Ajax - Twente 18 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do jun 05, 2008 12:01 pm

Jim schreef: Vraag me af of de Colin van PSV die lat nou zoveel hoger legt.
Ik betwijfel ook dat er meer in Colin zit dan er tot op heden is uitgekomen.

Maar MVB komt natuurlijk terecht in een allesbehalve gespreid bedje. Hij kan niet in korte tijd 20 man vervangen, Colin is geen dure jongen, Ajax zit niet dik in de verdedigers, dus het aanblijven van Colin lijkt me een ´aanvaardbaar risico´.
De Luque van Deportivo zou dat trouwens wel doen, maar die wil hij als we jou moeten geloven kennelijk niet zien.
De Luque van Depor zul je niet meer zien. Presteert voor geen meter en gaat op de vuist met een medespeler. Fysiek en mentaal ongeschikt voor topvoetbal. En hij kost een fortuin. Proberen te lozen dus. Lijkt me de enige juiste oplossing. Jou niet?
Dat soort kleinerende teksten passen een bondscoach niet.
Mee eens. Is niet nodig. Hij moet er sowieso voor oppassen dat ie niet in de media probeert te scoren over andermans rug.
Van Basten heeft zo gehandeld dat Seedorf uiteindelijk zelf wel haast moest bedanken.
Ben ik niet met je eens. Seedorf was t.t.v. zijn mediaoffensief nederig, bijna deemoedig. Het lijkt me stug dat MVB hem dan ook maar een enkele toezegging heeft gedaan m.b.t. zijn kansen bij Oranje. Op de posities waar Seedorf kan spelen, is Oranje prima voorzien. Hij was een van de velen en daar wringt bij Seedorf de schoen.
RVN speelt namelijk al zijn hele voetballeven hetzelfde, louter en alleen gericht op het afmaken van kansen.
En dat is ook prima, dat kan ie als geen ander. Dat weet MVB ook, want die hield 'gewoon' aan hem vast toen ie bij Man U op de bank en de tibune zat. Hij was 'gewoon' eerste keus voor de spitspositie. Zou niet iedere bondscoach doen.

Maar kijk eens hoe ie speelde tijdens het WK: qua duelkracht was het niets, hij oogde niet scherp en was gewoon niet klaar voor wedstrijden op topniveau.
Van Basten heeft op het WK zijn eigen falen, het hanteren van een niet werkend spelsysteem afgewenteld op RVN en hem de zondebok gemaakt.
Onzin. MVB pakt (net als JC destijds) de grote jongens aan. Dan kom je al snel bij RVN uit. Zeker als RVN zo 'presteert' als tijdens het WK... En RVN is geen makkelijk mannetje wanneer ie wordt gewisseld of gepasseerd. Dat hebben Advocaat en Ferguson ook wel ervaren.

Er was een conflict en dat conflict is er nu niet meer. So what?! Conflicten bij Oranje zijn van alle tijden. Rijkaard wilde onder Michels even niet meer, Hiddink en Davids lagen elkaar een tijd lang niet en bij MVB en RVN was het niet anders.
In dit geval bijvoorbeeld het verschil tussen het spelen met 1 (bij 4-3-3) of 2 (bij 4-2-3-1) controlerende middenvelders.
Neem het 4-3-3 van het WK, schuif Sneyder en RVN een aantal meters naar voren en je hebt grofweg het 4-2-3-1 van nu.
Dat heb ik overigens ook een pluspunt genoemd.
Wow. Je hebt een pluspunt bij MVB gevonden! :smallgrin.gif:
En dan zeg jij natuurlijk in het Spaans tegen Joaquin:
"Ach joh, 4/3/3 of 4/2/3/1 of 4-4-2, whatever. Een paar metertjes opzij, naar achteren of naar voren. Te verwaarlozen". Toch? :hypocrite.gif:
Ik denk dat er wel meer scheef zat dan die paar metertjes, Jim. De era-Koeman bij Valencia was een toonbeeld van mismanagement. Koeman is goed geschikt voor de nationale top, de internationale top is een paar treedjes te hoog gegrepen. Is geen schande trouwens.
'Als' telt niet in topsport.
Als Ajacied en volger van Oranje is 'als' helaas het eerste woord dat me te binnen schiet. 'Als' Ajax nou eens goed inkocht, 'als' Ajax nou eens een toptrainer aanstelde (en daar is met MVB natuurlijk nu voor gezorgd), 'als' Oranje nou eens een paar pingels zou weten te benutten... :smallgrin.gif:

