De play-offs: AZ-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 20, 2007 4:40 pm

De pijn weerhoudt je toch om te spelen? Als de pijn tijdelijk weg is kan hij toch spelen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 5:09 pm

mattie schreef:Natuurlijk heeft sneijder zijn laatste wedstrijd gespeeld alleen jammer voor hem en dat is zijn eigen rotte en domme schuld dat het niet volgende week is.
Over die gele kaart van Sneijder heb ik nog steeds een rotgevoel. Het zit zo: ik krijg de gedachte niet uit mijn hoofd dat hij er niet wakker van ligt dat hij volgende week niet mag meedoen omdat hij zich nu onbekommerd met transferzaken kan bezighouden. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo mei 20, 2007 5:10 pm

Daniel_vT schreef:De pijn weerhoudt je toch om te spelen? Als de pijn tijdelijk weg is kan hij toch spelen?
Nee, je kunt simpelweg je bewegingen niet maken. Een spuitje is niet voor een hamstring, geloof dat nou maar.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 5:15 pm

Ik zag net een foto waarop het leek alsof Ten Cate en Van Gaal dikke vriendjes zijn. Gelukkig werd het niet weer zo'n gênante vertoning. Wat persconferenties betreft gaat het al een stuk beter met HtC.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7368
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mei 20, 2007 5:24 pm

Heb de wedstrijd live gezien en na de 1e helft was er niks aan de hand. Kansen over en weer, en ik had echt het gevoel dat Ajax nooit kon verliezen vandaag en het met de snelheid van Babel af zou maken.
2e helft een voor mij onbegrijpelijke wissel. Een aanvaller er uit voor een middenvelder. Gevolg: Ajax in de eigen zestien en AZ wat veel sterker werd. Op basis van 2e helft dan ook terechte overwinning. Loon van de angst.
Klote dat Sneijder niet mee doet volgende week. Met hem erbij hadden we zeker gewonnen. Nu wordt het toch nog lastig. Perez heeft nog niet kunnen overtuigen en Urby is er misschien ook niet bij. Ik vertrouw maar op de terugkomst van onze 3 terriers. Die moeten ze er maar doorheen slepen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo mei 20, 2007 6:56 pm

Totaal geteld 6 kansen voor babel waarvan er bescheiden gezegd 3 hadden moeten zitten. :frusty.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2007 6:56 pm

Wat een ongelooflijk domme gele kaart van Sneijder en dan gaat ie daarna nog moeilijk doen ook, hij moet blij zijn dat het niet direct rood was.

Babel liet vandaag weer precies zien wat zijn gebrek is, nl. doelpunten maken. Ik vind het een goede speler maar als je nooit eens je kansen afmaakt heb je er ook bar weinig aan.

KJH werd volkomen terecht gewisseld, ik vond het op een gegeven moment vrij genant om te zien hoe weinig hij in te brengen had tegen Donk/Jaliens.

Gezien de hele wedstrijd was de 2-1 wel in orde denk ik, het zal nog knap spannend worden volgende week.

+ Davids terug
+ Gabri terug
+ AJAX oogt fitter dan AZ
- Sneijder ontbreekt
- AZ is uit beter als thuis
- Ook bij AZ komen waarschijnlijk enkele spelers terug (Dembele, Koevermans)

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo mei 20, 2007 7:04 pm

Wat is die Cziommer toch een klootzak. Bij die gele kaart van Sneijder zie je duidelijk dat vuistje, die gozer staat gewoon te juichen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2007 7:10 pm

Alexander schreef:Ik heb trouwens een vaag vermoeden dat er alsnog AZ supporters naar Amsterdam komen, Scheringa gaat alle 1800 kaarten zelf opkopen en het verschil met de buscombi zelf bijpassen.
Zou een mooie actie van hem zijn, zie ik Slop niet zo gauw doen voor ons AJAX supporters.

Trouwens nog een mooi spandoek gezien in het AZ stadion:
PLAY-OFFS = UITBUITING VAN CLUBLIEFDE

en zo is het.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7368
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo mei 20, 2007 7:11 pm

De omzetting Vde Wiel naar middenveld en Roger naar achteren in de 2e helft, pakte ook niet echt lekker uit. Roger is natuurlijk geen verdediger. Bij die 2e goal staat hij veels te ver van zijn man af.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 20, 2007 7:12 pm

Slop heeft dan ook even wat minder geld, omdat hij niet het fortuin van Scheringa heeft verdiend met woekerrentes.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo mei 20, 2007 7:12 pm

Alexander schreef:Wat is die Cziommer toch een klootzak. Bij die gele kaart van Sneijder zie je duidelijk dat vuistje, die gozer staat gewoon te juichen.
Nou en? Die denkt ook "ik er niet bij, hij ook niet".

