Ja, maar jouw insteek bij DB was een heel andere dan bij HtC. Objectief ben je tegenover DB nooit geweest. Tegenover HtC eigenlijk ook niet, want hij doet van alles en nog wat ronduit verkeerd, maar jij wilt het niet zien...joey schreef: Ik zag waar HtC heen wil, dat zag ik bij Blind dus nooit.
Ajax - AZ
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Pardon? Kom jij nog wel eens in het stadion? Blind heeft van alle supporters een jaar lang onvoorwaardelijke steun gehad. Ajax had de slechtste start sinds 40 jaar, deed na 8 potjes al niet meer om het kampioenschap, maar nooit, en ik herhaal nooit, is er gefloten richting Blind. Toppunt was voor mij dan ook dat Blind vond dat wij hem te weinig steunden. Onbegrijpelijk dat hij dat heeft kunnen zeggen.
Zo kan je alles goedpraten;Roda uit kun je verlizen, als we daar al winnen is het altijd minimaal en we je vergeet dat Twente het uitstekend doet dit seizoen met ook prima resultaten tegen psv en AZ. Sparta was kut, dat klopt. gelukkig hebben we ons daarna weer enigszins hersteld tegen Willem 2, maar ook tegen AZ
Ajax verloor vorig jaar van Feyenoord (2x), AZ uit, PSV uit, Heerenveen uit, Utrecht (2x), Roda uit, Groningen uit, Nec uit. Allemaal toppers en subtoppers. Alleen NEC uit en Utrecht thuis zijn van niveautje Sparta uit verliezen.
Ajax had vorig jaar voornamelijk moeite met hoog geplaatste ploegen. Juist in de laatste maanden van het seizoen begon Ajax tegen die ploegen ook te winnen.
Ajax ging 442 spelen omdat het, ondanks regelmatig heel behoorlijk spel, bijna geen doelpunten maakte.
Het zal best dat erom gelachen werd, maar Ajax speelde thuis tegen ADO een goede partij waarbij het gewoon een 2-0 leek te worden.
I think I lost my fucking headache
Dat heeft ie dan ook niet gezegd. Hij heeft afgegeven op de steun na de belachelijke behandeling van Boukhari, die hij dankzij het publiek zelfs een tijdje niet kon opstellenSpijker schreef:Toppunt was voor mij dan ook dat Blind vond dat wij hem te weinig steunden. Onbegrijpelijk dat hij dat heeft kunnen zeggen.
Dit seizoen heb ik meer voetbal gezien (ik zie alleen thuiswedstrijden) dan onder Danny Blind.Tegen PSV en AZ zag ik Ajax tenminste als Ajax spelen. PSV raakte in de eerste helft geen bal en AZ kon de spitsen niet bereiken. De uitslag van beide wedstrijden was teleurstellend, maar ik hield toch een gematigd positief gevoel eraan over. Ik zag waar HtC heen wil, dat zag ik bij Blind dus nooit.
Nu is blijkbaar het resultaat heilig waar tot voor kort bij Ajax het (type) voetbal prevaleerde. Is psv al kampioen? Ik denk het wel, was vorig jaar niet anders.
HtC's tegenstanders zullen nooit zijn medestanders worden, vrees ik.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Dat was daarna pas.Lucas schreef:Dat heeft ie dan ook niet gezegd. Hij heeft afgegeven op de steun na de belachelijke behandeling van Boukhari, die hij dankzij het publiek zelfs een tijdje niet kon opstellenSpijker schreef:Toppunt was voor mij dan ook dat Blind vond dat wij hem te weinig steunden. Onbegrijpelijk dat hij dat heeft kunnen zeggen.
Wat heeft Blind jullie in godsnaam betaald om bovenstaande uit jullie vingers te krijgen? Of heeft Henk soms sjans gehad met mevrouw Lucas, Wimpey of Johnk? Wat het ook mag zijn geweest, het zit kennelijk diep of het levert jullie een hoop op want jullie draven dusdanig door dat de geloofwaardigheid per post minder wordt.
Als Ajax wedstrijden naar behoren wint is het slechts dankzij Huntelaar, Stam en de rest van deze geweldige selectie dat we hebben gewonnen, gaat hij op zijn bek dan is het slechts HtC zijn schuld, hij krijgt die geweldige voetballers tenslotte niet aan het voetballen. Logisch natuurlijk...
We hebben wel een geweldige selectie maar het aankoopbeleid is kut??? Al die toppers zijn natuurlijk door MvG en DB binnen gehaald en HtC komt in op de proppen met afdankertjes. Blind in één zin met een goede presentatie richting pers??? Het was op een gegeven moment godverdomme o.a. mijn schuld dat het zo kut ging met Ajax volgens Blind, laat me niet lachen man.
En daar waar Engel Huntelaar nog enige kleur gaf aan het vorige seizoen en persoonlijk Blind zijn kop nog enigszins redde, geven we Blind met terugwerkende kracht alle credits en kan HtC er geen hout van in een periode dat dezelfde Huntelaar het even niet heeft gehad. Als Blind uberhaupt al een voldoende rapport had om over te gaan dan heeft ie dat bereikt met spieken en afkijken over de schouder van Huntelaar in het laatste semester, op eigen kracht was ie allang faliekant op zijn bek gegaan en reddeloos verloren. Eerlijk is eerlijk, er valt nog genoeg te verbeteren momenteel bij Ajax maar de maatlat waarmee e.e.a. wordt vergeleken is hier volledig krom getrokken...
Als Ajax wedstrijden naar behoren wint is het slechts dankzij Huntelaar, Stam en de rest van deze geweldige selectie dat we hebben gewonnen, gaat hij op zijn bek dan is het slechts HtC zijn schuld, hij krijgt die geweldige voetballers tenslotte niet aan het voetballen. Logisch natuurlijk...
We hebben wel een geweldige selectie maar het aankoopbeleid is kut??? Al die toppers zijn natuurlijk door MvG en DB binnen gehaald en HtC komt in op de proppen met afdankertjes. Blind in één zin met een goede presentatie richting pers??? Het was op een gegeven moment godverdomme o.a. mijn schuld dat het zo kut ging met Ajax volgens Blind, laat me niet lachen man.
En daar waar Engel Huntelaar nog enige kleur gaf aan het vorige seizoen en persoonlijk Blind zijn kop nog enigszins redde, geven we Blind met terugwerkende kracht alle credits en kan HtC er geen hout van in een periode dat dezelfde Huntelaar het even niet heeft gehad. Als Blind uberhaupt al een voldoende rapport had om over te gaan dan heeft ie dat bereikt met spieken en afkijken over de schouder van Huntelaar in het laatste semester, op eigen kracht was ie allang faliekant op zijn bek gegaan en reddeloos verloren. Eerlijk is eerlijk, er valt nog genoeg te verbeteren momenteel bij Ajax maar de maatlat waarmee e.e.a. wordt vergeleken is hier volledig krom getrokken...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Sorry, maar Ten Cate haalde 4 punten in de wedstrijden tegen AZ, PSV en Feyenoord waar Blind er maar eentje haalde.wimpey schreef:Zo is het, BZ. Qua punten is het niet veel beter, qua voetbal is het niet veel beter, qua aankoopbeleid is het niet veel beter, qua presentatie was Blind me liever dan huilebalk Ten Cate en onder Blind werden de cruciale wedstrijden vaker tot een goed einde gebracht dan onder Ten Cate.
Gelukkig kijken we niet alleen naar het eindrapport. Of meen je nu serieus dat je het wel best vind dat Ajax 10 keer verlies in de competitie, als ze de playoffs vervolgens winnen?wimpey schreef:Ten Cate heeft een betere selectie tot zijn beschikking dan Blind had. Zie hoe Pienaar het doet bij Dortmund, Trab bij Man City, Max bij Inter en waar HSV staat en het is wel duidelijk dat we met z'n allen veel te veel van Ajax verwachten. Blind's eindrapport mocht er wezen, ik kon z'n ontslag wel begrijpen, maar hij had het wat mij betreft ook nog een kans mogen krijgen. Wat mij betreft hadden ze Ruud Krol eruitgepleurd en Blind een assistent met toegevoegde waarde bezorgd.
En over Trabelsi. Hoe je het ook wendt of keert, hij is natuurlijk een betere rechtsback dan Heitinga of Ogararu.
Espanyol staat inmiddels twaalfde en bewijst de laatste weken gewoon een goede ploeg te hebben. Ze wonnen van Sevilla en Atletico Madrid en verdienden veel meer dan het 0-1 verlies tegen Real Madrid.wimpey schreef:De Tsjechische top ook. En de Spaanse degradatiezone eveneens. Ik ben een realist, Jöhnk. Het ligt niet aan Henk, het ligt nooit aan Henk.
Waarvan 9 miljoen in Huntelaar, waar Blind ook een tijd over heeft kunnen beschikken.Jöhnk schreef:Mag ook wel als je bedenkt dat er na de eerste seizoenshelft van 2005-2006 voor 20 miljoen geinvesteerd is.
MHF schreef:Als Ajax wedstrijden naar behoren wint is het slechts dankzij Huntelaar, Stam en de rest van deze geweldige selectie dat we hebben gewonnen, gaat hij op zijn bek dan is het slechts HtC zijn schuld
Toch grappig als je jouw verhaal uit elkaar trekt. Dan doe jij precies wat je anderen probeert aan te wrijven. Als het kut gaat is het Blinds schuld, als het goed gaat is het dankzij 1 geweldige speler in de selectie.MHF schreef:En daar waar Engel Huntelaar nog enige kleur gaf aan het vorige seizoen en persoonlijk Blind zijn kop nog enigszins redde, geven we Blind met terugwerkende kracht alle credits en kan HtC er geen hout van in een periode dat dezelfde Huntelaar het even niet heeft gehad. Als Blind uberhaupt al een voldoende rapport had om over te gaan dan heeft ie dat bereikt met spieken en afkijken over de schouder van Huntelaar in het laatste semester, op eigen kracht was ie allang faliekant op zijn bek gegaan en reddeloos verloren.
Sorry, maar onder Blind in het vorig seizoen werd in totaal 9 keer officieel (uitgezonderd de Cruijfschaal) tegen PSV-AZ en Feyenoord gespeeld. Ajax won 4x, speelde 1x gelijk en verloor 4x. De wedstrijden waar het uiteindelijk om ging tegen deze drie, werden allen gewonnenThomas schreef:Sorry, maar Ten Cate haalde 4 punten in de wedstrijden tegen AZ, PSV en Feyenoord waar Blind er maar eentje haalde.
Laatst gewijzigd door LucaS op wo dec 20, 2006 12:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je verzint het toch niet om te zeggen dat de eerdere wedstrijden nergens om gingen.Lucas schreef:Sorry, maar onder Blind in het vorig seizoen werd in totaal 9 keer officieel (uitgezonderd de Cruijfschaal) tegen PSV-AZ en Feyenoord gespeeld. Ajax won 4x, speelde 1x gelijk en verloor 4x. De wedstrijden waar het uiteindelijk om ging tegen deze drie, werden allen gewonnenThomas schreef:Sorry, maar Ten Cate haalde 4 punten in de wedstrijden tegen AZ, PSV en Feyenoord waar Blind er maar eentje haalde.
Jongens, waar hebben we het dan nog over? De competitie bestaat slechts uit veredelde oefenpartijtjes. Waarom wordt er gezeken over het verlies tegen PSV en het gelijkspel tegen AZ? De wedstrijden die enigzins belangrijk zijn moeten nog komen. :cheer:
Correctie: Ajax haalde Huntelaar. Blind en Van Geel waren verantwoordelijk.Spijker schreef:Logisch, omdat Blind geen versterkingen meer hoefde, terwijl Van Geel Huntelaar haalde in de winterstop. Appels met peren dus.
Maar Blind is een slecht TD, dat lijkt me duidelijk. Overigens is MVG in dienst sinds 1 juli 2005 terwijl de transferperiode liep tot en met 31 augustus.
Het kan best dat hij zich heeft geconformeerd aan het ordeel van Blind, maar daar heeft hij dan ook maar de verantwoordelijkheid voor te dragen.
