RKC - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma apr 09, 2007 8:53 pm

joey schreef:Is er hier iemand die oprecht gelooft dat Ajax alsnog kampioen wordt?
Als we nog 9 punten halen dan flikken we het denk ik wel. Ik geloof best dat dat er nog in zit. Het is gewoon een lekker spannend competitieslot waarbij de gelukkigste met de prijs aan de haal gaat.

Ajax is van oudsher de gelukkigste, dus pakken wij de titel. :bryan:

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma apr 09, 2007 8:59 pm

joey schreef:
Zuidema schreef:Op zich mee eens. Wil je dergelijk gestaffelde verdedigingen kapot krijgen, dan moet je wel goed positiespel kunnen spelen.
Gestaffelde verdediging? Ajax had er twee in liggen, daar zat het 'm niet in.
Die 2 doelpunten zeggen me niks over het veldspel van Ajax. Het verbaast me eigenlijk nog dat ze die 2 ballen erin hebben weten te prikken. Bij een alerte verdediging komt bijvoorbeeld Gabri bij de 0-1 nooit frank en vrij voor de keeper. Dat ze in al die malaise toch nog 2 x scoren zegt meer over de zwakte van RKC achterin. Die jongens staan niet voor niets zo laag en hebben 58 tegendoelpunten geincasseerd. Begrijpelijk dat ze met zijn allen Ajax op eigen helft opwachten, vanaf de middellijn flink druk op man en bal geven en hier en daar gevaarlijk proberen uit te breken. Niks nieuws onder de zon. In de 2e helft nam RKC zelfs bij vlagen het initiatief, zo slap speelde Ajax.

Was het veldspel (lees positiespel) van Ajax wel naar behoren geweest, dan had je met dat spelletje niet zo'n moeite gehad, was RKC veel meer achterin op de proef gesteld en had je ze met een nulletje of 4, 5 opgerold. Ajax heeft gisteren alleen vrijwel niet gevoetbald. De opbouw was naatje, op het middenveld kon je geen bal kwijt door gebrek aan beweging of een combinatie beginnen en voorin had Babel een off-day en kreeg Huntelaar weer eens amper een bruikbare bal. Inschuiven en aansluiten was er amper bij. Gewoonweg een wanvertoning. Absoluut niet een voorbeeld hoe je een verdedigende tegenstander kapot moet spelen.

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 09, 2007 8:59 pm

Voetske schreef:
Zuidema schreef:
Trab schreef:
Niks mentale kwestie. Ajax heeft gewoon moeite met ploegen die zich ingraven. Als Ajax het spel zelf moet maken. Heeft alles met positiespel en automatismen te maken. AZ laat ook wel eens punten liggen tegen de kleintjes, maar over het algemeen creeeren ze 3x zoveel kansen per wedstrijd als Ajax.
Ajax speelt het beste tegen voetballende ploegen. Dan wordt het middenveld versterkt en kan het in de omschakeling razendsnel toeslaan.
AZ en Twente zijn gewoon de 2 best voetballende ploegen van de eredivisie.
Op zich mee eens. Wil je dergelijk gestaffelde verdedigingen kapot krijgen, dan moet je wel goed positiespel kunnen spelen. Dan moeten er automatismes ingeslepen zijn. Maar als het tussen de oren al niet goed zit kom je helemaal nergens. Ook AZ speelt wel eens met hun fraaie positiespel een matige partij in de eerste helft, om daarna na wat bulderwerk van Van Gaal geladen uit de kleedkamer te komen. Dan is er wel ineens de motivatie om te bewegen met en zonder bal, in een rapper tempo de bal rond te laten gaan enz. De mentaliteit speelt altijd een rol. En/en, niet of/of.
Ook, maar kijk je naar de wedstrijd tegen Rkc zie je bijna telkens hetzelfde gebeuren.Men neemt de bal aan, al dan niet met gebreken, gaat voor de eigen aktie, verzand in de eigen aktie en dat was het dan weer.Babel , De Mul en Sneijder, Kjh werden meteen door Rkc spelers opgejaagd.Dan onstaat op dat moment ergens anders op het veld een overtal, immers een of meerdere Rkc spelers zetten op dat moment druk op de ajax-speler met bal.Je zou dan denken dat een speler met een beetje voetbal verstand de vrije man weet te vinden, maar vergeet het maar.En dat zie je elke wedstrijd weer terug.