Klopt, je hebt er geen reet aan. Maar mijn voorbeeld geeft wel aan hoe dun de scheidslijn tussen hero en zero is. Het verschil tussen een toch door de grachten enerzijds en met pek en veren de stad uitgejaagd worden anderzijds is minimaal.
Als Terry niet was uitgegleden en die pingel had benut was Henk ten Cate een topcoach geweest.
Grant was dan een topcoach geweest.
Wat denk je? :hypocrite.gif:
Zie dat pek-en-veren-verhaal.
Eenieder heeft zo dus zijn eigen held(en). :hypocrite.gif:
Absoluut. Bij iedere trainer denk je vooraf: hmm, wat staat ons te wachten? Ik heb natuurlijk meer met MVB dan met CA en the Creep. En meer dan met Wouters, Olsen of Koeman. Ik heb veel vertrouwen in MVB (zegt niet alles, want ik had ook veel fiducie in Danny Blind).

Ik vind de eerste tekenen positief: hij pleurt er een reeks spelers van 'Lidl-niveau' uit en zoekt het (als ik de geruchten mag geloven) in een wat hoger echelon v.w.b. versterkingen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr jun 06, 2008 2:28 pm

Tja, Wimpey. Hopelijk is van Basten qua visie ietwat standvastiger dan jij v.w.b. de jouwe over Colin. Anders is hij inderdaad om jouw woorden te gebruiken bepaald geen "ware topper".

