Willem II - Ajax 30-08-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 31, 2008 9:22 am

Wielaert en Douglas, en jij denkt dat je t wiel uitgevonden hebt? Twente wilde niet verkopen, en dat ze het ruilmatriaal eerst te mager vinden doet niet ter zake. Ajax heeft geprobeerd dat B-voetballertje te halen. En godzijdank, die kut-psv-er/matige speler komt niet.
Of was je dat vergeten?

Niettemin een oliedomme posting van een ATist met geldingsdrang.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 31, 2008 9:32 am

LucaS schreef:Jezus Christus, we hebben 1 officiele wedstrijd gespeeld. Het grootste probleem van Ajax zijn de supporters, zoveel blijkt nu maar weer eens
Idd (ff gepikt uit wedstrijd tegen feyenooit).

De emotie van de dag regeert weer. Vanuit de perceptie dat Ajax makkelijk had moeten winnen van willem ii, heeft Ajax het heel slecht gedaan en willem ii (kansloos vooraf) heel goed. Naar de wedstrijd kijkende, had Ajax ondanks de slechte wedstrijd nog steeds moeten winnen. Kansen van Huntelaar (2x), Suarez (2x), Dario hadden ondanks de slechte wedstrijd 'gewoon' een overwinning kunnen opleveren. willem ii heeft geen kansen gehad (corner en klutsgoal), maar wordt bejubelt (gerelateerd aan de verwachting vooraf). Daarnaast speelde onze blinde vink ook weer een grote rol: belachelijke rode kaart, onthouden pingels (1ste helft was Demouge al bezig met shirtje wisselen met KJH, vd Wiel binnen de 16m), Arjan Swinkels die Vertonghen natrapt en niks krijgt.

Rob Witschge zag het in ieder geval wel goed! :ajaxsmiley.gif: Typisch, dat het toch weer in de krant moet komen: arrogante en publieksgeile klootzak dat hij is.

Laten we Marco na 1 seizoen beoordelen en niet vooraf. Hetzelfde geldt voor Sno, die gewoon een redelijke tot goede wedstrijd speelde. Maar zoals LucaS al schreef: barbertje moet schijnbaar hangen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 31, 2008 9:39 am

Thom schreef:Geloel: Juist door die VCL hadden vorige trainers meer tijd voor ze aan de competitie begonnen, ze waren immers al internationaal aan de bak geweest.
Niet mee eens. Van Basten heeft bijna twee maanden de tijd gehad, uitgebreid kunnen trainen, en dan begint hij de competitie ook nog met een wedstrijd tegen een zwakke opponent. Daarna volgt er een interland, waardoor hij weer uitgebreid kan trainen. Wat een weelde. Daar konden de vorige trainers alleen maar van dromen.

Het elftal heeft gewoon de lijn van de voorbereiding doorgetrokken, toen is er ook geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. Niet zo gek, want de mankementen in de achterhoede zijn niet verholpen en op het middenveld mis je (zeker zonder Aissati) creativiteit. Dan kun je wel roepen dat de voorhoede wel eens even meer gaat scoren dan de achterhoede doorlaat, maar dat blijkt dus ook niet altijd het geval.

Waarom speelde Aissati niet? Gepasseerd? Dat is dan de manier om hem naar de knoppen te helpen, zeg. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 31, 2008 9:42 am

Wat de wedstrijd ook geleerd heeft gisteren is, dat Silva zijn plek voorlopig kwijt is aan vd Wiel. Silva kende een slecht eind van de vorige competitie en een slecht begin (inclusief voorbereiding).

