Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » ma feb 05, 2007 1:15 am

Laudrup schreef:
wimpey schreef:
Kilroy schreef: Die Ogaruru wordt nooit wat.
:xyxthumbs: Een ramp.

En met Jöhnk ben ik eens dat HtC met KJH een vies spelletje speelt. Leonardo en Babel worden door die man opgehemeld tot en met, KJH krijgt enkel kritiek. :pukey:

Begin van het einde van KJH bij Ajax. Kapitaalvernietiging en sportief ongelooflijk dom.
Goh dan ben ik zeker de enige die het wel in onze vriendelijke Roemeen ziet zitten.
Ik zie het ook best in onze Roemeen zitten. Hij is snel, heeft aanvallende dreiging EN een goede voorzet. Daarnaast..Emanuelson en Trabelsi kunnen ook niet verdedigen..

:yes:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Lionel

Bericht door Lionel » ma feb 05, 2007 1:16 am

Voetske schreef:
Thomas schreef:Ik snap het niet hoor. Als Huntelaar nou aan de lopende band zou scoren en Ten Cate alsnog constant kritiek op hem zou uiten en hem nu op de bank had gezet dan had ik het nog begrepen. Maar zelfs in wedstrijden waarin Ajax veel kansen creëerde en veel scoorde kwam Huntelaar niet op het scorebord voor. Huntelaar speelt gewoon matig. En ondanks alles ligt dat ook gewoon voor een groot deel aan hem.

En al zou het wel puur aan het feit liggen dat Ten Cate hem teveel wil laten meevoetballen. Dan nog wil Ten Cate dat omdat hij Ajax op de in zijn ogen mooiste manier wil laten voetballen. En als Huntelaar niet in dat plaatje past is het zijn goed recht om voor een ander te kiezen. Of hadden we ook 4-4-2 moeten spelen omdat Rosenberg in dat systeem beter tot z'n recht komt en Ajax op die manier een financiële klapper op had kunnen leveren?
Het is de manier waarop HtC kJH aan het vernaggelen.Ik dacht dat het Frank was die het enige juiste zei in deze discussie, als je een meevoetballende spits wilt hebben dan zorg je ervoor dat KjH 30 goals maakt verkocht wordt en dan haal je een meevoetballende spits.
Het rare in deze discussie is dat wat Babel vandaag als meevoetballende spits heeft laten zien niks meer is wat KjH laat zien.Babel, de speler met de beroerste bal aanname, en die wordt er niet beter op.

Volgens mij is het meer dan duidelijk dat met de komst van Leonardo de rol van KjH uitgespeeld is, en dat laat Henk met z'n gezwam over een meevoetballende spiys w.b. Huntelaar genoeg keren horen.
In wedstrijden waarin Sneijder goed speelde kwam Huntelaar maar zelden in het stuk voor.
Onzin.
Bullshit. Je gaat dan eerst een ander systeem spelen alleen om KJH te verkopen. Als Ten Cate een winnend Ajax formeert zonder KJH dan is dat jammer voor hem. Moet hij er maar voor zorgen dat hij past in het plaatje van TC en anders wordt hij maar verkocht. Onzin al die verhalen dat KJH benadeeld worden door TC.

Hij heeft kansen zat gehad. Dat hij topscoorder was komt omdat hij in een paar wedstrijden een paar doelpunten heeft gemaakt. Het is niet zo dat hij elke wedstrijd een doelpuntje pakt.

En Thomas heeft gelijk: Als Sneijder goed speelt dan, dan speelt KJH meestal minder en andersom. Ajax voetbalt veel beter zonder KJH in de spits.

Ik ben een fan van KJH hoor....maar het is het recht van de trainer om zijn..in zijn ogen..beste spelers op te stellen. En als hij denkt dat hij met meer beweeglijke spelers van Feyenoord kan winnen en hij doet dat ook dan heeft hij toch gewoon gelijk?
IK GELOOF!!!!!!

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 1:24 am

Het zal wel .. over een tijdje zit men weer te piepen dat AJAX geen scorende spits heeft .. dan gaan we er wwer eentje halen ( KjH is dan allang vertrokken ) eisen dat ie meer moet meevoetballen en kan ie weer op de bank .. net als Sonck, Machlas en al die ik vergeten ben ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 05, 2007 1:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » ma feb 05, 2007 1:31 am

met klaasjan in de spits hebben we momenteel ook geen scorende spits, dus wat bazel je nou?

