Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007
Nee, Urby was de minste vandaag. Leonardo was ook niet goed.
Wat vinden jullie ervan dat Schreuder op Sneijder speelde? Dat kan toch niet? :X
Wat vinden jullie ervan dat Schreuder op Sneijder speelde? Dat kan toch niet? :X
Laatst gewijzigd door joey op zo feb 04, 2007 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!
Overigens kaatst Babel wel erg goed. Zeker in combinatie met zijn beweeglijkheid. Wat sterker moet bij Babel is het stilleggen van de bal.
Daarnaast is Babel natuurlijk ook gewoon een ander type dan Huntelaar. Het lijkt erop dat Ten Cate liever een type als Babel ziet (ik ook). Complettheoriën gaan me wat ver. Zeker als het dezelfde mensen zijn die boos worden als ze door Thomas van 'zoeken' beschuldigd worden.
Hoe Ajax verder moet hangt voor mij erg af van hoe Sneijder zich ontwikkelt. Vandaag fenomenaal rond het zestienmetergebied, maar nog steeds weinig bepalend in de opbouw van het spel. Als Davids een goed niveau haalt en Sneijder allrounder wordt (waarmee ik niet doel op harder lopen en beter omschakelen) heb je in theorie de basis voor een heel mooi middenveld. Eigenlijk heb je dan alleen nog een meer allrounde speler op rechts nodig, die behalve de aansluiting van Gabri ook wat zuiniger is aan de bal.
Daarnaast is Babel natuurlijk ook gewoon een ander type dan Huntelaar. Het lijkt erop dat Ten Cate liever een type als Babel ziet (ik ook). Complettheoriën gaan me wat ver. Zeker als het dezelfde mensen zijn die boos worden als ze door Thomas van 'zoeken' beschuldigd worden.
Hoe Ajax verder moet hangt voor mij erg af van hoe Sneijder zich ontwikkelt. Vandaag fenomenaal rond het zestienmetergebied, maar nog steeds weinig bepalend in de opbouw van het spel. Als Davids een goed niveau haalt en Sneijder allrounder wordt (waarmee ik niet doel op harder lopen en beter omschakelen) heb je in theorie de basis voor een heel mooi middenveld. Eigenlijk heb je dan alleen nog een meer allrounde speler op rechts nodig, die behalve de aansluiting van Gabri ook wat zuiniger is aan de bal.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Zoals enkelen hier al terecht opmerkten, was het grootste euvel van Babel, het aannemen van de bal. Hij hoeft hem niet stil te leggen, liever niet zelfs, maar hij moet controle kunnen uitoefenen, en dat was vaak mis. Verder heeft hij lekker gespeeld. Dat tweede doelpunt was prima werk van hemBertje schreef:Overigens kaatst Babel wel erg goed. Zeker in combinatie met zijn beweeglijkheid. Wat sterker moet bij Babel is het stilleggen van de bal.
Davids bracht zeer zeker energie en strijd dat ik in vorige (te weinig) wedstrijden van Ajax dit seizoen gemist heb. Zeer zeker een aanwinst die samen met Gabri als vandaag, Sneyder de gelegenheid geeft om meer tegen de spits aan te spelen en hem te ondersteunen.
Ik vond de Mul beter dan Leonardo.
Babel heeft veel afspeelmogelijkheden nodig. Van nature betrekt hij sneller andere spelers in het spel dan Huntelaar dat doet.Kilroy schreef:Zoals enkelen hier al terecht opmerkten, was het grootste euvel van Babel, het aannemen van de bal. Hij hoeft hem niet stil te leggen, liever niet zelfs, maar hij moet controle kunnen uitoefenen, en dat was vaak mis. Verder heeft hij lekker gespeeld. Dat tweede doelpunt was prima werk van hemBertje schreef:Overigens kaatst Babel wel erg goed. Zeker in combinatie met zijn beweeglijkheid. Wat sterker moet bij Babel is het stilleggen van de bal.
Davids bracht zeer zeker energie en strijd dat ik in vorige (te weinig) wedstrijden van Ajax dit seizoen gemist heb. Zeer zeker een aanwinst die samen met Gabri als vandaag, Sneyder de gelegenheid geeft om meer tegen de spits aan te spelen en hem te ondersteunen.
Leonardo was voor mij de slechtste man bij Ajax.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Je laat me lachen Bertje ..Bertje schreef:Babel heeft veel afspeelmogelijkheden nodig. Van nature betrekt hij sneller andere spelers in het spel dan Huntelaar dat doet.Kilroy schreef:Zoals enkelen hier al terecht opmerkten, was het grootste euvel van Babel, het aannemen van de bal. Hij hoeft hem niet stil te leggen, liever niet zelfs, maar hij moet controle kunnen uitoefenen, en dat was vaak mis. Verder heeft hij lekker gespeeld. Dat tweede doelpunt was prima werk van hemBertje schreef:Overigens kaatst Babel wel erg goed. Zeker in combinatie met zijn beweeglijkheid. Wat sterker moet bij Babel is het stilleggen van de bal.
Leonardo was voor mij de slechtste man bij Ajax.
Blij met de punten ...
Zoiets maakt Ajax bijzonder. vandaag deden Stekelenburg, Heitinga, Vermaelen, Emanuelson (leuke beelden met Edgar Davids), Sneijder, Davids, De Mul, Babel en Greene(!) mee uit de jeugdopleiding. Je kunt waarschijnlijk ook nog Lindenbergh noemen. waar maak je dat mee? In de vijfde klasse in Rotterdam?Prachtige foto! 4 Ajacieden uit de eigen opleiding, 2 (met een beetje fantasie 3) generaties Nederlandse topvoetballers.
Wat is het criterium? Spelen in de B-jeugd? Ik weet dat er twee Belgen genoemd worden, klopt, maar je kunt nu eenmaal niet bij Ajax geboren worden, alle spelers komen via een andere club. Beide Belgen hebben trouwens in de B1 gespeeld!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
Bij gebrek aan beter bedoel je ?. De Mul op rechts ( de minste van de 2 rechterbuitenspelers ), en Leonardo op links omdat ie veel meer een voorbereider is dan Babel.Misschien Perez al komt Perez daar ook niet helemaal tot z'n recht.Vond de Mul vandaag redelijk goed bezig, al bleven z'n voorzetten weer ondermaats.Leonardo was niet veel, Urby is duidelijk geen back, maar dat roep ik al een hele tijd.Davids mag je niet beoordelen op een wedstrijd.Jesse schreef:En voor de rest?
Heitinga stond weer een paar keer flink te dromen, en Steek dacht volgens mij dat ie Casius Clay was.
Verder is het van de mat spelen, zoals er hier een paar stonden te roepen, van Feyenoord geen waarheid geworden.Al zou je dat bij het zien van de uitslag wel denken ..
Verder snap ik het verhaal Huntelaar niet zo, toen Huntelaar gewoon als afmaker fungeerde scoorde Sneijder en de Mul ook ...
Blij met de punten ...
Leonardo rent ongelooflijk makkelijk z'n man voorbij, alleen kon daar vandaag weinig van geprofiteerd worden. Ik denk dat Huntelaar zich beter kan positioneren dan Babel en daar dus meer van kan profiteren.Voetske schreef:Goed verhaal. Vooral dit:Jesse schreef: Bij gebrek aan beter bedoel je ?. De Mul op rechts ( de minste van de 2 rechterbuitenspelers ), en Leonardo op links omdat ie veel meer een voorbereider is dan Babel.Misschien Perez al komt Perez daar ook niet helemaal tot z'n recht.Vond de Mul vandaag redelijk goed bezig, al bleven z'n voorzetten weer ondermaats.Leonardo was niet veel, Urby is duidelijk geen back, maar dat roep ik al een hele tijd.Davids mag je niet beoordelen op een wedstrijd.
Heitinga stond weer een paar keer flink te dromen, en Steek dacht volgens mij dat ie Casius Clay was.
Verder is het van de mat spelen, zoals er hier een paar stonden te roepen, van Feyenoord geen waarheid geworden.Al zou je dat bij het zien van de uitslag wel denken ..
Verder snap ik het verhaal Huntelaar niet zo, toen Huntelaar gewoon als afmaker fungeerde scoorde Sneijder en de Mul ook ...
Leonardo op links omdat ie veel meer een voorbereider is dan Babel.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Goh dan ben ik zeker de enige die het wel in onze vriendelijke Roemeen ziet zitten.wimpey schreef::xyxthumbs: Een ramp.Kilroy schreef: Die Ogaruru wordt nooit wat.
En met Jöhnk ben ik eens dat HtC met KJH een vies spelletje speelt. Leonardo en Babel worden door die man opgehemeld tot en met, KJH krijgt enkel kritiek. :pukey:
Begin van het einde van KJH bij Ajax. Kapitaalvernietiging en sportief ongelooflijk dom.
Ik heb ze vandaag kansen genoeg zien krijgen. Helemaal in combinatie met Sneijder. Als je er als team beter van kan gaan voetballen door Babel te laten spelen in plaats Huntelaar, heb je de goals van Huntelaar misschien niet zo nodig.Jöhnk schreef:Wat denken jullie, scoort een voorhoede met Leo, Babel en De Mul op de lange duur genoeg?
Niet dat ik Klaas-Jan afschrijf hoor. Ik belicht gewoon even de andere kant van de zaak.
Ik snap het niet hoor. Als Huntelaar nou aan de lopende band zou scoren en Ten Cate alsnog constant kritiek op hem zou uiten en hem nu op de bank had gezet dan had ik het nog begrepen. Maar zelfs in wedstrijden waarin Ajax veel kansen creëerde en veel scoorde kwam Huntelaar niet op het scorebord voor. Huntelaar speelt gewoon matig. En ondanks alles ligt dat ook gewoon voor een groot deel aan hem.Bertje schreef:Daarnaast is Babel natuurlijk ook gewoon een ander type dan Huntelaar. Het lijkt erop dat Ten Cate liever een type als Babel ziet (ik ook). Complettheoriën gaan me wat ver. Zeker als het dezelfde mensen zijn die boos worden als ze door Thomas van 'zoeken' beschuldigd worden.
En al zou het wel puur aan het feit liggen dat Ten Cate hem teveel wil laten meevoetballen. Dan nog wil Ten Cate dat omdat hij Ajax op de in zijn ogen mooiste manier wil laten voetballen. En als Huntelaar niet in dat plaatje past is het zijn goed recht om voor een ander te kiezen. Of hadden we ook 4-4-2 moeten spelen omdat Rosenberg in dat systeem beter tot z'n recht komt en Ajax op die manier een financiële klapper op had kunnen leveren?
Babel was bijna altijd aanspeelbaar vandaag. Ik zie Huntelaar soms toch teveel stoeien met verdedigers en uiteindelijk achter ze terecht komen. Babel is fysiek stukken sterker en sneller waardoor verdedigers het wel prima vinden als hij voor ze staat met de bal en de rug naar de goal. Ze willen zich volop concentreren op het moment dat Babel voor de draai of explosieve actie gaat, in plaats van zich teveel bezig houden met voor de man komen. Huntelaar speelt nog te vaak verstoppertje.Jesse schreef:Goed verhaal. Vooral dit:
Leonardo rent ongelooflijk makkelijk z'n man voorbij, alleen kon daar vandaag weinig van geprofiteerd worden. Ik denk dat Huntelaar zich beter kan positioneren dan Babel en daar dus meer van kan profiteren.Leonardo op links omdat ie veel meer een voorbereider is dan Babel.
In wedstrijden waarin Sneijder goed speelde kwam Huntelaar maar zelden in het stuk voor.Voetske schreef:Verder snap ik het verhaal Huntelaar niet zo, toen Huntelaar gewoon als afmaker fungeerde scoorde Sneijder en de Mul ook ...
Het is de manier waarop HtC kJH aan het vernaggelen.Ik dacht dat het Frank was die het enige juiste zei in deze discussie, als je een meevoetballende spits wilt hebben dan zorg je ervoor dat KjH 30 goals maakt verkocht wordt en dan haal je een meevoetballende spits.Thomas schreef:Ik snap het niet hoor. Als Huntelaar nou aan de lopende band zou scoren en Ten Cate alsnog constant kritiek op hem zou uiten en hem nu op de bank had gezet dan had ik het nog begrepen. Maar zelfs in wedstrijden waarin Ajax veel kansen creëerde en veel scoorde kwam Huntelaar niet op het scorebord voor. Huntelaar speelt gewoon matig. En ondanks alles ligt dat ook gewoon voor een groot deel aan hem.
En al zou het wel puur aan het feit liggen dat Ten Cate hem teveel wil laten meevoetballen. Dan nog wil Ten Cate dat omdat hij Ajax op de in zijn ogen mooiste manier wil laten voetballen. En als Huntelaar niet in dat plaatje past is het zijn goed recht om voor een ander te kiezen. Of hadden we ook 4-4-2 moeten spelen omdat Rosenberg in dat systeem beter tot z'n recht komt en Ajax op die manier een financiële klapper op had kunnen leveren?
Het rare in deze discussie is dat wat Babel vandaag als meevoetballende spits heeft laten zien niks meer is wat KjH laat zien.Babel, de speler met de beroerste bal aanname, en die wordt er niet beter op.
Volgens mij is het meer dan duidelijk dat met de komst van Leonardo de rol van KjH uitgespeeld is, en dat laat Henk met z'n gezwam over een meevoetballende spiys w.b. Huntelaar genoeg keren horen.
Onzin.In wedstrijden waarin Sneijder goed speelde kwam Huntelaar maar zelden in het stuk voor.
Blij met de punten ...
Dus Sneijder heeft dit seizoen 10 wedstrijden op de 10 gespeeld .. welke waren dat dan .. Huntelaar speelt niet goed omdat HtC er een andere spits van wil maken, en die manier van voetballen is niet de KJH manier ..Thomas schreef:Ik beweer dus dat 10 er niet zijn. Huntelaar speelt bijna nooit goed wanneer Sneijder op 10 speelt.
Laatst gewijzigd door 999 op ma feb 05, 2007 1:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...