Sneijder heeft het aan zichzelf te danken (en ook ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij het helemaal niet erg vond) en mag blij zijn dat het geen rood was.

Overigens had dat doelpunt van Donk helemaal niet afgekeurd moeten worden. Steinsson wordt door Vermaelen in de rug gelopen, waardoor hij tegen Huntelaar oploopt. Wat nog veel verbazingwekkender is, is dat Huntelaar helemaal niet in de buurt van de bal was en ook niet meer kon komen.

Als dit soort "overtreding" bestraft gaat worden, kunnen we nog aardig wat vrije trappen tegemoet zien, gezien de huidige worstelpartijen in het doelgebied bij vrije trappen en corners.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 20, 2007 7:16 pm

Frank schreef: Overigens had dat doelpunt van Donk helemaal niet afgekeurd moeten worden. Steinsson wordt door Vermaelen in de rug gelopen, waardoor hij tegen Huntelaar oploopt. Wat nog veel verbazingwekkender is, is dat Huntelaar helemaal niet in de buurt van de bal was en ook niet meer kon komen.
Ach dan is dit een goedmakertje voor dat Wegereefje van de vorige keer. Kan dat gezeur ook eens ophouden, ik werd er een beetje moe van de laatste maanden.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo mei 20, 2007 7:19 pm

Trab schreef:De omzetting Vde Wiel naar middenveld en Roger naar achteren in de 2e helft, pakte ook niet echt lekker uit. Roger is natuurlijk geen verdediger. Bij die 2e goal staat hij veels te ver van zijn man af.
FF eerder kijken hoe "lief"onze belgische vriend ongeïnspireerd aan het verdedigen was. En maar klagen en maar klagen. De Cler mag die bal nooit voorgeven.
Sneijder had ook direct rood kunnen krijgen. Niet dat het veel uitmaakt :blush.gif:

Maar zoals al eerder een centrum spits eruit halen :1evil.gif: had dan Mitea erin gebracht, want je zag dat Luirink bij Az ook niet goed inviel en met zijn snelheid moet AZ toch oppassen voor de counter... Daarnaast zag je hoe men reageerde aan Ajax kant toen Huntelaar werd gewisseld....
Maar goed wie ben ik :blush.gif:

Maar ik moet zeggen v. Gaal heeft gelijk er was maar 1 club wat vandaag diende te winnen en dat doet pijn om hem daarin gelijk te geven. Dank je wel Angsthaas.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 7:22 pm

mattie schreef:Maar ik moet zeggen v. Gaal heeft gelijk er was maar 1 club wat vandaag diende te winnen en dat doet pijn om hem daarin gelijk te geven. Dank je wel Angsthaas.
Ach, als ik sommigen hier moet geloven had Babel er drie moeten maken en drie assists moeten geven. Had LVG dan nog iets te kletsen gehad?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 20, 2007 7:31 pm

joey schreef:
mattie schreef:Maar ik moet zeggen v. Gaal heeft gelijk er was maar 1 club wat vandaag diende te winnen en dat doet pijn om hem daarin gelijk te geven. Dank je wel Angsthaas.
Ach, als ik sommigen hier moet geloven had Babel er drie moeten maken en drie assists moeten geven. Had LVG dan nog iets te kletsen gehad?
Vast wel. Zo is Louis wel. Ere die ere toekomt, AZ heeft vandaag terecht gewonnen. Alleen had Babel wel wat efficienter met de mogelijkheden mogen omspringen. Ook in de samenvatting en in de slow-motion daarvan tel ik in de 1e helft 2 goede mogelijkheden om een assist te geven op een vrijsprintende of vrijstaande Huntelaar. In de 2e helft gaat ie verdomme ook weer voor eigen succes, terwijl Wesley eraan komt sprinten en KJH al naar rechts trekt. Draait ie naar binnen ipv naar buiten, dan staan er 2, 3 man tegen over 1 AZ-verdediger. Gewoonweg slecht, Joey. Maar goed, als ie wel structureel oog krijgt voor dat soort situaties zijn we hem ook in no-time kwijt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 7:40 pm

Zuidema schreef:Maar goed, als ie wel structureel oog krijgt voor dat soort situaties zijn we hem ook in no-time kwijt.
Precies. Dat is het dubbele. We mopperen steeds over zijn keuzes in veelbelovende situaties, want hij creëert een hoop. Hij was overal bij betrokken, denderde over Steinsson heen. Natuurlijk speelt hij het slecht uit, maar is dat niet ook een kwestie van ervaring?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo mei 20, 2007 7:42 pm

Ik vond Babel vandaag gewoon goed spelen. Ere wie ere toekomt.