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 1:47 am

Mag ik dat HtC aanrekenen met z'n " KjH moet meer meevoetballen " , afijn, HtC maakt in ieder geval KjH niet beter, Babel is nu ook geen scorende spits.Dan maar hopen dat Sneijder z'n goaltjes mee blijft pikken anders ...
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » ma feb 05, 2007 1:50 am

Bovendien zou doelsaldo weleens belangrijk kunnen worden..
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 1:53 am

abel lijkt een blijvertje te worden in de spits

Afgaande op de woorden van Henk ten Cate lijkt Babel Huntelaar voorlopig uit de basis verdreven te hebben. De Ajax coach was zeer te spreken over het spel van Ryan Babel. 'Ik vond hem heel goed spelen. Hij bereidde de tweede en derde goal voor en zette continu druk. Door hem kon Wesley Sneijder ook excelleren deze wedstrijd. Al vond ik Gabri onze beste man vandaag.'

'Klaas-Jan heeft een fantastisch seizoen gehad vorig jaar. Dit jaar heeft hij het niet makkelijk, mede door alle media-aandacht. En hij heeft overal moeten opdraven om prijzen in ontvangst te nemen. Dat is niet makkelijk voor zo'n jonge jongen. Hij is dit jaar wat minder in vorm. En wij kunnen nu varieren in het centrum door de komst van Leonardo.'
AN.

Nou heeft het de media aandacht er weer voor gezorgt dat KjH het niet goed doet .. tjonge ..

En dit zei HtC voor de wedstrijd tegen Feyenoord ..
TEN CATE: „VORM IS GROEIENDE”

AMSTERDAM, zondag

Een gemiste strafschop in de finale van de Champions League was zijn laatste daad als Ajacied. Tien jaar na dato maakt Edgar Davids zich op voor zijn rentree en hij doet dat meteen tegen Feyenoord. Davids werd gisteren via een enorm spandoek officieel welkom geheten door de aanhang, die er een gewoonte van maakt om zich voorafgaand aan ’s lands enige klassieker flink te laten gelden. De laatste training ging gepaard met veel vuurwerk en gezang.

„In een klassieker kan van alles gebeuren, maar wij hebben veel zelfvertrouwen na een toch aardige week. De vorm is groeiende”, zei trainer Henk ten Cate, doelend op drie overwinningen en het aantrekken van Davids. Stiekem droomt hij van een lange reeks wedstrijden zonder puntenverlies. De elftallen die hij onder zijn hoede heeft gehad, kwamen in de maanden februari en maart steevast op stoom. Hij is tevreden over de ontwikkeling van zijn ploeg, maar ergert zich ondertussen ook aan de steeds terugkerende kritieken in de media.

„Als wij winnen, heeft de tegenstander altijd heel slecht gespeeld.” Mauro Rosales trainde nog gewoon mee. Gisteravond had Ajax nog niets vernomen van River Plate. „Mauro hoeft niet weg, maar als twee clubs een akkoord hebben en hij denkt ergens anders meer aan spelen toe te komen, is het de beste oplossing. Maar Mauro zeurt nooit, gaat met een lach op zijn gezicht door het leven. Dat is een groot verschil met Markus Rosenberg, die de motivatie gewoon niet meer kon opbrengen”, aldus Ten Cate.

Hij trainde gisteren met twintig spelers. Jaap Stam (geschorst) en Roger (nog niet wedstrijdfit) vallen af. Hedwiges Maduro (buikgriep) werkte op het bijveld een looptraining af, maar de klassieker komt voor hem te vroeg.
Ten Cate bezocht gisteravond een concert van Lionel Richie in plaats van de topper PSV-AZ. Voor zijn eigen veiligheid is dat beter, zei hij. „Het is heel vervelend, maar ik kan me in een aantal stadions niet laten zien. De wijze waarop sommige mensen mij bejegenen, is niet echt prettig meer.”
De T.

Vorm is groeiende, tja .. die durft nadat je in Groningen 60 minuten lang heb staan te prutsen ..

Huntelaar is bij al zijn clubs het eindstation geweest, en een goed endstation zoials we ook bij AJAX hebben kunnen zien.Als er een man verantwoordelijk was dat we de playoffs wonnen was het Huntelaar wel.Dat HtC tactisch het andres wil, niks mis mee.Daar is hij trainer van AJAX voor.Maar ga dan niet proberen van een speler als Huntelaar dat te willen maken wat ie niet kan, en waar hij ook niet voor gehaald is door Van Geel.Dat opnieuw het wiel uitvinden kennen we nu wel, dat hebben we met Sonck gezien en Machlas.

Ook dat steeds maar weer roepen in de media dat KjH vorig seizoen top was en nu het moeilijk heeft omdat enz. enz. vindt ik niet kunnen.Zeker omdat het de manier hoe HtC wil voetballen is wat KjH de nek omdraaid.En nu mag Babel het in de spits gaan doen, en daar is HtC lyrisch over, ik weet nu ook waar dat "In wedstrijden waarin Sneijder goed speelde kwam Huntelaar maar zelden in het stuk voor. " .

Afijn nog een paar keer op de bank en ook deze speler vertrekt zodadselijk met verlies uit Amsterdam.
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 05, 2007 8:45 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 4:58 am

Mauro Rosales trainde nog gewoon mee. Gisteravond had Ajax nog niets vernomen van River Plate. „Mauro hoeft niet weg, maar als twee clubs een akkoord hebben en hij denkt ergens anders meer aan spelen toe te komen, is het de beste oplossing. Maar Mauro zeurt nooit, gaat met een lach op zijn gezicht door het leven. Dat is een groot verschil met Markus Rosenberg, die de motivatie gewoon niet meer kon opbrengen”, aldus Ten Cate.

Het lijkt mij dat het altijd al duidelijk is geweest dat Rosenberg het niet meer op kon brengen, maar daar is het bewijs.

Commotie om spandoek in Arena

Kilroy

Bericht door Kilroy » ma feb 05, 2007 7:01 am

Deli schreef:

Ik zie het ook best in onze Roemeen zitten. Hij is snel,

:shock:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma feb 05, 2007 7:11 am

Kilroy schreef: :shock:
Ik weet het ook niet met hem. Briljant is het allemaal niet. Maar hun linksbuiten, Steijn Huysegems, heeft vandaag niks laten zien. Kwam dat door Ogararu of gewoon omdat Huysegems een drol van een wedstrijd speelde?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 05, 2007 8:52 am

Bertje schreef:Daarnaast is Babel natuurlijk ook gewoon een ander type dan Huntelaar. Het lijkt erop dat Ten Cate liever een type als Babel ziet (ik ook). Complettheoriën gaan me wat ver.
Precies wat ik bedoel. Wie heeft het over een complot? HTC ziet meer in Babel dan in Huntelaar. En niet van de ene op de andere dag.
Bertje schreef: Zeker als het dezelfde mensen zijn die boos worden als ze door Thomas van 'zoeken' beschuldigd worden.
Het gaat hier over Ajax, niet over andere posters. Ieders mening is voor mij even waardevol. Als ik zeg dat een andere AT'er zoekt/negatief is doe ik afbreuk aan zijn/haar mening. Dat vind ik niet gepast.

Over het passeren van KJH door HTC. Dat is zijn goed recht, absoluut. Maar het is mijn goed recht om het daarmee oneens te zijn. Ik vind het verschrikkelijk stom van HTC, en daar blijf ik bij.

Verder las ik hier dat het team makkelijker voetbalt -en daardoor meer kansen creeert- met Babel als midvoor. Dat hoop ik dan maar, want gisteren heb ik het niet gezien.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op ma feb 05, 2007 10:54 am, 4 keer totaal gewijzigd.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma feb 05, 2007 8:58 am

Ogararu speelde prima vandaag, het lijkt wel of hij steeds beter in z'n vel gaat zitten.

Wat een commotie om dat doek. Ik kon er wel om lachen en om nou te zeggen dat het in De Kuip allemaal 1 grote roze wolk is....

M..

Bericht door M.. » ma feb 05, 2007 9:01 am

Ik heb wel eens leukere weekends gehad... al waren dat er maar héél weinig!

Harm

Bericht door Harm » ma feb 05, 2007 9:18 am

Voetske schreef:
Thomas schreef:Ik snap het niet hoor. Als Huntelaar nou aan de lopende band zou scoren en Ten Cate alsnog constant kritiek op hem zou uiten en hem nu op de bank had gezet dan had ik het nog begrepen. Maar zelfs in wedstrijden waarin Ajax veel kansen creëerde en veel scoorde kwam Huntelaar niet op het scorebord voor. Huntelaar speelt gewoon matig. En ondanks alles ligt dat ook gewoon voor een groot deel aan hem.

En al zou het wel puur aan het feit liggen dat Ten Cate hem teveel wil laten meevoetballen. Dan nog wil Ten Cate dat omdat hij Ajax op de in zijn ogen mooiste manier wil laten voetballen. En als Huntelaar niet in dat plaatje past is het zijn goed recht om voor een ander te kiezen. Of hadden we ook 4-4-2 moeten spelen omdat Rosenberg in dat systeem beter tot z'n recht komt en Ajax op die manier een financiële klapper op had kunnen leveren?
Het is de manier waarop HtC kJH aan het vernaggelen. Ik dacht dat het Frank was die het enige juiste zei in deze discussie, als je een meevoetballende spits wilt hebben dan zorg je ervoor dat KjH 30 goals maakt verkocht wordt en dan haal je een meevoetballende spits.

Het rare in deze discussie is dat wat Babel vandaag als meevoetballende spits heeft laten zien niks meer is wat KjH laat zien.Babel, de speler met de beroerste bal aanname, en die wordt er niet beter op.

Volgens mij is het meer dan duidelijk dat met de komst van Leonardo de rol van KjH uitgespeeld is, en dat laat Henk met z'n gezwam over een meevoetballende spiys w.b. Huntelaar genoeg keren horen.
In wedstrijden waarin Sneijder goed speelde kwam Huntelaar maar zelden in het stuk voor.
Onzin.
Tss, mij een beetje Frank noemen :eusa_naughty:

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 05, 2007 9:29 am

Bertje schreef:Daarnaast is Babel natuurlijk ook gewoon een ander type dan Huntelaar. Het lijkt erop dat Ten Cate liever een type als Babel ziet (ik ook). Complettheoriën gaan me wat ver. Zeker als het dezelfde mensen zijn die boos worden als ze door Thomas van 'zoeken' beschuldigd worden.
Wat zou het complot dan moeten zijn? Ten Cate ziet liever een ander type spits bij Ajax. Is spijtig als je een spits die er 40 per jaar voor je inschiet anders wenst te gaan gebruiken. Snel verkopen voordat de waarde al te veel afneemt! Ajax heeft een probleem met de transferwaarde van spelers, alleen Huntelaar en Sneijder (als die geen clausule heeft tenminste) zijn op het moment echt veel waard op de markt, als de waarde van Huntelaar verzilverd kan worden lijkt me dat dat dan maar moet gebeuren. Een jaar voornamelijk op de bank zal die waarde iig snel doen kelderen!
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 05, 2007 9:54 am

Ogararu was gewoon goed, gisteren, ook aanvallend speelde hij leuk mee. Babel daarentegen is inderdaad (voor mij) geen optie in de spits. Onbegrijpelijk dat Huntelaar (en Perez) niet minstens een half uur de tijd kregen om het va banque spelende feyenoord (zeker nadat Greene eruit was) kapot te spelen. Babel heb geen niet één (1) keer een bal normaal zien aannemen; alles schiet minstens anderhalve meter van zijn voeten!!

Perez was trouwens ten opzichte van Leo ( want obligate dribbels eindigend in niks) een enorme versterking (jajajaja, ik weet het, er kwam ook ruimte om zo te spelen), Heitinga is een bijzonder geval: breedtepasses over 40 meter no problemo, maar in de diepte wijken ze af. Heel vreemd. Urby was veel te aanvallend, trok daardoor Vermaelen weg uit het centrum om die Vincken op te vangen en werd het link voor Johnny.

De Stekel: wat DEED ie nou? Dacht ie dat ie Mohammed Ali was? NIET stompen, Maarten, VANGEN!

Sneijder: lekker aan het ballen, maar kreeg ook eens een partijtje ruimte van Schreuder zeg!

De Mul: de man van de meest "onaffe" schaar ooit. Hij zwaait een beetje met zijn been over de bal en scoort nog ook. Ik blijf hem een lichtgewicht vinden. Maar goed trouwens dat we destijds Vlaar niet hebben gekocht. Staat stil in zijn ontwikkeling.

Davids? Leuk dat ie terug was! Voetballend (nog) niet echt een aanwinst, zijn aanwezigheid wél.

Gabri: voor mij de man van de wedstrijd! Neutraliseerde menige (kakkerlakpoging tot) aanval.

Conclusie: heerlijk dat we wonnen, maar als we zo bij Twente, AZ, PSV en Werder spelen wordt het een ramp.

Overig: sfeerteam: schitterende acties! :xyxthumbs: :worshippy:

De "neefjes van F" werden overigens wel pijnlijk op hun plaats gezet inzake hun hoempapa... ;)
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma feb 05, 2007 10:11 am

Dat vond ik juist reuze meevallen. Dat uitvak was de hele wedstrijd stil en konden alleen maar proberen om 410 voor lul te zetten. Trouwens, ze kregen op het laatst waar ze om vroegen, hoempapa ;)

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 10:16 am

Harm schreef:
Voetske schreef:

Het is de manier waarop HtC kJH aan het vernaggelen. Ik dacht dat het Frank was die het enige juiste zei in deze discussie, als je een meevoetballende spits wilt hebben dan zorg je ervoor dat KjH 30 goals maakt verkocht wordt en dan haal je een meevoetballende spits.

Onzin.
Tss, mij een beetje Frank noemen :eusa_naughty:
Een pot nat ;)
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 10:51 am

Maarten127 schreef:Ik heb wel eens leukere weekends gehad... al waren dat er maar héél weinig!
Haha, same here. :headbang: :D

Ik vond Ajax in de tweede helft wel zwak in de omschakeling. De aanvallers zetten niet meer genoeg druk (Leo!) waardoor Feyenoord er steeds uit kon komen. Voeg daarbij het verdedigend matige spel van Urby en een hoop ellende is verklaard. Ik denk wel dat Stam gemist werd. Dat wel.
Gabri speelde gisteren zijn tot nu toe beste wedstrijd voor Ajax. Ik vind hem een vreemde speler. De andere Ajacieden prijzen hem zonder uitzondering, maar vaak lijkt hij wel een kip zonder kop. Misschien nam hij, als ervaren speler, een rol op zich die hem niet lag. Wilde hij teveel. Zou de komst van Davids bevrijdend voor hem werken?
Wat KJH betreft, ik begrijp HtC wel. Die wil van hem een complete spits maken. Ziet iemand een reden waarom hij dat niet zou kunnen? Technisch te zwak? Te weinig inzicht? Te weinig dynamiek? Het komt wel vaker voor dat spelers een stap terugdoen voor ze er twee vooruit zetten. Hopelijk is dat bij KJH ook het geval. We zullen zien.
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma feb 05, 2007 11:02 am

Waarom zou je dat willen? Zet hem neer om te scoren, zeker in dit soort wedstrijden. Ik kan me voorstellen dat je bij lastige uitwedstrijden voor 2 spitsen gaat kiezen, maar kom op, feyenoord thuis?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 05, 2007 11:08 am

Spijker schreef:Waarom zou je dat willen? Zet hem neer om te scoren, zeker in dit soort wedstrijden. Ik kan me voorstellen dat je bij lastige uitwedstrijden voor 2 spitsen gaat kiezen, maar kom op, feyenoord thuis?
Je wint 4-1 en krijgt kansen op meer. Dan doe je het toch goed? HtC heeft duidelijk gekozen voor snelheid en body voorin tegen Feyenoord. Geen onnodige luxe denk ik. Misschien verwachtte HtC dat Feyenoord ver van de goal zou spelen (wat ook redelijk gebeurde). Tegen een tegenstander die zich meer ingraaft is waarschijnlijk Huntelaar een betere spits.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma feb 05, 2007 11:17 am

Huntelaar zou tegen een ploeg als feyenoord altijd kansen krijgen, gezien hun verdediging. Ik zie het gewoon niet in Babel. Die ballen verspringen allemaal van z'n voet, het is allemaal zo voorspelbaar.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 11:26 am

Vind Babel juist niet voorspelbaar. Een rare speler. Het ene moment onhandig, het volgende moment briljant. Die assist bij 2-0 was bijvoorbeeld uitstekend. Goed overzicht, precies op maat.
Het stinkt aan alle kanten!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma feb 05, 2007 11:26 am

joey schreef:Wat KJH betreft, ik begrijp HtC wel. Die wil van hem een complete spits maken. Ziet iemand een reden waarom hij dat niet zou kunnen? Technisch te zwak? Te weinig inzicht? Te weinig dynamiek? Het komt wel vaker voor dat spelers een stap terugdoen voor ze er twee vooruit zetten. Hopelijk is dat bij KJH ook het geval. We zullen zien.
Dus eigenlijk zeg je dat HtC van Huntelaar een completere spits maakt door hem tegen feyenoord de hele wedstrijd op de bank te zetten? Waarom zou je van Huntelaar een completere spits moeten maken? Wat is het doel van de spits? Meevoetballen met de rug naar de goal, terwijl zijn grootste kwaliteit het maken van doelpunten is? Is dat niet een tamelijk belangrijk aspect van het spelletje, doelpunten maken? Wat willen we nou? Winnen toch? Waarom moet Huntelaar dan meespelen en anderen laten scoren, terwijl hij het zelf het beste kan? :confused:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma feb 05, 2007 11:29 am

WkCdWn, hij scoort meer dan vorig jaar dus blijkbaar doet HtC wel iets goed. Dat Huntelaar minder scoort is inderdaad jammer, maar blijkbaar levert het ruimte (en dus doelpunten) op voor andere spelers. Het gaat uiteindelijk om de winst van het team, niet op de verbetering van een individu.

En Huntelaar komt er wel hoor. Hij was lange tijd de nummer 9 van Ajax. Nu heeft ie concurrentie. Ga er maar voor werken denk ik dan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie