Feyenoord-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33969
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di apr 25, 2006 7:50 am

Nog even over de randverschijnselen:
Megaclaim na arrestatiegolf
Door PAUL SMITS en DÉNIS VAN VLIET

ROTTERDAM - De Nederlandse staat dreigt een fikse schadevergoeding te moeten betalen aan de circa 800 Feyenoord-aanhangers die zondag in Rotterdam werden opgepakt na de verloren wedstrijd tegen Ajax.

De advocaten A. van der Biezen en F. van Ardenne vinden het logisch, als supporters schadevergoeding gaan claimen. Dan valt te denken aan een bedrag van honderden euro's per persoon. De meeste supporters stonden op een viaduct waar een trein met Ajax-supporters overheen zou komen. Ze werden opgepakt voor het overtreden van het samenscholingsverbod dat volgens een gemeentewoordvoerder in Rotterdam te allen tijde van kracht is. Het samenscholingsverbod houdt in, dat de politie groepen van drie of meer personen met ‘kwaadwillende bedoelingen’ mag aanhouden of uiteendrijven.

De raadslieden vragen zich af in hoeverre de supporters daadwerkelijk stonden samengeschoold, laat staan dat ze gezamenlijk iets kwaads van plan waren. ,,Het lijkt er eerder op dat de politie aan beide kanten van het viaduct een cordon heeft opgeworpen. Vervolgens is iedereen op het viaduct zonder aanziens des persoons opgepakt,’’ aldus Van der Biezen, die al eerder succesvol supporters bijstond.

Raadsman F. van Ardenne, bij wie zich al enkele ‘verdachten’ hebben gemeld, ziet dat ook zo. ,,Uit contacten met opgepakte mensen maak ik op dat het hier meer om een dwarsdoorsnede van de bevolking gaat dan om alleen hooligans. Er zitten moeders met kinderen bij.’’

Zijn theorie strookt met het verhaal van ‘ervaringsdeskundige’ Trudy van der Helm uit Rossum, een van de 800 arrestanten en net als haar dochter met volstrekt vreedzame bedoelingen naar Rotterdam gekomen. ,,We waren letterlijk door de ME klemgezet op het viaduct,’’ aldus Van der Helm. ,,Onze auto stond precies de andere kant op. Balen, natuurlijk, omdat we flink moesten omlopen. Maar ook dat ging niet: aan de andere kant van het viaduct stonden óók ME'ers.’’

Advocaat Van Ardenne denkt dat de rechter een deel van de supporters onschuldig acht. Hij vergelijkt het met de Eurotop in 1997 in Amsterdam, waarbij de politie 350 mensen oppakte nog voordat zij enig strafbaar feit hadden gepleegd. ,,Het is alsof de overheid sindsdien niets heeft geleerd. Roda JC-supporters hebben al met succes een stadionverbod aangevochten. Er moet sprake zijn van een dreiging wil je mensen preventief aanhouden.’’

E. van Dorp van de supportersclub Feyenoord gelooft evenmin dat alle 800 opgepakte arrestanten hooligans zijn. Hij heeft in een brief aan de gemeente om opheldering gevraagd. De opgepakte supporters riskeren een stadionverbod, ,,Dat kan rampzalige gevolgen hebben,’’ vreest Van Dorp.

,,Veel van die mensen zijn seizoenskaarthouders. Het betekent financieel een flinke dreun voor Feyenoord als zij het stadion niet meer in mogen.’’ Van Dorp denkt dat het omstreden optreden een reactie is op de wedstrijd Feyenoord-Ajax van april vorig jaar, waarbij supporters het treinverkeer ernstig ontregelden. ,,Maar dit is weer een ander uiterste.’’

Van de 799 aangehouden supporters zitten er nog zeven vast. Zij zouden zich schuldig hebben gemaakt aan vechtpartijen en het gooien van stenen. Een deel van de andere supporters is met een boete tussen de 100 en 270 euro weggestuurd, een ander deel moet zich in juni of juli voor de rechter verantwoorden.

De politie, die had aangekondigd bij wangedrag meteen aanhoudingen te verrichten, ligt niet wakker van eventuele claims. ,,Wij zijn er stellig van overtuigd dat we met ons optreden erger hebben kunnen voorkomen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » di apr 25, 2006 8:48 am

Ik vind het ook zeer zielig voor al die zielige feyenoordsupporters. Bijna omgekomen van de dorst... BEESTACHTIG!!! Heel wat minder dan het massaal aanheffen van Hamas, Hamas, Joden aan t gas. Ik heb ook zeer te doen met deze heren en dames. :eusa_liar:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 5:12 pm

Alsof al die 799 mensen dat aan het zingen waren. Massa-arrestaties zijn onzin. Iedereen die gelooft dat de politie heilig is, is niet goed bij z'n hoofd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 25, 2006 5:14 pm

Heb je het nu over de Nederlandse of Arubaanse politie. ;) Hetzelfde geldt overigens voor iedereen die doet alsof alle voetbal'supporters' heiligen zijn.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di apr 25, 2006 5:22 pm

Wie heeft er ooit gezegd dat alle supporters heilig zijn?
Er wordt hier veel vaker tussen de zinnen door gesugereerd dat alles supporters hooligans zijn.. of in ieder geval iedereen die toevallig op een bepaalde plek op een bepaalde tijd zijn.. zoals deze 800 man.. en de gasten vorig jaar in de trein. Je moet de zaken niet gaan omdraaien maartoe :nooo:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 25, 2006 5:26 pm

Net zoals niet alle politieagenten heilig zijn, zijn ook niet alle voetbalsupporters heilig. Ik ben wel van mening dat voor beiden opgaat dat veruit de grootste meerderheid oprecht is.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 5:33 pm

Maartoe schreef:Heb je het nu over de Nederlandse of Arubaanse politie. ;) Hetzelfde geldt overigens voor iedereen die doet alsof alle voetbal'supporters' heiligen zijn.
Maakt niet uit. Het zijn allebei redelijk beschaafde landen. Politie is politie. En daar zitten altijd genoeg klojos tussen.

Je hoort mij overigens ook niet zeggen dat alle voetbal'supporters' heilig zijn.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » di apr 25, 2006 5:36 pm

Nee, ik ga ook niet zitten opzoeken wie wat gezegd heeft. Maar het valt me (wel vaker) op dat er hier wanneer er iets gebeurd op supportersgebied dat het vaak opgeblazen wordt, dat je niet opgepakt wordt wanneer je niets hebt gedaan enzovoort.. dat word je dus soms wel..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di apr 25, 2006 5:39 pm

Thomas schreef:
Maartoe schreef:Heb je het nu over de Nederlandse of Arubaanse politie. ;) Hetzelfde geldt overigens voor iedereen die doet alsof alle voetbal'supporters' heiligen zijn.
Maakt niet uit. Het zijn allebei redelijk beschaafde landen. Politie is politie. En daar zitten altijd genoeg klojos tussen.

Je hoort mij overigens ook niet zeggen dat alle voetbal'supporters' heilig zijn.
Amerika zou toch ook een behoorlijk beschaafd land moeten zijn. De politie daar is echter totaal anders dan de politie hier.

Ik stel overigens nergens dat jij zegt dat alle voetbalsupporters heilig zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di apr 25, 2006 5:45 pm

Maartoe schreef:
Thomas schreef:
Maartoe schreef:Heb je het nu over de Nederlandse of Arubaanse politie. ;) Hetzelfde geldt overigens voor iedereen die doet alsof alle voetbal'supporters' heiligen zijn.
Maakt niet uit. Het zijn allebei redelijk beschaafde landen. Politie is politie. En daar zitten altijd genoeg klojos tussen.

Je hoort mij overigens ook niet zeggen dat alle voetbal'supporters' heilig zijn.
Amerika zou toch ook een behoorlijk beschaafd land moeten zijn. De politie daar is echter totaal anders dan de politie hier.

Ik stel overigens nergens dat jij zegt dat alle voetbalsupporters heilig zijn.
De algemene aanpak van de politie in Amerika is waarschijnlijk strenger. Het mij meer om het type mensen dat je veel ziet in het politiekorps.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » wo apr 26, 2006 6:37 pm

Joeoeoeoeoehoeoeoeoeoe! Steeeefie! Where are you?



Zit je te wachten op de onderlinge wedstrijden tussen Groningen en Feij...eh Ajax? En maar hopen dat Ajax er uit ligt en dan weer posten he?!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo apr 26, 2006 6:41 pm

I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo apr 26, 2006 7:22 pm

Laat Steef lekker. Hij weet heus wel dat hij het toch wel te horen krijgt. Ook al komt hij pas over een jaar weer terug. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 14, 2006 2:55 am

Ik heb de Ajax-smaak helemaal te pakken en heb op YouTube wat filmpjes zitten kijken. Even mooie tijden herleven:

http://www.youtube.com/watch?v=6OPIbgL_qXI

:hypocrite:

Plaats reactie