Als je er van uit gaat dat Ajax geen kampioen meer wordt en wel ontzettend moet gaan sokken om een plek bij de eerste vijf te verspelen, komt het gezien de huidige competitieopzet daar eigenlijk wel op neer.Thomas schreef: Jongens, waar hebben we het dan nog over? De competitie bestaat slechts uit veredelde oefenpartijtjes. Waarom wordt er gezeken over het verlies tegen PSV en het gelijkspel tegen AZ? De wedstrijden die enigzins belangrijk zijn moeten nog komen. :cheer:
Grappig? Ik vind het juist triest om zulke zaken aan te wenden om een punt te kunnen maken. Gelukkig onderken je het wel. Laat ik voorop stellen dat ik van mening ben dat het nooit 100% alleen aan de spelers zal liggen of andersom. Met een slechte coach haal je nooit het optimale rendement uit een spelersgroep en met een goede coach zal je nooit de titel winnen als je materiaal niet toereikend is. Echter, het was vorig seizoen zo overduidelijk god zegen de greep voetbal, zeker in het tweede deel van het seizoen. Wedstrijden waarin regelmatig met 5 spitsen en zonder enig idee werd gespeeld met de hoop op een toevallige goal. Met zulke partijen voor ogen kan je alleen maar tot de conclusie komen dat blind zijn inbreng tot het behaalde succes minimaal was. Wedstrijden tegen Roda, Vitesse en Groningen -en zo waren er meer- waar we in de dying seconds nog even wat goals maakten, hebben er voor gezorgd dat we uberhaupt nog de plays-offs mochten spelen, uberhaupt verder gingen in de beker en het voorronde CL ticket veilig stelden. Want je wilt me toch niet vertellen dat we het in die wedstrijden hebben afgedwongen, of wel soms?Lucas schreef:Toch grappig als je jouw verhaal uit elkaar trekt. Dan doe jij precies wat je anderen probeert aan te wrijven. Als het kut gaat is het Blinds schuld, als het goed gaat is het dankzij 1 geweldige speler in de selectie.
Ik ga er inderdaad vanuit dat Ajax geen kampioen meer wordt. PSV heeft gewoon een te sterke selectie. Maar dat betekent voor mij dus echt niet dat de resultaten in de reguliere competitie niet meer tellen. Ajax mag nooit meer zo'n seizoen mee maken als vorig seizoen.Jim schreef:Als je er van uit gaat dat Ajax geen kampioen meer wordt en wel ontzettend moet gaan sokken om een plek bij de eerste vijf te verspelen, komt het gezien de huidige competitieopzet daar eigenlijk wel op neer.Thomas schreef: Jongens, waar hebben we het dan nog over? De competitie bestaat slechts uit veredelde oefenpartijtjes. Waarom wordt er gezeken over het verlies tegen PSV en het gelijkspel tegen AZ? De wedstrijden die enigzins belangrijk zijn moeten nog komen. :cheer:
We zijn het helemaal niet eens MHF. Ja, Ajax miste vorig jaar in de 1e seizoenshelft een speler die regeklmatig scoorde. Dat lijkt me zo'n beetje het enige waarover wij het eens zijn.
Laat ik het dan anders zeggen Thomas(overigens waren het wel de belangrijkste wedstrijden, immers Ajax won de wedstrijden waarin de prijzen werden verdeeld), Van de laatste 5 wedstrijden tegen dit supertrio (Feyenoord, AZ, PSV) won Ajax er 4 en speelde het er 1 gelijk. Dat is nou Progressie!
Laat ik het dan anders zeggen Thomas(overigens waren het wel de belangrijkste wedstrijden, immers Ajax won de wedstrijden waarin de prijzen werden verdeeld), Van de laatste 5 wedstrijden tegen dit supertrio (Feyenoord, AZ, PSV) won Ajax er 4 en speelde het er 1 gelijk. Dat is nou Progressie!
Progressie my ass...Lucas schreef:We zijn het helemaal niet eens MHF. Ja, Ajax miste vorig jaar in de 1e seizoenshelft een speler die regeklmatig scoorde. Dat lijkt me zo'n beetje het enige waarover wij het eens zijn.
En wat gebeurde er vorig seizoen toen we die spits die regelmatig scoorde binnen hadden? Toen werd het genieten zeker? Goh, wat heb ik toch prachtige partijen gezien, die ene spits was duidelijk de missing link... :hypocrite:
Het mag duidelijk zijn dat we het over het nodige niet eens zijn maar erger nog, soms vraag me wel eens af of jij het wel met jezelf eens kan zijn... ;)