15 december 2007
wimpey schreef: Ach gut, kijk nu: het troetelkind van the Creep stond op het punt een streep onder zijn geweldige carrière te zetten... Nog een paar maanden, hr. Colin, dan zit je Ajax-carrière er op. Effe op de tanden bijten! :smallgrin.gif:
25 maart 2008
wimpey schreef: Ik ben blij dat de stoel waarin ik zat toen ik dit las in het bezit bleek te zijn van een leuning!
Ajax begint onderhand meer op een sociale werkplaats te lijken dan op een voetbalclub…..
Colin hoort bij Telstar of Veendam. Of in de Hall of Shame van Ajax! Waar Henk's troetelkind zeker niet thuishoort is in Ajax-1.
10 april 2008 (nadat bekend werd dat Colin op instigatie van van Basten mag blijven).
wimpey schreef: Dit lijkt me de eerste mispeer van MVB.
En dan nu:
wimpey schreef: Ik betwijfel ook dat er meer in Colin zit dan er tot op heden is uitgekomen.
Maar MVB komt natuurlijk terecht in een allesbehalve gespreid bedje. Hij kan niet in korte tijd 20 man vervangen, Colin is geen dure jongen, Ajax zit niet dik in de verdedigers, dus het aanblijven van Colin lijkt me een ´aanvaardbaar risico´.
Was blij dat ook mijn stoel een leuning had toen ik dit las.
Het blijven van een speler die aanvankelijk thuishoort in de toto-divisie en in geen geval in Ajax-1 is nu plotseling blijkbaar weer een 'aanvaardbaar risico'.
Je mag mij best aanspreken op 'persoonsverheerlijking'. Maar je zult toch moeten toegeven dat je zelf in dit opzicht helemaal de kroon spant.
wimpey schreef: De Luque van Depor zul je niet meer zien. Presteert voor geen meter en gaat op de vuist met een medespeler. Fysiek en mentaal ongeschikt voor topvoetbal. En hij kost een fortuin. Proberen te lozen dus. Lijkt me de enige juiste oplossing. Jou niet?
Dat weet ik niet. Ik weet niet of Luque zijn Depor-niveau nog kan benaderen. Wat ik wel weet is dat mocht hem dat lukken, hij dan daadwerkelijk datgene doet wat volgens jou van Basten bij Ajax gaat doen: de lat hoger leggen.
En wat ik ook weet is dat Colin dat sowieso niet doet. Zelfs de Colin van PSV niet.
wimpey schreef: Seedorf was t.t.v. zijn mediaoffensief nederig, bijna deemoedig.
Bewijst m.i. alleen maar hoe graag hij bij Oranje zit. En tegelijkertijd hoeveel moeite het hem daarom moet hebben gekost om uiteindelijk toch te bedanken. En er dus veel meer aan de hand was dan alleen het niet verzekerd zijn van een basisplaats.
wimpey schreef: Het lijkt me stug dat MVB hem dan ook maar een enkele toezegging heeft gedaan m.b.t. zijn kansen bij Oranje. Op de posities waar Seedorf kan spelen, is Oranje prima voorzien. Hij was een van de velen en daar wringt bij Seedorf de schoen.
Dan blijven we hierover van mening verschillen. Als je logisch redeneert kan de schoen niet hebben gewrongen bij het punt dat hij een van de velen was. Dat was Seedorf namelijk al veel langer bekend. Hij was tenslotte niet voor niks meer dan twee jaar niet eens geselecteerd.
Het punt was dat hij niet eens een van die velen was. Hij stond nog een treetje lager dan dat. Hij genoot veel minder krediet dan de concurrenten voor zijn positie(s). Kreeg veel minder vertrouwen. Voorbeelden hiervan heb ik al gegeven.
Van Basten heeft er alles aan gedaan om in deze zijn 'gelijk' te halen. Zo meende hij er zelfs, met een uiteraard op zich non-argument, op te moeten wijzen dat in de enige verloren kwalificatiewedstrijd, in Roemenie, Seedorf een basisplaats had. Daarmee bewerend dat Seedorf aan Oranje niks extra's toevoegt. En eigenlijk zelfs slinks insinuerend dat hij eerder schade dan voordeel berokkent.
Veel duidelijker kun je toch niet laten blijken dat je een speler gewoonweg niet ziet zitten. Nogmaals, dat kan, want dat heb je al vanaf het begin laten doorschemeren.
Maar selecteer hem dan ook gewoon niet, ook niet n.a.v. een of ander charme-offensief. En als je dat dan toch besluit te doen, zet dan professioneel je bezwaren opzij, en geef een afdoende mate van krediet en vertrouwen.
Begrijp dat dat moeilijk kan zijn, je hebt als coach nu eenmaal je voorkeuren. Maar in dit geval is het verschil in behandeling simpelweg te groot geweest.
wimpey schreef: En dat is ook prima, dat kan ie als geen ander. Dat weet MVB ook, want die hield 'gewoon' aan hem vast toen ie bij Man U op de bank en de tibune zat. Hij was 'gewoon' eerste keus voor de spitspositie. Zou niet iedere bondscoach doen.
Dat klopt. Maar toen de spanning toenam op het WK en het ondanks goede poule-resultaten speltechnisch niet zo lekker liep heeft van Basten (wellicht ingefluisterd door Cruijff) van Nistelrooij ook net zo gemakkelijk geslachtofferd.
wimpey schreef: Maar kijk eens hoe ie speelde tijdens het WK: qua duelkracht was het niets, hij oogde niet scherp en was gewoon niet klaar voor wedstrijden op topniveau.
