Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma feb 05, 2007 5:02 pm

Demosthenes schreef:
Tegen ADO en Excelsior zal hij wel weer in de spits staan, tegen Werder (uit) is hij geschorst, wat is het probleem? Blijkbaar staat voor zijn fans KJH boven de partijen, moet het elftal rondom hem gebouwd worden, de man die deze competitie al in vijf competitiewedstrijden wist te scoren (zal wel scorebordjournalistiek zijn).

De kritiek op Babel is: bal van zijn voet laten springen. Laat ik nou de thuiswedstrijden die KJH speelde dat juist een probleem van KJH vond. Zijn directe tegenstander kon voor hem komen, hij leunde constantt naar achteren, kreeg veel vrije trappen tegen (vaak terecht) Zelfs de achttienjarige Pieters had geen kind aan KJH.

De discussie over KJH komt, omdat hij niet scoort, ook niet als zijn medespelers hem in stelling brengen (tegen Utrecht), i.p.v. de kans zelf te benutten (o.a. Leonardo en ???)

Twee redenen waarom dat niet zal lukken: technisch te zwak en te weinig dynamiek. Zijn inzicht is goed. Scoort KJH weer (bijna) iedere wedstrijd, dan valt niemand over die gebreken en je mag een trainer toch niet kwalijk nemen dat hij aan tekortkomingen werkt? Het zou kwalijker zijn als HtC dat niet deed, dan zou hij KJH al hebben afgeschreven.
Zoveel flauwekul bijelkaar heb ik nog nooit gelezen. Er is helemaal niets mis met de balaanname/techniek van Huntelaar. Het is de best meevoetballende spits van Ajax sinds Patrick Kluivert.
Omdat die randdebiel van een Mulder op Talpa roept dat Huntelaar voetballend niet geweldig is schijnt het opeens geen meevoetballende spits te zijn. Wat een onzin zeg.
Voor het eerst sinds Van Basten hebben we weer een echte Ajax spits die er in potentie 30 kan inleggen (zie vorig jaar) en nu gaan we lopen zeiken omdat het dit jaar wat moeizamer gaat. Volgens mij ligt de oorzaak meer bij Ten Cate dan bij Huntelaar. Ik heb het gevoel dat Ten Cate hem het hele seizoen al loopt te zoeken. Babel laat 9 van de 10 ballen van zijn voet springen maar daar hoor je Ten Cate niet over. Op Huntelaar heeft hij elke wedstrijd wel wat te zeiken.
En Joey, ik heb niet de indruk dat Ten Cate het per wedstrijd bekijkt. Huntelaar werd steeds vaker en eerder gewisseld en nu begon hij voor het eerst op de bank. Heb het gevoel dat Babel voorlopig de voorkeur krijgt.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 5:05 pm

Trab schreef: En Joey, ik heb niet de indruk dat Ten Cate het per wedstrijd bekijkt. Huntelaar werd steeds vaker en eerder gewisseld en nu begon hij voor het eerst op de bank. Heb het gevoel dat Babel voorlopig de voorkeur krijgt.
Kan zijn. We zullen zien. Feit is wel dat KJH de laatste tijd matig presteert. Ik vind dat geen ramp, het overkomt elke speler wel eens. Het wordt pas een ramp als we er een ramp van maken.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 5:08 pm

Maar de vraag blijft dan, zoals ik ook al eerder in de discussie met Thomas naar voren bracht, ligt dat aan KjH of aan HtC ..
Blij met de punten ...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma feb 05, 2007 5:10 pm

Voetske schreef:Maar de vraag blijft dan, zoals ik ook al eerder in de discussie met Thomas naar voren bracht, ligt dat aan KjH of aan HtC ..
Precies. Ben ervan overtuigd dat het aan HTC ligt en niet aan KJH. Hij zoekt hem al het hele seizoen. Als KJH net zoveel vertrouwen zou krijgen als Babel was er niks aan de hand geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 05, 2007 5:10 pm

Aan HTC. Als je Huntelaar gewoon zijn ding laat doen is er niets aan de hand.

