Ik betwijfel ook dat er meer in Colin zit dan er tot op heden is uitgekomen.Jim schreef: Vraag me af of de Colin van PSV die lat nou zoveel hoger legt.
Maar MVB komt natuurlijk terecht in een allesbehalve gespreid bedje. Hij kan niet in korte tijd 20 man vervangen, Colin is geen dure jongen, Ajax zit niet dik in de verdedigers, dus het aanblijven van Colin lijkt me een ´aanvaardbaar risico´.
De Luque van Depor zul je niet meer zien. Presteert voor geen meter en gaat op de vuist met een medespeler. Fysiek en mentaal ongeschikt voor topvoetbal. En hij kost een fortuin. Proberen te lozen dus. Lijkt me de enige juiste oplossing. Jou niet?De Luque van Deportivo zou dat trouwens wel doen, maar die wil hij als we jou moeten geloven kennelijk niet zien.
Mee eens. Is niet nodig. Hij moet er sowieso voor oppassen dat ie niet in de media probeert te scoren over andermans rug.Dat soort kleinerende teksten passen een bondscoach niet.
Ben ik niet met je eens. Seedorf was t.t.v. zijn mediaoffensief nederig, bijna deemoedig. Het lijkt me stug dat MVB hem dan ook maar een enkele toezegging heeft gedaan m.b.t. zijn kansen bij Oranje. Op de posities waar Seedorf kan spelen, is Oranje prima voorzien. Hij was een van de velen en daar wringt bij Seedorf de schoen.Van Basten heeft zo gehandeld dat Seedorf uiteindelijk zelf wel haast moest bedanken.
En dat is ook prima, dat kan ie als geen ander. Dat weet MVB ook, want die hield 'gewoon' aan hem vast toen ie bij Man U op de bank en de tibune zat. Hij was 'gewoon' eerste keus voor de spitspositie. Zou niet iedere bondscoach doen.RVN speelt namelijk al zijn hele voetballeven hetzelfde, louter en alleen gericht op het afmaken van kansen.
Maar kijk eens hoe ie speelde tijdens het WK: qua duelkracht was het niets, hij oogde niet scherp en was gewoon niet klaar voor wedstrijden op topniveau.
Onzin. MVB pakt (net als JC destijds) de grote jongens aan. Dan kom je al snel bij RVN uit. Zeker als RVN zo 'presteert' als tijdens het WK... En RVN is geen makkelijk mannetje wanneer ie wordt gewisseld of gepasseerd. Dat hebben Advocaat en Ferguson ook wel ervaren.Van Basten heeft op het WK zijn eigen falen, het hanteren van een niet werkend spelsysteem afgewenteld op RVN en hem de zondebok gemaakt.
Er was een conflict en dat conflict is er nu niet meer. So what?! Conflicten bij Oranje zijn van alle tijden. Rijkaard wilde onder Michels even niet meer, Hiddink en Davids lagen elkaar een tijd lang niet en bij MVB en RVN was het niet anders.
Neem het 4-3-3 van het WK, schuif Sneyder en RVN een aantal meters naar voren en je hebt grofweg het 4-2-3-1 van nu.In dit geval bijvoorbeeld het verschil tussen het spelen met 1 (bij 4-3-3) of 2 (bij 4-2-3-1) controlerende middenvelders.
Wow. Je hebt een pluspunt bij MVB gevonden!Dat heb ik overigens ook een pluspunt genoemd.

Ik denk dat er wel meer scheef zat dan die paar metertjes, Jim. De era-Koeman bij Valencia was een toonbeeld van mismanagement. Koeman is goed geschikt voor de nationale top, de internationale top is een paar treedjes te hoog gegrepen. Is geen schande trouwens.En dan zeg jij natuurlijk in het Spaans tegen Joaquin:
"Ach joh, 4/3/3 of 4/2/3/1 of 4-4-2, whatever. Een paar metertjes opzij, naar achteren of naar voren. Te verwaarlozen". Toch?![]()
Als Ajacied en volger van Oranje is 'als' helaas het eerste woord dat me te binnen schiet. 'Als' Ajax nou eens goed inkocht, 'als' Ajax nou eens een toptrainer aanstelde (en daar is met MVB natuurlijk nu voor gezorgd), 'als' Oranje nou eens een paar pingels zou weten te benutten...'Als' telt niet in topsport.

Klopt, je hebt er geen reet aan. Maar mijn voorbeeld geeft wel aan hoe dun de scheidslijn tussen hero en zero is. Het verschil tussen een toch door de grachten enerzijds en met pek en veren de stad uitgejaagd worden anderzijds is minimaal.
Grant was dan een topcoach geweest.Als Terry niet was uitgegleden en die pingel had benut was Henk ten Cate een topcoach geweest.
Zie dat pek-en-veren-verhaal.Wat denk je?![]()
Absoluut. Bij iedere trainer denk je vooraf: hmm, wat staat ons te wachten? Ik heb natuurlijk meer met MVB dan met CA en the Creep. En meer dan met Wouters, Olsen of Koeman. Ik heb veel vertrouwen in MVB (zegt niet alles, want ik had ook veel fiducie in Danny Blind).Eenieder heeft zo dus zijn eigen held(en).
Ik vind de eerste tekenen positief: hij pleurt er een reeks spelers van 'Lidl-niveau' uit en zoekt het (als ik de geruchten mag geloven) in een wat hoger echelon v.w.b. versterkingen.