Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » di dec 12, 2006 9:03 am

Thomas schreef:
Nee, het lag niet aan de scheidsrechter. Die was dramatisch, maar dan nog mogen die goals gewoon niet vallen. Bij beide goals gingen er Ajacieden opzichtig in de fout.
Voor de zoveelste keer Thomas, voor de zoveelste keer gingen de spelers de mist in, en hoe meer keren je naar de eerste tegengoal kijkt hoe meer keren het lijkt als of Steek z'n handen terug trekt.

Jim schreef:
Jesse schreef:HtC heeft me nog niet kunnen overtuigen met tactische omzettingen tijdens de wedstrijd.
HtC heeft mij sowieso nog nauwelijks in positieve zin kunnen overtuigen.
Wel in negatieve. Dat hij een bijzonder kort lontje had was reeds bekend.
Wel almaar naar de boze buitenwereld wijzen maar niet of nauwelijks de hand in eigen boezem steken, is daar intussen aan toegevoegd.
Thomas schreef:Dat Ajax nu al meer beter voetbal heeft gespeeld dan onder Blind is je ontgaan? En dat hij z'n ploeg bijna altijd in de goede opstelling het veld instuurt?
Nee, dat valt wel tegen hoor, onder Blind ( onder Koeman Adriaanse ) zaten er ook genoeg goede wedstrijden tussen.Probleem en jammer is dat mensen heel vlug wedstrijden vergeten om de een of de andere trainer beter of slechter te doen lijken.Maar eigenlijk heeft Blind ( en de rest van de trainers ) niks meer met het huidige AJAX te maken.Er staat een ander elftal in het veld.En in dat ander elftal blijven de spelers nog steeds opzichtig de fout in gaan.Heeft de huidige trainer regelmatig niet al te beste wisselmomenten, en staat ie bij het minste of geringste naar iedereen en alles te wijzen maar vergeet ie naar zichzelf te kijken.. beetje trainer houdt z'n mond dicht en gaat niet tegen alles en iedereen staan te trappen ..
Blij met de punten ...

LucaS

Bericht door LucaS » di dec 12, 2006 9:27 am

Thomas schreef: Leuk om je iets positiefs te horen zeggen, Lucas. :xyxthumbs: :D

Ajax speelde gisteren zowaar zelfs 3-4-3. Meer op z'n Ajax bestaat niet. Dat moet jou goed hebben gedaan.
Eergisteren zag ik iig een spelopvatting die ik bij Ajax vind horen. Aanvallen en als de tegenstander de bal heeft die weer op hun helft proberen te heroveren. Goede voetballer eigenlijk he die Heitinga! ;)
Zo nu en dan zijn er verzachtende omstandigheden geweest, maar ik vind het ook maar niks dat Ten Cate die constant aanhaalt. Hij heeft moeite met kritiek. Of misschien voelt hij nu al veel druk waardoor hij naar dit soort excuses wijst. Jammer, want ongeacht alles moet Ajax het gewoon zelf doen. En natuurlijk kunnen er af en toe dingen mis gaan, maar dan nog moet Ten Cate gewoon z'n zelfvertrouwen laten blijken, z'n visie op de wedstrijd geven en zich op de volgende wedstrijd richten.
Gisteren weer, in de persconferentie klagen dat alles bij Ajax zo uitvergroot in het nieuws komt. Tja, zo gaat dat bij een topclub Henk. Ik mag toch aannemen dat bij Barcelona ook wel eens iets in de kranten werd geschreven?
PS Waarom beweerde je trouwens in een andere topic dat HtC niet wilde reageren op het inbrengen van Jenner van Van Gaal?
Omdat ten Cate dat in de nabeschouwing zelf zei. Hij zei dat AZ niet anders ging spelen en dat Jenner middenvelder was (in deze wedstrijd), waardoor er aan de speelwijze niets veranderde. Foute inschatting lijkt mij
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 13, 2006 12:38 am

Voetske schreef:Voor de zoveelste keer Thomas, voor de zoveelste keer gingen de spelers de mist in, en hoe meer keren je naar de eerste tegengoal kijkt hoe meer keren het lijkt als of Steek z'n handen terug trekt.
Je zegt het alsof ik heilig overtuigd ben geweest van de kwaliteite van deze selectie, maar ik ben aan het begin van het seizoen misschien wel het meest kritisch geweest. Bepaalde spelers maken regelmatig dezelfde fouten en dat is gewoon een kwestie van kwaliteit.

Voetske schreef:Nee, dat valt wel tegen hoor, onder Blind ( onder Koeman Adriaanse ) zaten er ook genoeg goede wedstrijden tussen.Probleem en jammer is dat mensen heel vlug wedstrijden vergeten om de een of de andere trainer beter of slechter te doen lijken.
Jij mag me 5 goede wedstrijden onder Blind opnoemen. Als je verder komt dan AZ en Sparta Praag uit zou ik het knap vinden. Eigenlijk zou ik pas echt overtuigd zijn als je me kan laten zien dat je destijds na de wedstrijd ook positief was.

Voetske schreef:Heeft de huidige trainer regelmatig niet al te beste wisselmomenten, en staat ie bij het minste of geringste naar iedereen en alles te wijzen maar vergeet ie naar zichzelf te kijken.. beetje trainer houdt z'n mond dicht en gaat niet tegen alles en iedereen staan te trappen ..
Ik ben het over het algemeen eens met deze kritiek. :xyxthumbs:

Lucas schreef:Goede voetballer eigenlijk he die Heitinga! ;)
Ik heb nog altijd twijfels over Heitinga, maar het zou helemaal top zijn als Ten Cate een positie voor Johnny heeft gevonden waarop hij het team meer goed dan kwaad doet. Ik vind het een sympathieke jongen.

Lucas schreef:Eergisteren zag ik iig een spelopvatting die ik bij Ajax vind horen. Aanvallen en als de tegenstander de bal heeft die weer op hun helft proberen te heroveren.

Aanvallende coach eigenlijk hè, die Ten Cate! ;)

999

Bericht door 999 » wo dec 13, 2006 1:37 am

Thomas schreef:Jij mag me 5 goede wedstrijden onder Blind opnoemen. Als je verder komt dan AZ en Sparta Praag uit zou ik het knap vinden. Eigenlijk zou ik pas echt overtuigd zijn als je me kan laten zien dat je destijds na de wedstrijd ook positief was.
Zou dat nut hebben, krijg je weer de discussie wat goed is wat niet.Ajax - Psv, beide wedstrijden in de playoffs tegen Feyenoord, AJAX - Roda Jc om zo effe een paar te noemen.En dat zonder echte spits.

Kom ik toch weer bij HtC, die is nu trainer, krijg jij dan geen deja vu gevoel, van dat hebben toch al verschillende keren meegemaakt in het verleden.Over de details hebben we het al genoeg gehad, maar wedstrijdje redelijk goed, om vervolgens weer lekker op je bek te gaan, zelfde riedeltje in de pers o.a. kost tijd, met vallen en opslaan en ik heb progressie gezien, wedstrijdje redelijk goed, vervolgens ga je bijna een maand lang op je bek, en weer hetzelfde riedeltje in de pers.Intusen geen CL, maar een slap aftreksel daarvan, en ( of er moeten een paar wonderen gebeuren ) kun je het kampioenschap vergeten

En dan nu weer zo'n aankoop als Leonardo, of dat gezever dat AJAX baat zou hebben bij een type als Cocu, volgens mij riep dat Adriaanse al in zijn tijd bij AJAX.

Ik zie tot nu toe weinig nieuws onder deze trainer na bijna een half seizoen eredivisie wedstrijden.Ik zie nog steeds een voorhoede zonder echte buitenspelers, ik zie dat HtC de blunders, die telkens terug komen, er ook niet heeft uitgekregen.Ik zie een steeds maar wisselende opstelling,, iets waar we ons blauw aan ergerde in het verleden.