Zonde.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 5:17 pm

Trab schreef:Precies. Ben ervan overtuigd dat het aan HTC ligt en niet aan KJH. Hij zoekt hem al het hele seizoen. Als KJH net zoveel vertrouwen zou krijgen als Babel was er niks aan de hand geweest.
Volgens mij heeft KJH toch heus tot Ajax-Feyenoord elke wedstrijd in de basis gestaan. Zoals Van Gaal ooit zeï: 'Waardering is dat je wordt opgesteld.'

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 05, 2007 5:20 pm

Meer punten, meer doelpunten voor, nuff said.

Vorig jaar had Ajax niet de luxe van 2 gelijkwaardige, maar anders spelende spitsen. Nu wel. Dus tegen een langzame verdediging die veel ruimte achter zich laat is Babel de betere spits. En daarom speelde hij. En of Huntelaar er nou 4 maakt, of Sneijder 3 en de Mul 1 of desnoods Stekelenburg er 4 instompt, zolang we 4-1 winnen van Feyenoord lijkt me een discussie over wie er in de spits moet rondlopen niet relevant.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma feb 05, 2007 5:26 pm

joey schreef:
Volgens mij heeft KJH toch heus tot Ajax-Feyenoord elke wedstrijd in de basis gestaan. Zoals Van Gaal ooit zeï: 'Waardering is dat je wordt opgesteld.'
Kan wel zijn, maar hij heeft vanaf het begin van het seizoen lopen zeiken op Huntelaar. Huntelaar moest anders leren voetballen, meer meevoetballen blablabla. En dat terwijl Huntelaar het vorig seizoen fantastisch deed. Ondanks de matige spelers om hem heen.
Ook begin van dit seizoen deed hij het goed. Wie herrinerd zijn interland debuut tegen Ierland niet. Dat hij minder scoorde kan gebeuren. V.Basten scoorde ook niet iedere wedstrijd en maakte er ook wel eens 6 in een wedstrijd. Niks aan de hand dus. Als Ten Cate niet door was blijven zeiken was het heus wel weer goed gekomen met Huntelaar. Maar als iemand constant loopt te zeiken dan ga je vanzelf minder voetballen.
Een Babel krijgt alleen maar positieve kritiek. Gabri heeft de hele 1e seizoenhelft nauwelijks iets laten zien maar kritiek ho maar. Gisteren speelde hij eindelijk weer eens goed en meteen moest meneer Ten Cate vertellen dat hij de beste man van het veld was. Het is gewoon meten met 2 maten.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 05, 2007 5:44 pm

Trab schreef:Leonardo is de Ronaldinho van Ajax.
Ik schat Ten Cate iets hoger in, hoor. :X

Vergelijk hem dan met Messi, maar absoluut niet met Ronaldinho.
Jöhnk schreef:Aan HTC. Als je Huntelaar gewoon zijn ding laat doen is er niets aan de hand.

Zonde.
Vreemd dat hij dit seizoen dan toch de simpelste kansen omzeep helpt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

elliquido

Bericht door elliquido » ma feb 05, 2007 5:51 pm

htc zoekt huntelaar al vanaf het begin, dat is volstrekt duidelijk als je tele2 hebt en de interviews achteraf allemaal hebt gezien.

zelfs in die wedstrijd (excelsior uit) waar Huntelaar de wedstrijd besliste met 2 goals vond ie heel ajax slecht en was huntelaar een mager lichtpuntje.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 6:03 pm

Trab schreef:Zoveel flauwekul bijelkaar heb ik nog nooit gelezen. Er is helemaal niets mis met de balaanname/techniek van Huntelaar. Het is de best meevoetballende spits van Ajax sinds Patrick Kluivert.
Omdat die randdebiel van een Mulder op Talpa roept dat Huntelaar voetballend niet geweldig is schijnt het opeens geen meevoetballende spits te zijn. Wat een onzin zeg.
Voor het eerst sinds Van Basten hebben we weer een echte Ajax spits die er in potentie 30 kan inleggen (zie vorig jaar) en nu gaan we lopen zeiken omdat het dit jaar wat moeizamer gaat. Volgens mij ligt de oorzaak meer bij Ten Cate dan bij Huntelaar. Ik heb het gevoel dat Ten Cate hem het hele seizoen al loopt te zoeken. Babel laat 9 van de 10 ballen van zijn voet springen maar daar hoor je Ten Cate niet over. Op Huntelaar heeft hij elke wedstrijd wel wat te zeiken.
En Joey, ik heb niet de indruk dat Ten Cate het per wedstrijd bekijkt. Huntelaar werd steeds vaker en eerder gewisseld en nu begon hij voor het eerst op de bank. Heb het gevoel dat Babel voorlopig de voorkeur krijgt.
Ik vind het wel heel erg overdreven om de complete schuld bij Ten Cate neer te leggen. Het zou inderdaad kunnen dat Ten Cate het minder ziet zitten in Huntelaar als spits van Ajax dan een heleboel andere mensen, maar hij zal hem heus niet bewust kapot willen maken. Getuige het aantal wedstrijden dat Huntelaar dit seizoen in de basis mocht beginnen, heeft Ten Cate Huntelaar zelfs ruimschoots de kans gegeven. Het is alleen wel zo dat een speler het voelt wanneer een trainer het minder in hem ziet zitten dan een concurrent. Maar wat doe je daar aan? Niets, lijkt mij.

