Zoveel flauwekul bijelkaar heb ik nog nooit gelezen. Er is helemaal niets mis met de balaanname/techniek van Huntelaar. Het is de best meevoetballende spits van Ajax sinds Patrick Kluivert.Demosthenes schreef:
Tegen ADO en Excelsior zal hij wel weer in de spits staan, tegen Werder (uit) is hij geschorst, wat is het probleem? Blijkbaar staat voor zijn fans KJH boven de partijen, moet het elftal rondom hem gebouwd worden, de man die deze competitie al in vijf competitiewedstrijden wist te scoren (zal wel scorebordjournalistiek zijn).
De kritiek op Babel is: bal van zijn voet laten springen. Laat ik nou de thuiswedstrijden die KJH speelde dat juist een probleem van KJH vond. Zijn directe tegenstander kon voor hem komen, hij leunde constantt naar achteren, kreeg veel vrije trappen tegen (vaak terecht) Zelfs de achttienjarige Pieters had geen kind aan KJH.
De discussie over KJH komt, omdat hij niet scoort, ook niet als zijn medespelers hem in stelling brengen (tegen Utrecht), i.p.v. de kans zelf te benutten (o.a. Leonardo en ???)
Twee redenen waarom dat niet zal lukken: technisch te zwak en te weinig dynamiek. Zijn inzicht is goed. Scoort KJH weer (bijna) iedere wedstrijd, dan valt niemand over die gebreken en je mag een trainer toch niet kwalijk nemen dat hij aan tekortkomingen werkt? Het zou kwalijker zijn als HtC dat niet deed, dan zou hij KJH al hebben afgeschreven.
Omdat die randdebiel van een Mulder op Talpa roept dat Huntelaar voetballend niet geweldig is schijnt het opeens geen meevoetballende spits te zijn. Wat een onzin zeg.
Voor het eerst sinds Van Basten hebben we weer een echte Ajax spits die er in potentie 30 kan inleggen (zie vorig jaar) en nu gaan we lopen zeiken omdat het dit jaar wat moeizamer gaat. Volgens mij ligt de oorzaak meer bij Ten Cate dan bij Huntelaar. Ik heb het gevoel dat Ten Cate hem het hele seizoen al loopt te zoeken. Babel laat 9 van de 10 ballen van zijn voet springen maar daar hoor je Ten Cate niet over. Op Huntelaar heeft hij elke wedstrijd wel wat te zeiken.
En Joey, ik heb niet de indruk dat Ten Cate het per wedstrijd bekijkt. Huntelaar werd steeds vaker en eerder gewisseld en nu begon hij voor het eerst op de bank. Heb het gevoel dat Babel voorlopig de voorkeur krijgt.