En wanneer maakt HtC aan de Steek duidelijk dat ie andere oplossingen moet zien inplaats van die vuurpijlen op HtC.Welke trainer krijgt deze spelers zover de bal naar de beter vrijstaande man te spelen, waardoor een kans een uitgespeelde kans wordt.Om maar weer een paar dingentje te noemen.Een geluk is dat JS gekozen heeft voor AJAX want anders ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 13, 2006 2:39 am

Voetske schreef:
Thomas schreef:Jij mag me 5 goede wedstrijden onder Blind opnoemen. Als je verder komt dan AZ en Sparta Praag uit zou ik het knap vinden. Eigenlijk zou ik pas echt overtuigd zijn als je me kan laten zien dat je destijds na de wedstrijd ook positief was.
Zou dat nut hebben, krijg je weer de discussie wat goed is wat niet.Ajax - Psv, beide wedstrijden in de playoffs tegen Feyenoord, AJAX - Roda Jc om zo effe een paar te noemen.En dat zonder echte spits.
De bekerfinale tegen PSV was vooral spannend. De tweede helft was aardige, de eerste helft slecht. In de competitie ging het voor PSV nergens om, dus zo'n pot lijkt me geen goede maatstaf. In de playoffs won Ajax van Feyenoord doordat het zelf tot op het bot gemotiveerd was en Feyenoord er flink op los blunderde, maar bijzonder goed was het voetbal niet. Ajax-Roda? Je hebt het toch niet over de bekerwedstrijd? Als ik het me goed herinner was dat tot de verlenging ook een butpot en had Ajax amper kansen gecreëerd.
Voetske schreef:Kom ik toch weer bij HtC, die is nu trainer, krijg jij dan geen deja vu gevoel, van dat hebben toch al verschillende keren meegemaakt in het verleden.Over de details hebben we het al genoeg gehad, maar wedstrijdje redelijk goed, om vervolgens weer lekker op je bek te gaan, zelfde riedeltje in de pers o.a. kost tijd, met vallen en opslaan en ik heb progressie gezien, wedstrijdje redelijk goed, vervolgens ga je bijna een maand lang op je bek, en weer hetzelfde riedeltje in de pers.Intusen geen CL, maar een slap aftreksel daarvan, en ( of er moeten een paar wonderen gebeuren ) kun je het kampioenschap vergeten
Ajax is heel vroeg in het seizoen opzichtig ongelukkig op z'n bek gegaan en heeft een dramatische maand november door gemaakt. Verder was het over het algemeen redelijk goed tot goed. Dat heb ik onder Blind niet gezien. Onder Koeman waren de resultaten goed, maar het voetbal maar zelden. En die had een betere selectie tot z'n beschikking.
Voetske schreef:En dan nu weer zo'n aankoop als Leonardo, of dat gezever dat AJAX baat zou hebben bij een type als Cocu, volgens mij riep dat Adriaanse al in zijn tijd bij AJAX.
En waarom is dat gezever? Ajax heeft al zo'n 6 tot 7 jaar behoefte aan een middenvelder.

Voetske schreef:Ik zie tot nu toe weinig nieuws onder deze trainer na bijna een half seizoen eredivisie wedstrijden.Ik zie nog steeds een voorhoede zonder echte buitenspelers, ik zie dat HtC de blunders, die telkens terug komen, er ook niet heeft uitgekregen.Ik zie een steeds maar wisselende opstelling,, iets waar we ons blauw aan ergerde in het verleden.
Die blunders liggen voor een groot deel gewoon aan individuele fouten. Een Stekelenburg, een Lindenbergh, een Heitinga, een Vermaelen, een Emanuelson, ik noem maar wat namen. Dat heeft met kwaliteit te maken. Een soort van degelijkheid die een ploeg als PSV wel heeft en die Ajax al een jaar of 3 niet meer heeft. Dat kan je niet in een zomertje eventjes regelen als trainer. Daar heb je tijd voor nodig. Voorlopig ben ik allang blij dat er ook een aantal dingen beter gaan. Zoals het voetbal als team. Positiespel, etc.

