RKC - Ajax
- Monkey Tonk
joey. Moeten winnen tegen RKC een te grote mentale druk voor Ajax? Dat geloof je zelf niet.
De gelijkmaker die meteen viel, het commentaar achteraf. Die dingen wijzen op onderschatting en gebrek aan concentratie.
Als Ajax iedere week scherp aan de streep verscheen, zou men kleinere tegenstanders regelmatig met grote cijfers van het veld vegen. In de clubtraditie.
De gelijkmaker die meteen viel, het commentaar achteraf. Die dingen wijzen op onderschatting en gebrek aan concentratie.
Als Ajax iedere week scherp aan de streep verscheen, zou men kleinere tegenstanders regelmatig met grote cijfers van het veld vegen. In de clubtraditie.
Dat geloof ik dus wel. Niet omdat het RKC is, maar omdat er gewonnen MOET worden. Ik zie er een patroon in. Tegen FC Kopenhagen bijvoorbeeld gingen ook de vreemdste dingen mis. Spelers waren zichzelf niet meer, Vermaelen schoot zelfs in eigen doel. Ajax loopt op dit soort momenten tegen zichzelf te ballen.Monkey Tonk schreef:joey. Moeten winnen tegen RKC een te grote mentale druk voor Ajax? Dat geloof je zelf niet.
Om te beginnen: HtC zei ongeveer hetzelfde als de spelers. Maar HtC onderschatte RKC zeker niet, hij heeft juist de hele week voor die ploeg gewaarschuwd. Dan: ik geloof er niets van dat de spelers denken dat er niets aan de hand was. Ik weet wel dat het rekenonderwijs minder goed is dan vroeger, maar ook onze spelers van nu kunnen simpel uitrekenen dat ze het niet meer in eigen hand hebben. Waarom zeiden ze dan die dingen? Van ellende, denk ik. Omdat ze niet wisten wat ze anders moesten zeggen.De gelijkmaker die meteen viel, het commentaar achteraf. Die dingen wijzen op onderschatting en gebrek aan concentratie.
Als Ajax iedere week scherp aan de streep verscheen, zou men kleinere tegenstanders regelmatig met grote cijfers van het veld vegen. In de clubtraditie.[/quote]
Het stinkt aan alle kanten!
-
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik denk niet dat het 'de druk' is. Tegen FC Kopenhagen moest Ajax over twee wedstrijden pieken. Uit werd met 1-2 gewonnen, en thuis de eerste helft werden die gasten helemaal weggespeeld. Dan valt die 0-1 en denken ze Oh kut, wat krijgen we nou? en vervolgens een verdwaalde bal die erin vliegt en dan is het te laat. Pech, kut, helaas.
Uit tegen PSV had Ajax ook de laatste kans. Toen vlogen ze als elf superjoden over het veld heen, tik pats boem 1-5. Schitterend, met het mes op de tanden gespeeld! Idem tegen Twente.
Je kunt de laatste kans toch wel met diezelfde instelling spelen? Kom op, kampioen, CL, geen playoffs, ' maandje eerder vrij'....Ik miste gisteren begeisterung, gogme, de ECHTE wil om te winnen. Het was echt een wij-prutsen-maar-wat-aan wedstrijd onder Danny Blind, daar leek het op.
Uit tegen PSV had Ajax ook de laatste kans. Toen vlogen ze als elf superjoden over het veld heen, tik pats boem 1-5. Schitterend, met het mes op de tanden gespeeld! Idem tegen Twente.
Je kunt de laatste kans toch wel met diezelfde instelling spelen? Kom op, kampioen, CL, geen playoffs, ' maandje eerder vrij'....Ik miste gisteren begeisterung, gogme, de ECHTE wil om te winnen. Het was echt een wij-prutsen-maar-wat-aan wedstrijd onder Danny Blind, daar leek het op.
De psv clan bij twente (spelers en trainers) gaan PSV echt wel helpen.
Als twente gisteren had gewonnen, dan hadden ze nog kans op het kampioenschap, nu niet meer. Dus twente gaat relaxen en alles op de play offs gooien.
