Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma feb 05, 2007 9:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Gabri: voor mij de man van de wedstrijd! Neutraliseerde menige (kakkerlakpoging tot) aanval.
Ja Gabri vond ik ook het beste.

Wat KJH betreft, ik vind het terecht dat HtC voor Babel kiest want KJH speelt gewoon slecht dit seizoen. Ik hoop wel dat Babel nu ff een paar wedstrijden de kans krijgt. Wat ik wel jammer vind is dat de financiele waarde van KJH op deze manier steeds minder wordt, afgelopen zomer hadden we er zoveel voor kunnen vangen, dat krijg je er op deze manier nooit meer voor.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 9:57 pm

joey schreef:
Ik vond het een redelijke partij met een zeer sterke periode na de eerste goal. In die fase zag het er naar uit dat Ajax, zoals er ook in de eerste wedstrijd zo'n periode was, F'noord op een historische nederlaag zou gaan tracteren. Men zette F'noord compleet vast, men kon alleen maar poeiers naar voren geven om even aan de druk te ontkomen. Na de tegengoal viel de magie wat weg.
Hoe kwam dat? Angst? Gemakzucht? Of weer 'gewoon' een mindere tweede helft, zoals wel vaker dit seizoen?
Leonardo zette slecht druk, De Mul is conditioneel niet sterk genoeg om een hele wedstrijd druk te zetten en Babel kon de bal niet goed vasthouden omdat Feyenoord er korter op zat en z'n slechte aanname werd blootgesteld. Dat betekent dus dat je hele voorste linie niet goed druk zet, terwijl je middenveld wel wil. Tsja, dan word je er een paar keer uitgecounterd. Vrijwel alle kansen van Feyenoord ontstonden uit counters over rechts.
Deli schreef:Die zit al met zijn hoofd bij een Segunda Division team.
Dan zou ik Roger eruit gooien. Bedanken voor de bewezen diensten, contract ontbinden en afscheid nemen.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma feb 05, 2007 10:46 pm

Bedankt voor niks zul je bedoelen ;)
Jöhnk schreef:Het gaat me om de manier waarop. Toen Escude na Ajax-Feyenoord geslachtofferd werd wist ook iedereen hoe laat het was.
Het verschil is dat Escudé nooit het Ajaxniveau heeft gehad. KJH wel en die komt vanzelf weer terug als hij z'n best blijft doen. Hij moet alleen even wat meer karakter tonen in de spits, laten zien dat hij een kerel is en niet bij ieder duwtje op de grond gaat liggen janken. Mentaal moet er een knop om en dan komen die doelpunten ook wel weer. Het is te simpel om Ten Cate de schuld te geven omdat hij van Huntelaar verlangt dat hij meevoetbalt. Iedere Nederlandse trainer zou dat doen, en terecht.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 05, 2007 10:50 pm

Er staat overigens een goed verhaal van Klaas op AN. We gaan PSV pakken, Klaas! :xyxthumbs:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Aristides

Bericht door Aristides » ma feb 05, 2007 10:56 pm

Giacomo Puccini schreef:Bedankt voor niks zul je bedoelen ;)
Jöhnk schreef:(... KJH wel en die komt vanzelf weer terug als hij z'n best blijft doen. Hij moet alleen even wat meer karakter tonen in de spits, laten zien dat hij een kerel is en niet bij ieder duwtje op de grond gaat liggen janken. Mentaal moet er een knop om en dan komen die doelpunten ook wel weer. Het is te simpel om Ten Cate de schuld te geven omdat hij van Huntelaar verlangt dat hij meevoetbalt. Iedere Nederlandse trainer zou dat doen, en terecht.
Volgende wedstrijd staat hij er weer in, niet omdat dat van de posters hier moet, maar omdat Ajax dan (nog) meer het initaitief heeft en KJH wel in scoringspositie kan komen. Laten we niet hopen dat het weer een teleurstelling voor hem wordt 9zoals tegen utrecht).

Voor Trab die nog nooit zulke onzin had gelezen, het volgende
Demosthenes schreef:
Thomas schreef:Ik vind juist dat de gemiddelde jeugdspeler over het algemeen de hand boven het hoofd wordt gehouden door de supporters.
Volg Huntelaar eens een wedstrijd en je ziet dat hij maar hij techniek tekort komt, snelheid tekort komt. Hij zou in de jeugdopleiding bij Ajax zijn afgeserveerd? Hij heeft één kwaliteit: scoren (gelukkig), als dat wegvalt, ...........quote]

Laatste quote (mag je jezelf citeren?) is van 2 december 2006!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 05, 2007 11:10 pm

Volgens Huntelaar heeft hij van Ten Cate te horen gekregen dat het een tactische keuze was om voor Babel te kiezen, omdat Feyenoord een statische verdediging heeft.
Zo, kunnen we die discussie ook sluiten.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 11:20 pm

Bertje schreef:Er staat overigens een goed verhaal van Klaas op AN. We gaan PSV pakken, Klaas! :xyxthumbs:
Precies. Hij neemt de handschoen op. En zo hoort dat. :xyxthumbs:

Zoals GP zegt, hij moet nu laten zien dat hij een kerel is.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di feb 06, 2007 8:37 am

Het was een tactische keuze, nu dan kwam die tactische keuze ook weer niet helemaal uit de verf, Leonardo bakte er 3 keer niks van.Eigenlijk had hij de 2e helft gewisseld moeten worden.Babel naar de linkerkant, en als Henk dan toch geen beroep op KjH wilde doen desnoods Perez in de spits.

Verder zou een tactische keuze inhouden dat KjH de eerst volgende wedstrijden weer in de basis moeten staan en zich niet terug te hoeven knokken, immers zijn functioneren staat buiten discussie alleen paste hij nu even niet in het tactisch plaatje.

Maar het rare is dat als er iemand wel heeft bewezen tegen Feyenoord een goede tactische keuze te zijn is het KjH wel.
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 9:16 am

Ach, het was de eerste keer dit jaar dat we tegen een trage defensie speelden? Of Henk heeft het tactische licht gezien en in de winterstop een nieuwe tactiek voor tegen trage defensies bedacht? Een tactische keuze, het zal wel
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » di feb 06, 2007 1:49 pm

Toch win ik liever met 4-1 dan dat ik met 1-2 verlies. :yes: :worshippy:

Nihad

Bericht door Nihad » di feb 06, 2007 2:14 pm

Touché.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 2:16 pm

Volgens mij was de laatste Ajax-Feyenoord voor afgelopen zondag 3-0.

Zoals volgens mij de laatste thuiswedstrijden onder Blind tegen top 5 ploegen een beter resultaat hadden dan onder ten Cate (alleen tegen Feyenoord gelijkwaardig, 3-0 of 4-1 maakt niet veel uit natuurlijk). Ik zie dan ook de touché niet zo.

Nihad

Bericht door Nihad » di feb 06, 2007 3:56 pm

4 februari: Klassieker op papier

Wij willen de directie van Ajax vragen om een voorstel in te dienen bij de knvb om de klassieker voortaan via de mail of op papier af te mogen werken. Op deze manier scheelt dit ons twee zondagen waarin we zowel op het veld als op de tribune dermate weinig weerstand meer krijgen dat we beter met een hengel langs de sloot kunnen gaan zitten op zoek naar wat spanning.
DS :D

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 06, 2007 6:52 pm

Trab schreef: Er is helemaal niets mis met de balaanname/techniek van Huntelaar. Het is de best meevoetballende spits van Ajax sinds Patrick Kluivert.
Ik dank u. Heb er even een quote bijgepakt van Verbek, KJH's trainer bij Heerenveen. Uit de VK van gister:

Verbeek: ‘Huntelaar laat het team beter spelen, Alves kan een wedstrijd beslissen met een individuele actie. Daar heeft Huntelaar meer moeite mee, hij scoort zelden uit de tweede lijn. De kracht van Klaas Jan is dat hij altijd op de goede plaats staat. Maar door zijn scoringsdrift heeft Alves hetzelfde rendement.’

HtC doet het voorkomen dat KJH alleen maar op goaltjes loert en er verder maar weinig van kan. Hij is verdomme geen Kezman! En alsof Babel Pattex aan de schoenen heeft, de meeste ballen die hij hard krijgt ingespeeld stuiteren 3 meter weg!

RVN zou het het 'ik mag je'-gehalte noemen. Keer op keer steekt HtC namelijk precies dezelfde spelers een bos veren in de reet:

Stam, begrijpelijk, maar een dergelijke ervaren no-nonsense speler heeft al die lofuitingen van zijn trainer niet nodig. Ook Babel krijgt continu lof toegezwaaid. De ineenstorting van Ajax in de eerste competitiehelft was volgens HtC mede te wijten aan diens ontbreken. Sowieso krijgt Babel van HtC steeds een open doekje, 'enorm talent' en meer van dat soort teksten. Dit terwijl hij i.v.m. KJH maar magertjes productief is.

Een derde speler die volledig in de gratie valt bij HtC is Gabri. Volgens HtC had Ajax, voor het aantrekken van Davids, immers nóg een type-Gabri nodig. Dan valt me de bek echt open: hebben we aan één schuimbekkende draver voorzien van oogkleppen niet genoeg?! Het heeft er veel van weg dat HtC 'zijn' aankoop wil pushen, want de hoeveelheid lof die hem wordt toegezwaaid staat in schril contrast met zijn prestaties. Ter demonstratie: wanneer Sneyder een tegengoal inleidt, wordt ie gewisseld en krijgt van zijn trainer en plein publique de volle laag. Gabri leidt in de slotfase van de eerste seizoenshelft tot 2 keer toe een tegengoal in en zijn trainer heeft het na de eerste seizoenshelft over Stam en Gabri als de 'spelers met het beste rendement'. CA-kopie HtC doet met Gabri wat CA met Galasek deed. Hijgerig, 'kijk die aankoop van mij het eens goed doen', eng gedrag. :pukey:

Leonardo kan ook niets fout doen. Speelt een redelijke seizoenshelft bij NAC, na jaren in de periferie van het betaalde voetbal te hebben aangekloot, en krijgt o.b.v. een paar aardige dribblings de voorkeur boven goalgetter Huntelaar... Davids is de volgende lieveling van HtC. 'Zijn' aankoop immers. Dat Davids geen schim meer is van de pitbull van weleer, in zijn doldrieste ijver keer op keer balverlies lijdt en eigenlijk liever in Texas zou cashen dan in Amsterdam zou presteren, moeten we voor het gemak maar even vergeten.

En wie kregen (ook) na Ajax - Feyenoord weer alle lof toegezwaaid, juist: Gabri (HtC: 'was onze beste speler') en Babel. Goh, verrassend!! Nou speelde Gabri bij hoge uitzondering eens een goede wedstrijd en was de lof terecht, maar al die keren dat ie matig speelde kreeg ie die lof óók. Net als Galasek van CA kijgt Gabri van HtC altijd een ´9´.

Prominent slachtoffer van HtC's inner circle is Huntelaar. Zwaai anderen tot vervelens toe lof toe en vraag van een speler als KJH vooral dingen die ie niet beheerst en je vindt vanzelf wel een keer een reden om iemand buiten je ploeg te kunnen laten. Ieder mens heeft een mentaal knakpunt, HtC komt de 'eer' toe - na een half jaar van speldenprikken, openlijke kritiek, de idiote wissel tijdens de wedstrijd tegen PSV terwijl Ajax op achterstand stond - KJH voorlopig te hebben geknakt. Vorig seizoen schoot KJH Ajax naar de play offs, de winst in dezelfde play offs en de beker. Begin dit seizoen hielp ie Ajax in Denemarken langs FCK. Daarna begon het gezever van HtC en was het met de KJH die wij als Ajacieden hadden leren kennen langzaam maar zeker gedaan. Vriend Borst komt in zijn column in het AD tot dezelfde conclusie: je kunt iemand maken of breken. HtC maakt Babel en breekt KJH. Dat is een financieel onverklaarbare move en ook sportief is het niet snugger. KJH ramt er per seizoen 30 in, Babel misschien 12. Legt Babel er meer dan 30 - 12 = 18 panklaar neer voor anderen?! Forget it... Hier wordt een vies spelletje gespeeld, dit is het begin van het einde van KJH bij Ajax.

Gisteren speelde Ajax in een voor KJH ideale formatie. Sneyder op '10' (HtC kan natuurlijk een reprimande van Cruyffie verwachten, toch?!), in de buurt van de spits, en met 2 buitenspelers om de centrumspits van aanvoer te voorzien. Hét ideale scenario voor KJH om tegen de defensie (van papier machè) van Feyenoord zijn zelfvertrouwen op te vijzelen middels een paar goals. Niet dus, want Babel is KJH in de pikorde gepasseerd blijkbaar. Dat KJH in iedere wedstrijd namens Ajax tegen Feyenoord minimaal 1 keer scoorde (en Babel nog (steeds) helemaal niet!) speelt blijkbaar ook al geen rol. Tja, wanneer een dergelijke voorgeschiedenis bekend is bij een trainer (neem ik toch aan) en er wordt desondanks niets mee gedaan, dan lijkt me toch duidelijk dat er van willekeur wel enige sprake is. Babel deed het niet onaardig hoor, maar een beetje spits moet tegen een 'defensie' van het niveau van die van Feyenoord gewoon een of twee keer scoren.

'Aanvalsleider' Babel, laat me niet lachen. Een groot talent, zeker, maar dan als '2e spits'. Zéker niet iemand die de goals die KJH maakt ook wel even zal maken. En ook zéker niet iemand die de dreiging van KJH heeft en een tegenstander angst inboezemt. Gewoon een talent, niet meer op minder. Zeker niet iemand die de belangrijkste plek in het elftal al moet innemen en al helemaal niet wanneer je de beschikking hebt over KJH. Maar het lullige voor KJH is dat hij, net als Perez en andere wankelkandidaten als Vermaelen en Urby, niet tot het kliekje van HtC behoort... Ondertussen ben ik bang dat Ajax het slachtoffer (marktwaarde KJH) zal worden van de vriendjespolitiek van HtC. Want met spelers als Gabri, Leonardo en spits Babel is FCK volgend seizoen wéér een maatje te groot.

Kaboem

Bericht door Kaboem » di feb 06, 2007 6:56 pm

Olifantje is het blind typen niet verleerd! :worshippy:
Bertje for President!

Arthur

Bericht door Arthur » di feb 06, 2007 6:56 pm

Je hebt helemaal gelijk, Wimpey! Het maakt Ten Cate niet uit of Ajax wint, zolang hij zijn vriendjes maar kan helpen :eusa_liar:

Laat me niet lachen, zeg.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 06, 2007 7:01 pm

Maar eh, Wimpey. Is Huntelaar nou wel een hele goede meevoetballende spits of laat Ten Cate hem nou dingen doen (meevoetballen dus) die hij niet beheerst?

Het kan er volgens mij maar één zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 7:15 pm

Dit:
wimpey schreef:HtC doet het voorkomen dat KJH alleen maar op goaltjes loert en er verder maar weinig van kan. Hij is verdomme geen Kezman! En alsof Babel Pattex aan de schoenen heeft, de meeste ballen die hij hard krijgt ingespeeld stuiteren 3 meter weg!
En dit:
Prominent slachtoffer van HtC's inner circle is Huntelaar. Zwaai anderen tot vervelens toe lof toe en vraag van een speler als KJH vooral dingen die ie niet beheerst en je vindt vanzelf wel een keer een reden om iemand buiten je ploeg te kunnen laten.
Klinkt wat tegenstrijdig in de oren. Ten Cate wil een sterk meevoetballende en beweeglijke spits en Huntelaar heeft er moeite mee om zo te spelen. Ten Cate heeft geen enkele reden om een jongen als Huntelaar kapot te maken en alle theorieën in die trant zijn dan ook onzin. Wat wint Ten Cate er mee om Huntelaar 'kapot' te maken? Hij had hem ook tien wedstrijden geleden al op de bank kunnen zetten hoor.