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 31, 2008 9:47 am

ik hoop dat t eenmalig was, het passeren van aissati en het opstellen van Emanuelson als aanvallende middenvelder.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2008 9:49 am

joey schreef:
Thom schreef:Geloel: Juist door die VCL hadden vorige trainers meer tijd voor ze aan de competitie begonnen, ze waren immers al internationaal aan de bak geweest.
Niet mee eens. Van Basten heeft bijna twee maanden de tijd gehad, uitgebreid kunnen trainen, en dan begint hij de competitie ook nog met een wedstrijd tegen een zwakke opponent. Daarna volgt er een interland, waardoor hij weer uitgebreid kan trainen. Wat een weelde. Daar konden de vorige trainers alleen maar van dromen.
Precies, juist dit jaar was er veel tijd om het elftal voor te bereiden. Zonder de druk van de voorronde CL kon er rustig worden gewerkt aan een vaste ploeg. Het enige probleem dat we hadden was het ontbreken van de spelers die in China zaten. Maar dat is kennelijk door V.Basten niet als een onoverkomelijk probleem gezien want die jongens stonden alle 4 in de basis.
Nil volentibus arduum

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo aug 31, 2008 9:56 am

Ajaciedjuh schreef:Wat de wedstrijd ook geleerd heeft gisteren is, dat Silva zijn plek voorlopig kwijt is aan vd Wiel. Silva kende een slecht eind van de vorige competitie en een slecht begin (inclusief voorbereiding).
zo enorm slecht was Silva niet, had een aantal prima voorzetten. Van de opstelling begrijp ik weinig, volgens de VI een 4-3-3, met sno rechts en emanuelson links en lindgren in t centrum?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 31, 2008 10:11 am

Donkey Shot schreef:
Ajaciedjuh schreef:Wat de wedstrijd ook geleerd heeft gisteren is, dat Silva zijn plek voorlopig kwijt is aan vd Wiel. Silva kende een slecht eind van de vorige competitie en een slecht begin (inclusief voorbereiding).
zo enorm slecht was Silva niet, had een aantal prima voorzetten. Van de opstelling begrijp ik weinig, volgens de VI een 4-3-3, met sno rechts en emanuelson links en lindgren in t centrum?
Urby speelde wel degelijk achter de spitsen. Ik vond Silva wel slecht spelen. Het echte venijnige wat hij had, is hij een beetje kwijt. De meerwaarde van Silva is vooral zijn aanvallende acties, maar verdedigend is hij kwetsbaar. VD Wiel had gisteren ook een aantal prima aanvallende acties en is daarnaast verdedigend sterker. Een andere optie is natuurlijk nog Oleguer rechtsback en vd Wiel naar het centrum.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 31, 2008 10:18 am

Marillion schreef:Het enige probleem dat we hadden was het ontbreken van de spelers die in China zaten. Maar dat is kennelijk door V.Basten niet als een onoverkomelijk probleem gezien want die jongens stonden alle 4 in de basis.
Dat zijn bovendien spelers die al jaren bij Ajax zitten, dus die hoeven niet aan de cultuur of de speelstijl te wennen. Ze waren ook meteen weer op hun oude niveau. :hypocrite.gif:

Hoe dan ook, we moeten maar hopen dat dit verlies een incident was, want nog een paar van die uitglijders en we mogen Harm c.s. in het voorjaar weer feliciteren. Nee, er is GEEN tijd meer. :excited.gif:
Laatst gewijzigd door joey op zo aug 31, 2008 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » zo aug 31, 2008 10:21 am

Donkey Shot schreef:jezus, 1 nederlaag en "Als je dan bedenkt dat Ajax zo dom is geweest haar lot helemaal in handen van deze gemankeerde coach te leggen, doet dat het ergste vrezen voor de toekomst." pfff, wat een onzin.

Voor Ajax hoef je niets te vrezen, zelfs niet wanneer we nog een keer verliezen, Ajax heeft de mannen om de competitie te domineren, en dat gaat ook gebeuren, mark my words. MvB moet inzien dat Emanuelon een verrotte linksback is waarvoor de aanvallende middenvelder positie te hoog gegrepen is. En dat Ajax at best een redelijke verdediging heeft, maar dat je er vooral niet op gaat leunen, want dan tyft de boel in elkaar.
het is geen kwestie van de verlies, het is een kwestie van een heel voorbereiding, transferbeleid waar een paar roepende in de woestijn al maanden aangeeft waar het fout zit en zal gaan.

En dat het is dus gebeurd.

Zolang die dingen niet opgelost worden, we gaan nog veel punten verliesen.

Zeker nu MvB in zijn eerste wedstrijd zeker niet de tacties brein toont die veel in hem zien.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 31, 2008 10:29 am

Omdat die lul van een Demouge uit een corner vrij mag inkoppen wordt mijn tekst dikgedrukt geqoute (of hoe je het ook schrijft)

Het moet niet gekker worden!?!?!!!!

Demouge kan er niks van, heel Willem 2 kan er niks van...

Ajax is afgetroefd op felheid, op duels die niet werden gewonnen...

Hoorde de commentator zeggen dat Willem 2 Ajax vroeg onder druk zette.... Ik zou juist denken... is dat mooi. Die gasten zetten Ajax onder druk dus is er ruimte om te voetballen. Middenvelders maken ruimte vrij voor de spits die kan worden ingespeeld en je sluit bij... Simpeler kan niet. Het wordt pas lastig als de tegenstander zich helemaal ingraaft....

Nu vraag ik mij dus echt af waar Marco op heeft getraind afgelopen maand?
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 31, 2008 10:40 am

Rishi schreef:Omdat die lul van een Demouge uit een corner vrij mag inkoppen wordt mijn tekst dikgedrukt geqoute (of hoe je het ook schrijft)

Het moet niet gekker worden!?!?!!!!

Demouge kan er niks van, heel Willem 2 kan er niks van...

Ajax is afgetroefd op felheid, op duels die niet werden gewonnen...

Hoorde de commentator zeggen dat Willem 2 Ajax vroeg onder druk zette.... Ik zou juist denken... is dat mooi. Die gasten zetten Ajax onder druk dus is er ruimte om te voetballen. Middenvelders maken ruimte vrij voor de spits die kan worden ingespeeld en je sluit bij... Simpeler kan niet. Het wordt pas lastig als de tegenstander zich helemaal ingraaft....

Nu vraag ik mij dus echt af waar Marco op heeft getraind afgelopen maand?
Tja... gisteren zat ik ook weer koortsachtig te denken welke tactische ingreep Van Basten kon toepassen.

Zoals je zegt: Willem 2 gaf druk en dat betekent automatisch meer ruimte voorin voor Ajax. En als Willem 2 zich ingraaft heb je aan één goal genoeg om te winnen.

Maar dit Ajax kan met beide scenario's niet uit de voeten. Als Ajax druk zet, gebeurt het halfslachtig en gemakzuchtig. Daarom ga je rusten met 'maar' 1-0.

En als Willem 2 druk zet, dan is Ajax helemaal de weg kwijt. De hele verdediging, behalve Oleguer trouwens, wordt zenuwachtig en krijgt het van iedere bal spaansbenauwd. Het publiek voelde dat aankomen en ging joelen zodra Vermaelen aan de bal kwam.

Echt... dit gaat moeilijk worden dit seizoen. Zulke fouten en totaal geen voetballend vermogen.... Het is net als vorig seizoen: hopen op een bevlieging voorin. Het heeft weinig met voetbal te maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 31, 2008 10:43 am

GangstaRiB schreef:Echt... dit gaat moeilijk worden dit seizoen. Zulke fouten en totaal geen voetballend vermogen.... Het is net als vorig seizoen: hopen op een bevlieging voorin. Het heeft weinig met voetbal te maken.
Waarom zit Aissati dan ook op de bank! :1evil.gif:

Dat de verdediging blundert was met grote zekerheid te voorspellen, maar ik had gehoopt dat we met Issy meer creativiteit op het middenveld zouden hebben. Ik kan niet verklaren waarom hij op de bank zat, of hij moet 150 euro uit de portemonnee van Van Basten hebben gepakt.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 31, 2008 10:48 am

joey schreef:
GangstaRiB schreef:Echt... dit gaat moeilijk worden dit seizoen. Zulke fouten en totaal geen voetballend vermogen.... Het is net als vorig seizoen: hopen op een bevlieging voorin. Het heeft weinig met voetbal te maken.
Waarom zit Aissati dan ook op de bank! :1evil.gif:

Dat de verdediging blundert was met grote zekerheid te voorspellen, maar ik had gehoopt dat we met Issy meer creativiteit op het middenveld zouden hebben. Ik kan niet verklaren waarom hij op de bank zat, of hij moet 150 euro uit de portemonnee van Van Basten hebben gepakt.
Het ligt niet alleen aan Aisatti. Het ligt niet alleen aan het middenveld. Ik zie gewoon het hele elftal zoeken. Voorin wisselt Suarez hoogte- en dieptepunten af. Dat is niet zo erg, maar zijn dieptepunten leiden altijd counters in, omdat niemand weet wat Suarez dit keer van plan is. Er is geen lijn in te ontdekken. De achterhoede kon gisteren de bal amper kwijt aan het middenveld.

Ik zie totaal geen overleg. Het maakt dus niet uit of Aisatti wel of niet speelt. Ook hij kan geen wonderen verrichten. Ook hij gaat er niet voor zorgen dat Ajax als een machine gaat lopen. Dat kan ook met het middenveld dat er gisteren stond, maar dan moet er wel op getraind worden!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 31, 2008 10:54 am

Maar als Willem ll met zijn zwakke verdediging druk gaat zetten, dan weet je dat je ruimte krijgt en dat je die goed uit moet spelen. Aissati heeft de spelintelligentie om dat te doen. Natuurlijk kan hij niet alles oplossen, we hebben zoveel problemen. Maar hij kan wel helpen de spelers die voorin lopen in stelling te brengen. In plaats daarvan kijken we naar Urby, die krijgt weer eens een kans. En laat het natuurlijk niet zien. Hij heeft soms een leuke actie, maar hij mist de consistentie om een dragende speler op het middenveld te zijn.

Over de aanval: Suarez is weer eens de gebeten hond, maar die jongen neemt wel initiatief. Ik heb begrepen dat Sulejmani (op zijn doelpunt na) en KJH onzichtbaar waren. Suarez doet van alles fout, maar hij heeft wél de wil om te winnen. Die wil zie ik niet altijd bij de andere spelers.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 31, 2008 10:56 am

joey schreef:Maar als Willem ll met zijn zwakke verdediging druk gaat zetten, dan weet je dat je ruimte krijgt en dat je die goed uit moet spelen. Aissati heeft de spelintelligentie om dat te doen. Natuurlijk kan hij niet alles oplossen, we hebben zoveel problemen. Maar hij kan wel helpen de spelers die voorin lopen in stelling te brengen. In plaats daarvan kijken we naar Urby, die krijgt weer eens een kans. En laat het natuurlijk niet zien. Hij heeft soms een leuke actie, maar hij mist de consistentie om een dragende speler op het middenveld te zijn.

Over de aanval: Suarez is weer eens de gebeten hond, maar die jongen neemt wel initiatief. Ik heb begrepen dat Sulejmani (op zijn doelpunt na) en KJH onzichtbaar waren. Suarez doet van alles fout, maar hij heeft wél de wil om te winnen. Die wil zie ik niet altijd bij de andere spelers.
Suarez was de beste aanvaller, alleen moet hij nog leren het overzicht te houden. Dat had gisteren de 0-2 opgeleverd en dan was de wedstrijd gespeeld. Aan Sulejmani kun je zien dat hij er een tijd is uit geweest en nog ritme moet opdoen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2008 10:57 am

Ik weet ook niet wat ik erger vind; verliezen bij Willem2 of gewoon het gevoel dat er niks veranderd is.. nog steeds dat kutverdedigen.. dat lamlendige wat over de ploeg heen straalt.. En Marco is al best een tijdje bezig nu, je zou toch hopen dat er iig iets te bespeuren valt wat hoop geeft.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 31, 2008 10:58 am

Zo is het Thom. Dan sta je al helemaal scherp als de competitie begint.

@joey: zoals je weet ben ik een fan van Suarez, maar als je toch gaat zondebokken moet je wel consequent zondebokken en niet alleen zondebokken in je eigen straatje.

Aristides

Bericht door Aristides » zo aug 31, 2008 10:58 am

joey schreef: Hoe dan ook, we moeten maar hopen dat dit verlies een incident was, want nog een paar van die uitglijders en we mogen Harm c.s. in het voorjaar weer feliciteren. Nee, er is GEEN tijd meer. :excited.gif:
Een incident? Je geeft zelf iets eerder een andere reactie:
Het elftal heeft gewoon de lijn van de voorbereiding doorgetrokken, toen is er ook geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. Niet zo gek, want de mankementen in de achterhoede zijn niet verholpen en op het middenveld mis je (zeker zonder Aissati) creativiteit. Dan kun je wel roepen dat de voorhoede wel eens even meer gaat scoren dan de achterhoede doorlaat, maar dat blijkt dus ook niet altijd het geval.
Zo is het geen incident! We hebben nog 36 uur al zegt MvB dat de selectie rond is!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 31, 2008 10:59 am

joey schreef:Maar als Willem ll met zijn zwakke verdediging druk gaat zetten, dan weet je dat je ruimte krijgt en dat je die goed uit moet spelen. Aissati heeft de spelintelligentie om dat te doen. Natuurlijk kan hij niet alles oplossen, we hebben zoveel problemen. Maar hij kan wel helpen de spelers die voorin lopen in stelling te brengen. In plaats daarvan kijken we naar Urby, die krijgt weer eens een kans. En laat het natuurlijk niet zien. Hij heeft soms een leuke actie, maar hij mist de consistentie om een dragende speler op het middenveld te zijn.

Ik ben een fan van Suarez en hij probeert inderdaad iets te forceren, maar gisteren zorgde hij ervoor dat een opkomend Ajax als de bliksem moest omschakelen. Suarez moet meer doseren, want nu gaat hij iedere keer z'n gang zodat het voorspelbaar wordt. Verder ben ik met je eens dat de rest ook niet goed was.

Even terugkomend op Aisatti: Ja hij heeft het inzicht om met passjes te strooien, maar gisteren stond de voorhoede van Ajax op de middellijn en de rest rond de 16. Iedere afvallende bal was voor Willem 2. En in dat geval heb je iemand met body nodig die even het vuile werk opknapt.

Ajax is nog niet zover dat een type speler als Aisatti zich louter mag bekommeren met de aanval. Daar zijn we echt te slecht voor. Willem 2 kon Ajax kinderlijk eenvoudig onder de duim houden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 31, 2008 11:00 am

Ach ze hebben nu ook al genoeg friendly's gespeeld tegen internationale tegenstanders.. Marco heeft een goeie lange voorbereiding mogen hebben met deze jongens, we hadden best meer mogen verwachten.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 31, 2008 11:01 am

Jöhnk schreef:Zo is het Thom. Dan sta je al helemaal scherp als de competitie begint.
Het gaat mij om waar je staat in je eerste officiële wedstrijd. Die is nu dus drie weken later dan vorig seizoen.
joey: zoals je weet ben ik een fan van Suarez, maar als je toch gaat zondebokken moet je wel consequent zondebokken en niet alleen zondebokken in je eigen straatje.
Oké, het is allemaal de schuld van Suarez. Topverdediging, topmiddenveld, topopstelling, toptrainer. :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 31, 2008 11:01 am

joey schreef:
Jöhnk schreef:Zo is het Thom. Dan sta je al helemaal scherp als de competitie begint.
Het gaat mij om waar je staat in je eerste officiële wedstrijd. Die is nu dus drie weken later dan vorig seizoen.
joey: zoals je weet ben ik een fan van Suarez, maar als je toch gaat zondebokken moet je wel consequent zondebokken en niet alleen zondebokken in je eigen straatje.
Oké, het is allemaal de schuld van Suarez. Topverdediging, topmiddenveld, topopstelling, toptrainer. :excited.gif:
:kots:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 31, 2008 11:02 am

brigade zuid schreef:Ik weet ook niet wat ik erger vind; verliezen bij Willem2 of gewoon het gevoel dat er niks veranderd is.. nog steeds dat kutverdedigen.. dat lamlendige wat over de ploeg heen straalt.. En Marco is al best een tijdje bezig nu, je zou toch hopen dat er iig iets te bespeuren valt wat hoop geeft.
Dit gevoel is ook wat bij mij overheerst. Geen progressie, helemaal niks.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo aug 31, 2008 11:02 am

Gisteravond een beetje veel gedronken, Jöhnk? :aai.gif: :smallgrin.gif:

Plaats reactie