Ajax - PSV 16-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 16, 2008 6:16 pm

Jansma schreef: Ook na de mooi win op Psv, MvB hij overtuigd nog totaal niet (hey Lucas, Koeman hij won ook van Psv!...Ten Cate ook, in eindhoven zelfs ik meen). We zullen zien de komend maanden of we meer consistent tot goed voetbal komen en kampioen worden.

Hopelijk, zeer slechte wedstrijden en nederlagen ze zijn een ding of the past, zodat jullie niet meer hoeven uitblinken door afwezigheid als jullie held wat minder gaat... :aai.gif:
Ga je nu na elke overwinning van Ajax zo zuur doen? Nee toch he? Daar hebben we namelijk andere forums voor; namelijk www.psv.netwerk.to en www.feyenoord.netwerk.to

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 16, 2008 6:20 pm

Bertje schreef:
Zuidema schreef:Bij mij ook. En ik zal niet de enige zijn geweest. Maar goddank liet Psv om wat voor reden dan ook de teugels weer vieren en kon Ajax terug in de wedstrijd komen.
Da's mij wat te makkelijk. Ajax kwam óók weer in de wedstrijd omdat Enoh weer grip kreeg op Afellay, Ajax de zijkanten van PSV tot meer verdedigende arbeid kon dwingen door Vermaelen en Wiel meer door te schuiven en men Pieters liet zwemmen door de rechtsbuiten (Kennedy of Sulejmani) meer vanuit het middenveld te laten spelen. Allemaal details die (mede) leidden tot het hernieuwde overwicht van Ajax.
Ik zal er eens even opletten, Bertje. Die cruciale fase van de wedstrijd wordt nu net herhaald op Eredivisie Live.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 16, 2008 6:23 pm

Toen Enoh weer ging kleven op Afellay keerde de wedstrijd inderdaad. Gaf het al aan bij Bert tijdens de wedstrijd. De (overigens geforceerde) wissel van Marcellis speelde natuurlijk ook een rol.

Met Vertonghen-Enoh op het middenveld kan Ajax prima pressie spelen. Vond het destijds al opvallend hoeveel ballen die twee op de helft van de tegenstander afpakten.

999

Bericht door 999 » zo nov 16, 2008 6:40 pm

Toen Gabri er in kwam voor Kennedy werd het loopvermogen op het AJAX middenveld weer stukken groter, AJAX speelde vanaf dat moment weer meer op de helft van Psv.En Simons een linie naar achteren halen is natuurlijk vragen om moeilijkheden ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo nov 16, 2008 6:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 16, 2008 6:42 pm

Oja, kan Urby voetballen mensen?

:ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » zo nov 16, 2008 6:44 pm

goodfella schreef:Oja, kan Urby voetballen mensen?

ach gut, krijgen we dat ook weer ..
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 16, 2008 6:45 pm

Ik heb zwaar genoten. Verdiende overwinning al vond ik het niveau niet echt hoog, hoor. Wel een paar geniale aanvallen gezien, waarbij PSV compleet werd weggespeeld. Het meeste is al gezegd, maar we mogen in ieder geval blij zijn dat die Pieters ons shirt niet draagt. Wat een verschrikkelijke wanprestatie leverde die jongen, zeg.

Man of the match? Suarez. Enoh is een goeie tweede.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 16, 2008 6:48 pm

Voetske schreef:

Je hoeft je niet aangesproken te voelen Voetske...

Dat je, je gelijk op je pikkie voelt getrapt, vind ik wel grappig overigens.

En voor alle criticasters van Emanuelson; trap nog meer spelers de grond in!

999

Bericht door 999 » zo nov 16, 2008 6:49 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:

Je hoeft je niet aangesproken te voelen Voetske...

Dat je, je gelijk op je pikkie voelt getrapt, vind ik wel grappig overigens.