En met de kritiek op Huntelaar van Ten Cate valt het echt reuze mee. Ten Cate heeft hem altijd een fantastische spits genoemd, maar hij kan er toch ook niet zoveel aan doen dat hij het minder in Huntelaar ziet zitten als Ajax-spits. Het is zijn goed recht als hij nu de kans wil geven aan iemand anders.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 05, 2007 6:09 pm

Daarnaast wordt Huntelaar altijd geroemd om zijn mentaliteit, maar als ik dan van mensen hoor hoe hij traint...

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 05, 2007 6:10 pm

Als ik kijk traint hij altijd voorbeeldig. Maakt ook bijna altijd overuren om zijn traptechniek en afronding te trainen.

Nee, ik leg de zwarte piet in deze volledig bij HTC neer.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma feb 05, 2007 6:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma feb 05, 2007 6:12 pm

Oké, dat klinkt in ieder geval wat beter.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 6:13 pm

Jöhnk schreef:Nee, ik leg de zwarte piet in deze volledig bij HTC neer.
Omdat hij Huntelaar bewust heeft geprobeerd kapot te maken?

MHF

Bericht door MHF » ma feb 05, 2007 6:14 pm

Ah kijk, het is de tweede keer dit seizoen dat we F'noord voor paal zetten (i.i.g. qua uitslag) maar laten we in dit topic weer eens lekker lopen zeiken over wat HtC allemaal fout doet, hoe hij Huntelaar naar de klote helpt etc... :sad: Overigens, had Huntelaar zijn goaltjes gemaakt, dan had er uberhaupt geen aanleiding ontstaan om hem te passeren maar dezelfde scherpte waarmee hij, vooral vorig seizoen, heeft geacteerd is even weg. Wat mij betreft niet onoverkomelijk, kan gebeuren, die jongen zat vorig jaar in een stroomversnelling van jewelste. Maar het ligt natuurlijk volledig aan HtC dat Huntelaar zijn topseizoen van vorig jaar, waarin menig speler hem nog enigszins onderschatte en hij werkelijk elke bal op het doel kreeg, even niet kan evenaren. Tuurlijk jongens... :sad:

Ik vond het een redelijke partij met een zeer sterke periode na de eerste goal. In die fase zag het er naar uit dat Ajax, zoals er ook in de eerste wedstrijd zo'n periode was, F'noord op een historische nederlaag zou gaan tracteren. Men zette F'noord compleet vast, men kon alleen maar poeiers naar voren geven om even aan de druk te ontkomen. Na de tegengoal viel de magie wat weg. Sterker nog, er was een periode in de tweede helft waarin ik toch nog niet geheel gerust was over de einduitslag tot aan de 80ste minuut. Er zat nog te weinig overleg, te weinig rust in het team. Dat mag eigenlijk niet gebeuren. Maar goed, al met al toch een lekkere 4-1 op F'noord. Prima uitslag met een aardig debuut van Davids die het toch maar gewoon even 90 minuten volhield ondanks zijn gebrek aan wedstrijdritme.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 6:45 pm

