Ik herinner me nog dat we (tijd van Van Gaal) met het "halve tweede" vlak voor DE finale wonnen van feyenoord 1 of vergis ik me nu? Grim in het doel enz.Marillion schreef:Hmmm...dat waren nog eens tijden!Thijs schreef:Precies, zo erg is het niet. Als wij met 0-5 van het tweede van Feyenoord verliezen omdat het eerste zich voorbereidt op de UEFA of Championsleague finale, pas dán zijn we net zo diep gezonken.
Willem II - Ajax 30-08-2008
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- SylvievdVaart
Heb je zoveel (defensieve) lichtpuntjes gerzien dat je denkt dat wij ook niet meer verliezen???We worden gewoon kampioen, ik voel het! PSV verloor een tijdje terug ook uit van Heracles in de eerste ronde en dat was meteen hun enige verliespartij.
Ja, dat is waar Thijs op doelde. Grim, Wooter, Reuser, Musampa. Dat werk. En gewoon 0-5 en de groeten!Demosthenes schreef:Ik herinner me nog dat we (tijd van Van Gaal) met het "halve tweede" vlak voor DE finale wonnen van feyenoord 1 of vergis ik me nu? Grim in het doel enz.Marillion schreef:Hmmm...dat waren nog eens tijden!Thijs schreef:Precies, zo erg is het niet. Als wij met 0-5 van het tweede van Feyenoord verliezen omdat het eerste zich voorbereidt op de UEFA of Championsleague finale, pas dán zijn we net zo diep gezonken.
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Nee, maar het kan raar lopen in het voetbal. PSV had destijds nou ook weer niet zo'n wonderploeg toch?Demosthenes schreef:Heb je zoveel (defensieve) lichtpuntjes gerzien dat je denkt dat wij ook niet meer verliezen???We worden gewoon kampioen, ik voel het! PSV verloor een tijdje terug ook uit van Heracles in de eerste ronde en dat was meteen hun enige verliespartij.
We kunnen wel véél beter dan vanavond.
Geloel: Juist door die VCL hadden vorige trainers meer tijd voor ze aan de competitie begonnen, ze waren immers al internationaal aan de bak geweest.joey schreef:Van Basten heeft veel tijd gehad om aan zijn team te werken. Vorige trainers moesten het, in verband met de VCL, vaak stellen met de helft van de tijd. Dus hij moet niet zeuren dat hij tijd nodig heeft.
Voor de rest: dit verbaast me niet. Met deze verdediging. Met dit middenveld.
Missertje, een hele irritante geef ik toe, maar die paniek van veel mensen....komp goed!
Vandaag afgetroefd op werklust... Al denk ik ook dat het ontbreken van een leidertype centraal achterin het heeft verpest. Zet gewoon Oleguer/Vermaelen met VD Wiel.. Je hebt ook een spelverdeler op het middenveld nodig.
Ik zie het wel goedkomen hoor.. Kwaliteiten zat...
En mensen hier verklaarden dat je er niks aan hebt om na dit weekend bovenaan te staan... net zoals het dus ook NIKS betekent dat we nu onderaan staan.. Of bijna onderaan dan...
Komt allemaal goed.
Ik zie het wel goedkomen hoor.. Kwaliteiten zat...
En mensen hier verklaarden dat je er niks aan hebt om na dit weekend bovenaan te staan... net zoals het dus ook NIKS betekent dat we nu onderaan staan.. Of bijna onderaan dan...
Komt allemaal goed.
IK GELOOF!!!!!!
Oleguer en Vermaelen hebben gemeen niet op te kunnen bouwen. Van der Wiel moet spelen ten koste van Vermaelen. Anita zou ik zelfs een kans willen geven ipv Vermaelen, en dan Wiel op de back (van Silva).
Verder zit er weinig voetbal in het middenveld Lindgren-Urby-Sno. Dat moet gewoon Lindgren-Aissati-Gabri worden.
Verder zit er weinig voetbal in het middenveld Lindgren-Urby-Sno. Dat moet gewoon Lindgren-Aissati-Gabri worden.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
- Monkey Tonk
Posted: Wed Aug 27, 2008 9:56 am
Speciale oproep cq. vriendelijk verzoek met name aan de heren InnerHarbour ("Twee vingers in de neus, 0-3"), Zlatan Son of God (0-3 (0-1)), Wie kent Cees de Wolf nog ("Weekend Cees zet aan het begin van het seizoen positief in en voorspelt een solide 1-4 overwinning"), Marillion ("Laat ik ook eens gek doen.....0-3!"), Duke ("Willem II is normaal gesproken een ideale tegenstander om de competitie tegen te beginnen, een eenvoudige overwinning, lijkt me"), Wimpey ("We winnen altijd bij Willem II, dus nu ook"), joey ("Willem ll uit is altijd een van de gemakkelijkste uitwedstrijden van het jaar voor Ajax en dat zal dit jaar niet anders zijn, schat ik"), Rishi (Dit wordt 5-0 voor Ajax. Demouge is hun aanvalsleider...kom op zeg!") en Peter ("WillemII? Och, appeltje eitje"), om voortaan iets beter naar Jim te luisteren...Jim schreef:Hele lastige wedstrijd voor Ajax. Zal een dubbeltje op zijn kant zijn.
Tja, dat krijg je als je de oefenwedstrijden nodig hebt om te zien dat er een aantal spelers volgens de visie van van Basten niet thuis horen bij dit AJAX.Van Basten schreef:Marco van Basten: „Nog ver verwijderd van beoogd niveau”
Inplaats van dat je vanaf minuut 1 van de voorbereiding bezig bent ( zoals Thijs ook al zei: Dáár bereidt je je die maanden op voor ) om te kneden, schaven, waren dit wedstrijden voor van Basten om nogmaals te zien of dat bepaalde spelers bij AJAX mogen blijven.Om na anderhalve maand oefenwedstrijden in wisselende samenstellingen tot de conclusie te komen dat dat groepje spelers wat weg mag juist dat groepje spelers is wat men hier al op het einde van de vorige competitie op het lijstje had staan.
M.a.w. anderhalve maand solicitatiegesprekken van spelers in oefenwedstrijden waarvan iedereen van te voren al wist dat ze zouden zakken, behalve van Basten.Kon hij dat bij het Nederlands elftal nog compenseren door het feit dat er altijd op het einde een groep van de allerbeste van Nederland overbleef om op het veld te staan, bij AJAX heeft ie een fout gemaakt om zo te denken.
Want dit AJAX was juist gebaat bij het vanaf minuut een werken met ( zo ver en goed als mogelijk ) vaste basis kern.Anderhalve maand bezig zijn om er voetbal in te krijgen, automatisme, om het egoisme eruit te timmeren, om er een hecht geheel van te maken.Elkaar minpunten opvangen, elkaars pluspunten versterken.
Daar heeft het missen van een stuk of 4 spelers niks mee te maken, dan nog kun je met de overgebleven groep bovenstaande items oefenen.Dan zou je juist met de overgebleven groep daarop moeten oefenen, dan hoef je bij terug komst van die andere spelers alleen maar in te passen.Immers veel van deze spelers kennen de thuis gebeven groep al.
En dan de speler Sno.Die goed 1 week bij AJAX is.Daar waar een ieder toch het gevoel had dat deze speler voor de breedte aangetrokken was, lees de bank, mocht ie vandaag meteen opdraven inplaatst van Aisattie, een speler die bijna de gehele voorbereiding mee heeft gedaan.Een speler die meer creativiteit heeft.
Natuurlijk, je zal nooit weten hoe het vanavond zou zijn afgelopen, maar ook hier weer is het zo krom als wat.Ik bedoel bij spelers die van Basten al tig keer ( als bondscoach ) heeft zien spelen heeft ie nogmaals bijna anderhalve maand nodig om te zien dat ze niet in de basis ( bij AJAX ) thuis horen.Bij Sno ziet van Basten ( terwijl deze speler volgens mij pas vorige week in beeld is gekomen ) meteen dat ie in de basis thuis hoort.Het contrast tussen het een en het andere is zo wel heel groot.
En dan Suarez.En nee, eigenlijk gaat dit niet alleen over Suarez, of KJH.Het gaat erom de ander het gunnen, de speler die er beter voorstaat de kans gunnen.Het gaat ook niet over of dat KJH meer moet doen in deze wedstrijd, het gaat over de situatie die zich op dat moment voordoet in de wedstrijd.Daar waar je juist na zo'n moeilijke start en je toch op 0 - 1 komt de kansen krijgt om het binnen de 45 minuten af te maken, binnen het laatste kwartier van de eerste helft het verzet van Willem II, de hoop op, de kans om de gelijkmaker de das om te doen.Dan GUN je de beter er voor staande speler de kans, zelfs al is het resultaat 0,0.In ( minimaal 2 keren ) kon Suarez in totaal kiezen uit 5 ( 2 en 3 ) spelers die er beter voorstonden.En dit was dus alweer de zoveelste keer dat dat niet gebeurde.Oja, enkele noemde dit ook over Suarez in deze wedstrijd.Nu gaat het me niet om de credits, maar dit roep ik al vanaf het begin.En werd meteen afgezagen.
En dan de wissels, 20 minuten voor tijd zijn die allemaal gebruikt.Maar ook 1:1, een back voor een back enz.Geen extra impuls er bij in de voorhoede.Niks daarvan.Ja 5 minuten voor het einde mag v.d. Wiel gaan doen waar ie zin in heeft.Maar volgens mij was dat, die wissels meer iets van zegen de greep, we zien wel waar het schip strand dan dat er een idee achter zat ..
Kom ik terug op
Van Basten schreef:Marco van Basten: „Nog ver verwijderd van beoogd niveau”
en dan ga je je toch afvragen of van Basten daar zichzelf niet mee bedoelt ...
Half drie en nog geen slaap, het lijkt wel of dat ik zelf weer een wedstrijd gespeeld heb ..
Blij met de punten ...
- Cluijffert
ik hoop Ajax heeft al de kaarten niet op een valse prophet gezet ipv de Verlosser die veel mensen in hem zien.Monkey Tonk schreef:Zie het wel zitten. Een jaartje tegen degradatie vechten en lekker wachten tot de nieuwe Cruijff opstaat. Kan toch nooit lang meer duren? Van Basten weet dat toch ook. Die weet zelfs allang wie het is. Je denkt toch niet dat hij voor niks naar Ajax terugkomt?
Komt allemaal goed. Over een paar jaar is de wereld weer van ons. Dan zullen wij met z'n allen nog wel eens meewoedig terugdenken aan dit gedenkwaardige begin in Tilburg.
De situation is nu, MvB heeeft zonder goede motivation zoveel macht en functie gekregen, als dit mis gaat het stort helemaal in.
Als gezegd bij zijn komst, een hele grote gok om al je kaarten op een onbewezen rookie te zetten.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Zeg dit niet op grond van 1 wedstrijd/nederlaag, want dat zou wel erg opportunistisch, kortzichtig en gemakkelijk zijn. Betrek in mijn mening ook het doen en laten van de bondscoach Van Basten.Voetske schreef: Kom ik terug opVan Basten schreef:Marco van Basten: „Nog ver verwijderd van beoogd niveau”
en dan ga je je toch afvragen of van Basten daar zichzelf niet mee bedoelt ...
Dan kan mijn conclusie helaas niet anders zijn dat Van Basten een geweldige speler was, maar "het" als coach gewoon niet heeft.
Dat vind ik uitermate vreemd, want hij is op zich een intelligente, verbaal sterke jongen. Dat was voor mij ook een van de redenen waarom ik het in het begin helemaal zag zitten in Van Basten als coach. Dacht dat hij alles had uit te groeien tot een absolute topcoach.
Daar ben ik van terug gekomen. Tactisch niet sterk, ook niet qua wedstrijdcoaching. Ook het inschatten van spelerskwaliteiten laat te wensen over. Hij "ziet" het gewoon niet. Bovendien werkt zijn karakter niet mee. Hij kan absoluut niet omgaan met persoonlijkheden met een eigen mening.
Door zijn stoicijnse gedrag wekt hij de indruk dat we te maken hebben met een groot en wijs voetbalman. Maar krijg steeds meer het gevoel dat dat een facade is. Er zit geen deskundigheid of klasse achter die houding, maar vooral een grote leegte op voetbalgebied.
Als je dan bedenkt dat Ajax zo dom is geweest haar lot helemaal in handen van deze gemankeerde coach te leggen, doet dat het ergste vrezen voor de toekomst.
Ook na het zien van de wedstrijd van gisteren blijf ik er bij dat wij gewoon zonder al te veel problemen van Willem II moeten winnen hoor. Dit verlies heeft meer te maken met een vreselijk slechte prestatie van Ajax dan dat Willem II het heeft afgedwongen. Wat heeft die ploeg nou te bieden?Jim schreef:Posted: Wed Aug 27, 2008 9:56 am
Speciale oproep cq. vriendelijk verzoek met name aan de heren InnerHarbour ("Twee vingers in de neus, 0-3"), Zlatan Son of God (0-3 (0-1)), Wie kent Cees de Wolf nog ("Weekend Cees zet aan het begin van het seizoen positief in en voorspelt een solide 1-4 overwinning"), Marillion ("Laat ik ook eens gek doen.....0-3!"), Duke ("Willem II is normaal gesproken een ideale tegenstander om de competitie tegen te beginnen, een eenvoudige overwinning, lijkt me"), Wimpey ("We winnen altijd bij Willem II, dus nu ook"), joey ("Willem ll uit is altijd een van de gemakkelijkste uitwedstrijden van het jaar voor Ajax en dat zal dit jaar niet anders zijn, schat ik"), Rishi (Dit wordt 5-0 voor Ajax. Demouge is hun aanvalsleider...kom op zeg!") en Peter ("WillemII? Och, appeltje eitje"), om voortaan iets beter naar Jim te luisteren...Jim schreef:Hele lastige wedstrijd voor Ajax. Zal een dubbeltje op zijn kant zijn.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
Prachtig al die reacties hier, “van Basten moet weg, van Gaal terug, het seizoen is voorbij, gefeliciteerd pisvee met het kampioenschap”. Nou die strontboeren gaan ook gewoon een aantal wedstrijden verliezen en ook wel van op papier een stuk mindere tegenstanders. Thuis gewoon winnen van Roda en dan onze gebruikelijke drie punten op halen in Rotterdam en de boel ziet er heel anders uit. Ik geef het seizoen niet op. Het is een marathon niet een of ander vlug sprintje. 

jezus, 1 nederlaag en "Als je dan bedenkt dat Ajax zo dom is geweest haar lot helemaal in handen van deze gemankeerde coach te leggen, doet dat het ergste vrezen voor de toekomst." pfff, wat een onzin.
Voor Ajax hoef je niets te vrezen, zelfs niet wanneer we nog een keer verliezen, Ajax heeft de mannen om de competitie te domineren, en dat gaat ook gebeuren, mark my words. MvB moet inzien dat Emanuelon een verrotte linksback is waarvoor de aanvallende middenvelder positie te hoog gegrepen is. En dat Ajax at best een redelijke verdediging heeft, maar dat je er vooral niet op gaat leunen, want dan tyft de boel in elkaar.
Voor Ajax hoef je niets te vrezen, zelfs niet wanneer we nog een keer verliezen, Ajax heeft de mannen om de competitie te domineren, en dat gaat ook gebeuren, mark my words. MvB moet inzien dat Emanuelon een verrotte linksback is waarvoor de aanvallende middenvelder positie te hoog gegrepen is. En dat Ajax at best een redelijke verdediging heeft, maar dat je er vooral niet op gaat leunen, want dan tyft de boel in elkaar.
Ajax heeft al tien jaar lang een ploeg die, soms in wat meer en soms in wat mindere mate, kampioen van de Eredivisie moet kunnen worden. Daarnaast heeft men structureel de hoogste begroting van Nederland, dus aan geld geen gebrek. Toch is het in deze periode maar zelden gelukt de schaal naar Amsterdam te brengen.
Wat opvalt is dat in al die jaren je op het veld steeds weer die verrotte mentaliteit ziet. Spelers die niet vooruit te fikken zijn, die niet lijken te beseffen waar het in het topvoetbal om draait. De echte wil om te winnen zie ik zelden of nooit bij Ajax. Men parasiteert op het talent en de techniek en gaat er vanuit dat het wel goed zal komen. Dit ongeacht de namen op het veld, de poppetjes op de bank en de bobo's op het pluche. Het lijkt niet uit te maken wie er aan de macht is en welke 11 de wei in worden gestuurd. Het probleem is dus structureel en heeft een diepere achtergrond dan alleen een voetbaltechnische. Het is mij helaas een raadsel wat de daadwerkelijke oorzaak van dit structurele probleem nu is, maar ik weet wel dat als men dat niet achterhaalt en verhelpt, we nog vele van dit soort seizoenen tegemoet zullen gaan. Alle positivo's hier ten spijt, ook dit seizoen zal het niet anders zijn.
Wat opvalt is dat in al die jaren je op het veld steeds weer die verrotte mentaliteit ziet. Spelers die niet vooruit te fikken zijn, die niet lijken te beseffen waar het in het topvoetbal om draait. De echte wil om te winnen zie ik zelden of nooit bij Ajax. Men parasiteert op het talent en de techniek en gaat er vanuit dat het wel goed zal komen. Dit ongeacht de namen op het veld, de poppetjes op de bank en de bobo's op het pluche. Het lijkt niet uit te maken wie er aan de macht is en welke 11 de wei in worden gestuurd. Het probleem is dus structureel en heeft een diepere achtergrond dan alleen een voetbaltechnische. Het is mij helaas een raadsel wat de daadwerkelijke oorzaak van dit structurele probleem nu is, maar ik weet wel dat als men dat niet achterhaalt en verhelpt, we nog vele van dit soort seizoenen tegemoet zullen gaan. Alle positivo's hier ten spijt, ook dit seizoen zal het niet anders zijn.
MvB zat vorig seizoen vaak genoeg in de Arena om dat te kunnen constateren, maar deed dat niet. Waarom zal hij dit na Willem II dan wel zien?MvB moet inzien dat Emanuelon een verrotte linksback is waarvoor de aanvallende middenvelder positie te hoog gegrepen is. En dat Ajax at best een redelijke verdediging heeft, maar dat je er vooral niet op gaat leunen, want dan tyft de boel in elkaar.
2004 Laatste kampioenschap 2005 2006 2007 2008 naar Eindhoven. EN 2009 kan je er zo ook bij tellen.
Je koopt voor 30,25 miljoen in en je begroting is 69 miljoen.
1 te dure speler van 16,25 miljoen is volgens mij teveel van het goede.
Marco van Basten is nooit een clubtrainer geweest en dus een risico, wat brengt ons deze wedstrijd, een ego voetballertje genaamd Suarez die moet sneller afgeven maar die maakt later in andere wedstrijden wel het verschil. Urby die nog steeds geen concentratie heeft in de wedstrijd en loopt als kip zonder kop te voetballen en moet naar de bank. Silva is al een paar weken z'n vertrouwen kwijt en Aissati loopt nu gefrustreerd rond in de Arena. Sno z'n rode kaart wordt kwijt gescholden dus die staat er tegen Roda jc weer in.
Van Basten roept dat de groep nog niet klaar is en dat er dus nog heel veel werk te doen is. Dus 6 weken klooien en als de competitie begint roepen dat je nog niet klaar bent. Kijk en dat is dus die bekende beginners fout. Hij had moeten zien dat er geen goeie middenveld vervangers zijn of die de wedstrijd kunnen lezen. Hij had Wieleart of Douglas gewoon moeten halen om met minimaal 2 ervaren spelers de verdediging goed neer te zetten. Een creative middenvelder had er al 1 jaar geleden moeten zijn na de verkoop van Sneijder. Gisteren had hij Aissati op de bank en laat die zitten , waarom is nu nog onbekend.
Nee het seizoen eindigt net zoals vorig jaar en dus gaat dit seizoen in met hangen en wurgen en ja dat hebben we nu al 4 jaar gezien dus dit pikt het publiek niet om dus moedeloos van te worden.
Marco je hebt je huiswerk slecht gedaan
Je koopt voor 30,25 miljoen in en je begroting is 69 miljoen.
1 te dure speler van 16,25 miljoen is volgens mij teveel van het goede.
Marco van Basten is nooit een clubtrainer geweest en dus een risico, wat brengt ons deze wedstrijd, een ego voetballertje genaamd Suarez die moet sneller afgeven maar die maakt later in andere wedstrijden wel het verschil. Urby die nog steeds geen concentratie heeft in de wedstrijd en loopt als kip zonder kop te voetballen en moet naar de bank. Silva is al een paar weken z'n vertrouwen kwijt en Aissati loopt nu gefrustreerd rond in de Arena. Sno z'n rode kaart wordt kwijt gescholden dus die staat er tegen Roda jc weer in.
Van Basten roept dat de groep nog niet klaar is en dat er dus nog heel veel werk te doen is. Dus 6 weken klooien en als de competitie begint roepen dat je nog niet klaar bent. Kijk en dat is dus die bekende beginners fout. Hij had moeten zien dat er geen goeie middenveld vervangers zijn of die de wedstrijd kunnen lezen. Hij had Wieleart of Douglas gewoon moeten halen om met minimaal 2 ervaren spelers de verdediging goed neer te zetten. Een creative middenvelder had er al 1 jaar geleden moeten zijn na de verkoop van Sneijder. Gisteren had hij Aissati op de bank en laat die zitten , waarom is nu nog onbekend.
Nee het seizoen eindigt net zoals vorig jaar en dus gaat dit seizoen in met hangen en wurgen en ja dat hebben we nu al 4 jaar gezien dus dit pikt het publiek niet om dus moedeloos van te worden.
Marco je hebt je huiswerk slecht gedaan

Laatst gewijzigd door Toppie op zo aug 31, 2008 9:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
tja, ik snap daar ook nix van. je haalt aissati, om hem op de bank te houden?Demosthenes schreef:MvB zat vorig seizoen vaak genoeg in de Arena om dat te kunnen constateren, maar deed dat niet. Waarom zal hij dit na Willem II dan wel zien?MvB moet inzien dat Emanuelon een verrotte linksback is waarvoor de aanvallende middenvelder positie te hoog gegrepen is. En dat Ajax at best een redelijke verdediging heeft, maar dat je er vooral niet op gaat leunen, want dan tyft de boel in elkaar.
Laatst gewijzigd door Donkey Shot op zo aug 31, 2008 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.