Dus aisatti speelt gewoon niet (blessure) en de rest neemt een vrije dag.
AZ laat niets meer liggen of er moet een wonder van Heerenveen verwacht worden.
Voor Ajax heb ik geen hoop meer na gisteren
Cruciaal voor psv wordt utrecht uit. Die hebben de punten nodig.
Vitesse is uitgespeeld.
dus wint psv in utrecht, dan psv kampioen, anders AZ
Ajax mag zich richten op de playoff tegen twente
(en dus hopen dat we 3e blijven)
Als twente gisteren had gewonnen, dan hadden ze nog kans op het kampioenschap, nu niet meer. Dus twente gaat relaxen en alles op de play offs gooien.
Dus aisatti speelt gewoon niet (blessure) en de rest neemt een vrije dag.
AZ laat niets meer liggen of er moet een wonder van Heerenveen verwacht worden.
Voor Ajax heb ik geen hoop meer na gisteren
Cruciaal voor psv wordt utrecht uit. Die hebben de punten nodig.
Vitesse is uitgespeeld.
dus wint psv in utrecht, dan psv kampioen, anders AZ
Ajax mag zich richten op de playoff tegen twente
(en dus hopen dat we 3e blijven)
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Even twee statements van Elliquido eruit lichten...
1. Aissati en Bakkal zouden zich kunnen realiseren dat ze volgend seizoen wel heel graag met PSV in de Champions League willen spelen, en een expres een versnellinkje lager kunnen schakelen. Aan de andere kant: dat had Jan Vertonghen ook kunnen doen tegen Ajax...
Maar de trainers? Toen Guus Hiddink wegging, wilden Rutten en Eykelkamp dolgraag de nieuwe hoofdtrainers van PSV worden. Hiddink heeft nog een goed woordje voor ze gedaan bij de clubleiding, maar die durfde het niet aan: ze wilden een grote naam. Dat werd dus Ronald Koeman. Rutten en Eykelkamp hebben niks meer met PSV te maken en zullen dolgraag het ongelijk van de club willen bewijzen.
2. Twente is een absolute outsider, en in principe kijken we nu allemaal naar de top drie. Om Twente een 'titelkandidaat' te noemen, dat is nogal een groot woord. Maar pas op: als Twente wint in Eindhoven, staan ze nog drie punten achter PSV.
K.
Met beide ben ik het oneens.elliquido schreef:1. De psv clan bij twente (spelers en trainers) gaan PSV echt wel helpen.
(...)
2. Als twente gisteren had gewonnen, dan hadden ze nog kans op het kampioenschap, nu niet meer.
1. Aissati en Bakkal zouden zich kunnen realiseren dat ze volgend seizoen wel heel graag met PSV in de Champions League willen spelen, en een expres een versnellinkje lager kunnen schakelen. Aan de andere kant: dat had Jan Vertonghen ook kunnen doen tegen Ajax...
Maar de trainers? Toen Guus Hiddink wegging, wilden Rutten en Eykelkamp dolgraag de nieuwe hoofdtrainers van PSV worden. Hiddink heeft nog een goed woordje voor ze gedaan bij de clubleiding, maar die durfde het niet aan: ze wilden een grote naam. Dat werd dus Ronald Koeman. Rutten en Eykelkamp hebben niks meer met PSV te maken en zullen dolgraag het ongelijk van de club willen bewijzen.
2. Twente is een absolute outsider, en in principe kijken we nu allemaal naar de top drie. Om Twente een 'titelkandidaat' te noemen, dat is nogal een groot woord. Maar pas op: als Twente wint in Eindhoven, staan ze nog drie punten achter PSV.
K.
Still alive...
-
- AT Toto winner 15/16
Mwah, als die kampioen Ajax was geweest, had ik dat stukken leuker gevonden. Nu lopen we waarschijnlijk de titel mis. Ik vind er geen ZAK aan. :sad:Nihad schreef:Ja, dat spreekt voor zich.
Je kan lullen wat je wil, maar dit is toch een stuk leuker dan dat er al een kampioen was geweest 5 rondes voor het eind ;)
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Precies. Dan nog liever zonder illusies met 5 punten achterstand achter PSV aanhobbelen, zonder hoop te hebben. Nu is de kater zo groot, omdat we de kans HADDEN. Maar zelf verprutst. Hoe stom kan je zijn.joey schreef:Mwah, als die kampioen Ajax was geweest, had ik dat stukken leuker gevonden. Nu lopen we waarschijnlijk de titel mis. Ik vind er geen ZAK aan. :sad:Nihad schreef:Ja, dat spreekt voor zich.
Je kan lullen wat je wil, maar dit is toch een stuk leuker dan dat er al een kampioen was geweest 5 rondes voor het eind ;)
Ook als je met vijf, tien of zelfs twintig punten achterstand eindigt geef je het zelf uit handen, hoor. Alleen doe je het dan wat eerder. Aan het begin van het seizoen krijg je altijd de kans op een kampioenschap. Haal je dat niet dan is dat je eigen schuld. Dan blijf ik toch liever wat dichter bij de koploper.
De kater wil maar niet weg. :sad:
Dat is het hele masochistische gedeelte van het supporter zijn, AR. Het is een soort relatie waarin je geeft en geeft (ja, op de een of andere manier geef ik vanaf de andere kant van de wereld) en maar heel weinig terug krijgt.
Precies. PSV is in mentaal opzicht ook niet sterk gebleven. Wellicht is de beurt nu weer aan hen om het te licht op te vatten of te bewijzen dat ze de druk niet aan kunnen. Overmorgen volgt een nieuwe klap.Jöhnk schreef:En laten we wel wezen: het kan natuurlijk nog steeds. Neem de Psv-supporters. Die zaten er na de wedstrijd tegen Nec ook helemaal doorheen. En nu lopen ze waarschijnlijk fluitend door de meubelboulevard.
:DMaarten127 schreef:En het heeft 16 jaar geduurd voordat je dáár achter komt?Ajax Rules schreef: Ik denk er nu heel erg over om mijn seizoenskaart op te zeggen. Niets te maken met successupporter zijn, maar gewoon met het feit dat wij meer van Ajax houden dan zij van ons.
Dat is het hele masochistische gedeelte van het supporter zijn, AR. Het is een soort relatie waarin je geeft en geeft (ja, op de een of andere manier geef ik vanaf de andere kant van de wereld) en maar heel weinig terug krijgt.
:yes:Thijs schreef:Nu is de kater zo groot, omdat we de kans HADDEN. Maar zelf verprutst. Hoe stom kan je zijn.
Mijn Paasweekend is grondig verziekt, ik moet steeds denken aan die kutwedstrijd tegen RKC. GVD,wat is dit ongelofelijk stom. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat ze het niet expres gedaan hebben, maar dan nog...ik kan ze wel schieten. :sad: X'C
Desondanks, vrijdag 'gewoon' weer naar de Arena, komend weekend 'gewoon' weer in de rats zitten bij wedstrijden van de concurrentie. Nee, supporter zijn is niet altijd leuk. X'C
Maar het kan nog erger. Je zult maar supporter zijn van Feyenoord... :aai: :aai: :aai: :D
Wat ik me bij zulke wedstrijden wel eens afvraag... Stel, deze wedstrijd wordt om de een of andere reden ongeldig verklaard. En moet woensdag overgespeeld worden. Zouden de heren Ajacieden dan met dezelfde mentaliteit aan de start verschijnen als gistermiddag? Nu ze zo'n kater hebben overgehouden door hun eigen gelabbekak? Nu ze de pest in hun lijf moeten hebben? Volgens mij niet, als het echte sportmensen zijn. Dan ben je belust op revanche, dan pak je RKC aan, zoals het moet. Messcherp, dynamisch, je vreet ze aan alle kanten op. Niks geen last van druk. Dan zal er gegarandeerd wel de bezieling zijn. Er moet iets rechtgezet worden en dat zullen we doen ook, 1e plaats of geen 1e plaats.
We zien het vaak genoeg dat een grote club over een kleintje struikelt. In 9 van de 10 gevallen is het dan een kwestie van onderschatting, niet opgeladen zijn, niet op scherp staan voor 90 minuten dood of gladiolen. Ajax speelde gisteren vanaf minuut 1 slap en lusteloos. Ze leken er werkelijk totaal geen zin in te hebben. Het liefst hadden ze kennelijk gisteren op een terrasje in het zonnetje gezeten, de mooie jongen uit hangen of zoiets. Maar nee, de heren moesten vroeg op, dan die vervelende busreis naar Waalwijk en dan spelen tegen zo'n boerenkoolelftal met een boerenkoolveld in een veredeld fietsenhok. Tegen een tegenstander waar toch geen eer tegen te behalen valt. Heel inspirerend allemaal.
Ik geloof dan ook geen bal van dat druk-verhaal. Misschien geldt dat hier en daar voor een individu, maar over het hele front liet Ajax gisteren zien, dat ze dit varkentje wel even zouden wassen in de 2e versnelling en het liefst met zo weinig mogelijk moeite. Dat ze totaal niet opgeladen waren voor deze pot. Vrijwel nergens was bezieling, vechtlust, dynamiek, noem maar op. En dan kan elke prutploeg het je verdomde moeilijk maken. Jammer, die labiliteit kost je dus de titel en weer 9 miljoen CL-euri...
We zien het vaak genoeg dat een grote club over een kleintje struikelt. In 9 van de 10 gevallen is het dan een kwestie van onderschatting, niet opgeladen zijn, niet op scherp staan voor 90 minuten dood of gladiolen. Ajax speelde gisteren vanaf minuut 1 slap en lusteloos. Ze leken er werkelijk totaal geen zin in te hebben. Het liefst hadden ze kennelijk gisteren op een terrasje in het zonnetje gezeten, de mooie jongen uit hangen of zoiets. Maar nee, de heren moesten vroeg op, dan die vervelende busreis naar Waalwijk en dan spelen tegen zo'n boerenkoolelftal met een boerenkoolveld in een veredeld fietsenhok. Tegen een tegenstander waar toch geen eer tegen te behalen valt. Heel inspirerend allemaal.
Ik geloof dan ook geen bal van dat druk-verhaal. Misschien geldt dat hier en daar voor een individu, maar over het hele front liet Ajax gisteren zien, dat ze dit varkentje wel even zouden wassen in de 2e versnelling en het liefst met zo weinig mogelijk moeite. Dat ze totaal niet opgeladen waren voor deze pot. Vrijwel nergens was bezieling, vechtlust, dynamiek, noem maar op. En dan kan elke prutploeg het je verdomde moeilijk maken. Jammer, die labiliteit kost je dus de titel en weer 9 miljoen CL-euri...
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma apr 09, 2007 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Je zult maar zo vaak naar je schoonmoeder moeten! :shock: ;)Thijs schreef:Voor jou is Ajax misschien een lekker wijf wat je kent, voor anderen is het hun vrouw en voor mij is het m'n schoonmoeder.Bertje schreef:Ach, vaak krijg ik meer dan ik geef. Hangt er maar net vanaf hoeveel waarde je er aan hecht.
elliquido wrote:
1. De psv clan bij twente (spelers en trainers) gaan PSV echt wel helpen.
(...)
2. Als twente gisteren had gewonnen, dan hadden ze nog kans op het kampioenschap, nu niet meer.
Met beide ben ik het oneens.
Ik geloof niet dat de trainers uit beeld zijn. Tevens, als ik trainer van twente was, dan zou ik absoluut niet voluit gaan en heel goed de fysieke toestand van de spelers in acht nemen.
Want, twente tot gisteren nog kanshebber, verspeelt het thuis tegen
Heracles. Twente had gisteren DE unieke kans op een kampioenschap, en verspeelt dit dus. Nee, twente gaat er echt niet meer voor tegen PSV , om diverse redenen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-