De rest van je post staat ook vol met verzinsels en insinuaties. Ten Cate lijkt juist heel veel bezig te zijn met Emanuelson, bijvoorbeeld. Davids liet het team in z'n eerste wedstrijd al beter spelen en speelde na een matige start secuur (qua balverovering maar vooral qua passing). Sneijder en Gabri speelden meteen uitstekend, nu moet Edgar er alleen nog voor zorgen dat hij Emanuelson z'n ruimte afdekt.

Je hebt het ook over de ideale formatie voor Huntelaar tegen Feyenoord. Ajax heeft dit seizoen heel wat wedstrijden met Sneijder op 10 en De Mul op rechtsbuiten gespeeld, dus ik snap je punt niet.

Gabri zal een flink aantal AT'ers zijn tegen gevallen, maar ik ben allang blij dat hij in een elftal dat nog altijd niet in balans is/was al z'n waarde had. Hij veroverde ballen, zette druk op de tegenstander en kwam zo nu en dan met een goede loopactie richting het strafschopgebied. Niet dat ik hem een van de betere spelers vond, want hij was vooral in de k*tmaanden veel te onrustig aan de bal. Maar hij had zeker z'n waarde en ik verwacht dat het beter zal gaan.

Leonardo kan niets fout doen? Volgens mij werd hij gewoon gewisseld tegen Feyenoord en heeft Ten Cate geen lof over hem uitgesproken. In de wedstrijden daarvoor heeft hij gewoon voor veel dreiging gezorgd en een hoog rendement gehaald. Het is een type speler die we voorheen nog niet hadden bij Ajax.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di feb 06, 2007 7:27 pm

Verder heeft Leonardo welgeteld 2 hele wedstrijden mogen meespelen en werd Huntelaar welgeteld 1x gepasseerd. Om nog maar niet te vergeten dat Babel welgeteld 1x als nummer 9 heeft mogen opdraven. Een hoop conclusies dus op basis van heel weinig.

Waarom zit Roger trouwens telkens op de bank? Het is namelijk wel iemand die HtC heeft gehaald en dus in de logica van wimpey niets fout kan doen. Gelukkig doet hij ook niets fout, maar dat komt meer vanwege het feit dat hij er de kans niet toe krijgt. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 8:17 pm

Gelukkig ben ik niet de enige die om Wimpeys post moest lachen. Af en toe heb ik echt het gevoel dat de hele wereld gek wordt. :D

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di feb 06, 2007 8:58 pm

Thomas schreef:Gabri zal een flink aantal AT'ers zijn tegen gevallen.
En daar snap ik dus niks van, hij bevalt mij prima totnutoe, hij zou alleen wat koelbloediger moeten zijn voor de goal.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 9:01 pm

brigade zuid schreef:
Thomas schreef:Gabri zal een flink aantal AT'ers zijn tegen gevallen.
En daar snap ik dus niks van, hij bevalt mij prima totnutoe, hij zou alleen wat koelbloediger moeten zijn voor de goal.
Tsja, dat krijg je met al die onredelijk hoge verwachtingen. Het is immers een speler van het grote Barcelona. Dan moet het wel een topper zijn.

Gabri is nuttig maar hij kan een team niet op sleeptouw nemen en is te onrustig aan de bal. Hij is mij mee gevallen, eerlijk gezegd. Het kan alleen maar beter.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di feb 06, 2007 9:06 pm

Prima speler die Gabri, en nog een koopje ook :yes:
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 9:18 pm

Lachen? Wimpey heeft gewoon gelijk. Overigens zijn er in de media inmiddels ook een aantal die exact hetzelfde zeggen over ten Cate en Huntelaar.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di feb 06, 2007 9:24 pm

De media zou namelijk ook zo graag weer een relletje hebben binnen AJAX :X

Ik weet zeker dat KJH net zo om jullie complot/kapotmaak-theorietjes zou moeten lachen als ik nu ook weer, het bewijs wordt geleverd in het oer-nuchtere interview.
Wat een humor :rofl: :rofl: :rofl:

Plaats reactie