En voor al zijn criticasters; trap nog meer spelers de grond in!
Waar was je al die andere wedstrijden toen Urby als een bagger-konijn stond te ballen, Goofy ?.
Blij met de punten ...

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 16, 2008 6:50 pm

Voetske schreef: Waar was je al die andere wedstrijden toen Urby als een bagger-konijn stond te ballen, Goofy ?.
Trap nog meer Ajacieden de grond in, stumper! Dat wordt immers graag gedaan door mensen zoals jij.

999

Bericht door 999 » zo nov 16, 2008 6:52 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef: Waar was je al die andere wedstrijden toen Urby als een bagger-konijn stond te ballen, Goofy ?.
Trap nog meer Ajacieden de grond in, stumper! Dat wordt immers graag gedaan door mensen zoals jij.
Waar slaat dit nu weer op ?.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo nov 16, 2008 6:54 pm

Doe eens even normaal, zeg. Als Urby slecht speelt, dan wordt dat hier uiteraard besproken. Vandaag was hij één van de betere. Prima, want hij speelt sowieso een goed seizoen tot dusverre.

Ik heb trouwens weer een paar mooie crossballen gezien. Jammer alleen dat die Rommedahl (wat doet die jongen in de basis) ze niet op waarde kon schatten.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 16, 2008 6:56 pm

Peter schreef:Doe eens even normaal, zeg. Als Urby slecht speelt, dan wordt dat hier uiteraard besproken. Vandaag was hij één van de betere. Prima, want hij speelt sowieso een goed seizoen tot dusverre.
:excited.gif:

Je snapt niet wat ik bedoel.

Emanuelson was samen met Enoh en Suarez de beste man v/h veld.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 16, 2008 7:02 pm

Voetske schreef:Toen Gabri er in kwam voor Kennedy werd het loopvermogen op het AJAX middenveld weer stukken groter, AJAX speelde vanaf dat moment weer meer op de helft van Psv.
Klopt, dat zie ik ook terug bij de herhaling van dat deel van de wedstrijd.

@ Bertje & Thomas: Het zwemmen van Pieters zie ik voor de wissel Gabri-Kennedy in die fase niet echt terug. Kennedy en Sulejmani zoeken Pieters juist een paar keer op. Waarom ook niet? Hij was de zwakste schakel achterin, daar moet je juist van profiteren.

Of het meer naar voren spelen van Vd Wiel en Vermaelen Ajax ontlastte van de Psv-druk kan ik niet direct ontdekken. Ik zie eerder dat Psv na de wissel Marcellus-Culina weer op zijn Psv's gaat terughangen en de boel bij de middellijn wil proberen op te vangen, waardoor beiden zich daarna opnieuw offensief kunnen inschakelen. Daarvoor zette Psv met 6, 7 man druk naar voren op de helft van Ajax en toen hadden Vd Wiel en Vermaelen offensief weinig te melden.

Inderdaad wordt Affelay door met name Enoh in die fase een paar keer goed opgevangen, wat natuurlijk flink scheelt in het aanvalsspel van Psv.

Tjongejonge, wat laat Lindgren nota bene Koevermans bij een 'doorbraak' op links in de 16 gemakkelijk weglopen. Zo verpletterend flegmatiek. Koevermans krijgt nu alle kans een verwoestend schot uit een weliswaar onmogelijke hoek los te laten. Vermeer weet de bal het veld in te stompen, waarna Lazovic bijna de rebound kan inkoppen. Het spijt me wel, maar ik ben die Lindgren echt spuugzat. Opzouten met die gast. Desnoods zetten we Gabri als rechtspoot maar op de linkshalf.

En bij de 1-1 had trouwens ook een penalty voor Psv gegeven kunnen worden. Oleguer houdt overduidelijk Bakkal (?) vast in de 16.
Laatst gewijzigd door Zuidema op zo nov 16, 2008 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

wimpey

Bericht door wimpey » zo nov 16, 2008 7:02 pm

joey schreef: Ik kan van alles opmerken over het niveau van deze wedstrijd (dat erg laag was), over de rare fratsen van Stevens en van Van Basten, maar daar ben ik nu even niet voor in de stemming.
Ik denk dat ik namens heel AT spreek wanneer ik zeg dat ´wij´ ook niet in de stemming zijn voor zuur gezeik aan het adres van onze trainer na deze geweldige overwinning.

In de voorbije 2 seizoenen was PSV ook al slecht, maar toen wonnen ze wél gewoon in de Arena, van een nog slechter Ajax. Dus credits voor Van Basten en zijn mannen, want het kwaliteitsverschil was groot vandaag. Er staat ons nog het e.e.a te wachten wanneer iedereen fit is.

We waren zoveel beter, op het moment dat het 1-1 werd hadden we al met 3-0 voor moeten staan. De inzet was hartverwarmend, Ajax was scherp, zette in fases goed druk, we kregen kans op kans en vrijwel alle spelers voerden hun taak goed uit. Rommedahl en Kennedy missen natuurlijk klasse, maar ze deden wat er van hen verwacht mocht worden.

Ik had al verwacht, zie posting eerder in dit topic, dat we na de zeperd in Volendam (net als na H'veen) sterk zouden terugkomen. En aan mijn voorspelling dat we van AZ winnen, durf ik ook wel vast te houden.

Heerlijke middag, Ajax bedankt! Enoh (gouden vondst), Vermaelen en Urby (speelt een prima seizoen, had ik niet verwacht) speelden zeer goed. Wereldspeler Sulejmani is terug, Suarez was Suarez.

We staan waar we horen te staan. En daar staan we na 34 speeldagen ook. Het gaat goed met Ajax, na jaren van wanbeleid en idioten op belangrijke posities wordt er eindelijk weer met beleid gewerkt. :ajaxscarf.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 16, 2008 7:03 pm

We gaan nog eens genieten op NED1! :ajaxsmiley.gif:

columbus

Bericht door columbus » zo nov 16, 2008 7:13 pm

Wat een randdebiel is die Lazovic toch! Tegen wie en waarom gaat hij als een gek tekeer...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 16, 2008 7:14 pm

Columbus schreef:Wat een randdebiel is die Lazovic toch! Tegen wie en waarom gaat hij als een gek tekeer...
Stevens :ajaxsmiley.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 16, 2008 7:15 pm

Goal Sulejmani :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: 2-1:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Nu erop en erover!

Edit: jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah 3-1 door de beste speler van psv en daar is ook nog 4-1 door Leo!
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo nov 16, 2008 7:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 16, 2008 7:17 pm

Ajaciedjuh schreef:Goal Sulejmani :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: 2-1:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Nu erop en erover!
Spannend, hè? Ik voorspel dat het 4-1 wordt... :666.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 16, 2008 7:19 pm

Zuidema schreef:
Ajaciedjuh schreef:Goal Sulejmani :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif: 2-1:ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Nu erop en erover!
Daar teken ik voor :ajaxsmiley.gif:

999

Bericht door 999 » zo nov 16, 2008 7:22 pm

Zuidema schreef:

Nu erop en erover!

Als je in de ogen van Stevens kijkt zie ik toch een beetje wanhoop ...
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 16, 2008 7:23 pm

Voetske schreef:
Zuidema schreef:

Nu erop en erover!

Volgens Stevens gaat het allemaal goed :confused.gif: Staat hij op de loonlijst bij Ajax!?

Zuidema

Bericht door Zuidema » zo nov 16, 2008 7:23 pm

Voetske schreef:

Is ook alle aanleiding toe. :666.gif:

999

Bericht door 999 » zo nov 16, 2008 7:24 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:

Is ook alle aanleiding toe. :666.gif:
Dat denk ik ook, maar dat denkt Huubke niet ( zo te horen ) ..
Blij met de punten ...

Plaats reactie