MHF schreef:Overigens, had Huntelaar zijn goaltjes gemaakt, dan had er uberhaupt geen aanleiding ontstaan om hem te passeren maar dezelfde scherpte waarmee hij, vooral vorig seizoen, heeft geacteerd is even weg. Wat mij betreft niet onoverkomelijk, kan gebeuren, die jongen zat vorig jaar in een stroomversnelling van jewelste. Maar het ligt natuurlijk volledig aan HtC dat Huntelaar zijn topseizoen van vorig jaar, waarin menig speler hem nog enigszins onderschatte en hij werkelijk elke bal op het doel kreeg, even niet kan evenaren. Tuurlijk jongens... :sad:
Helemaal mee eens! Ik vind het ook gezeur. KJH komt wel terug, laat die jongen met rust. :xyxthumbs:
Ik vond het een redelijke partij met een zeer sterke periode na de eerste goal. In die fase zag het er naar uit dat Ajax, zoals er ook in de eerste wedstrijd zo'n periode was, F'noord op een historische nederlaag zou gaan tracteren. Men zette F'noord compleet vast, men kon alleen maar poeiers naar voren geven om even aan de druk te ontkomen. Na de tegengoal viel de magie wat weg.
Hoe kwam dat? Angst? Gemakzucht? Of weer 'gewoon' een mindere tweede helft, zoals wel vaker dit seizoen?

MHF

Bericht door MHF » ma feb 05, 2007 7:55 pm

Als ik moet kiezen tussen angst of gemakzucht kies ik voor het eerste. Vooral vanaf de 1-0 en tot aan de 3-1 zette men continu druk naar voren, F'noord kon geen kant op. Nu kan je dat allicht niet 90 minuten volhouden maar na de 3-1 liep men overduidelijk naar achter en was de bravoure even ver te kennen. Men liep er wat aangeslagen bij en dat terwijl er nog een comfortabele 3-1 op het bord stond. Met zulke momenten weet het team nog te weinig raad. Dan is het zaak om even te temporiseren, je tegenstander niet gelijk het gevoel te geven dat er meer te halen valt zoals dat gisteren het geval was. Ik acht spelers als Davids en Perez in staat om dat aan te voelen en hiernaar te handelen. Hopelijk is dat één van de volgende stappen binnen dit elftal.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 7:58 pm

Ja, met Perez ging het meteen beter. Ik vond de wissel Leo-Perez logisch (zat er ook op te wachten).

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 05, 2007 7:59 pm

Zou HTC dat ook zo gezien hebben? :eusa_pray:

De Mul vond ik trouwens ook rijp voor een wissel. Die zat er na 60 minuten doorheen.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma feb 05, 2007 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nihad

Bericht door Nihad » ma feb 05, 2007 7:59 pm

We misten gisteren stam in de verdediging, vond ik.

Ik denk dat met hem die 3-1 nooit gevallen was.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 05, 2007 8:32 pm

joey schreef:KJH komt wel terug, laat die jongen met rust. :xyxthumbs:
Natuurlijk komt KJH terug. KJH is een klasbak. Misschien wel de beste speler die we hebben.

Maar komt hij terug bij Ajax? Of ergens anders?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma feb 05, 2007 9:14 pm

Overdrijf toch niet zo. KJH zit één potje op de bank en gelijk doen jullie alsof het al 'over' is met die jongen. Urby werd gewisseld en zijn wissel Lindenbergh deed het aanmerkelijk beter. Oeeeei, zal het einde voor Urby nu in zicht zijn? Doet toch niet zo mal!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma feb 05, 2007 9:17 pm

Het gaat me om de manier waarop. Toen Escude na Ajax-Feyenoord geslachtofferd werd wist ook iedereen hoe laat het was.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » ma feb 05, 2007 9:19 pm

Kilroy schreef:
Deli schreef:

Ik zie het ook best in onze Roemeen zitten. Hij is snel,

:shock:
Niet snel? Hij is zeker niet langzamer dan Sjonnie en/of Vermaelen...laat staan Emanuelson, dus wat is precies het probleem?

Iedereen bij Ajax liep ook weg met Trabelsi (inclusief moi) maar hij bakt er vooralsnog weinig van in Engeland.

Laat Ogararu maar lekker staan.

Was overigens vandaag even naar de training gegaan... 8 man liepen rondjes: Stam, Davids, Lindenbergh, Roger, Gabri, ROSALES, Leonardo, Perez.

Opvallend? Dat Rosales meetrainde en dus niet weg is. Daarnaast komt Roger zo ongeintereseerd over... Die zit al met zijn hoofd bij een Segunda Division team.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Plaats reactie