Feyenoord-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 24, 2006 2:40 pm

Nee, gewoon nog een goal maken en op tijd opspringen als Buys komt invliegen. Bij dat type domme krachten weet je van te voren dat hij komt dus dat kun je wel ontwijken. In één van de verslagen van de wedstrijd werd zijn gedrag 'alibi-fanatisme' genoemd. Briljant!

Ik had het prima naar m'n zin en we hadden best nog een goal kunnen maken. Jammer dat Ajax niet nog even doordrukte. Die minuten hadden er gewoon nog bij moeten komen. Maar goed, zo spannend is het niet meer. De vernedering was er ook zo wel, en vragen om eerder af te fluiten helpt daar natuurlijk ook nog extra aan mee. Dat dan weer wel.... :yes:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 24, 2006 2:43 pm

Baseman schreef:
Ajaciedjuh schreef:Het is alweer jaren geleden dat ik rustig naar de wedstrijden van Ajax zit te kijken
De wedstrijd tegen Groningen niet gezien zeker ? ;)
Klopt, toen was ik op vakantie :D

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di okt 24, 2006 3:28 pm


Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 3:43 pm

Maduro zegt in de Sportweek dat de kakkerlakken op het eind alleen maar aan het schoppen waren en dat ze ook blij waren met het eindsignaal.

Sportweek geeft KJH een 9 en noemt hem 'geniaal'.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 3:58 pm

Omdat ik het niet kan laten, een overzichtje van de voorgevoelens en voorspelling van mede ATers voor de wedstrijd van zondag:
Kowalczyk schreef:
Wél denk ik dat het kwaliteitsverschil vrij aanzienlijk is en dat Ajax normaliter gaat winnen. Maar 0-3 of 0-4? Doe mij maar gewoon drie punten.

K.
goodfella schreef:
Het kwaliteitsverschil is inderdaad heel groot. Een gewone 0-4 overwinning is echter wel heel overdreven. Sinds wanneer wint Ajax uitwedstrijden gewoon met 0-4? Dat is alweer een eeuwigheid geleden.

Oja, graag weer met 4-4-2. :yes:
Spijker schreef:Dat dacht ik eerst ook, toch ben ik er niet zo zeker van. Ik denk wel dat Ajax wint, al zal het niet gemakkelijk worden. Ik hoop zo dat ik er naast zit en we er met 4,5-0 overheen walsen.
Voetske schreef:Er wordt hier wel heel gemakkelijk gedacht dat AJAX effe Feyenoord te kijk gaat zetten.
Jöhnk schreef:Maar wel een lastige uitwedstrijd. In principe lastiger dan Roda uit.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb er eerlijk gezegd ook een pl***s-hekel aan dat waar je ook kijkt of leest, F-word in de underdogpostie wordt geschoven, nergens op gebaseerd. Of haalde Ajax de laatste weken soms van die makkelijke overwinningen met sprankelend voetbal en een veelscorende, zwaar in vorm zijnde centrumspits? En zal Harry niet tot op het bot gemotiveerd zijn het ongelijk van de technische staf van Ajax te bewijzen? Als hij (de winnende) scoort, slaat ie twee vliegen in een klap: wraak op Ajax en zich onsterfelijk gemaakt bij het legioen.

Ik ben geen zwartkijker, maar een beetje realisme mag wel.
Jullie zaten er allemaal dik en dik naast

:D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 24, 2006 4:10 pm

Nihad schreef:Omdat ik het niet kan laten, een overzichtje van de voorgevoelens en voorspelling van mede ATers voor de wedstrijd van zondag:
Kowalczyk schreef:
Wél denk ik dat het kwaliteitsverschil vrij aanzienlijk is en dat Ajax normaliter gaat winnen. Maar 0-3 of 0-4? Doe mij maar gewoon drie punten.

K.
goodfella schreef:
Het kwaliteitsverschil is inderdaad heel groot. Een gewone 0-4 overwinning is echter wel heel overdreven. Sinds wanneer wint Ajax uitwedstrijden gewoon met 0-4? Dat is alweer een eeuwigheid geleden.

Oja, graag weer met 4-4-2. :yes:
Spijker schreef:Dat dacht ik eerst ook, toch ben ik er niet zo zeker van. Ik denk wel dat Ajax wint, al zal het niet gemakkelijk worden. Ik hoop zo dat ik er naast zit en we er met 4,5-0 overheen walsen.
Voetske schreef:Er wordt hier wel heel gemakkelijk gedacht dat AJAX effe Feyenoord te kijk gaat zetten.
Jöhnk schreef:Maar wel een lastige uitwedstrijd. In principe lastiger dan Roda uit.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb er eerlijk gezegd ook een pl***s-hekel aan dat waar je ook kijkt of leest, F-word in de underdogpostie wordt geschoven, nergens op gebaseerd. Of haalde Ajax de laatste weken soms van die makkelijke overwinningen met sprankelend voetbal en een veelscorende, zwaar in vorm zijnde centrumspits? En zal Harry niet tot op het bot gemotiveerd zijn het ongelijk van de technische staf van Ajax te bewijzen? Als hij (de winnende) scoort, slaat ie twee vliegen in een klap: wraak op Ajax en zich onsterfelijk gemaakt bij het legioen.

Ik ben geen zwartkijker, maar een beetje realisme mag wel.
Jullie zaten er allemaal dik en dik naast

:D
In de eerste plaats ben ik blij dat ik er naast zat! :cheer:

In de tweede plaats is het makkelijk om achteraf je gelijk te halen...

In de derde plaats had werkelijk niemand kunnen voorzien dat de zwakheden van f-word zo bloot zouden komen te liggen; dit was een van de zwakste optredens van f-word dat ik me kan herinneren; zelfs in september 1983 waren ze, ondanks de 8-2, sterker...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13427
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di okt 24, 2006 4:33 pm

Onderstaande quotes geven aan dat het wat mij betreft in ieder geval geen kwestie is van achteraf mijn gelijk halen. Ik had namelijk al van tevoren gelijk :D
(Hoewel zelfs ik verbaasd was over hoe makkelijk het ging)
Arthur schreef:Natuurlijk kan het gebeuren dat Ajax verliest van Feyenoord, maar met de huidige kwaliteitsverschillen zou ik dat in principe schandalig vinden.
Arthur schreef:Het is heel simpel: wij kunnen uitgaan van een eenvoudige overwinning zolang de spelers dat maar niet doen.
Arthur schreef:De realiteit is dat Ajax terecht favoriet is. Hoe kun je dat ontkennen?
Arthur schreef:Het enige waar ik bang voor ben is dat Ajax geen optimaal gebruik maakt van de kansen en F. laat wegkomen met een gelijkspel. Verliezen zou gewoon een schande zijn, omdat Ajax op vrijwel elke positie een betere speler heeft staan.
Arthur schreef:Ik denk dat het ook een vorm van bijgeloof is, men is bang 'de goden te verzoeken'. Ik ben atheist, dus ik kan het gewoon hardop zeggen: "Ajax gaat winnen, want we zijn veel beter dan Feyenoord" ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 24, 2006 4:53 pm

Arthur had gelijk! :worshippy: :D
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 5:48 pm

Nihad schreef:Maduro zegt in de Sportweek dat de kakkerlakken op het eind alleen maar aan het schoppen waren en dat ze ook blij waren met het eindsignaal.

Sportweek geeft KJH een 9 en noemt hem 'geniaal'.
Wil je de cijfers van de andere spelers hier ook plaatsen, Nihad?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 6:28 pm

Feyenoord:

Timmer 8 - Het leek wel keeperstraining
Tiendalli 4 - Praatjes vullen geen gaatjes
Saidi 3 - Het is die nummer 9
Greene 4 - Alweer een pijnlijk weerzien met oude club
Leonard 4 - Was de lul tegen de Mul
Drenthe 4 - Tja, als de Mul het niet doet, doet Rosales 't
Lucius 4 - Zijn middenveld liet alles lopen
Buijs 4 - Schopte naar alles wat bewoog
De Guzman 5 - Joker van het middenveld
Hofs - 5 Hield zich nog rustig, voor zijn doen...
Pardo 3 -Kan dus wél boos worden...en hoe!
Boussaboun 4 - Bij voetbal moet je ook nadenken, af en toe
Van Hooijdonk 4 - Geen afscheid in stijl
Charisteas 5 - Geen normale bal gehad, de rest: Grygera

Koeman 5 - Kondigde weer eens maatregelen aan

Ajax

Stekelenburg 7 - Voelde zich alleen eerste 5 minuten doelman
Heitinga 7 - Eitje, zo'n feyenoord zonder K2
Stam 7 - Moest eraf met een beschadigde zenuw
Ogararu 7 - Pardootjes gaan erin als koek
Emanuelson 7 - Kon krachten sparen in de Kuip (!)
Grygera 8 - Verdedigen doe je zo (als Zdenek)
Maduro 8 - Effe lekker aan 't kappen en draaien werken...
Gabri 7 - ...of flink aan de conditie...
Perez 8 - ...zo nu en dan een beetje penetreren...
Vermaelen 7 - ...wat oefenen op de inspeelpas...
Sneijder 7 - ...af en toe eens wat op doel schieten..
De Mul 8 - ...of wat mannetjes passeren...
Rosales 7 - ...weer wat vertrouwen opdoen...
Huntelaar 9 - ...of domweg geniaal zijn.

Ten Cate 8 - Weinig meer te doen dan gemakzucht te bestrijden
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 6:30 pm

Bedankt. :xyxthumbs:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 24, 2006 6:37 pm

Nihad schreef:
Jullie zaten er allemaal dik en dik naast

:D
Ik niet. :bis:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 6:38 pm

Nee klopt. Je hebt het perfect voorspelt. Daarvoor hulde.

Ik zat er trouwens ook niet naast. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 6:39 pm

Wel grappig die cijfers... :D

Maar ze kloppen natuurlijk van geen kanten. Zulke hoge cijfers kunnen nooit tegen een tegenstander met zulke lage cijfers. En Huntelaar, Gabri, De Mul en Maduro hebben te veel kansen gemist voor zulke hoge cijfers.
Ajax!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 6:42 pm

KJH was ook verre van geniaal.

Als ie geniaal was dan was vlijmscherp en had ie er 4 gemaakt gisteren.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 24, 2006 6:55 pm

En eergisteren wel 6 ;)

Vooral dat lobje was geniaal :X
Ajax!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 7:03 pm

Ja, maar goed Timmer kwam goed uit en hield goed zijn doel klein. Dus echt makkelijk was het niet.

Maargoed. Die 2 goals waren wel knap.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 24, 2006 7:10 pm

Nihad schreef:KJH was ook verre van geniaal.

Als ie geniaal was dan was vlijmscherp en had ie er 4 gemaakt gisteren.
Ik denk dat ze bij Sportweek zo lyrisch zijn omdat hij gewoon heel goed meevoetbalde (en daar ook alle ruimte voor kreeg).

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di okt 24, 2006 7:24 pm

Ik weet niet wat die Saidi die dag had. :X
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 24, 2006 7:28 pm

Saidi is altijd zwak geweest bij dode spelmomenten. Daarnaast had-ie de zwaar overschatte Greene naast zich en moest hij ook nog proberen bij te springen bij Leonard/Drenthe en in iets mindere mate bij Tiendalli.

Greene, die was nou echt waardeloos en is een waardeloze vrije verdediger. Kan al niet verdedigen en heeft al helemaal geen defensief inzicht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 24, 2006 7:42 pm

Vreemd dat je dan wel een verdedigende middenvelder in hem ziet. Daar heb je toch ook defensief inzicht voor nodig?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di okt 24, 2006 7:52 pm

Ik vond hem vorig jaar op die positie voetballend vrij redelijk, maar op het moment dat er een speler in zijn rug werd gezet of vanuit hem ging spelen werd het minder en kwetsbaar.

Kijk naar het eerste uur van Feyenoord - Utrecht van vorig jaar en let op het moment dat Utrecht het omgooit en Ramzi achter twee spitsen gaat spelen.

wizard_w
Berichten: 517
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:25 pm

Bericht door wizard_w » di okt 24, 2006 9:51 pm

Zagen jullie gisteren geert meier en die danny buis bij holland sport zitten.......lachwekkend zielig :bis:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 24, 2006 10:04 pm

Steef schreef:Saidi is altijd zwak geweest bij dode spelmomenten. Daarnaast had-ie de zwaar overschatte Greene naast zich en moest hij ook nog proberen bij te springen bij Leonard/Drenthe en in iets mindere mate bij Tiendalli.
Meen me te herinneren dat jij gecharmeerd was van Saidi, maar mens, wat viel hij zondag door de mand. Je kunt er uren over praten, maar KJH was zijn man. :nooo:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di okt 24, 2006 10:05 pm

Beter dan Alex, was het niet? ;)

Plaats reactie