FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)
Wat een rare vent, die Nijland. Ik weet vrijwel zeker dat zijn gedrag in de media heeft geleid tot de overdreven haat van sommige Grunnse Tokkies, en dan nu lekker braaf gaan lopen doen. Die gemene shirtjes mogen niet meer naar binnen. Steek je hand in eigen boezem en geef je zelf een stadionverbod, en gewoon voor de pret, ook nog een straatverbod.
ik vind het gewoon vreemd dat groningen niet zwaar de zak krijgt in dit verhaal
een vooraf geplande tyfo actie loopt uit de hand en er zijn geen adequate maatregelen vooraf genomen. Zeker gezien de opgefokte sfeer die vooraf bekend was zouden alle hulpdiensten toch op scherp moeten staan
Gevolg
28 gewonden naar het ziekenhuis
vele supporters en spelers met ademhalingsproblemen
wedstrijd gestaakt
competitie beinvloed
psv kampioensfeest uitgesteld
ajax de dupe van wederom naar groningen etc etc
en groningen komt er mee weg met woensdag weer spelen met volledig publiek
een vooraf geplande tyfo actie loopt uit de hand en er zijn geen adequate maatregelen vooraf genomen. Zeker gezien de opgefokte sfeer die vooraf bekend was zouden alle hulpdiensten toch op scherp moeten staan
Gevolg
28 gewonden naar het ziekenhuis
vele supporters en spelers met ademhalingsproblemen
wedstrijd gestaakt
competitie beinvloed
psv kampioensfeest uitgesteld

ajax de dupe van wederom naar groningen etc etc
en groningen komt er mee weg met woensdag weer spelen met volledig publiek
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Monkey Tonk
Wat een kutorganizatie is die KNBV. De belangen van psv worden gewogen in een beslissing. Hoe kom je erop? Dit was veel serieuzer dan het staafincident bij Ajax. Kinderen hadden gisteren verbrand kunnen zijn.
Ik zou Groningen keihard aanpakken: 0-3 voor Ajax plus degradatie voor Groningen en tien punten mindering voor het volgende seizoen. Als je voor dit soort zaken de ogen gaat sluiten kun je beter meteen de competitie opheffen.
Ik zou Groningen keihard aanpakken: 0-3 voor Ajax plus degradatie voor Groningen en tien punten mindering voor het volgende seizoen. Als je voor dit soort zaken de ogen gaat sluiten kun je beter meteen de competitie opheffen.
-
- AT Toto winner 15/16
Idd, zit hier zo eens de topic door te lezen... het enige wat er gebeurd is is een grote tifo actie met veel wc-rollen en dan zijn er een paar gekken die dat aansteken.. tja dan krijg je dit.. maar dat heeft ansich niks te maken met haat richting AJAX ofzo.. of denk je dat ze denken van ooh wat haat ik AJAX laat ik die wc rol daarom maar eens in de fik steken..MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Waar slaat dat nu weer op?joey schreef:Inderdaad. Afvoeren die hap.Scherrer schreef:Laten ze de supporters van de tribune die dit heeft verooraakt nu weer terug het stadion in? Be-lach-e-lijk.
Ik zou ook de tribune weer op willen als INDIVIDUEN de boel in de hens zetten.....
Afvoeren voor iets waar je niets mee te maken heb? Echt weer reacties zonder na te denken...
www.sportwereld.nlOf de heren een paar pallets toiletpapier mee naar binnen mochten nemen....
Chris van Nijnatten
Gek genoeg richtte zich de irritatie bij de KNVB na de toiletpapieraffaire niet onmiddellijk op FC Groningen, maar op Ajax. Bij de Amsterdammers had namelijk huisadvocaat mr. Ivo Treibitz vrij snel een scenario bij de hand, dat moest leiden tot drie punten voor Ajax, zonder daarvoor op woensdag te hoeven spelen. Dat schoot de bestuurders in het verkeerde keelgat.
Niet alleen vond men het onsportief. Ook trof het de KNVB’ers, dat men bij Ajax kennelijk de reglementen niet voldoende kent. In het onderhavige geval kan de aanklager namelijk aanklagen wie en wat hij wil, het bestuur betaald voetbal bepaalt of er gespeeld wordt.
En die beslissing stond allang vast. Om kwart voor zeven meldde de directeur van FC Groningen, Hans Nijland, officieel, op de zender TV Noord, dat er woensdag gespeeld wordt en mét publiek op de tribunes. Dat besluit was genomen, kort voor die uitzending, door mr. Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB.
Dat FC Groningen er zo genadig vanaf komt, dankt de club ook aan zijn goede reputatie bij de bond én bij het lokale bestuur. Het was niet voor niets dat burgemeester J. Wallage na de persconferentie nog even wat cijfers benadrukte.
De politie-inzet bij profvoetbalwedstrijden in Groningen is van 12.000 uur per jaar afgebouwd tot inmiddels slechts 4000 uur per jaar. In geen stad in Nederland vergt het spelen van betaald voetbal zo weinig inzet van politie, zo betoogde Wallage.
Hoe je het ook wendt of keert, zo’n reputatie speelt een rol als er snel een beslissing genomen moet worden. En terecht. Dat neemt niet weg dat FC Groningen in de aanloop naar de wedstrijd tegen Ajax naïef is geweest. De achterban had weken lang toegewerkt naar de wedstrijd, waarin een statement tegen de Amsterdammers zou worden afgegeven.
Die club, een supporter ziet het nu eenmaal niet anders, had in het afgelopen jaar drie spelers weggeroofd uit de Euroborg en daar moest nog even wat over gezegd worden. Een paar honderd jonge volwassenen liep in shirts met de hartstikke originele tekst ‘Fuck Ajax’ en op veel plaatsen hingen opruiende spandoeken. Kortom; een opgefokt sfeertje.
In de aanloop daar naartoe was het sfeerteam - het woord zegt alles - van FC Groningen bij de directie op de koffie geweest. Sfeerteams zijn groepjes enthousiaste supporters die sfeer vooraf organiseren. Je zou het niet moeten willen, maar elke club lijkt tegenwoordig te porren voor instant lol en dus wordt er overleg gevoerd met ze.
Of de heren een paar pallets toiletpapier mee naar binnen mochten nemen. Om mee te gooien. Na ampel overleg mocht dat. Als je aan zoiets toestemming verleent, zonder dat je zeker weet dat er brandblusapparaten in de buurt zijn, dan ben je op zijn zachtst gezegd naïef.
Hadden ze bij Feyenoord, ADO Den Haag of FC Utrecht zo’n miscalculatie gemaakt, dan waren ze ongetwijfeld zwaar de pineut geweest. Ook FC Groningen zal een paar duizend euro moeten aftikken in Zeist. Maar om de punten mogen ze - gelukkig, dat wél – spelen aanstaande woensdag.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Monkey Tonk
Een straf is om herhaling te voorkomen. Mensen verbranden of ze in een omgeving plaatsen waarin dat risico groot aanwezig is, komt voor mij -in een voetbalstadion- in principe op hetzelfde neer. Voor mensen in zo'n omgeving komen er in panieksituaties allerlei andere risicos bij. En daar zitten gvd kinderen tussen...elliquido schreef:dat is wat overdreven..
(In Amerika was Groningen allang voor de rechter gesleept. Zeggen sommigen natuurlijk dat het 'gelukkig geen Amerika is'.).
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
- Monkey Tonk
Ik geef zo toe dat ik niet veel voeling meer heb met de Europese cultuur. In Amerika zijn er andere problemen, maar naar een sportwedstrijd kun je gewoon met de hele familie. Dat lijkt me normaal. Toch?
Als iemand het stoeltje van mijn vrouw in de fik steekt krijgt hij gewoon een kogel door zijn kop. ;)
Als iemand het stoeltje van mijn vrouw in de fik steekt krijgt hij gewoon een kogel door zijn kop. ;)
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op ma apr 14, 2008 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik blijf het herhalen, maar in principe zal het me een worst wezen waarom, waardoor deze brand is ontstaan.Kijkend naar de beelden en de foto's had het hier wel veel erger kunnen aflopen.En dat reken ik ( of welke club dan ook ) Fc Groningen zwaar aan.Met een tuinsproeier deze brand proberen te blussen, geen druk op de slangen, of met een handvol emmers deze brand proberen te blussen, apatisch staan te kijken hoe het een en ander voortkabbelt, brandweer die blijkbaar of niet aanwezig was of wel heel veel tijd nodig had om uit te rukken.Nooduitgangen op slot, of niet snel genoeg open te krijgen ( ? ).Ect .......... Amateurs ......
Dat er, in de paniek die ontstaat, het beperkt is gebleven tot " maar " enkele verwondingen mag je van geluk spreken.Hopelijk heeft men niet teveel verkeerde rook ingeademt.En heeft men toch het besef gehad, ondanks de rookontwikkeling, de goede kant uit te rennen ...
Dat er, in de paniek die ontstaat, het beperkt is gebleven tot " maar " enkele verwondingen mag je van geluk spreken.Hopelijk heeft men niet teveel verkeerde rook ingeademt.En heeft men toch het besef gehad, ondanks de rookontwikkeling, de goede kant uit te rennen ...
Laatst gewijzigd door 999 op ma apr 14, 2008 12:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
De T.Brandslang Euroborg werkte niet goed
AMSTERDAM - Omdat de waterdruk op één van de brandslangen in de Euroborg te laag was, kon de brand zondag in het stadion niet snel worden geblust.
Dat zegt FC Groningen-directeur Nijland, meldt de NOS. Ook verliep de communicatie rond de brand moeizaam. Nijland erkent dat het achteraf niet zo verstandig is geweest om toe te staan dat supporters grote hoeveelheden wc-papier meenamen.
Supporters van FC Groningen gooiden voorafgaand aan de wedstrijd tegen Ajax met de brandende toiletrollen, waardoor op de tribunes brandjes ontstonden. Een FC Groningen-supporter liep brandwonden op. 28 mensen kregen last van ademhalingsproblemen. Vier supporters moesten in het ziekenhuis blijven.
Zeventien andere bezoekers, allen fans van FC Groningen, hebben rook binnengekregen, maar konden ter plaatse worden behandeld.
De schade aan het stadion zal woensdag hersteld zijn, voor het inhaalduel FC Groningen-Ajax.
Blij met de punten ...
De KNVB zijn gewoon een stelletje losers zonder ruggenraat, die hebben het bij mij totaal afgedaan.
Gisteren in Israel speelde Beitar Jeruzalem tegen Maccabi Herzliya. Dit moest voor Beitar de kampioeswedstrijd worden, en ze stonden ook met 1-0 voor, todat in de 85ste minuut hun fans het veld op stormden.
Wedstrijd gestaakt, puntenaftrek voor Beitar. Zo moet het.
Gisteren in Israel speelde Beitar Jeruzalem tegen Maccabi Herzliya. Dit moest voor Beitar de kampioeswedstrijd worden, en ze stonden ook met 1-0 voor, todat in de 85ste minuut hun fans het veld op stormden.
Wedstrijd gestaakt, puntenaftrek voor Beitar. Zo moet het.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Is er iets bekend over een straf?joey schreef:Degraderen of tien punten in minder is wat mij betreft niet aan de orde. Wel had ik het logisch gevonden als de wedstrijd van woensdag zonder publiek was gespeeld. G
Groningen zou wel gestraft moeten worden, want er is een hoop misgegaan.
Twee keer in één week naar Groningen gaan, dat is pas een straf. Ben benieuwd hoeveel supporters nu weer gaan (werk!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
er is wel een verschil. In amerika heb je die blinde haat niet tussen verschillende teams. tel daarbij op dat 90% eerst gaat tailgaten en dan zo lam als een deurkruk die wedstrijd gaat kijken. geen wonder dat t gezellig is.Jabu schreef:Qua sportbeleving kunnen wij nog veel leren van Amerikanen. Als je alleen al kijkt wat een beleving er is bij (junior)collegewedstrijden. Bovendien kan iedereen heel gemoedelijk door elkaar heen zitten. Sport is echt een uitje voor vrienden onder elkaar, maar ook voor het gezin.
Als de mensen hier zo lam zijn en dan ook nog eens die haat tussen de teams dan wordt het oorlog!
- Monkey Tonk
WP_LeGeNd schreef:er is wel een verschil. In amerika heb je die blinde haat niet tussen verschillende teams. tel daarbij op dat 90% eerst gaat tailgaten en dan zo lam als een deurkruk die wedstrijd gaat kijken. geen wonder dat t gezellig is.Jabu schreef:Qua sportbeleving kunnen wij nog veel leren van Amerikanen. Als je alleen al kijkt wat een beleving er is bij (junior)collegewedstrijden. Bovendien kan iedereen heel gemoedelijk door elkaar heen zitten. Sport is echt een uitje voor vrienden onder elkaar, maar ook voor het gezin.
Als de mensen hier zo lam zijn en dan ook nog eens die haat tussen de teams dan wordt het oorlog!
Nee, dat is Engeland. En stomdronken supporters zijn juist een probleem daar. Dus een oceaan ervanaf, en de werking van alcohol niet begrepen, maar verder klopt het aardig.
Mwah, zo'n theekransje hoeft van mij niet. Rivaliteit is juist leuk. Het mag er best een beetje stevig aan toe gaan. Zolang iedereen maar weet waar de grens ligt. Voetbal blijft een spelletje.Jabu schreef:Qua sportbeleving kunnen wij nog veel leren van Amerikanen. Als je alleen al kijkt wat een beleving er is bij (junior)collegewedstrijden. Bovendien kan iedereen heel gemoedelijk door elkaar heen zitten. Sport is echt een uitje voor vrienden onder elkaar, maar ook voor het gezin.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Ik hoop alleen wel dat degene die allemaal roepen dat AJAX de wedstrijd met 0-3 moet krijgen dat zeggen omdat Groningen straf verdiend en niet omdat AJAX dan lekker makkelijk 3 puntjes erbij krijgt... dat zou weer een verdere teloorgang zijn van de AJAX-supporters.. die mijns inziens toch al is ingezet.. ik hoef iig geen gratis puntjes hoor.
Dus jij kan je even hard vinden in de oplossing om niet in te halen en geen van beiden punten?
Het lijkt me overigens niet dat het criterium 'een aantal supporters heeft geen zin meer in de wedstrijd' van invloed is op de vraag of Ajax drie punten kado moet krijgen
Het lijkt me overigens niet dat het criterium 'een aantal supporters heeft geen zin meer in de wedstrijd' van invloed is op de vraag of Ajax drie punten kado moet krijgen
I think I lost my fucking headache