Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo nov 15, 2006 10:32 am

Laudrup schreef:
Voetske schreef:
PSV is de ware kampioen



Sportweek :pukey:
Komt ut nu effe nie uit ?. ;)
Laatst gewijzigd door 999 op wo nov 15, 2006 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 15, 2006 10:46 am

Ajax en PSV hebben over de hele wedstrijd gezien evenveel kansen gehad waarbij PSV een gelukkige vrije trap neemt. Waarom gelukkig? Omdat je nooit weet hoe zo'n bal valt. Dat Ajax vooral in de 1ste helft erg dominant speelde zonder echte kansen te krijgen en PSV vooral aan het paniekerig verdedigen was daar hoor je vrijwel niemand over. De 2de helft was meer in evenwicht waarbij PSV een licht overwicht kreeg en daar prompt de goal mee kreeg. Dat geluk moet je ook hebben. Daarna was Ajax niet bij machte om het tij te keren. Sneijder krijgt nog een goeie kans (ook via een gelukje) maar de ingebrachte buitenspelers hebben volgens mij geen 1 goeie voorzet afgegeven. Dan kun je Ten Cate verwijten fout te hebben gewisseld, je mag ook van je spelers verwachten dat ze een voorzet kunnen geven. De taktiek van Ten Cate was logisch maar de uitvoering dramatisch. Je kunt het Ten Cate hooguit kwalijk nemen dat hij niet even 2 wereldklasse buitenspelers naar Ajax heeft gehaald..

Vooraf dacht men dat PSV veel en veel verder was dan Ajax. Achteraf kun je concluderen dat dat wel meevalt. Dit Ajax had gewoon kunnen winnen van PSV.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 15, 2006 10:49 am

Waarom dacht men dat? Vorig jaar deed Ajax in de onderlinge wedstrijden ook niet voor PSV onder volgens mij. De laatste keer werd 'gewoon' gewonnen

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 15, 2006 10:57 am

Lucas schreef:Waarom dacht men dat? Vorig jaar deed Ajax in de onderlinge wedstrijden ook niet voor PSV onder volgens mij. De laatste keer werd 'gewoon' gewonnen
Die bekerfinale? Toen was PSV al weken uitgevoetbald.

Ajax wilde zondag wel degelijk dominant en aanvallend voetballen. PSV werd een helft vastgezet. Vorig seizoen was daar niets van te zien, toen speelde Ajax toevalsvoetbal met een lange haal op KJH.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 15, 2006 11:00 am

De onderlinge wedstrijden, dus ook de competitie. Zal best dat PSV uitgevoetbald was, maar een bekerfinale laat je niet lopen

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo nov 15, 2006 11:04 am

Lucas schreef:De onderlinge wedstrijden, dus ook de competitie. Zal best dat PSV uitgevoetbald was, maar een bekerfinale laat je niet lopen
Je hebt die wedstrijd toch ook gezien? PSV was totaal niet scherp meer.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 15, 2006 11:06 am

Het zal wel. Het enige dat ik zeg is dat Ajax vorig seizoen drie keer tegen PSV speelde in serieus verband (dus excl de JC schaal), en dat het drie keer niet de mindere was. Ik zie dan ook niet waarom we nu met een veel betere en fittere selectie kansloos geacht werden/hadden moeten worden

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » wo nov 15, 2006 11:06 am

Raymon schreef:Ajax en PSV hebben over de hele wedstrijd gezien evenveel kansen gehad waarbij PSV een gelukkige vrije trap neemt. Waarom gelukkig? Omdat je nooit weet hoe zo'n bal valt.
Dat is wel een erg ruime definitie van geluk waar je niet zo veel mee kunt.
Zo bezien is het merendeel van de goals geluk.
Al van een schot vanaf een meter of 15 dat doel treft weet je namelijk vantevoren niet hoe de bal uiteindelijk valt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 15, 2006 11:28 am

Ik denk dat Raymon meer bedoeld dat het niet een vrije trap is waarbij een volledig vrijstaande Simons hem onhoudbaar in de kruising kopt. Het was in vrije trap die er gewoon werd ingedraaid en waar Simons net z'n hoofd tegenaan weet te zetten om hem, in mijn ogen, door te koppen. Vervolgens stuitert de bal tergend langzaam in de uiterste hoek.

Ik ben het met je eens: bij PSV is het geen geluk meer, ze trainen er ook daadwerkelijk op. Maar ik vind dit doelpunt toch iets gelukkigs hebben, jij niet?

@ Lucas, vorig seizoen was de uitwedstrijd in Eindhoven een vrij kansloze missie. Of vond jij van niet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 15, 2006 11:31 am

In mijn herinnering was het een saaie gelijkopgaande wedstrijd die door een schwalbe werd beslist

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 15, 2006 11:34 am

Ik dacht dat PSV vrij vroeg die penalty kreeg, en vervolgens achterover ging leunen. Ajax probeerde dan aan te dringen maar was nergens toe in staat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo nov 15, 2006 11:37 am

We weten niet wat er gebeurd zou zijn als PSV wel had geprobeerd aan te vallen. Ik weet wel dat het een partij was waarin beide partijen geen/nauwelijks kansen kregen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo nov 15, 2006 11:58 am

Een grote kans voor Babel, herinner ik me. Dat is al meer dan afgelopen zondag.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo nov 15, 2006 11:59 am

De Danny-Blind-heeft-het-geweldig-gedaan mensen komen ook vanonder hun steen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo nov 15, 2006 12:10 pm

:D
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 15, 2006 12:13 pm

Fuck, wilde posten dat ik had verwacht dat Lucas vanochtend wel zou hebben gereageerd op m'n twee lange lange reacties op hem en toen heb ik die post per ongeluk volledig aangepast naar 1 zin. :sad:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 15, 2006 12:42 pm

Lucas schreef:Waarom dacht men dat? Vorig jaar deed Ajax in de onderlinge wedstrijden ook niet voor PSV onder volgens mij. De laatste keer werd 'gewoon' gewonnen
Klopt, ik ben het ook niet eens met 'men'. Natuurlijk is PSV wel verder en meer ervaren maar dat betekent niet dat ze beter voetbal spelen. Maar PSV kan wel een wedstrijd uitspelen zoals zondag tegen Ajax terwijl Ajax daar waarschijnlijk meer moeite mee zou hebben. Probleem is ook natuurlijk dat de vervangers helemaal niets klaar konden maken. Mitea, Rosenberg en Rosales waren simpelweg dramatisch. Daar heb je ook mee te maken
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 15, 2006 12:43 pm

Jesse schreef:Ik denk dat Raymon meer bedoeld dat het niet een vrije trap is waarbij een volledig vrijstaande Simons hem onhoudbaar in de kruising kopt. Het was in vrije trap die er gewoon werd ingedraaid en waar Simons net z'n hoofd tegenaan weet te zetten om hem, in mijn ogen, door te koppen. Vervolgens stuitert de bal tergend langzaam in de uiterste hoek.
Precies wat ik bedoel inderdaad. Natuurlijk is het knap en natuurlijk trainen ze er op maar het blijft een gelukkige trap die toevallig goed valt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo nov 15, 2006 1:02 pm

Raymon schreef:
Jesse schreef:Ik denk dat Raymon meer bedoeld dat het niet een vrije trap is waarbij een volledig vrijstaande Simons hem onhoudbaar in de kruising kopt. Het was in vrije trap die er gewoon werd ingedraaid en waar Simons net z'n hoofd tegenaan weet te zetten om hem, in mijn ogen, door te koppen. Vervolgens stuitert de bal tergend langzaam in de uiterste hoek.
Precies wat ik bedoel inderdaad. Natuurlijk is het knap en natuurlijk trainen ze er op maar het blijft een gelukkige trap die toevallig goed valt.
Toevallig niet dus.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » wo nov 15, 2006 5:04 pm

Mitea, Rosenberg en Rosales waren simpelweg dramatisch. Daar heb je ook mee te maken
wat een onzin
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo nov 15, 2006 5:05 pm

Daar win je het altijd mee! :worshippy:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 15, 2006 5:26 pm

Raymon schreef:Je kunt het Ten Cate hooguit kwalijk nemen dat hij niet even 2 wereldklasse buitenspelers naar Ajax heeft gehaald.
Zelfs dat niet. Want er was geen geld meer voor nieuwe aankopen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » wo nov 15, 2006 10:31 pm

Don S. schreef:
Raymon schreef:Je kunt het Ten Cate hooguit kwalijk nemen dat hij niet even 2 wereldklasse buitenspelers naar Ajax heeft gehaald.
Zelfs dat niet. Want er was geen geld meer voor nieuwe aankopen.
Dat was ook cynisch bedoeld Thomas. Tevens ken ik ook geen 2 buitenspelers van wereldklasse. Sterker nog, zelfs niet 1 die maar een beetje potentie heeft.

@eliquido: waarom is het onzin? Is van Basten een slechte coach omdat hij Bouhlarouz opstelt die bijna een goal weggeeft door een verkeerde terugspeelbal? Je bent toch afhankelijk van je spelers of niet?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » do nov 16, 2006 12:03 am

die spelers hadden amper speelminuten, dus die kun e niet afschieten,

waar het mij om gaat is dat je met 0-1 achter en tegen 10 man niet je spits wisselt voor een andere spits, althans, niet in de opstelling die ajax had
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23025
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » do nov 16, 2006 12:11 am

elliquido schreef:die spelers hadden amper speelminuten, dus die kun e niet afschieten,

waar het mij om gaat is dat je met 0-1 achter en tegen 10 man niet je spits wisselt voor een andere spits, althans, niet in de opstelling die ajax had
Dat ben ik wel met je eens maar Ten Cate hoopte op meer aanvoer van de zijkanten en hoopte op deze manier iets te forceren. Op zich ook geen slechte gedachte. Meer spitsen voorin betekent niet meteen meer ruimte en kansen. Dus de wissel was wel te verklaren in mijn ogen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie