HSV - Ajax 27-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za nov 29, 2008 2:19 pm

joey schreef:Denk jij niet dat KJH gaat als Ajax nu nog een fors bedrag voor hem kan krijgen? Die jongen maakt ook de indruk dat hij liever elders had gespeeld.

Voetbal is helaas handel geworden.
In tegenstelling tot de laatste dag van de tranferwindow, heeft Ajax nu wel tijd om een opvolger te halen. Als er een bod komt van rond de 30 miljoen is KJH weg. Enigste optie lijkt me Real Madrid. Die moeten iets doen voorin en kunnen het betalen. Ajax zal hem dan ook niet tegenhouden vermoed ik. Dit in tegenstelling tot Suarez. Die laat Marco in de winterstop nooit gaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 29, 2008 2:37 pm

Jöhnk schreef:
joey schreef:Suarez en KJH zijn de enige dure aankopen van MVG.
Hehe, grappenmaker....Ogararu, Stam, Bruno Silva....koopjes inderdaad.

En van het tekengeld van Luque, Rommedahl en Kuffour lusten de honden ook geen brood, wees daar maar zeker van.
Ogararu was al gecontracteerd toen MVG begon. Stam vond ik een goede aankoop. Jammer dat hij het op den duur niet meer kon brengen.

MVG ging het steeds minder doen. Ik denk dat de paniek bij hem had toegeslagen. Ik had toen ook de indruk dat hij min of meer onder curatele was geplaatst. Van het geld dat binnenkwam voor Sneijder en Babel mocht hij maar weinig uitgeven. (Salarissen vallen blijkbaar niet onder dezelfde noemer.) Het zal er wel mee samengehangen hebben dat Ajax de CL had gemist. Dan is het lastig om de begroting rond te breien.

Van Geel heeft natuurlijk wel iets goed gedaan. Toen hij vertrok, lagen alle belangrijke spelers nog jaren vast. Daar plukt Van Basten de vruchten van.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 2:41 pm

joey schreef:Ogararu was al gecontracteerd toen MVG begon.
Nou....nee.

De contracten heeft hij uitstekend onderhouden. Dat klopt.

Ik vond Stam geen goede aankoop. Hij heeft een paar maanden zeer goed gespeeld, maar toen Stam begon af te takelen takelde Ajax mee af.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op za nov 29, 2008 2:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » za nov 29, 2008 2:46 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Ajax heeft de financiën op orde dankzij de transfers van Babel en Sneijder. Daar teren we nog steeds op.
We zullen zien of van Basten geld gaat verdienen.
Hou nou toch op, Ten Cate is 1 jaar trainer geweest van die jongens. De jeugdtrainers hebben Ajax dat geld opgeleverd.
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za nov 29, 2008 2:54 pm

Jöhnk schreef:Ik vond Stam geen goede aankoop. Hij heeft een paar maanden zeer goed gespeeld, maar toen Stam begon af te takelen takelde Ajax mee af.
Stam is van grote waarde geweest voor de spelersgroep en speelde in het begin echt imposant, maar hij takelde ook geleidelijk af. Maar hoort de club dat niet te voorzien? Hoort de club dan niet een vervanger in huis te halen die wordt klaargestoomd door Stam hemzelf?

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 2:57 pm

Ja, lijkt me wel.

Maar je kunt je ook afvragen, op het moment dat je de investering doet, of Stam het geld wat hij moet kosten waard is. Achteraf gezien hebben Baseman en -ik meen- Jim het goed gezien. Stam was het geld niet waard.

Maar goed, voor hetzelfde geld haalt Van Basten Ooijer. Dat zou ik ook niet toejuichen. Ondanks dat Ooijer meer op inzicht speelt en minder op kracht -en dus in principe langer mee zou moeten kunnen- vind ik het een beetje een oude man, inmiddels.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 29, 2008 3:17 pm

Ooijer is van een heel ander kaliber dan Stam. Stam was een wereldtopper.
LucaS schreef:
goodfella schreef:
joey schreef:Ajax heeft de financiën op orde dankzij de transfers van Babel en Sneijder. Daar teren we nog steeds op.
We zullen zien of van Basten geld gaat verdienen.
Hou nou toch op, Ten Cate is 1 jaar trainer geweest van die jongens. De jeugdtrainers hebben Ajax dat geld opgeleverd.
Ach, Wesley zegt het zelf:
Trainer Henk ten Cate gaf Sneijder het laatste duwtje op weg naar de grote doorbraak, vindt de voetballer.

,,Door me heel veel vertrouwen te geven. En vrijheid, want onder Henk mocht ik mijn gang gaan in het veld. Voor het eerst zat ik niet meer vast in een spelpatroon, hij liet me doen waar ik het beste in ben. Ik had hier niet gezeten zonder hem, zo simpel is het. We begrepen elkaar.’’
Parool

Kijk, je hebt gelijk dat Ten Cate van alles fout heeft gedaan, maar hij heeft ook een paar dingen goed gedaan. Tot die dingen behoren: kiezen voor Sneijder (ten koste van Perez en ook KJH) en kiezen voor Babel (ten koste van Rosenberg). Die keuzes hebben Ajax veel geld opgeleverd. Een beetje flauw om dat te ontkennen.

De jeugdtrainers? Die konden Babel niet eens een behoorlijke balaanname aanleren.... :excited.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 3:21 pm

joey schreef:Ooijer is van een heel ander kaliber dan Stam. Stam was een wereldtopper.
Klopt. Een wereldtopper die het niet kon brengen bij Ajax.

Maar hoe zit dat nou met MVG en Ogararu?

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 29, 2008 3:27 pm

Ja, hoe zat het met hem. :confused.gif:

De scouts vonden hem geweldig. Steef waarschuwde nog dat hij er niets van kon.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 3:30 pm

Dat laatste viel wel mee. Lees maar terug.

Piet Keizer schijnt hem trouwens zeer vaak bekeken te hebben, en was lyrisch. Net als over Pryor. :cokesmile.gif:

Hij was dus al gecontracteerd in 2005?

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 29, 2008 3:46 pm

Jij zult het wel weten. Blijkbaar ben ik weer eens verstrooid geweest. Ik kan beter aan het werk gaan. :blush.gif:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 3:52 pm

Nou, ik weet het niet zeker, maar voor zover bekend is Ogararu in 2006 gekomen. Maar jij weet wel eens iets extra's, dus misschien heb ik het mis?

Bottom-line: ik vind het reuze meevallen met die koopjes. Zo kun je Sno en Oleguer ook wel koopjes noemen. Zijn in werkelijkheid natuurlijk miskopen van jewelste.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 29, 2008 3:56 pm

Nee, je zult wel gelijk hebben. Ik ben in de war met Lindenbergh, die gehaald werd voor MVG kwam. Ook zo'n heerlijke aankoop.

Ach, eigenlijk prutst Ajax al jaren aan op de transfermarkt. Maakt niet zoveel uit wie er zit. Het zal ook met het budget te maken hebben. En met het ontbreken van visie. Er moet iemand met visie zitten voor de lange termijn, maar dat is nooit het geval.

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 29, 2008 4:36 pm

Zijn de hoogtepunten of alleen het doelpunt nog ergens terug te vinden?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 4:41 pm

Jesse

Bericht door Jesse » za nov 29, 2008 4:50 pm

Klopt het dat HSV maar twee kansen heeft gehad? Bal op de lat en die actie op de achterlijn?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 4:51 pm

Joey, MvG had wel degelijk een geweldig budget. Alleen kon hij het niet eens worden met HtC over de aankoop van bijvoorbeeld Defour.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za nov 29, 2008 4:52 pm

Jesse schreef:Klopt het dat HSV maar twee kansen heeft gehad? Bal op de lat en die actie op de achterlijn?
Volgens mij wel. Zit te weinig creativiteit in die ploeg.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 29, 2008 5:03 pm

goodfella schreef:Joey, MvG had wel degelijk een geweldig budget. Alleen kon hij het niet eens worden met HtC over de aankoop van bijvoorbeeld Defour.
Mwah, Fons Groenendijk zei onlangs, dat Van Geel en Ten Cate juist amper budget hadden. En dat ze daarom het hadden moeten zoeken in de hoek van de transfervrije en goedkope spelers. Hij zal het wel weten, neem ik aan.

goodfella

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 5:20 pm

joey schreef:
goodfella schreef:Joey, MvG had wel degelijk een geweldig budget. Alleen kon hij het niet eens worden met HtC over de aankoop van bijvoorbeeld Defour.
Mwah, Fons Groenendijk zei onlangs, dat Van Geel en Ten Cate juist amper budget hadden. En dat ze daarom het hadden moeten zoeken in de hoek van de transfervrije en goedkope spelers. Hij zal het wel weten, neem ik aan.
Dus je neemt Fons in de pers wel serieus? ;-)

MvG wilde Defour. HtC wilde Defour niet.

Suarez, Stam, Davids, Gabri, Roger, Ogararu, Silva, Delorge, Rommedahl, Kuffour, Gentenaar, Urzaiz, Luque, Perez (2 x), Leonardo, Kennedy, Lindgren.

Je kunt veel zeggen, maar niet dat er totaal geen geld was.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 29, 2008 5:39 pm

Het is toch duidelijk dat Van Basten veel meer te besteden heeft?

Ajax wilde Defour eerst wel, toen kwam die wet ertussen. En daarna wilde Defour zelf niet meer. Zo herinner ik me dat tenminste. Toen Sneijder vertrok, had Ajax geld om Defour te halen, maar Defour vond dat hij het niet kon maken tegenover Standard om te vertrekken.

goodfella

Bericht door goodfella » za nov 29, 2008 5:44 pm

joey schreef:Het is toch duidelijk dat Van Basten veel meer te besteden heeft?

Ajax wilde Defour eerst wel, toen kwam die wet ertussen. En daarna wilde Defour zelf niet meer. Zo herinner ik me dat tenminste. Toen Sneijder vertrok, had Ajax geld om Defour te halen, maar Defour vond dat hij het niet kon maken tegenover Standard om te vertrekken.
Defour kwam niet vanwege onenigheid tussen HtC en MvG. HtC was niet gecharmeerd van Defour.

Of van Basten veel meer te besteden heeft weet ik niet. MvG heeft bijvoorbeeld alleen al 8 miljoen euro aan de rechtsbackpositie uitgegeven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za nov 29, 2008 5:45 pm

Defour is uiteindelijk zonder die wet vertrokken naar Standard. Het bedrag dat Standard heeft betaald had Ajax ook makkelijk kunnen betalen.

Van Geel is gewoon niet geschikt voor de top. Bij AZ verliet hij het land al bijna nooit. In tegenstelling tot iemand als bijvoorbeeld Brands, die de hele wereld over reist.

joey
Erelid

Bericht door joey » za nov 29, 2008 5:47 pm

Nee, Ajax wilde hem niet halen omdat Defour zich beriep op die Belgische wet. Als Genk zo slim was geweest om het geld van Ajax te pakken, speelde Defour nu bij ons. Ajax is in onderhandeling geweest met Genk, maar Genk vroeg een of ander absurd bedrag. Je kunt niet zeggen dat Ajax Defour niet wilde.

Later wilde Defour niet, toen had Ajax niets te willen. Maar toen was er wéér belangstelling.

Daniel

Bericht door Daniel » za nov 29, 2008 5:48 pm

Thomas schreef:Defour is uiteindelijk zonder die wet vertrokken naar Standard. Het bedrag dat Standard heeft betaald had Ajax ook makkelijk kunnen betalen.

Van Geel is gewoon niet geschikt voor de top. Bij AZ verliet hij het land al bijna nooit. In tegenstelling tot iemand als bijvoorbeeld Brands, die de hele wereld over reist.
Inderdaad, maar juist doordat Ajax aanklopte wilde Defour die wet gebruiken. Aangezien Genk hem onder geen beding voor dat bedrag naar Ajax wilde laten gaan aangezien ze wisten dat Ajax meer kon betalen. Toen kwam er gezeik, Ajax haakte af en Standard meldde zich. Omdat er zoveel stampij was gemaakt liet Genk hem toen maar wel gaan omdat ze anders met een ontevreden speler zaten.. Ajax haaldde expres haar handen van Defour toen hij met die wet kwam omdat dat not-done is als club in België om dan door te gaan. Als Ajax dan was doorgegaan had Ajax voor een hele lange tijd geen spelers meer uit België kunnen halen.
Laatst gewijzigd door Daniel op za nov 29, 2008 5:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie