Werder Bremen-Ajax
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
We hadden 343 moeten spelen wil je zeggen? Dan hadden we echt met 8-0 verloren. Nu redde de verdediging hier en daar tenminste nog wat en kregen we geen oorwassing zoals destijds in Munchen waar we pas echt kansloos waren.
Volgens Wimpey moesten we met drie spitsen, twee aanvallende middenvelders en 3 verdedigers gaan spelen. Een lang verhaal is niet altijd een goed verhaal en dat gaat in dit geval ook weer op.
Volgens Wimpey moesten we met drie spitsen, twee aanvallende middenvelders en 3 verdedigers gaan spelen. Een lang verhaal is niet altijd een goed verhaal en dat gaat in dit geval ook weer op.
En dan had je Anita ook nog op het middenveld kunnen zetten.Jabu schreef: --------------Stekelenburg--------------
Anita----Stam----Heitinga---Lindenbergh
-----------------Maduro--------------
------Gabri---------------Sneijder------
------------Perez------------------------
---------------KJH-------------Babel----
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Zullen we realistisch blijven? Zelfs de grootste tovenaar had met deze gemankeerde selectie (met drie verdedigers uit de basiself geblesseerd, mind you) een goed resultaat neergezet. In de rust had ik zelfs even hoop op een 0-0.
Ik geef wel toe dat Perez en KJH er in hadden moeten staan; de een voor de aanvoer, de ander om een uitgoal te fabriceren; ik had KJH graag op de plaats gezien waar nu Maduro gisteravond stond, zo na een uur spelen, op 2 meter afstand van de goal... :sad:
Ik geef wel toe dat Perez en KJH er in hadden moeten staan; de een voor de aanvoer, de ander om een uitgoal te fabriceren; ik had KJH graag op de plaats gezien waar nu Maduro gisteravond stond, zo na een uur spelen, op 2 meter afstand van de goal... :sad:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
-
- AT Toto winner 15/16
Een paar opmerkingen van Wimpey waar ik het mee eens ben..
wimpey schreef:AZ miste gisteren meer spelers dan Ajax (sowieso geen excuus, want de vorige trainer moest vorig seizoen regelmatig een beroep doen op spelers als Anita, Timisela, Boakye en Schilder), maar toptrainer LVG maakte van de nood een deugd en zijn elftal speelde Fenerbahce van de mat.
Het tijdelijke demasqué van PSV verhult momenteel de ellende bij Ajax
En o.a. Gabri, Perez en tegenwoordig ook Davids en Leonardo. De selectie is simpelweg niet meer te vergelijken met de selectie die Blind onder zn hoede had, deze selectie is een stuk sterker en er mag dan ook veel meer van verlangd worden.Wordt wakker Van Geel: Ajax '06/'07 = Ajax '05/'06 + Jaap Stam.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Zet dit neer en de analyse van Wimpey die alles goed neerzet en we gaan weer een nieuwe trainer tegemoet :xyxthumbs:Jöhnk schreef:Ach, het kan best een keertje. Je kunt ook best nuances aanbrengen. Maar de ene week 4-3-3 met de punt naar achteren, de andere week 4-3-3 met de punt naar voren, dan 3-4-3, vervolgens 3-5-2, dan 4-4-2 met een braakliggende linkerflank en tenslotte een vlakke 4-4-2, dat vind ik te veel van het goede.
En als je dan ook nog (noodgedwongen) veel wisselt in de personele bezetting schieten de automatismen nooit wortel.
Als je dan toch eruit geknikkert moet worden doet het dan op een waardige manier.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Geen goed resultaat, bedoel je ongetwijfeld.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zullen we realistisch blijven? Zelfs de grootste tovenaar had met deze gemankeerde selectie (met drie verdedigers uit de basiself geblesseerd, mind you) een goed resultaat neergezet. In de rust had ik zelfs even hoop op een 0-0.
Nee, realistisch blijven mag niet vanWimpey. Ajax had met Lindenbergh, Maduro, De Mul, Donald en Anita van Werder moeten winnen, want vorig jaar moest Danny de Drinkdriver met Anita tegen Groningen spelen. Alsof het een iets met het ander te maken heeft. Werder is geen Groningen.
Ook mooi is het verwijt aan HtC dat hij Lindenbergh heeft opgesteld. Wie anders? Anita? Kun je doen, maar met twee jonkies beginnen is óók riskant. En Anita kon Frings niet stoppen, laten we wel wezen. Hij loste het probleem niet op. We misten twee mensen voor de linksbackplaats, dus elke oplossing was een noodoplossing. HtC had maar twee verdedigers tot zijn beschikking, die zette hij op Klose en Hunt. Meer smaken waren er niet.
Het stinkt aan alle kanten!
Dus Ryan Babel had moeten worden ingezet als extra verdediger? Pff, als we het van dat soort oplossingen moeten hebben....
Ik kan ook bedenken dat Frings moet worden afgestopt, maar doe het maar eens. Wij hebben behalve Gabri geen enkele loper in de ploeg, daar profiteerde Werder van.
Ik kan ook bedenken dat Frings moet worden afgestopt, maar doe het maar eens. Wij hebben behalve Gabri geen enkele loper in de ploeg, daar profiteerde Werder van.
Het stinkt aan alle kanten!
Mensen proberen zich in bochten te wringen om de nederlaag op Henk's bordje te schuiven. Maar met welke opstelling hij ook had gekomen, een goed resultaat zou een mirakel zijn.
Flikker toch op zeg met Anita, Lindenbergh en Maduro. De een is er niet klaar voor en de andere 2 horen niet in Ajax 1.
Flikker toch op zeg met Anita, Lindenbergh en Maduro. De een is er niet klaar voor en de andere 2 horen niet in Ajax 1.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Ik kan me aardig vinden in Wimpey z'n opmerkingen over de wedstrijd van gisteren. Jammer alleen dat hij het op zo'n gefrustreerde manier brengt en hier en daar wat overdrijft. Het maakt z'n post meteen een stuk ongeloofwaardiger en minder goed. Ik vraag me sowieso af of hij het zelf bijvoorbeeld niet een beetje voorbarig vind om Donald af te schrijven na één wedstrijd tegen Werder Bremen met een half B-elftal van Ajax.
De technische staff voor Ajax koos er gisteren primair voor om de gebreken van Ajax te camoufleren. Dat dat met deze selectie niet lukte is beslist geen schande, maar ik had liever gehad dat Ajax iets had gedaan met de zwakke punten van Werder en iets meer had gedaan aan de sterke punten van Werder. Het enige goede wat ik op tactisch gebied terug heb gezien was het opstellen van snelle spelers en het snel vastzetten van Diego. Aan die snelle spelers heb je echter niet zoveel wanneer er op het middenveld maar één speler staat die ver genoeg naar voren speelt om die spelers aan te spelen. En Diego kan je vastzetten wat je wil maar als je vervolgens juist de backs alle ruimte geeft om op te komen is dat ideaal voor Werder, want van voorzetten lusten ze bij Werder pas echt pap.
Nee, ik kreeg niet de indruk dat de technische staff Werder door en door kende. Als Ajax Werder Bremen op hun zwakke plekken had geprobeerd te pakken hadden we ze in ieder geval aan het denken gezet. Nu kon Werder zorgeloos door ballen. Althans, vooral na de 1-0 dan. In de eerste helft stond Ajax uitstekend compact te verdedigen. Na de fout van Stam en die tweede onterechte treffer had Ajax de puf, het uitgangspunt en het vertrouwen niet meer om goed te blijven verdedigen en liep Werder over ons heen.
Overigens vind ik het onvoorstelbaar hoe ik als voetbalwatcher gewoon weet hoe sterk Werder kan zijn en dat het zeer waarschijnlijk mis gaat (zeker met alle afwezigen), maar er als supporter toch intrap en ga geloven in een stunt. Ik was gisteren gewoon oprecht teleurgesteld.
De technische staff voor Ajax koos er gisteren primair voor om de gebreken van Ajax te camoufleren. Dat dat met deze selectie niet lukte is beslist geen schande, maar ik had liever gehad dat Ajax iets had gedaan met de zwakke punten van Werder en iets meer had gedaan aan de sterke punten van Werder. Het enige goede wat ik op tactisch gebied terug heb gezien was het opstellen van snelle spelers en het snel vastzetten van Diego. Aan die snelle spelers heb je echter niet zoveel wanneer er op het middenveld maar één speler staat die ver genoeg naar voren speelt om die spelers aan te spelen. En Diego kan je vastzetten wat je wil maar als je vervolgens juist de backs alle ruimte geeft om op te komen is dat ideaal voor Werder, want van voorzetten lusten ze bij Werder pas echt pap.
Nee, ik kreeg niet de indruk dat de technische staff Werder door en door kende. Als Ajax Werder Bremen op hun zwakke plekken had geprobeerd te pakken hadden we ze in ieder geval aan het denken gezet. Nu kon Werder zorgeloos door ballen. Althans, vooral na de 1-0 dan. In de eerste helft stond Ajax uitstekend compact te verdedigen. Na de fout van Stam en die tweede onterechte treffer had Ajax de puf, het uitgangspunt en het vertrouwen niet meer om goed te blijven verdedigen en liep Werder over ons heen.
Overigens vind ik het onvoorstelbaar hoe ik als voetbalwatcher gewoon weet hoe sterk Werder kan zijn en dat het zeer waarschijnlijk mis gaat (zeker met alle afwezigen), maar er als supporter toch intrap en ga geloven in een stunt. Ik was gisteren gewoon oprecht teleurgesteld.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Klopt!joey schreef:Geen goed resultaat, bedoel je ongetwijfeld.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zullen we realistisch blijven? Zelfs de grootste tovenaar had met deze gemankeerde selectie (met drie verdedigers uit de basiself geblesseerd, mind you) een goed resultaat neergezet. In de rust had ik zelfs even hoop op een 0-0.
Gabri schakelde overigens prima Diego uit, dus prima zet om die twee aan elkaar te koppelen; dat wordt nog wat, want Gabri is volgende week (ook) geschorst. Bovendien kan je niet voorspellen dat Lindenbergh na 24 minuten rood krijgt; de eerste kaart is hem aangenaaid, de tweede in feite ook, maar dat was wél deels zijn eigen schuld.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Thomas: Jij weet hoe sterk dat Werder is, maar op basis van die eerste helft was ik hevig teleurgesteld in Werder. Behoudens wat standaardsituaties hebben die lui weinig voetballend vermogen.
Ik zie verder dat iedereen de stellingen weer heeft ingenomen. :D
Ik vind niet dat je deze nederlaag kan toeschrijven op het conto van HtC, maar je kan uiteraard wel je vraagtekens zetten bij deze selectie. Werder (en AZ) konden de nodige basisspelers missen en toch een heel aardig team op de been brengen. Zodra wij 2 à 3 verdedigers missen, dan gaan hier de alarmklokken. Wij hebben werkelijk waar geen enkele breedte op sommige posities. We ontberen linksbacks (al jaren), centrale verdedigers en lopers op het middenveld. We hebben ze wel, maar het beperkt zich vaak tot één. Gisteren zag je daarom weer dezelfde tekortkomingen die ons al jaren parten speelt. De schuld van HtC? Welnee, want Danny Blind had met deze jongens net zo hard de boot ingegaan, tenzij Olaf voor Danny iets better zijn best had willen doen ;-). Gabri was gisteren overal op het veld te vinden en ging voorop in de strijd, maar voor de rest liep het middenveld er heel verloren bij. Dat is vrij schandalig, want op papier grossierden we in de middenvelders. Het probleem is alleen dat het middenvelders zijn die allemaal hetzelfde kunstje beheersen. Maduro, Donald en Anita kunnen de kar niet trekken, missen fysieke krachten en zijn bepaald geen loopwonders. Roger deed het heel behoorlijk op zijn vreemde positie, maar mist dezelfde kwaliteiten. Sneijder mist deze kwaliteiten ook, maar beschikt over andere (buitengewone) kwaliteiten. Bij jongens als Maduro en Roger mis je die dingen.
In aanvallend opzicht heb je genoeg keuzemogelijkheden, dus daar zal de komende jaren (gelukkig) geen geld aan worden uitgegeven. Dat Huntelaar niet speelde gisteren vond ik een logische keuze. Mertesacker en Naldo zijn 2 statische verdedigers, waar een Huntelaar het heel lastig tegen zou hebben. Ik zou zelf ook opteren voor meer snelheid, al brengt dat ook zo zijn nadelen mee. Je zag bijvoorbeeld dat er totaal geen aansluiting van achteruit kwam, mede door het feit dat een Babel die ballen bijna niet kon vasthouden. De Mul speelde te kort om echt te beoordelen, maar die ontbrak ook het vernuft en de kracht om op dit niveau te kunnen acteren. Leuk voor in de Eredivisie, maar dit niveau is nog wel even wat anders.
Wat is nu mijn punt? Het punt is dat je dus geen verdedigers achter de hand hebt en dat je een middenveld hebt die bestaat uit klonen. Davids is gelukkig aangetrokken om dat te verhelpen, maar dat is nog lang niet genoeg. Hij deed nu niet mee, waardoor je dus met een team op de proppen moet komen wat nagenoeg hetzelfde is als vorig jaar. Het team waar we allemaal nog met een wrange nasmaak aan terugdenken. Verdedigend is het natuurlijk helemaal dramatisch. We missen Grygera (wat wel vaker voorkomt) en Vermaelen en gelijk moeten we met ingenieuze vondsten op de proppen komen. We kwamen dus met Heitinga en Roger op de proppen, wat dus ook weer niet werkte. Het zegt dan ook genoeg dat ik hier namen als Timisela voorbij zie komen. Lood om ijzer noem ik dat. Waarom hebben wij nou geen dubbele bezetting achterin, terwijl we er voorin altijd wel een stuk of 6 à 7 hebben. In totaal hebben wij 1 rechtsback (Ogararu), 3 centrumverdedigers (Stam, Vermaelen en Grygera) en een halve linksback (Urby). Nu waren er dus een keer 4 geblesseerd, waardoor je dus in principe een achterhoede van 1 man hebt. Je komt dan ook nog eens met een man minder te spelen, omdat Lindenbergh ook de kwaliteiten mist. Tsja, dan speel je dus 11 vs. 10, met een achterhoede die bestaat uit één wereldverdediger en 2 uitzendkrachten.
Ik zie verder dat iedereen de stellingen weer heeft ingenomen. :D
Ik vind niet dat je deze nederlaag kan toeschrijven op het conto van HtC, maar je kan uiteraard wel je vraagtekens zetten bij deze selectie. Werder (en AZ) konden de nodige basisspelers missen en toch een heel aardig team op de been brengen. Zodra wij 2 à 3 verdedigers missen, dan gaan hier de alarmklokken. Wij hebben werkelijk waar geen enkele breedte op sommige posities. We ontberen linksbacks (al jaren), centrale verdedigers en lopers op het middenveld. We hebben ze wel, maar het beperkt zich vaak tot één. Gisteren zag je daarom weer dezelfde tekortkomingen die ons al jaren parten speelt. De schuld van HtC? Welnee, want Danny Blind had met deze jongens net zo hard de boot ingegaan, tenzij Olaf voor Danny iets better zijn best had willen doen ;-). Gabri was gisteren overal op het veld te vinden en ging voorop in de strijd, maar voor de rest liep het middenveld er heel verloren bij. Dat is vrij schandalig, want op papier grossierden we in de middenvelders. Het probleem is alleen dat het middenvelders zijn die allemaal hetzelfde kunstje beheersen. Maduro, Donald en Anita kunnen de kar niet trekken, missen fysieke krachten en zijn bepaald geen loopwonders. Roger deed het heel behoorlijk op zijn vreemde positie, maar mist dezelfde kwaliteiten. Sneijder mist deze kwaliteiten ook, maar beschikt over andere (buitengewone) kwaliteiten. Bij jongens als Maduro en Roger mis je die dingen.
In aanvallend opzicht heb je genoeg keuzemogelijkheden, dus daar zal de komende jaren (gelukkig) geen geld aan worden uitgegeven. Dat Huntelaar niet speelde gisteren vond ik een logische keuze. Mertesacker en Naldo zijn 2 statische verdedigers, waar een Huntelaar het heel lastig tegen zou hebben. Ik zou zelf ook opteren voor meer snelheid, al brengt dat ook zo zijn nadelen mee. Je zag bijvoorbeeld dat er totaal geen aansluiting van achteruit kwam, mede door het feit dat een Babel die ballen bijna niet kon vasthouden. De Mul speelde te kort om echt te beoordelen, maar die ontbrak ook het vernuft en de kracht om op dit niveau te kunnen acteren. Leuk voor in de Eredivisie, maar dit niveau is nog wel even wat anders.
Wat is nu mijn punt? Het punt is dat je dus geen verdedigers achter de hand hebt en dat je een middenveld hebt die bestaat uit klonen. Davids is gelukkig aangetrokken om dat te verhelpen, maar dat is nog lang niet genoeg. Hij deed nu niet mee, waardoor je dus met een team op de proppen moet komen wat nagenoeg hetzelfde is als vorig jaar. Het team waar we allemaal nog met een wrange nasmaak aan terugdenken. Verdedigend is het natuurlijk helemaal dramatisch. We missen Grygera (wat wel vaker voorkomt) en Vermaelen en gelijk moeten we met ingenieuze vondsten op de proppen komen. We kwamen dus met Heitinga en Roger op de proppen, wat dus ook weer niet werkte. Het zegt dan ook genoeg dat ik hier namen als Timisela voorbij zie komen. Lood om ijzer noem ik dat. Waarom hebben wij nou geen dubbele bezetting achterin, terwijl we er voorin altijd wel een stuk of 6 à 7 hebben. In totaal hebben wij 1 rechtsback (Ogararu), 3 centrumverdedigers (Stam, Vermaelen en Grygera) en een halve linksback (Urby). Nu waren er dus een keer 4 geblesseerd, waardoor je dus in principe een achterhoede van 1 man hebt. Je komt dan ook nog eens met een man minder te spelen, omdat Lindenbergh ook de kwaliteiten mist. Tsja, dan speel je dus 11 vs. 10, met een achterhoede die bestaat uit één wereldverdediger en 2 uitzendkrachten.
Dat vond je vorig jaar anders compleet niet terzake doen. Niet erg consequent!Nihad schreef:Mensen proberen zich in bochten te wringen om de nederlaag op Henk's bordje te schuiven. Maar met welke opstelling hij ook had gekomen, een goed resultaat zou een mirakel zijn.
I think I lost my fucking headache
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Vorig jaar rond deze tijd stonden Emanuelson, Heitinga, Trabelsi en Vermaelen achterin. Overigens was de nederlaag tegen Bremen net zo onvermijdelijk als de uitschakeling tegen Inter vorig jaar: in beide gevallen zou je er met welke trainer dan ook uitgevlogen zijn.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
- Alaindebanaan
Ajax overleefde nog nooit zo'n schrobbering
15/2/2007 12:10
De voortekenen zijn slecht voor Ajax. In het verleden wisten de Amsterdammers een grote nederlaag in de heenwedstrijd nog nooit goed te maken in Europees verband.
Eén keer eerder begon Ajax met een 3-0 nederlaag aan de return in Amsterdam. In het seizoen 1969/70 was Arsenal thuis met die score te sterk geweest. Thuis kwam Ajax niet verder dan 1-0 (goal Gerrie Mühren).
Acht jaar later stond Ajax er iets beter voor na de 4-1 nederlaag tegen Honved Boedapest. Op eigen veld kwamen de Amsterdammers dicht bij een geslaagde comeback. De 2-0 zege (goals Ray Clarke en Simon Tahamata) was echter net niet voldoende om alsnog te overleven.
Bayern München gaf het in 1980/81 niet meer weg na de 5-1 oorwassing in Duitsland. De Zuid-Duitsers verloren wel in Amsterdam (2-1, goals Martin Wiggemansen en Frank Rijkaard), maar konden tevreden naar huis terugkeren. Dat was tegelijkertijd de enige keer in vijftien ontmoetingen dat Ajax in een knock-outfase werd uitgeschakeld door een Duitse club.
De grootste Ajax-nederlagen (drie of meer goals verschil) in Europa
Seizoen Duel Gevolg
2004/05 Bayern München (Dui) - Ajax 4-0 Door in poulefase CL
1980/81 Bayern München (Dui) - Ajax 5-1* Uitgeschakeld
1979/80 Omonia Nicosia (Cyp) - Ajax 4-0 Door (Ajax won thuis 10-0)
1957/58 Vasas Boedapest (Hon) - Ajax 4-0 Uitgeschakeld
2006/07 Werder Bremen (Dui) - Ajax 3-0* Nog niet bekend
1998/99 FC Porto (Por) - Ajax 3-0 Uitgeschakeld poule CL
1996/97 Juventus (Ita) - Ajax 4-1 Uitgeschakeld
1981/82 Tottenham Hotspur (Eng) - Ajax 3-0 Uitgeschakeld
1978/79 Honved Boedapest (Hon) - Ajax 4-1* Uitgeschakeld
1969/70 Arsenal (Eng) - Ajax 3-0* Uitgeschakeld
1968/69 AC Milan (Ita) - Ajax 4-1 Finale verloren
VI
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
We slaan een pleefiguur in heel Europa! Een negatieve spelopvatting en het zou me niet verbazen als we ook nog eens erg hoog staan in het overtredingen- en kaartenklassement! :sad:666 schreef:Vorig jaar rond deze tijd stonden Emanuelson, Heitinga, Trabelsi en Vermaelen achterin. Overigens was de nederlaag tegen Bremen net zo onvermijdelijk als de uitschakeling tegen Inter vorig jaar: in beide gevallen zou je er met welke trainer dan ook uitgevlogen zijn.
Ik begrijp dat jij inmiddels zover van de Ajaxspelopvatting afstaat dat je je niet eens meer kan voorstellen dat er meer manieren zijn om te zorgen dat een speler constant vrij jouw helft kan opstomen.joey schreef:Dus Ryan Babel had moeten worden ingezet als extra verdediger? Pff, als we het van dat soort oplossingen moeten hebben....
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Misschien was het met een andere basiself 2-0 i.p.v. 3-0 geworden, of misschien hadden we ten koste van nog meer gaten achterin een goaltje mee kunnen pikken en was het 4-1 ofzo geworden, maar we waren hoe dan ook met elke opstelling, tactiek of trainer kansloos op onze bek gegaan.Rosenberg9 schreef:We slaan een pleefiguur in heel Europa!
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line: