Ajax-PSV (cupfinale)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

De denneappel is voor...

...ons. We spelen in de Kuip tegen PSV, dus 5-0.
18
36%
We winnen door een buitenspelgoal in blessuretijd.
14
28%
Pingels voor ons.
2
4%
Pingels voor hun.
2
4%
Guus giet naor huus met d'n dubbel.
14
28%

Totaal aantal stemmen: 50

J.C.

Bericht door J.C. » ma mei 08, 2006 10:32 am

Maartoe schreef:
Arwin schreef:Natrappen van Gomes was overduidelijk, de frustratie achter natrappen is zo vaak logisch/verklaarbaar, maar het natrappen is gewoon dom en hoort bestraft te worden.
Inderdaad. Sneijder had geel moeten krijgen voor het roekeloos doorgaan op Gomes. Gomes had rood moeten krijgen voor natrappen. Of het te begrijpen is of niet maakt niet uit.
Precies.

Overigens kan ik het Vink niet kwalijk nemen dat hij bij een opstootje niet kan zien wie wat allemaal doet. Is gewoonweg niet te doen in zo'n kluwe spelers. In dergelijke situaties moeten ook achteraf spelers bestraft kunnen worden (niet alleen schorsingen, ook gele kaarten), nu gebeurt er van alles omdat de pakkans toch gering is.

Dat Vink in de beginfase zichzelf schromelijk overschatte, is hem natuurlijk wel aan te rekenen. Hij dacht de wedstrijd tot een goed einde te kunnen brengen zonder kaarten te trekken, door iedereen eens vermanend toe te spreken ipv duidelijk een (gele) grens te trekken.

999

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 10:48 am

Schitterend dat gehuil van ene Steef om rode kaarten voor AJAX spelers .. :X
Blij met de punten ...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 08, 2006 10:52 am

Treurig om te zien dat er de laatste eigenlijk na elke topwedstrijd een enorme discussie ontstaat over het falen van de arbitrage. Zonder hierbij op een specifiek incident in te gaan kunnen we denk ik wel constateren dat het droevig is gesteld met het niveau van de heren uit Zeist.

Veel clubsupporters hebben natuurlijk wel de gewoonte om alles te veel van één kant te bekijken en weinig objectief te zijn maar er is wel erg vaak ruimte voor discussie. Ik kan op dit moment ook eigenlijk niet één nederlandse arbiter opnoemen die echt goed presteert. Van de huidige lichting heb ik nog het meeste sympathie voor Braamhaar. Dit omdat ik het idee heb dat het zijn intentie is om er een wedstrijd van te maken en niet alles dood te willen fluiten zoals zijn collega's over het algemeen graag mogen doen. Het wil alleen nog niet zo best lukken.

Wat mij, en vele andere voetballiefhebbers, het meest tegenstaat is de willekeur. Een identieke overtreding kan rood, geel of zelfs helemaal niets opleveren. Als ze nou eens beginnen om consequent te fluiten zou me dat persoonlijk al een hoop ergenis schelen.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 08, 2006 10:55 am

JC schreef:Overigens kan ik het Vink niet kwalijk nemen dat hij bij een opstootje niet kan zien wie wat allemaal doet. Is gewoonweg niet te doen in zo'n kluwe spelers. In dergelijke situaties moeten ook achteraf spelers bestraft kunnen worden (niet alleen schorsingen, ook gele kaarten), nu gebeurt er van alles omdat de pakkans toch gering is.
Daarom is het des te opmerkelijker dat hij KJH wel een gele kaart gaf en bijvoorbeeld Ooijer en Cocu niet.
JC schreef:Dat Vink in de beginfase zichzelf schromelijk overschatte, is hem natuurlijk wel aan te rekenen. Hij dacht de wedstrijd tot een goed einde te kunnen brengen zonder kaarten te trekken, door iedereen eens vermanend toe te spreken ipv duidelijk een (gele) grens te trekken.
Hij zou ondertussen wel beter moeten weten na zijn vorige optredens bij de confrontaties tussen Ajax en PSV.

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 10:55 am

Helemaal niet. Ik word moe van het gehuil in Nederland als er rood of een kaart wordt getrokken. Galasek, overduidelijk. Lamey, idem dito.

Daarnaast had Chari geel moeten hebben. Galasek al veel eerder z'n eerste gele. Sneijder had geel moeten hebben voor 't doorgaan op Gomes. En Gomes had geel of rood mogen hebben voor z'n reactie. Ooijer (en die ander) hadden geel moeten krijgen voor dat domme gebler en Cocu rood voor het bij de keel pakken van KJH. KJH kreeg terecht geel voor de slaande beweging/vingerwijzing richting Gomes.

Sneijder had een punt over die handsbal van Lamey, maar mag natuurlijk nooit de scheidsrechter slaan. Rood en lesje anger management geven.

Vink moet gewoon binnen vijf minuten geel trekken voor een paar flinke schoppen. Dan had iedereen geweten waar de grens lag.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 08, 2006 11:01 am

Steef schreef:Helemaal niet. Ik word moe van het gehuil in Nederland als er rood of een kaart wordt getrokken. Galasek, overduidelijk. Lamey, idem dito.

Daarnaast had Chari geel moeten hebben. Galasek al veel eerder z'n eerste gele. Sneijder had geel moeten hebben voor 't doorgaan op Gomes. En Gomes had geel of rood mogen hebben voor z'n reactie. Ooijer (en die ander) hadden geel moeten krijgen voor dat domme gebler en Cocu rood voor het bij de keel pakken van KJH. KJH kreeg terecht geel voor de slaande beweging/vingerwijzing richting Gomes.

Sneijder had een punt over die handsbal van Lamey, maar mag natuurlijk nooit de scheidsrechter slaan. Rood en lesje anger management geven.

Vink moet gewoon binnen vijf minuten geel trekken voor een paar flinke schoppen. Dan had iedereen geweten waar de grens lag.
Ik ben het hier in alle situaties met je eens. Mij maakt het dan niet zoveel uit of Cocu geel of rood krijgt voor het bij de keel pakken van Huntelaar, maar Vink moet één lijn trekken. Nu geeft hij KJH wel geel en Ooijer en Cocu niet. Ook ben ik het met de meesten hier eens dat gebler tegen spelers die op de grond liggen (of Ooijer die Vermaelen overeind trekt) gewoon geel is.

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma mei 08, 2006 11:16 am

GangstaRiB schreef:
Iemand vroeg zich af waarom Juanfran zo vrolijk is. Als je het mij vraagt is het een gouden gozer voor je groep. Iets wat danig onderschat werd na het succesvolle jaar 2002/2003 (of het jaar daarvoor). Daarin waren spelers als Witschge, Van der Meijde en Chivu etters van de grootste orde, maar die heb je wel nodig! Juanfran voelt zich gewoon lekker en is geen chagerijnige dissonant. Zo'n speler kan je goed gebruiken als coach.
die indruk heeft JF toch niet gemaakt op mij, hij liep vaak genoeg met een chagerijnige kop rond op de training, de verhalen dat hij er met z'n petje naar gooide lijken mij ook wel te kloppen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Harm

Bericht door Harm » ma mei 08, 2006 11:30 am

Nou, gefelicteerd allemaal.

Ik vind het vooral de fout van PSV dat het zover is gekomen. Die rode kaart van Lamey zag je van kilometers aankomen.

De technische staf was sowieso erg zwak. Afellay had er voor de rust nog afgemoeten voor Vayrynen. Hij was echt de gehele wedstrijd onzichtbaar.

Toen Koné er echter inkwam werd het middenveld helemaal opgegeven terwijl dat op dat moment nog helemaal niet nodig was. Na de (onterechte)rode kaart voor Galasek had PSV Lamey eruit moeten halen en alsnog een middenvelder erin moeten zetten. Tegen Huntelaar en Babel waren drie verdedigers genoeg geweest. Simons had zich dan wanneer nodig terug kunnen laten zakken.

Ik weet niet of het inderdaad door de drie weken vakantie kwam, maar de beide goals van Ajax werden in mijn ogen toch veroorzaakt door een gebrek aan scherpte.

jabu

Bericht door jabu » ma mei 08, 2006 11:37 am

Dank voor de felicitaties. :xyxthumbs: Hopelijk gun je ons geen huldiging.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mei 08, 2006 11:42 am

Henk de Gier schreef:Hoewel, een gerucht: Ajacieden bij Blaak gesignaleerd...
Ah, daar hing BZ dus uit. ;)

Moet zeggen dat de sfeer er bij de Arena al goed inzat, maar dat werd snel teniet gedaan door dat klote tempo van de trein. Benauwd, en bijzonder frustrerend dat het met een tempo a la de eerste stoomtrein in 1843 ging. Amsterdam Centraal, Haarlem, Den Haag aangedaan voordat we (ik om 15.30 u) in Rotterdam aankwamen.

Ik vond de sfeer verder uitstekend, stond om 16.15 u al op m'n (prima) plek: In het normale uitvak, precies achter de middenstip onder het scorebord.
Bij het opkomen van de spelers werd er nog vuurwerk onder een stoel (twee stoelen naast mij) gegooid, dit was ook op tv te zien trouwens. Stoeltje stond wel 5 minuten te fikken daarna, stonk als de neten.

Over de wedstrijd is al een hoop gezegd, spannende pot! De 2-1 kan weer onder de hoogtepunten van dit jaar worden geschaard, de 30 seconden na de treffer van Huntelaar stond ik als een beginnende schaatser op de stoeltjes te balanceren compleet met vreemde armzwaaien en dito keelklanken. Echt schitterend! Na het laatste fluitsignaal Boukhari weer als de entertainer van de selectie. Ik heb echt een hoop op 'm lopen zeiken dit seizoen, maar zoals hij zich na de fluitconcerten heeft gemanifesteerd, op het veld en daarbuiten...Respect en petje af!
Treinreis terug (na een hoop geduw en gebeuk bij het station) duurde gelukkig een stuk korter dan de heenreis. 22.30 u op Duivendrecht, 23.45 u thuis. Moe maar voldaan viel ik in slaap...

CONCLUSIE: Het was een kutseizoen, kutvoetbal..maar met een schitterend einde. CL voetbal, Gatorade cup, Blind gaat weg. Eind goed, al goed! :cheer:
Laatst gewijzigd door Thijs op ma mei 08, 2006 11:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 11:44 am

Steef schreef:Helemaal niet. Ik word moe van het gehuil in Nederland als er rood of een kaart wordt getrokken. Galasek, overduidelijk. Lamey, idem dito.

Zou moeten hebben, als dan, als als als, was je maar zo'n grote jongen en zo spraakzaam geweest nadat AJAX Feyenoord in de kuip te kakken had gezet, maar nee toen was Steefje opeens nergens meer te bekennen.

En jij ziet in alles slaande bewegingen, dat mag, maar mag ik ze dan niet zien.Jij ziet in alle ( AJAX ) overtredingen geel of rood , dat mag, maar mag ik ze niet zien.Tot het afsturen van Galasek ( waar je een gele kaart voor kunt geven of niet en Lamey ( idem dito )) was er verrekte weinig aan de hand.Een paar forse overtredingen, meer niet.

Ach, gaat Vink daar geel voor geven en worden er naderhand daardoor spelers van het veld gestuurd zullen er wel weer een paar mekkeren dat ie de kaarten veel te vlug heeft gegeven.

We hebben het niet meer over de wedstrijd maar alleen maar over WAT ALS DAN.
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 12:05 pm

De wedstrijd: slecht, rommelig, te hoog tempo voor de meeste spelers, amper vernuft, maar het zal wel spannend zijn geweest voor de niet-neutrale toeschouwer. Mij kon het amper boeien. Het duel Simons - Sneijder was wel aardig, waarbij Sneijder in de eerste helft steeds verder van het doel te bal moest gaan halen en als een soort van quarterback speelde.

Voor de rest even opgekeken als Farfan aan de bal kwam.

Het was het seizoen in een notendop: Een oersaaie kampioen die behoorlijk rap aftakelt doordat men dit seizoen vooral zwakke (m.u.v. de ijzersterke Simons) spelers heeft aangetrokken, tegen 11 spelers in Ajax-shirt die elkaar amper kunnen vinden, maar die wil de hoeksteen van het nieuwe Ajax hebben die ze er steeds doorheensleept.

Snel vergeten dit seizoen. Denk dat alleen 2003/04 nog minder wist te bieden voor de echte liefhebber. O nee, we hadden het ren-je-rot van Groningen, ons eigen Hollandse slappe aftreksel van Osasuna.

Ik dank AZ, FC Barcelona, Lanus, LDU Quito, Internacional en Sao Paulo FC voor het nog enigzins dragelijk maken van de laatste maanden.

Tijd voor Toulon, het jeugd-EK en het WK.
Laatst gewijzigd door Feest op ma mei 08, 2006 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 08, 2006 12:10 pm

Voetske schreef:Zou moeten hebben, als dan, als als als, was je maar zo'n grote jongen en zo spraakzaam geweest nadat AJAX Feyenoord in de kuip te kakken had gezet, maar nee toen was Steefje opeens nergens meer te bekennen.
Waar slaat dat op...?

Anyway: ik ben het wél (in grote lijnen) met Steef eens over die kaarten, maar niet over zijn oordeel over de wedstrijd. Ik vond het in de tweede helft een nagenoeg perfecte bekerfinale. Best goed voetbal, veel strijd en emotie, goals die de zaak openbraken, rode kaarten en een scheidsrechter die van alles over het hoofd zag. Een bijna 'Engelse' finale, in de tweede helft. Zeker niet 'flets' of 'bleek', zoals bijna over elke finale geschreven wordt. Dit was een mooi gevecht.

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 12:15 pm

Ik vond het ook niet 'flets' of 'bleek'. Helemaal niet zelfs. Wel vond ik het slecht.

En over slechte wedstrijden die met 180 per uur worden gespeeld wordt al snel gezegd 'Engels'. Nou, ik krijg hoofdpijn van Engels voetbal. Zeker als het op het nivo van Blackburn - Newcastle wordt gespeeld, zoals gisteren.

999

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 12:16 pm

Kowalczyk schreef:
Voetske schreef:Zou moeten hebben, als dan, als als als, was je maar zo'n grote jongen en zo spraakzaam geweest nadat AJAX Feyenoord in de kuip te kakken had gezet, maar nee toen was Steefje opeens nergens meer te bekennen.
Waar slaat dat op...?

Anyway: ik ben het wél (in grote lijnen) met Steef eens over die kaarten, maar niet over zijn oordeel over de wedstrijd. Ik vond het in de tweede helft een nagenoeg perfecte bekerfinale. Best goed voetbal, veel strijd en emotie, goals die de zaak openbraken, rode kaarten en een scheidsrechter die van alles over het hoofd zag. Een bijna 'Engelse' finale, in de tweede helft. Zeker niet 'flets' of 'bleek', zoals bijna over elke finale geschreven wordt. Dit was een mooi gevecht.

K.
Je kunt toch lezen ?.
Blij met de punten ...

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mei 08, 2006 12:18 pm

Henk de Gier schreef:
GangstaRiB schreef:
Iemand vroeg zich af waarom Juanfran zo vrolijk is. Als je het mij vraagt is het een gouden gozer voor je groep. Iets wat danig onderschat werd na het succesvolle jaar 2002/2003 (of het jaar daarvoor). Daarin waren spelers als Witschge, Van der Meijde en Chivu etters van de grootste orde, maar die heb je wel nodig! Juanfran voelt zich gewoon lekker en is geen chagerijnige dissonant. Zo'n speler kan je goed gebruiken als coach.
die indruk heeft JF toch niet gemaakt op mij, hij liep vaak genoeg met een chagerijnige kop rond op de training, de verhalen dat hij er met z'n petje naar gooide lijken mij ook wel te kloppen.
David Endt zei iets totaal anders. En die staat toch wel heel dichtbij het elftal.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 08, 2006 12:19 pm

Voetske schreef:Je kunt toch lezen ?
En deze slaat wéér nergens op, mal driftkikkertje...

Ga je Steef voortaan bij elke post waar jij het mee oneens bent vragen: o ja, en waar was je dan toen Ajax van Feyenoord had gewonnen?

Alsof dat ook maar in de verste verte iets met zijn bewering over de hoeveelheid kaarten te maken heeft.

Maar goed: whatever.

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 12:19 pm

Endt is perschef, c.q. spin doctor, van Ajax. Dat zeggen ze altijd over prutspelers die klauwen met geld kosten.

'Die Bosschaart is de huis-dj van de Feyenoordkleedkamer. Is belanrijk hoor!'

Flikker toch op.

Baseman

Bericht door Baseman » ma mei 08, 2006 12:26 pm

Wat betreft Vink, je kon de problemen al aan zien komen toen hij Charisteas na zijn flinke tackle geen geel gaf maar een laatste waarschuwing. Dan weet je dat hij de eerste overtreding van de tegenstander wel gaat bestraffen en zijn de rapen gaar...onbegrijpelijk dat Vink dat nog steeds niet begrijpt en dat de KNVB hem nog steeds dit soort wedstrijden laat fluiten :nooo:

Verder kan ik me wel vinden in de woorden van Steef betreffende de kaarten.
Ook ben ik het met Harm eens dat Hiddink zich niet van zijn beste kant liet zien, tactisch en qua wissels was het zwak.

Huntelaar toonde met zijn winnende goal ook het belangrijkste verschil aan tussen Ajax en PSV, Ball wat te makkelijk en nonchalant en Huntelaar die alles geeft en er wel vol voor gaat. Dat Ajax zo vaak in de laatste minuten scoort is ook geen toeval, wat dat betreft toont het team klasse !
Laatst gewijzigd door Baseman op ma mei 08, 2006 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 12:30 pm

Kowalczyk schreef:
Voetske schreef:Je kunt toch lezen ?
En deze slaat wéér nergens op, mal driftkikkertje...

Ga je Steef voortaan bij elke post waar jij het mee oneens bent vragen: o ja, en waar was je dan toen Ajax van Feyenoord had gewonnen?

Alsof dat ook maar in de verste verte iets met zijn bewering over de hoeveelheid kaarten te maken heeft.

Maar goed: whatever.

K.
Dit was de eerste keer, maar nu heeft ie z'n monmd vol, beetje grote jongn was na Feyenoord - AJAX gewoon op dit board verschenen.Ik heb aangegeven dat ik het wel mee viel vallen dat gele kaarten gedoe.Dat de overtredingen, op enkele na, gewoon overtredingen waren die horen bij een potje voetbal waar het om prijzen gaat.

Verder is het is blijkbaar een obsessie voor Steef aan het worden, ik geloof dat dit alweer de zestienhonderste wedstrijd is waar naderhand 3425 pagina's besteed wordt over het niet of wel geven van gele of rode kaarten.
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 08, 2006 12:32 pm

Yep, Vink is een flapdrol.

Gisteren deden Ajax en PSV niet voor elkaar onder qua stevige ingrepen. En Vink was niet partijdig, maar hij zág gewoon weer eens van alles niet.

Dat in ogenschouw nemende, vond ik dat Ajax en PSV redelijk netjes met elkaar bleven omgaan. Met zo'n klootviool als scheids kan het net zo goed weer helemaal los gaan, zoals destijd met Braamhaar in Eindhoven. Ook toen kwam het wangedrag van beide kanten en was Braamhaar niet zozeer anti-PSV of anti-Ajax, alswel gewoon onbekwaam.

Niet voor niks dat er weer geen ene Nederlandse schijts naar het WK mag.

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 12:35 pm

Precies.

Ik zie best wel eens ;) een wedstrijdje uit Zuid Amerika. En daar wordt behoorlijk hard gespeeld. Iedereen weet daar wat geel oplevert en wat rood op kan leveren.

En als er dan eentje :redcard: krijgt, dan gaat-ie naar de kleedkamer. Heeft voor de rest niemand het meer over. Een paar wedstrijden toekijken, ok prima, part of the game.

Elizondo of Vink. Het is nogal een verschilletje...

999

Bericht door 999 » ma mei 08, 2006 12:38 pm

Ik zie best wat wedstrijden uit Spanje, Frankrijk, Engeland, Portugal, Duitsland. Italië ;) en daar wordt niet anders gefloten dan Vink of andere NL scheidsrechters gisteren deed/doen.
Laatst gewijzigd door 999 op ma mei 08, 2006 12:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Feest

Bericht door Feest » ma mei 08, 2006 12:39 pm

Blind? Vink...

:hypocrite:

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma mei 08, 2006 12:44 pm

Voetske schreef:Dit was de eerste keer, maar nu heeft ie z'n monmd vol, beetje grote jongn was na Feyenoord - AJAX gewoon op dit board verschenen.
Dat mag je vinden (ik vind persoonlijk dat-ie zelf moet weten wanneer hij zin in Ajax Talk heeft en wanneer niet), maar het is irrelevant om hem daarmee om de oren te slaan als hij iets beweert dat er niets mee te maken heeft.
Ik heb aangegeven dat ik het wel mee viel vallen dat gele kaarten gedoe.
Dat is wél een ter zake doende reactie, ja.

Ik vind óók dat het overtredingen waren die bij een echte wedstrijd horen. Maar ik vind óók dat kaarten bij een echte wedstrijd horen. Net als goals. Het hangt er maar vanaf hoe je overtredingen en kaarten ziet: als deel van het spel (zoals de Fransen zo mooi zeggen: part of the game) of als iets dat er niet bijhoort. Ik vind dat het eerste het geval is. Maar daar kun je anders over denken.
Verder is het is blijkbaar een obsessie voor Steef aan het worden, ik geloof dat dit alweer de zestienhonderste wedstrijd is waar naderhand 3425 pagina's besteed wordt over het niet of wel geven van gele of rode kaarten.
Hij heeft het er wel vaker over, ja, maar voor zover ik weet reageert hij elke keer tamelijk concreet op een andere posting. Dat betekent dat ook wíj het er nogal eens over hebben. En dan mag Steef reageren, zonder dat hij de flauwe stoplap over zijn afwezigheid nar Feyenoord - Ajax om zijn oren moet krijgen. Als Ajax een pijnlijke nederlaag lijdt, heb ik ook wel eens een paar daagjes geen zin in chatten.

K.
Still alive...

Plaats reactie