PSV - Ajax 1 tegen fukking 5 mwahahaha
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat het Nederlands elftal betere spelers heeft voor 4-4-2, net als Ajax op dit moment.Bertje schreef:Wat wil je hier nou mee zeggen? Slappe oneliner die totaal niet aansluit op mijn post.
Uiteraard is het noodzaak, in welk systeem dan ook, om te bewegen met en vooral zonder bal.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- raymon
- Contacteer:
Maar heb jij Robben weleens een strakke voorzet van links zien geven? Ook Robben is een speler die de aktie maakt, binnendoor of buitenom en dan naar binnen trekkend.Bertje schreef:Ligt eraan wat je 4-3-3 noemt en wat je 4-4-2 noemt. Ik zou Robben altijd diep aan de buitenkant opstellen.
Eerlijk gezegd zou ik niet zo snel een opstelling weten te verzinnen voor het NL elftal waarbij de spelers goed op elkaar zijn afgestemd. Eigenlijk zou je de Mul op rechts moeten hebben. De enige klassieke rechtsbuiten die er rond loopt. Alleen is hij er waarschijnlijk nog niet klaar voor. Dan kan Robben op links en Huntelaar in de spits. Het middenveld vdVaart en Sneijder is hopeloos. Maar ja, vdVaart is de held in Hamburg op het moment en Sneijder in Amsterdam. Ik zou toch kiezen voor Sneijder met de punt naar voren en dan 2 verdedigend ingestelde middenvelders (Landzaat en Schaars/ De Zeeuw?). Sneijder als linkshalf is mogelijk maar ik vind hem daar niet goed uit de verf komen.
Je zou nog kunnen besluiten om Robben en Babel/Kuyt voorin op te stellen en dan vdVaart er kort achter plus de 3 genoemde middenvelders.
Naja, ik kijk liever Ajax ;)
- raymon
- Contacteer:
Wat ik zeg, hij is er nog lang niet klaar voorFrank schreef:Ik krijg het vermoeden dat jij over het hoofd ziet dat De Mul een Belg is.... ;)Raymon schreef:Eigenlijk zou je de Mul op rechts moeten hebben. De enige klassieke rechtsbuiten die er rond loopt. Alleen is hij er waarschijnlijk nog niet klaar voor
Pardon? Sinds wanneer moeten aanvallers in een 4-3-3 buitenom om voorzetten te geven? De beste spelers van Oranje zijn Robben en Van Persie. Van Persie is behoorlijk veelzijdig en kun je in principe overal in de aanval opstellen, maar Robben is minder veelzijdig. Dus zou ik altijd uitgaan van Robben.Raymon schreef:Maar heb jij Robben weleens een strakke voorzet van links zien geven? Ook Robben is een speler die de aktie maakt, binnendoor of buitenom en dan naar binnen trekkend.Bertje schreef:Ligt eraan wat je 4-3-3 noemt en wat je 4-4-2 noemt. Ik zou Robben altijd diep aan de buitenkant opstellen.
Eerlijk gezegd zou ik niet zo snel een opstelling weten te verzinnen voor het NL elftal waarbij de spelers goed op elkaar zijn afgestemd. Eigenlijk zou je de Mul op rechts moeten hebben. De enige klassieke rechtsbuiten die er rond loopt. Alleen is hij er waarschijnlijk nog niet klaar voor. Dan kan Robben op links en Huntelaar in de spits. Het middenveld vdVaart en Sneijder is hopeloos. Maar ja, vdVaart is de held in Hamburg op het moment en Sneijder in Amsterdam. Ik zou toch kiezen voor Sneijder met de punt naar voren en dan 2 verdedigend ingestelde middenvelders (Landzaat en Schaars/ De Zeeuw?). Sneijder als linkshalf is mogelijk maar ik vind hem daar niet goed uit de verf komen.
Je zou nog kunnen besluiten om Robben en Babel/Kuyt voorin op te stellen en dan vdVaart er kort achter plus de 3 genoemde middenvelders.
Verder is een sterke defensieve organisatie belangrijk. Onze verdedigers zijn zwak als we te ver naar achteren moeten verdedigen, dus moet er druk op de bal gezet worden en vooruit verdedigd worden. Ik zou Mathijsen (de beste Nederlandse verdediger) sowieso opstellen. Verder is een Ooijer in vorm top en hebben we geen verdedigend sterke linksback. Daarom zou ik de verdediging aanpassen aan de linksback die aanvallend het meeste brengt (Urby). Jaliens wordt dan de rechtsback, omdat hij, net als Mathijsen en Ooijer tactisch sterk is en goed inziet wanneer hij naar binnen moet dekken en wanneer hij wijd moet staan. Boulahrouz in in principe een goede verdediger, maar wat labiel en voetballend zwaar onder de maat.
Op het middenveld kan alleen Schaars het tempo bepalen, dus moet Schaars altijd spelen. Schaars kan ook de linkerzone overnemen van Urby als Urby de achterlijn opzoekt, dus ga ik uit van Schaars als linkshalf. Verder kun je Heitinga opstellen als er een diepe aanvallende middenvelder opgevangen moet worden. Een andere optie is om De Zeeuw of Mendes da Silva voor de verdediging op te stellen om de opbouw te versnellen.
Dan heb je al heel wat staan:
Schaars;
Heitinga of De Zeeuw/Mendes da Silva;
Emanuelson, Mathijsen, Ooijer, Jaliens;
Van der Sar;
Robben zou ik defensief ontlasten en dat gaat goed met een aanvallende linksback en een controlerende linkshalf. Robben speelt dus diep aan de linkerkant. Dan heb je in ieder geval nog een aanspeelpunt nodig en het liefst iemand die aan een kleine kans genoeg heeft om een doelpunt te maken. Huntelaar dus. Van Persie krijgt dan een vrije rol. Dan heb je alleen nog een rechtshalf nodig. Dat zou Sneijder, Mendes da Silva of Landzaat kunnen zijn. Sneijder als je snel de diepte wilt zoeken, Mendes da Silva voor wat meer body en Landzaat als je moet controleren.
Huntelaar;
Robben, Van Persie;
Schaars, Sneijder of Mendes da Silva of Landzaat;
Heitinga of De Zeeuw/Mendes da Silva;
Emanuelson, Mathijsen, Ooijer, Jaliens;
Van der Sar;
- raymon
- Contacteer:
Dan zijn we het dus in grote lijnen met elkaar eens :yes:
Ik ging alleen niet uit van Van Persie omdat hij geblesseerd is, maar inderdaad, die moet gewoon op links.
Ik zou ook met Urby spelen, maar ook met Heitinga. Probleem is dat Urby geen echte verdediger is. En Heitinga die doorschuift heeft eigenlijk 3 verdedigers achter zich nodig.
Ik zou dus zo spelen:
Van der Sar
Jaliens - Matthijsen - Urby
Heitinga
Landzaat - Schaars
Sneijder
Van Persie - Robben
Huntelaar
Een 3-4-3 die ook makkelijk kan terugvallen als 4-3-3
Ik ging alleen niet uit van Van Persie omdat hij geblesseerd is, maar inderdaad, die moet gewoon op links.
Ik zou ook met Urby spelen, maar ook met Heitinga. Probleem is dat Urby geen echte verdediger is. En Heitinga die doorschuift heeft eigenlijk 3 verdedigers achter zich nodig.
Ik zou dus zo spelen:
Van der Sar
Jaliens - Matthijsen - Urby
Heitinga
Landzaat - Schaars
Sneijder
Van Persie - Robben
Huntelaar
Een 3-4-3 die ook makkelijk kan terugvallen als 4-3-3
Maar die opdracht krijgen ze niet van Van Basten. Heb het verkeerd verwoord maar de manier waarop het Ned. elftal speelt, zo positiegebonden, komt er nooit iets creatiefs. Het middenveld heeft totaal geen loopvermogen en diepgang. Wordt helemaal niksBertje schreef:Wie is er nou star? Net alsof je in een 4-3-3 niet van positie kunt wisselen.
IK GELOOF!!!!!!
En Jaliens kan wel voetballen?Bertje schreef:Boulahrouz in in principe een goede verdediger, maar wat labiel en voetballend zwaar onder de maat.Raymon schreef:Maar heb jij Robben weleens een strakke voorzet van links zien geven? Ook Robben is een speler die de aktie maakt, binnendoor of buitenom en dan naar binnen trekkend.Bertje schreef:Ligt eraan wat je 4-3-3 noemt en wat je 4-4-2 noemt. Ik zou Robben altijd diep aan de buitenkant opstellen.
IK GELOOF!!!!!!
:yes:Rishi schreef:En Jaliens kan wel voetballen?Bertje schreef:Boulahrouz in in principe een goede verdediger, maar wat labiel en voetballend zwaar onder de maat.Raymon schreef: Maar heb jij Robben weleens een strakke voorzet van links zien geven? Ook Robben is een speler die de aktie maakt, binnendoor of buitenom en dan naar binnen trekkend.
Jaliens is onderschat.
Ik denk ook dat het niets met 4-3-3 te maken heeft. Ik ben het wel met je eens dat beweging zonder bal het aller belangrijkste is voor goed samenspel.Rishi schreef:Maar die opdracht krijgen ze niet van Van Basten. Heb het verkeerd verwoord maar de manier waarop het Ned. elftal speelt, zo positiegebonden, komt er nooit iets creatiefs. Het middenveld heeft totaal geen loopvermogen en diepgang. Wordt helemaal niksBertje schreef:Wie is er nou star? Net alsof je in een 4-3-3 niet van positie kunt wisselen.
Emanuelson is niets minder dan Gio en heeft ook nog eens veel meer potentie. Die zou ik altijd opstellen, al ben ik blij voor Ajax dat Van Basten het nog niet doet. Dan is Davids al snel de ideale man om de linkerkant te ontlasten en zou ik Schaars als rechtshalf opstellen. Van der Vaart achter Huntelaar of Kuijt en op rechts Van Persie. Achterin Mathijsen, Ooijer en Boulahrouz. Die ondanks z'n gebreken zeker wel een betere rechtsback is dan Heitinga of Jaliens. Van der Sar in de goal.
Ik verlang ook niet van Jaliens dat hij oplossingen biedt. Ik verlang enkel dat hij zijn taak doet. En voor de taak die in mijn opstelling van de rechtsback gevraagd wordt is hij de beste keus. Alleen Ooijer kan het eventueel beter, maar dan moet je Boulahrouz of Heitinga in het centrum van de verdediging zetten en dan ga je er wel heel erg op achteruit.Rishi schreef:Haha
Jaliens is echt een waardeloze voetballer. Een situatie opzicht oplossen heb ik hem ook nog niet zien doen. Kijk je weleens naar AZ Bertje ;) . Jaliens is die donkere rechtsbenige verdediger achterin....niet die langzame blanke Georgier voorin :D
- DCLXVI
- Locatie: Top Secret Beroep: Kwade Genius Schoenmaat: 42 Übermoderator Incognito
- Contacteer:
Wie was de topicstarter? Spijker toch?
Als jij de titel even verandert in "PSV-Ajax 1-5" blijven wij in deze thread over van alles en nog wat discusseren zodat ie bovenaan blijft staan tot de volgende keer dat we die PSV'ers alle hoeken van veld en forum laten zien.
Als jij de titel even verandert in "PSV-Ajax 1-5" blijven wij in deze thread over van alles en nog wat discusseren zodat ie bovenaan blijft staan tot de volgende keer dat we die PSV'ers alle hoeken van veld en forum laten zien.
Curator van de handelingsonbekwaam verklaarde, in een aftandse Polo rondtuffende WeekendCees
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik zit gewoon nog steeds na te genieten van die wedstrijd. Ben er de hele week ook aan herinnerd omdat die blauwe plek op m'n kuit niet wegging (veroorzaakt toen ik in m'n enthousiasme een rij omlaag schoof toen Gabri de 1-4 maakte)...
'T zat toch dieper dan ik dacht, al die jaren dat we daar niet wonnen. Maar het smaakt al naar meer!
'T zat toch dieper dan ik dacht, al die jaren dat we daar niet wonnen. Maar het smaakt al naar meer!
We kunnen er natuurlijk ook een sticky van maken, als eerbetoon aan het genie van Henk ten Cate. :yes:forumschorem schreef:Wie was de topicstarter? Spijker toch?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali