verplaatst!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 26, 2007 6:09 pm

Andy22 schreef:Ik vind het sneu dat ik altijd bij 010 uit figuren zie
die anders niet eens de moeite nemen om een wedstrijd te bezoeken,
Misschien omdat er dan meer kaarten beschikbaar zijn? En hoezo is het sneu, niet iedereen heeft het geld om elke week 30/40 euri neer te leggen en kiest dan voor de krenten in de pap.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 26, 2007 8:28 pm

----------------Gentenaar------------

--Ogararu--Heitinga--v.d. Wiel--Emanuelson--

-------------Maduro------Vertonghen------------

---------Gabri-----------------------De Jong-----

---------------Huntelaar--Suarez-----------------

Als nodig kan er een beetje geschuifd worden naar een ruit, met Maduro in de punt naar achteren, Gabri rechts, Vertonghen links, en De Jong in de punt naar voren. Maar de bedoeling is zo dat er meerdere spelers voor het doel van Utrecht opduiken, en niet alleen een vaste '10' die dan helemaal alleen voor de aansluiting moet zorgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr okt 26, 2007 8:32 pm

Mr. Ajax schreef:----------------Gentenaar------------

--Ogararu--Heitinga--v.d. Wiel--Emanuelson--

-------------Maduro------Vertonghen------------

---------Gabri-----------------------De Jong-----

---------------Huntelaar--Suarez-----------------
Als ik kijk naar deze 11-tal dan heb ik er toch weinig vertrouwen in. Als ik kijk naar wie Ajax mist.... Heitinga zonder vertrouwen(tenminste als ik NEC thuis mag geloven) Utrecht ziet dit Ajax met veel liefde naar de Galgenwaard komen om hun eigen vertrouwen weer een goede impuls te geven.
de Backs die niet goed in het verdedigen zijn.
Suarez loopt alleen maar de stervende zwaan te spelen....
Maduro die jongen wil zo graag maar mist gewoon de snelheid.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za okt 27, 2007 8:43 am

„AJAX ’NOG’ NIET RIJP VOOR MENTAL-COACH’’

AMSTERDAM, zaterdag

Na tien dagen als trainer van Ajax en het bedroevende gelijkspel tegen NEC (0-0) is de voorlopige conclusie van Adrie Koster dat het nog geen tijd is voor een mental-coach voor zijn selectie. Sinds begin dit seizoen loopt ergens een zielenknijper rond in de Amsterdam ArenA, maar veel heeft het gezien alle gebeurtenissen nog niet geholpen.

„Tegen NEC zag je dat de spelers mentaal niet fris waren”, constateerde Koster. „Ze durfden niet te voetballen, geen initiatief te nemen terwijl zulke zaken geen probleem zijn als je vrij in je koppie bent. Tijdens de training voor NEC ging dat goed, maar m’n goede gevoel liep niet synchroon met de uitvoering. De linkerhand wist niet wat de rechterhand deed. Ondanks alles is het niet het juiste moment om een mental-coach in te schakelen nog niet aangebroken,” wist Koster, die niet liet doorschermeren wanneer dat wel het geval kan zijn.

Koster huldigt het standpunt dat mentale kracht ook trainbaar is op het veld. „Initiatief nemen en durf om te voetballen is trainbaar en daar hebben wij de afgelopen week de nadruk op gelegd tijdens de trainingen.” Speldiscipline, elkaar steunen, het kweken van automatismen, coaching zijn onderdelen waaraan Koster veel aandacht besteedde. „Maar een overwinning blijft het beste medicijn.”

Tegen FC Utrecht kan Ajax een eerste stap zetten, ook met het oog op de bekerwedstrijd thuis tegen Heerenveen woensdag. Koster laat in het midden of hij Ajax volgens zijn favoriete 4-3-3-systeem of 4-4-2-systeem laat spelen in Nieuw Galgenwaard zoals zijn voorganger Henk ten Cate vorig seizoen af en toe met succes hanteerde. „Voor mij is het een nuanceverschil. Belangrijkste blijft van eigen kracht uitgaan, van voetballen want dat kunnen deze spelers het best. Omdat FC Utrecht ook het voetbal als uitgangspunt heeft, kan het een leuke middag worden.”

Dat Ajax na alle ongeregeldheden tegen NEC op vreemde bodem speelt, doet Koster niet zoveel. „Het kan van invloed zijn, maar in Utrecht zijn ze ook niet zo Ajaxgezind. Als je vol geconcentreerd in een wedstrijd zit, hoor je nauwelijks wat om je heen gebeurt,” weet Koster uit eigen ervaring. Hij moet het trouwens zonder Albert Luque doen want die liep woensdag op training een spierblessure op. De terugkeer van Edgar Davids is uitgesteld en zal nog weken op zich laten wachten terwijl Jaap Stam vanwege een trieste familieomstandigheid ontbreekt in Utrecht. Siem de Jong is na een uitstapje als jeugdinternational teruggekeerd in de A-selectie.

FC Utrecht ruikt een kans om Ajax pootje te lichten. „Als er een kans is om ze te pakken dan is het nu wel”, weet assistent-trainer David Nascimento. „Ze zijn zoekende en kampen met veel afwezigen. Nee, het biedt geen garantie want daarvoor blijft te veel spelers over zoals Huntelaar en Suarez, die het verschil kunnen maken voor Ajax.” Overigens wacht FC Utrecht nog immer op de eerste thuiszege dit seizoen.

FC Utrecht: geblesseerd: Van der Gun, Vorm. Twijfelachtig: Caluwé.

Ajax: geblesseerd: Luque, Stekelenburg, Vermaelen, Bakircioglu, Leonardo, Davids, Delorge, Mitea, Anita, Sarpong, Manucharyan. Familieomstandigheid: Stam. [/quote]

De T.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 27, 2007 8:50 am

'Slecht' 12 geblesseerde of die door omstandigheden niet kunnen spelen.

Van die 12 spelers kun je een prima team opstellen. Geen 1 team kan tegen zoveel tegenslagen. 7 van de 12 spelers zijn basisspelers (of kunnen deze zonder problemen vervangen). Daar wordt wel eens te makkelijk overheen gestapt.

Groot gedeelte van deze spelers terug en het beeld ziet er al heel anders uit. Daarnaast hoop ik dat Ajax in de winterstop een echte creatieve middenvelder aantrekt. Afhankelijk van de inschatting of de Jong / Sarpong een goede tweede kunnen zijn, moet je er misschien wel 2 aantrekken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 27, 2007 12:09 pm

Het zit wel ff tegen idd, toch is het elftal wat morgen de wei in gaat kwalitatief gewoon beter als die van Utreg.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za okt 27, 2007 4:29 pm

afwezigheid van Stam zou wel met zijn vader te maken hebben. Die moet ernstig ziek zijn, misschien ook de reden waarom hij momenteel niet heel goed speelt

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za okt 27, 2007 6:42 pm

Zijn vader is overleden, ZSoG. Stond vanochtend een rouwadvertentie in de Stentor.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 27, 2007 6:45 pm

Zullen die sneue Utrechters wel weer liedjes over gaan zingen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za okt 27, 2007 6:54 pm

Het is verder totaal niet naar buiten gebracht, alle media zijn daar redelijk netjes in geweest. Denk dat dat dus wel meevalt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za okt 27, 2007 6:55 pm

Straks ben ik de boosdoener. :blush.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 27, 2007 6:56 pm

Tja Peter weet het ook, dus van die gasten zullen er ook wel wat zijn die het weten. Toen van Gaal zn vrouw overleden was zongen ze er ook over.. maar we zullen zien.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za okt 27, 2007 7:02 pm

brigade zuid schreef:Zullen die sneue Utrechters wel weer liedjes over gaan zingen.
En dan zullen er wel weer nummers terug komen over Di Tomasso, en zo gaat het cirkeltje weer rond.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za okt 27, 2007 7:18 pm

Met het overlijden van Di Tomasso is de voetbalwereld in het algemeen zeer netjes omgegaan, vind ik.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za okt 27, 2007 7:29 pm

Peter schreef:Zijn vader is overleden, ZSoG. Stond vanochtend een rouwadvertentie in de Stentor.
Mag ik natuurlijk eigenlijk niet zeggen, maar wie zijn er sinds eind vorig seizoen dan allemaal overleden?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 28, 2007 12:36 am

brigade zuid schreef:Zullen die sneue Utrechters wel weer liedjes over gaan zingen.
Als dat zo is dan moet Koster gelijk zijn manschappen naar binnen "dirigeren" of Ajax nou voor staat of al achterstaat..

Maar daarnaast als ik kijk naar wie er morgen evt. voetballen aan Ajax kant dan is het allemaal wel erg jong. Ik ben bang dat Ajax dan ook onderuit gaat en dat die gasten van de lampen fabriek op een halve been morgen winnen op het kasteel en de lachende "derde"zijn :1evil.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 28, 2007 9:46 am

Ik hoop om 12:30 wel een 4-4-2 opstelling , laten we de wedstrijd net zo als bij AZ uitspelen. De verdediging van FCU is ook niet helemaal lekker dicht. Pas wel op voor die Roemeen en Nelisse, want die zijn in Vorm. En over Vorm gesproken ,gelukkig hebben ze die frinkandel op doel staan dus alle makkelijke ballen op hem.

:hupajax.gif: :anew.gif:

Plaats reactie