Kijk je bv naar AZ doen die dat veel beter, op het moment dat daar druk op een Az spelers wordt gezet zie je de bal rondgaan naar daar waar de ruimte is, de vrije man is.Dit i.t.t. tot het AJAX spel waar nog steeds de trainer er niet in slaagt om er een geheel van te maken.Het zijn bijna allemaal eilandjes het best geillustreerd door de lange ballen oplossing waarmee Stekeleburg al naar 20 minuten wedstrijd mee begon te strooien.

Verder is het scorend vermogen van beide buitenspelers kwa AJAX begrippen ver beneden maat, andres gezegt .. er blijft weinig van de voorhoede over als je enige spits met scorend vermogen bij de tegenstander aan de ketting ligt.

Verder vindt ik het veelzeggend dat dit alweer de zoveelste wedstrijd is waarin HtC het in(na) de rust niet voor elkaar krijgt om er in ieder geval wat beleving, gezonde agressie in te brengen en is het een gotspe dat hij een spelers als Babel tot de 85 minuut laat aanklooien ( al had gister het hele elftal gewisseld kunnen worden ).Doe iets als trainer, dit gaat over prijzen en heel veel geld .. dan mag en kun je niet apatisch als trainer tot en met de 85 minuut op de bank blijven zitten gapen ...
Ik ben het er helemaal mee eens. Ten Cate wisselt veel te langzaam. Soms moet je gewoon iemand wisselen om iets aan de ploeg duidelijk te maken.

Sowieso vond ik het een zwakke zet om niet met 433 te starten. Je speelt godverdomme tegen RKC. Dan mag je toch verwachten dat je het voetballend gewoon op kan lossen? Heitinga is een goede middenvelder als hij iemand kan dekken. Zodra hij de vrije man wordt, is het drie keer niks.

Het ligt natuurlijk niet alleen aan die lul op de bank. Ik had echt verwacht dat de spelers elk stukje gras zouden opvreten...maar als dat niet gebeurt EIS ik van een trainer dat hij ze zo kan motiveren dat ze dit wel doen. En ik geloof niet in termen als 'druk' en spanning. Je speelt tegen RKC!!!!!! Niet een cl-finale tegen chelsea.....
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 09, 2007 9:32 pm

Ach, Ten Cate was ook de man die 3 weken terug de Mul erin gooide voor Sneijder en daarmee PSV de das om deed.

Nee, HtC kan er niks van. :eusa_liar:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 9:38 pm

Zuidema schreef:Die 2 doelpunten zeggen me niks over het veldspel van Ajax. Het verbaast me eigenlijk nog dat ze die 2 ballen erin hebben weten te prikken. Bij een alerte verdediging komt bijvoorbeeld Gabri bij de 0-1 nooit frank en vrij voor de keeper. Dat ze in al die malaise toch nog 2 x scoren zegt meer over de zwakte van RKC achterin. Die jongens staan niet voor niets zo laag en hebben 58 tegendoelpunten geincasseerd.
Dan moet je niet net doen alsof Ajax ik weet niet wat voor geraffineerd aanvalsspel nodig heeft om te scoren tegen RKC. Ajax heeft genoeg doelpunten gemaakt tegen teams met een betere verdediging dan RKC.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 09, 2007 9:42 pm

Nihad schreef:Ach, Ten Cate was ook de man die 3 weken terug de Mul erin gooide voor Sneijder en daarmee PSV de das om deed.

Nee, HtC kan er niks van. :eusa_liar:
Vond je het dan logisch dat ie De Mul in de 81e en Perez in de 86e minuut brengt, Nihad?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 09, 2007 9:50 pm

Naief om te denken dat wanneer ie het 20 minuten eerder had gedaan Ajax wel had gewonnen.

Ajax speelde vanaf minuut 1 dramatisch. Alsof de meeste spelers aan het slapen waren. Dit heeft niks met tactiek te maken, maar met het psychische. Volgens mij kunnen sommige niet met de druk omgaan. We misten Stam gisteren heel erg.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 09, 2007 9:55 pm

Ach gut we misten Stam tegen de nr. 17 van de Eredivisie, ja dat is wel heel erg ja.

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 09, 2007 10:00 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Vond je het dan logisch dat ie De Mul in de 81e en Perez in de 86e minuut brengt, Nihad?
Is iets waar ik me ook enorm aan kan ergeren. Met een (vroege) wissel kan je wel even het een en ander duidelijk maken. Ook aan een individuele speler. Was het niet Cruijff die Koeman in de rust gewoon liet staan om hem vervolgens een minuut na de rust te wisselen? Dat maakt wel indruk op een speler, hoor.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma apr 09, 2007 10:02 pm

Nihad schreef:Naief om te denken dat wanneer ie het 20 minuten eerder had gedaan Ajax wel had gewonnen.

Ajax speelde vanaf minuut 1 dramatisch. Alsof de meeste spelers aan het slapen waren. Dit heeft niks met tactiek te maken, maar met het psychische. Volgens mij kunnen sommige niet met de druk omgaan. We misten Stam gisteren heel erg.
geouwehoer van de bovenste plank, HtC was én te laat met de wissel én niet in staat om zijn groep op scherp te zetten. Ajax leek gisteren wel verrast dat er 11 Waalwijkers binnen de lijnen stond.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:03 pm

brigade zuid schreef:Ach gut we misten Stam tegen de nr. 17 van de Eredivisie, ja dat is wel heel erg ja.
PSV mist Alex ook tegen NEC.

Het was natuurlijk wel te merken dat én Stam en Grygera ontbraken. Maar daar lag het niet aan. Met voldoende scherpte wint Ajax in elke opstelling met elk systeem van RKC.

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 09, 2007 10:04 pm

Schreeuwde Davids niet af en toe een figuur als Sneijder omver dat 'ie maar eens beter z'n best moest doen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:06 pm

Jesse schreef:Schreeuwde Davids niet af en toe een figuur als Sneijder omver dat 'ie maar eens beter z'n best moest doen?
Davids kan niet tien man wakker tetteren. :sad:

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma apr 09, 2007 10:07 pm

Raar spelletje toch, dat voetbal. Krijg je het kampioenschap op een presenteerblaadje aangeboden, verzuim je van RKC te winnen. Onbegrijpelijk. Maargoed, 3 wedstrijden nog. In deze knotsgekke competitie kan iedere topploeg nog punten verliezen dus ik snap de reacties van Sneijder en Ten Cate wel. Je moet de rust bewaren en positief blijven denken. Kijk maar naar hoe Koeman een slechte fase in Eindhoven managed. Kun je beter de moed erin blijven houden en jezelf voorliegen dat 2-2 in Waalwijk in deze fase van de competitie een stap dichter bij het kampioenschap is...
Ajax!

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 09, 2007 10:07 pm

Nee, maar ik vraag me af hoe hij erbij liep.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma apr 09, 2007 10:11 pm

joey schreef:
Dan moet je niet net doen alsof Ajax ik weet niet wat voor geraffineerd aanvalsspel nodig heeft om te scoren tegen RKC. Ajax heeft genoeg doelpunten gemaakt tegen teams met een betere verdediging dan RKC.
Oh ja, natuurlijk kan je bar slecht spelen en toch 2x scoren. Geeft alleen nog maar eens des te schrijnender aan hoezeer Ajax gisteren gefaald heeft. Maar hoe was het dan geweest als Ajax met een beetje normaal positiespel had gevoetbald? Iets wat nota bene trainbaar is? Wordt het gewoon 0-4 of 0-5 tegen zo'n prutploeg, is er geen vuiltje aan de lucht en zaten we nu in hosannah-stemming richting titel. En natuurlijk heeft Ajax ook een aantal goede wedstrijden gespeeld, maar ik sla het positiespel van AZ toch hoger aan. Daar opereert duidelijk een team, Voetske geeft hierboven al een paar fraaie voorbeelden en verschillen met Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:12 pm

Giacomo Puccini schreef:Raar spelletje toch, dat voetbal. Krijg je het kampioenschap op een presenteerblaadje aangeboden, verzuim je van RKC te winnen. Onbegrijpelijk. Maargoed, 3 wedstrijden nog. In deze knotsgekke competitie kan iedere topploeg nog punten verliezen dus ik snap de reacties van Sneijder en Ten Cate wel. Je moet de rust bewaren en positief blijven denken. Kijk maar naar hoe Koeman een slechte fase in Eindhoven managed. Kun je beter de moed erin blijven houden en jezelf voorliegen dat 2-2 in Waalwijk in deze fase van de competitie een stap dichter bij het kampioenschap is...
Ja, zo zie ik het ook. Ze weten het ook wel, maar boze woorden hebben weinig zin meer na de wedstrijd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 09, 2007 10:17 pm

Goed, maar we hoeven niet net te doen alsof de 2-2 in Waalwijk een goed resultaat was.

Koeman zei overigens ongeveer hetzelfde na de wedstrijd tegen Nec: 'we willen kampioen worden en dat moeten we blijven uitstralen.' Zoiets.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma apr 09, 2007 10:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:18 pm

Ook een manier om jezelf niet de put in te praten.

Het is nu belangrijk om erin te blijven geloven en die laatste drie wedstrijden wél te winnen. Dingen roepen als: het kampioenschap is weg, werken averechts.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma apr 09, 2007 10:22 pm

Je kan toch ook zeggen: 'Het was kut vandaag en dit kan ons duur komen te staan maar er zijn nog 3 wedstrijden en we gaan ervoor.'

ipv we hebben goede zaken gedaan want we zijn een punt ingelopen.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:24 pm

Kan mij het schelen wat ze zeggen. Werkelijk, dat zal me aan mijn reet roesten. Sorry voor het taalgebruik. Ik kan me wel voorstellen dat je aan het raaskallen slaat na zo'n wedstrijd. HTC met name heeft zijn tong afgebeten,dat kan niet anders.

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 09, 2007 10:27 pm

Ik wou net zeggen.

Dat jullie überhaupt die woorden van spelers en trainers nog serieus nemen. Opeen stapeling van clichés en open deuren.

Zuidema

Bericht door Zuidema » ma apr 09, 2007 10:29 pm

joey schreef: Dingen roepen als: het kampioenschap is weg, werken averechts.
Mwah, dan hebben ze ook geen last van druk meer... Kan het zo 9 uit 3 worden, als ik het goed begrijp.

Jesse

Bericht door Jesse » ma apr 09, 2007 10:31 pm

:D
Je kan toch ook zeggen: 'Het was kut vandaag en dit kan ons duur komen te staan maar er zijn nog 3 wedstrijden en we gaan ervoor.'
:yes:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 09, 2007 10:32 pm

Zuidema schreef:
joey schreef: Dingen roepen als: het kampioenschap is weg, werken averechts.
Mwah, dan hebben ze ook geen last van druk meer... Kan het zo 9 uit 3 worden, als ik het goed begrijp.
:D

Misschien, dat zou best eens zo kunnen werken. Of ze drijven uit natuurlijk. ;)

Er zullen binnenskamers best harde woorden gevallen zijn.

Plaats reactie