Van Nistelrooij speelde toen exact hetzelfde als hij recent tegen Denemarken en Wales balde. Hij maakte ook een prima goal tegen Ivoorkust. Dat lukt op dat niveau echt niet als je niet scherp bent. Maar hij werd gewoonweg niet of nauwelijks in stelling gebracht. Het probleem was niet RVN, maar veel eerder het spelsysteem. Al speelde ook het gebrek aan fysieke kracht een rol. Een probleem dat het huidige Oranje eveneens heeft.
wimpey schreef: MVB pakt (net als JC destijds) de grote jongens aan. Dan kom je al snel bij RVN uit. Zeker als RVN zo 'presteert' als tijdens het WK...
Prima, als dat zo zou zijn. Maar dan allemaal. Maar van Basten pakt slechts een paar grote jongens aan. En die dan buitenproportioneel hard.
Zo slachtofferde hij van Bommel destijds na de wedstrijd in Macedonie. Als enige. Terwijl de rest, met name centrale middenvelder Sneijder, minstens evenveel in gebreke was gebleven.
Maar andere grote jongens worden daarentegen met fluwelen handschoenen behandeld. Met name dus Sneijder en ook v. Persie/VDV kunnen werkelijk niks verkeerd doen. Het verschil in behandeling is bij van Basten veel te groot. Bij sommigen ziet hij alleen de pluspunten, bij anderen alleen vermeende mindere kwaliteiten.
wimpey schreef: En RVN is geen makkelijk mannetje wanneer ie wordt gewisseld of gepasseerd. Dat hebben Advocaat en Ferguson ook wel ervaren.
Klopt helemaal. Heb ik elders ook al aangegeven. Maar dat is een andere discussie.
wimpey schreef: Er was een conflict en dat conflict is er nu niet meer. So what?! Conflicten bij Oranje zijn van alle tijden. Rijkaard wilde onder Michels even niet meer, Hiddink en Davids lagen elkaar een tijd lang niet en bij MVB en RVN was het niet anders.
Klopt ook. Maar vind je nou zelf ook niet dat van Basten wel opvallend vaak met topspelers in de clinch ligt?. En opvallend vaak met gerijpte topspelers die dientengevolge intussen een uitgesproken eigen mening hebben. Van Basten lijkt daar niet zo goed tegen te kunnen.
wimpey schreef: Neem het 4-3-3 van het WK, schuif Sneyder en RVN een aantal meters naar voren en je hebt grofweg het 4-2-3-1 van nu.
Nou, het komt er eigenlijk op neer dat je van 4-3-3 met de punt naar achteren (het enige en voor hem heilige Cruijff-systeem) naar 4-3-3 met de punt naar voren (dus met een 10) gaat spelen. Want daar komt 4-2-3-1 min of meer op neer.
Dat is nogal een verschil lijkt me. Volgens Cruijff zelfs zodanig groot dat Oranje volgens hem nu niet meer onderscheidend speelt en er helemaal niks meer van deugt. Dat is op zich onzin natuurlijk, want of je onderscheidend speelt hangt niet van een systeem zelf af, maar van een al dan niet succesvolle cq. bezienswaardige uitvoering ervan.
Maar het geeft wel aan dat er een duidelijk verschil is.
Sneijder zou bijvoorbeeld op 10 veel beter op zijn plaats zijn en ook RVN krijgt zo wat meer directe steun in zijn rug. Of dat er daadwerkelijk uitkomt blijft natuurlijk de vraag. Dat ligt met name aan wie als controlerende middenvelders gaan fungeren.
Als dat Engelaar en De Zeeuw worden heb ik er niet zo veel fiducie in. Ik vraag me ten zeerste af of die zich op absoluut topniveau staande houden. Zeker Engelaar. Die doet het al een tijdje aardig bij Twente en wordt momenteel enorm gehypt.
Maar ik vind het dan toch vreemd waarom zo'n speler (bijna 29) dan nooit eerder door een topclub is gehaald. Twijfel met name of hij straks, als het echt op het scherp van de snede gaat, over de vereiste handelingssnelheid beschikt.
Zou zelf i.i.g. opteren voor v. Bronckhorst op links. Van Bommel was in dit systeem trouwens de ideale man geweest voor de rechterkant. De Zeeuw en ook de Jong die steeds vaker voor die positie wordt genoemd zijn toch echt een niveautje minder.
wimpey schreef: Ik denk dat er wel meer scheef zat dan die paar metertjes, Jim. De era-Koeman bij Valencia was een toonbeeld van mismanagement.
Ongetwijfeld zat er wel meer scheef. Maar daar ging/gaat het nu even niet om.
wimpey schreef: Maar mijn voorbeeld geeft wel aan hoe dun de scheidslijn tussen hero en zero is. Het verschil tussen een toch door de grachten enerzijds en met pek en veren de stad uitgejaagd worden anderzijds is minimaal.
Dat klopt helemaal. Puur geluk speelt ook een grote rol. De verschillen in de absolute top zijn minimaal.
Maar het blijft een feit dat je uiteindelijk toch wordt afgerekend op het resultaat. Of en met hoeveel geluk dat tot stand is gekomen speelt nauwelijks een rol. En nagenoeg iedereen doet er aan mee. Jij niet in de laatste plaats.
Bedoel, een enkel doelpuntje meer of minder en Ajax was onder Ten Cate gewoon kampioen geworden. En de kans is niet denkbeeldig dat jij hem dan op de schouders had genomen. Nu had je hem het liefst persoonlijk de Arena uitgetrapt. Toch?.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr jun 06, 2008 3:12 pm

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAA

Bewijs dat het Wimpey ook gewoon teveel wordt en gewoon teveel geilt op MVB!
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 06, 2008 3:19 pm

@Jim: Van Bommel is ook gewoon een ordinaire aanvallende middenvelder hoor. Net als Engelaar. Beter zou Van Basten voor een echt controlerend blok bestaande uit Heitinga en Van Bronckhorst.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr jun 06, 2008 3:27 pm

Eerder Ooijer en Van Bronckhorst.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr jun 06, 2008 3:29 pm

Ook best. Als het maar geen veredelde aanvallende middenvelders zijn want dan word je overlopen.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jun 07, 2008 11:06 am

Jim,

ik vind het aanblijven van Colin nog steeds een mispeer van MVB.

Maar, zoals gezegd, de man kan dus niet binnen een paar maanden een vrijwel compleet nieuwe selectie uit de hoed toveren... Hij begint zijn opruiming in de aanval, dat lijkt me terecht, want het stikt bij Ajax van de aanvallers die het gewenste niveau niet hebben. En als Ajax erin mocht slagen die jongens te lozen, dan hou je nog voldoende kwaliteit in aanvallend opzicht over.

Qua verdedigers is dat anders. Het is zowel kwalitatief als kwantitatief behelpen, dus ik kan me voorstellen dat daar niet meteen de bijl in wordt gezet. Die redenering is zo vreemd niet, lijkt me. En staat los van het feit dat ik Colin niet Ajax-waardig vind.

Seedorf: daar komen we niet uit.

Van Bommel: was zowel onder Rijkaard, Advocaat als MVB geen onomstreden basisspeler. Van Bommel heeft nog amper iets laten zien in Oranje. Mocht bij Barca na een seizoen alweer vertrekken... Van Bommel overschat zichzelf een beetje. Straks onder schoonpapa is ie verzekerd van een basisplaats (en de aanvoerdersband?). Mag ie samen met Clarence op een middenveld aantonen dat MVB het bij het rechte eind heeft.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 11:40 am

Nou, volgens mij mag eerst van Basten aantonen of dat ie het bij het rechte eind heeft ..

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za jun 07, 2008 11:53 am

Voetske schreef:Nou, volgens mij mag eerst van Basten aantonen of dat ie het bij het rechte eind heeft ..
Seedorf en Van Bommel hebben volgens mij wel aangetoond (en niet alleen onder Van Basten) dat ze Oranje niet al te veel te bieden hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 12:25 pm

Tja, daar kun je over aan de gang blijven, beide spelers kunnen toch echt wel mee met dit Nederlands elftal.En volgens mij horen ze ook gewoon bij deze selectie.

Daarbij als je gaat kijken wat de andere spelers zo al hebben aangetoond, nou, dan passen daar beide spelers moeiteloos in hoor.

Maar nogmaals, beetje trainer weet wel raad met ( volgens sommige ) de nukken enz. van deze spelers ( RVN ), dan heb je ze in ieder geval bij de selectie.Van Basten kan dat blijkbaar niet, of kan niet zo goed overweg met meningen van mondige spelers.

Afijn, na eerst afgeschreven te zijn mag Engelaar het nu gaan doen ( om maar iets te noemen ), zal mij benieuwen of dat ie echt overeind bljft in het geweld wat gaat losbarsten.En tis voor Bassie wel te hopen dat er niet wat achterhoede spelers geblesseerd gaan raken, want de fitte achterhoede spelers geven als je burger al niet veel hoop, laat staan als er zodadelijk een paar door hun hoeven zakken ...

Wat dat van Colin betreft, tja, ook hier kun je voor het zelfde geld roepen dat, juist de achterhoede prioriteit nummer 1 zou moeten zijn wat van Basten betreft.Dat juist de Colins enz het eerste hadden gesaneerd moeten worden, immers de voorhoede heeft, ondanks alles, er dit seizoen toch een zooi doelpunten gemaakt waar je gewoon kampioen mee had moeten worden.