Zijn overzicht en afronding zijn dingen waar hij aan moet werken. Hoe jammer dat op dit moment ook is.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 20, 2007 7:54 pm

Jöhnk schreef: Zijn overzicht en afronding zijn dingen waar hij aan moet werken. Hoe jammer dat op dit moment ook is.
Klopt. Evenals het moment kunnen bepalen waar ie de actie kan maken en wanneer liever niet. AZ speelde vandaag vrijwel zonder dubbele dekking op hem en dan is het natuurlijk party-time. 1 op 1 kan je normaal gesproken wel aan hem overlaten, alleen dat vervolg blijft dan vaak nog erg behelpen, zoals vandaag. En bij een dubbele dekking zullen er mensen moeten aansluiten. hem ondersteunen.

Toch raar, zoiets is toch trainbaar? In wezen hoeft Babel maar 4, 5 spelpatronen in de gaten te houden als buitenspeler. Je noemt het mogelijk een gebrek aan ervaring, Joey. Maar hoeveel vastlopers moet je dan nog meemaken, voordat je er eindelijk eens wat van leert? Soms vraag ik me wel eens af of het ook niet een kwestie van intelligentie is. In de zin van streetwise.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 20, 2007 8:01 pm

Zou kunnen, ik vind dat op dit moment moeilijk te zeggen. De tijd zal het leren.
Kan ook zijn dat Babel per se zelf wilde scoren omdat hij de laatste weken overal leest dat hij te weinig scoort. Ik heb eerder dit seizoen wedstrijden gezien waarin hij juist alle ballen afgaf.
Meer in het algemeen heb ik er moeite mee als de schuld voor een nederlaag wordt afgewenteld op een van de jongste spelers op het veld. Jonge spelers maken nu eenmaal fouten, daar zijn het jonge spelers voor. Zelfs Cruijff miste ooit uit tegen Real Madrid voor open doel (waardoor Ajax werd uitgeschakeld).
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 20, 2007 8:07 pm

brigade zuid schreef:
Frank schreef: Overigens had dat doelpunt van Donk helemaal niet afgekeurd moeten worden. Steinsson wordt door Vermaelen in de rug gelopen, waardoor hij tegen Huntelaar oploopt. Wat nog veel verbazingwekkender is, is dat Huntelaar helemaal niet in de buurt van de bal was en ook niet meer kon komen.
Ach dan is dit een goedmakertje voor dat Wegereefje van de vorige keer. Kan dat gezeur ook eens ophouden, ik werd er een beetje moe van de laatste maanden.
Voordat Donk die bal inschoot had de scheids al gefloten en stond iedereen bij Ajax stil. Niet te vergelijken dus. Maar goed, die fout van Wegereef is verleden tijd hoor. Daar zul je mij verder niet meer over horen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 20, 2007 8:07 pm

Bijzonder jammer van Sneijder.. Denk je dat ie eindelijk volwassen is, krijgen we dit.. Benadeelt niet alleen zichzelf, maar meer dan ooit zijn en onze club!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo mei 20, 2007 9:47 pm

Goh, verrassende discussie weer hier, iedereen heeft z'n stokpaardje te pakken, pro of contra HtC, Babel, Huntelaar. :hdg.gif:

Maar laten we wel wezen, het is een stand met mogelijkheden, jammer van die oerdomme actie van Sneijder. Ik reken er in ieder geval op dat AZ op het moment supreme weer gaat choken, net als tegen Excelsior. :eusa_pray.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 21, 2007 6:11 am

Trab schreef:De omzetting Vde Wiel naar middenveld en Roger naar achteren in de 2e helft, pakte ook niet echt lekker uit. Roger is natuurlijk geen verdediger. Bij die 2e goal staat hij veels te ver van zijn man af.
Roger hoort sowieso niet te spelen. Basta.

Slechte taktiek, slechte opstelling, slechte wissels, HtC kreeg het loon van de angst gepresenteerd.

Ik volg het voetbal nu een jaar of 20 intensief. Met een middenveld als dat van Ajax gisteren kom je nergens. Amper corrigerend vermogen en geen enkele diepgang zonder bal. Dan verzandt het spel automatisch in lange halen en toevalsvoetbal. Vond Ajax m.n. in de 2e helft armoedig spelen.

2-1, het had slechter gekund, we leven nog. Daar klamp ik me maar aan vast. Vraag me wel af of AZ die CL eigenlijk niet meer verdient dan wij, om heel eerlijk te zijn.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 21, 2007 6:17 am

Izmailov schreef:Je had vandaag 3 uitdoelpunten moeten maken. Helaas had Babel weer de oogkleppen van Bonfire opgezet!

Triest wat Sneijder in blessuretijd doet. Hij laat nu het team behoorlijk in de steek. Verder is de nederlaag volkomen terecht en volledig aan trainer en spelers te danken. Wat een gepruts.
Deze man geeft nou eens een goede samenvatting van deze wedstrijd! :yourock.gif:

Plaats reactie