Maar afijn, wat niet is kan nog komen zullen we maar zeggen ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 12:33 pm

Voetske schreef:Tja, daar kun je over aan de gang blijven, beide spelers kunnen toch echt wel mee met dit Nederlands elftal.En volgens mij horen ze ook gewoon bij deze selectie.
Uiteraard horen ze bij de selectie. Maar vanwege het enorme aanbod aan aanvallende middenvelders krijgen ze geen basisplaats gegarandeerd en dat accepteren ze niet.
Het zijn de spelers die bedankt hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 12:39 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Tja, daar kun je over aan de gang blijven, beide spelers kunnen toch echt wel mee met dit Nederlands elftal.En volgens mij horen ze ook gewoon bij deze selectie.
Uiteraard horen ze bij de selectie. Maar vanwege het enorme aanbod aan aanvallende middenvelders krijgen ze geen basisplaats gegarandeerd en dat accepteren ze niet.
Het zijn de spelers die bedankt hebben.
Jaja, je bedoelt een trainer laat in alles blijken dat hij liever heeft dat jij oprot dan dat je bij de selectie blijft, en dan blijf jij ?.Net als met RVN speelde MBV een vies spelletje ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 12:42 pm

Hij vindt anderen gewoon beter. Dat mag.

Ik denk ook dat inmiddels velen het met hem eens zijn als hij Sneijder boven Van Bommel en Seedorf verkiest, waar dat 2/3 jaar geleden nog verboden was. Wat dat betreft heeft MVB gelijk gekregen, en niet zo'n klein beetje ook.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 1:59 pm

MVB en gelijk krijgen, tja, dat zagen we 4 jaar geleden dus ook ( niet ).Ik heb 3 oefenwedstrijden gezien waar in niet een keer maar ook enige balans in het elftal te vinden en te zien was.Op gegeven momenten zie je acht aanvallers in het strafschop gebied van de tegenstander(s) en heterge is, ze bakten er met zo'n overal ook nog een niks behoorlijks van.Dat kan zodadelijk leuk worden tegen teams als Italie, Frankrijk, die zo'n ongekontroleerde aanvalsopzet met een paar simpele conterus finaal afstraffen.

Je leest het, ik het heb, ondank al het hosanna geroep in de media, nog steeds geen goede kijk op ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 2:15 pm

De tactiek? Dat is een andere discussie. Die tactiek is er trouwens op voorspraak van Seedorf gekomen.

Italie en Frankrijk hebben simpelweg betere spelers. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat Nederland het niet redt in deze poule.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 2:23 pm

Jöhnk schreef:De tactiek? Dat is een andere discussie. Die tactiek is er trouwens op voorspraak van Seedorf gekomen.

Italie en Frankrijk hebben simpelweg betere spelers. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat Nederland het niet redt in deze poule.
Bijja schuiven we de tactiek ook weer op het bordje van Seedorf, ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 2:26 pm

Nee hoor. Van Basten is verantwoordelijk.

Feit blijft dat Frankrijk en Italie de betere spelers hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 2:36 pm

Denk eerder een beter elftal ... maja [Koster mode aan] De bal is rond [/Koster mode uit]

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 2:37 pm

Vooral betere spelers, met name in de verdediging en controlerend op het middenveld. Dat ziet iedereen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 07, 2008 2:37 pm

Mwah, we zien toch allemaal wel dat de Italianen op het gros van de posities betere spelers hebben staan? Alleen ons aanvallende trio achter de spits maakt een goede kans tegen de Italianen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 2:40 pm

Precies Thomas. En toch zal het hoofd van Van Basten eraf gaan als Nederland niet één van de twee beste teams van de wereld achter zich houdt. Let maar op.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 07, 2008 2:41 pm

Half Nederland verwacht dat we gewoon 'weer' kampioen worden, hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 07, 2008 2:45 pm

Ik verwacht niet dat we af gaan, maar de groepsfase overleven we niet. We pakken in totaal vier punten, maar de Italianen en Fransen houden het op een salonremise waardoor we buiten de boot vallen. Helaas, maar voorspelbaar. Zet De Rossi en Gattuso eens af tegen Engelaar en De Zeeuw. Of de Italiaanse verdediging tegenover onze sloebers. En zelfs op de posities waar wij grote, erkende namen hebben staan -zoals in de goal en in de spits- leggen we het af tegen Italië.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 2:46 pm

Peter schreef:Half Nederland verwacht dat we gewoon 'weer' kampioen worden, hoor.
Klopt. En mocht het onverhoopt misgaan, dan lag het aan de coach. Zo niet, dan lag het aan de tactiek van Seedorf.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jun 07, 2008 2:50 pm

Maar dat weten we toch? We zijn zelfs in de groepfase achter de Roemene geëindigd, maar daar wordt nu sowieso met gemak van gewonnen. want die worden kansloos vierde. Nou, ik moet het allemaal nog maar zien, hoor.

Plaats reactie