999

Bericht door 999 » wo dec 13, 2006 9:10 am

Thomas schreef:De bekerfinale tegen PSV was vooral spannend. De tweede helft was aardige, de eerste helft slecht. In de competitie ging het voor PSV nergens om, dus zo'n pot lijkt me geen goede maatstaf. In de playoffs won Ajax van Feyenoord doordat het zelf tot op het bot gemotiveerd was en Feyenoord er flink op los blunderde, maar bijzonder goed was het voetbal niet. Ajax-Roda? Je hebt het toch niet over de bekerwedstrijd? Als ik het me goed herinner was dat tot de verlenging ook een butpot en had Ajax amper kansen gecreëerd.
Precies wat ik bedoel, heb er nog eesn effe vlug naar gekeken maar dit waren allemaal redelijk goede wedstrijden.Dus krijg je weer de DB ( RK ) versus HtC discussie en dat een tegenstander niet gemotiveerd was om van AJAX te willen winnen.Tja dan kun je natuurlijk net zo gemakkelijk roepen dat dit seizoen Feyenoord en Fc Utrecht allesbelarberd aan de competitie begonnen en er daardoor een redelijk goede wedstrijd ( op de counter ) tegen Heerenveen overblijft.Dat is wat ik bedoelde.Maar zoals verder aangegeven het gaat niet meer om DB ( of RK ) HtC is nu de trainer.Kijk en dan kun je wel lullen dat Kopenhagen geluk had, AJAX had tegen zo'n elftal allang op een overbrugbare voorsprong moeten staan, maar erger is het vertoonde spel in die wedstrijden.Volgens mij moeten we vanavond tegen Waregem.In een poule waar je zelfs nog met 4 - 0 mag verliezen om door te gunnen gaan hebben we van AJAX niks als bagger wedstrijden gezien.
Ajax is heel vroeg in het seizoen opzichtig ongelukkig op z'n bek gegaan en heeft een dramatische maand november door gemaakt. Verder was het over het algemeen redelijk goed tot goed. Dat heb ik onder Blind niet gezien. Onder Koeman waren de resultaten goed, maar het voetbal maar zelden. En die had een betere selectie tot z'n beschikking.
Zie wat betreft DB versus Htc hierboven, geen zin om het te herhalen.Jullie krikken wedstrijden onder HtC naar het nivo goed toe en die onder DB en RK verlagen jullie naar het nivo slecht.Terwijl ik onder al die trainers t.o.v. HtC net zoveel goede of slechte wedstrijden gezien heb.We zullen maar een afwachten of HtC ons wat prijzen opleverd.

Afijn, mocht je hier weer op gaan reageren met een vergelijking tussen de vorige trainers en HtC, ik ga er niet meer op in.HtC is nu de trainer van AJAX.En die heeft geen Cl afgedwongen, en het kampioenschap kun je wel vergeten.In de uefa cup ben je het lachtertje van Europa.En daar is HtC ook verantwoordelijk voor.
En waarom is dat gezever? Ajax heeft al zo'n 6 tot 7 jaar behoefte aan een middenvelder.
Wat ik bedoelde, komop vertel eens wat nieuws.Kan natuurlijk ook zijn dat HtC zich een beetje aan het indekken is, krijgen we zodadelijk bij verlies partijen " ja we missen een type als Cocu, dat kon je vandaag weer goed zien "
Die blunders liggen voor een groot deel gewoon aan individuele fouten. Een Stekelenburg, een Lindenbergh, een Heitinga, een Vermaelen, een Emanuelson, ik noem maar wat namen. Dat heeft met kwaliteit te maken. Een soort van degelijkheid die een ploeg als PSV wel heeft en die Ajax al een jaar of 3 niet meer heeft. Dat kan je niet in een zomertje eventjes regelen als trainer. Daar heb je tijd voor nodig. Voorlopig ben ik allang blij dat er ook een aantal dingen beter gaan. Zoals het voetbal als team. Positiespel, etc.
Mee eens, dat ligt aan de kwaliteiten van de spelers, dat roep ik al zolang deze spelers bij de selectie zitten.Maar volgens mij hebben ze die tijd allang gehad, het is een terug kerend patroon.Effe een of twee wedstrijdjes redelijk goed om daarna weer de fout in te gaan.B.v. de Mul, redelijk tegen WII, bagger o.a. tegen AZ.Stekelenburg precies het zelfde als vorige seizoenen, pakt wat ballen goed, en vervolgens kost ie je weer punten ... en zo gaar het nu alweer een x-aantal jaren ..
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo dec 13, 2006 9:50 am

Voetske schreef:Tja dan kun je natuurlijk net zo gemakkelijk roepen dat dit seizoen Feyenoord en Fc Utrecht allesbelarberd aan de competitie begonnen
Daarbij liepen vorig seizoen ene Kuyt en Kalou rond bij Feyenoord. Niet dat ik dat reuzebelangrijk vind, want ik wil HTC van harte complimenteren met het spel en het resultaat van Ajax tegen Feyenoord, Heerenveen et cetera.

Nadat Huntelaar vorig seizoen was ingepast kwam Ajax in alle topwedstrijden overigens prima voor de dag. Maar dat lag uiteraard louter aan de tegenstand en was allerminst de verdienste van Ajax, laat staan van Danny.

Ten Cate maakt nu overigens een vergelijkbare fout als Blind destijds. Ik zie Huntelaar meer op het middenveld lopen dan in de spits.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo dec 13, 2006 10:06 am

Alsof dat de schuld van TC is? Als hij geen ballen krijgt gaat ie ze zelf maar halen.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 13, 2006 10:11 am

Maar het is op zijn minst eigenaardig dat het veldspel zo veel beter is/zou zijn dan vorig jaar, maar dat er nauwelijks kansen zijn.

999

Bericht door 999 » wo dec 13, 2006 10:20 am

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Tja dan kun je natuurlijk net zo gemakkelijk roepen dat dit seizoen Feyenoord en Fc Utrecht allesbelarberd aan de competitie begonnen
Daarbij liepen vorig seizoen ene Kuyt en Kalou rond bij Feyenoord. Niet dat ik dat reuzebelangrijk vind, want ik wil HTC van harte complimenteren met het spel en het resultaat van Ajax tegen Feyenoord, Heerenveen et cetera.

Nadat Huntelaar vorig seizoen was ingepast kwam Ajax in alle topwedstrijden overigens prima voor de dag. Maar dat lag uiteraard louter aan de tegenstand en was allerminst de verdienste van Ajax, laat staan van Danny.

Ten Cate maakt nu overigens een vergelijkbare fout als Blind destijds. Ik zie Huntelaar meer op het middenveld lopen dan in de spits.
Inderdaad, ook dat heb ik ook een paar keer al aangegeven.
Blij met de punten ...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » wo dec 13, 2006 10:24 am

Overigens is het een misvatting dat ik Blind een topcoach vind. Het is de stelling "Blind is een prutser, HTC is toppie" waar ik tegen ageer.

Volgens mij ligt het net iets genuanceerder.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo dec 13, 2006 10:31 am

En dat waardeer ik zo aan je, Jöhnk!
Bertje for President!

999

Bericht door 999 » wo dec 13, 2006 11:11 am

Jöhnk schreef:Overigens is het een misvatting dat ik Blind een topcoach vind. Het is de stelling "Blind is een prutser, HTC is toppie" waar ik tegen ageer.

Volgens mij ligt het net iets genuanceerder.
Daar heb ik het ook steeds over.Zelfde telt voor Koeman.De basis van deze selectie is al een hele ( voetbal ) tijd bij elkaar, dan kun je niet steeds maar weer blijven roepen dat het tijd nodig heeft, spelers nog jong zijn enz.Ook dat houdt een keer op ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 13, 2006 12:29 pm

Voetske schreef:Precies wat ik bedoel, heb er nog eesn effe vlug naar gekeken maar dit waren allemaal redelijk goede wedstrijden.Dus krijg je weer de DB ( RK ) versus HtC discussie en dat een tegenstander niet gemotiveerd was om van AJAX te willen winnen.Tja dan kun je natuurlijk net zo gemakkelijk roepen dat dit seizoen Feyenoord en Fc Utrecht allesbelarberd aan de competitie begonnen en er daardoor een redelijk goede wedstrijd ( op de counter ) tegen Heerenveen overblijft.Dat is wat ik bedoelde.Maar zoals verder aangegeven het gaat niet meer om DB ( of RK ) HtC is nu de trainer.Kijk en dan kun je wel lullen dat Kopenhagen geluk had, AJAX had tegen zo'n elftal allang op een overbrugbare voorsprong moeten staan, maar erger is het vertoonde spel in die wedstrijden.Volgens mij moeten we vanavond tegen Waregem.In een poule waar je zelfs nog met 4 - 0 mag verliezen om door te gunnen gaan hebben we van AJAX niks als bagger wedstrijden gezien.
Je hebt gelijk. Dit schiet totaal niet op. :xyxthumbs:
Zie wat betreft DB versus Htc hierboven, geen zin om het te herhalen.Jullie krikken wedstrijden onder HtC naar het nivo goed toe en die onder DB en RK verlagen jullie naar het nivo slecht.Terwijl ik onder al die trainers t.o.v. HtC net zoveel goede of slechte wedstrijden gezien heb.We zullen maar een afwachten of HtC ons wat prijzen opleverd.
Dit ook niet. :xyxthumbs:

Wat ik bedoelde, komop vertel eens wat nieuws.Kan natuurlijk ook zijn dat HtC zich een beetje aan het indekken is, krijgen we zodadelijk bij verlies partijen " ja we missen een type als Cocu, dat kon je vandaag weer goed zien "
Waarom zou je wat nieuws vertellen als er nog altijd behoefte is aan zo'n speler. Een heleboel mensen op AT roepen ook al jaren om zo'n speler of om een goede buitenspeler, maar ze zijn er nog altijd niet.
Lucas schreef:Maar het is op zijn minst eigenaardig dat het veldspel zo veel beter is/zou zijn dan vorig jaar, maar dat er nauwelijks kansen zijn.
Alleen in de maand november ging het met regelmaat zo, Lucas. Vooral daarvoor kreeg Ajax juist veel kansen. Heerenveen, Feyenoord, Vitesse, RKC, Willem II bijvoorbeeld, ze mochten allemaal hun handen dichtknijpen met de uitslag.

Voetske schreef:Daar heb ik het ook steeds over.Zelfde telt voor Koeman.De basis van deze selectie is al een hele ( voetbal ) tijd bij elkaar, dan kun je niet steeds maar weer blijven roepen dat het tijd nodig heeft, spelers nog jong zijn enz.Ook dat houdt een keer op ...
Iedere trainer moet de tijd kunnen krijgen om een selectie op zijn manier te laten voetballen. Helemaal als hij een selectie heeft die inferieur is aan die van de grote concurrent.

LucaS

Bericht door LucaS » wo dec 13, 2006 12:31 pm

Thomas schreef:Alleen in de maand november ging het met regelmaat zo, Lucas. Vooral daarvoor kreeg Ajax juist veel kansen. Heerenveen, Feyenoord, Vitesse, RKC, Willem II bijvoorbeeld, ze mochten allemaal hun handen dichtknijpen met de uitslag.
En het grappige is dat dat vorig jaar precies hetzelfde was
Iedere trainer moet de tijd kunnen krijgen om een selectie op zijn manier te laten voetballen. Helemaal als hij een selectie heeft die inferieur is aan die van de grote concurrent.
Onzin, een trainer bij Ajax moet gelijk presteren. Dat is maar goed ook aangezien er nauwelijks trainers zijn die het tweede jaar volmaken

Aristides

Bericht door Aristides » wo dec 13, 2006 1:10 pm

Onzin, een trainer bij Ajax moet gelijk presteren.
Morten Olsen was de laatste die dat deed, maar ook toen werd het spel langzaam maar zeker minder (de grote overwinningen vielen in het begin van het seizoen).

Koeman werd wel kampioen, maar over het spel was ik niet tevreden; later bleek het onder Blind nog minder te zijn en dat is onder HtC anders.

Gelijk presteren? Ik vrees dat psv het Olympique Lyon van Nederland wordt. Er zit erg veel geld bij Philips en door de cl wordt dat steeds meer. Er verlaat één basispsler psv (Ooijer), twee wisseles vertrekken en er komen drie internationals (Kromkamp, salcido en mendes) voor terug, met als aanvulling een Portugese jeugdinternational, een Braziliaanse spits en Patrick kluivert.

Bij Ajax zie ik dit seizoen in ieder geval weer aanvallend voetbal, vaak leuk en Sparta uit en Roda uit heb ik niet gezien :D
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Laudrup

Bericht door Laudrup » wo dec 13, 2006 2:40 pm

Psv werd tussen 1986 en 1992 6 keer kampioen. Midden jaren 80 bulkte psv van het geld, waarmee o.a Gullit, Koeman en Vanenburg gehaald konden worden. Ik maak mij dus echt geen zorgen hoor. Enige verschil is dat Ajax in die periode (1987 en 1992) wel Europese successen boekte.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo dec 13, 2006 6:03 pm

Lucas schreef:
Thomas schreef:Alleen in de maand november ging het met regelmaat zo, Lucas. Vooral daarvoor kreeg Ajax juist veel kansen. Heerenveen, Feyenoord, Vitesse, RKC, Willem II bijvoorbeeld, ze mochten allemaal hun handen dichtknijpen met de uitslag.
En het grappige is dat dat vorig jaar precies hetzelfde was
Daar ben ik niet helemaal mee eens. Maargoed, het verschil is sowieso dat Ajax onder Blind in die wedstrijden wel punten verloor, terwijl Ajax dat onder Ten Cate niet deed.

Lucas schreef:Onzin, een trainer bij Ajax moet gelijk presteren. Dat is maar goed ook aangezien er nauwelijks trainers zijn die het tweede jaar volmaken
Patience is a virtue, my friend. Je lijkt het bestuur van Ajax wel destijds met Co. ;)

Nihad

Bericht door Nihad » do dec 14, 2006 1:26 am

Gelijk presteren? Ik vrees dat psv het Olympique Lyon van Nederland wordt. Er zit erg veel geld bij Philips en door de cl wordt dat steeds meer.
Geld? Welk geld? Je bedoelt het geld waarmee ze Kluivert hebben gekocht? :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Vossie

Bericht door Vossie » do dec 14, 2006 10:15 am

Bij psv zit echt niet meer geld, ze gebruiken het alleen heel anders (beter)...
De Zuid-Amerikaanse markt is voor Ajax toch pas optie 3 of 4 ofzo. Eerst komen wij altijd uit bij Sikora's, Soetaersen en dan Soncken en Charisteassen... :sad:

Ff over de afgelopen 2 wedstrijden, bij vlagen goed gevoetbald en tegen az eigenlijk gedomineerd. Ook ben ik blij om te zien dat we nu een echte rechtsback hebben en dat Heitinga het op de plaats van Maduro eigenlijk prima doet!

Aristides

Bericht door Aristides » do dec 14, 2006 2:40 pm

Nihad schreef:
Gelijk presteren? Ik vrees dat psv het Olympique Lyon van Nederland wordt. Er zit erg veel geld bij Philips en door de cl wordt dat steeds meer.
Geld? Welk geld? Je bedoelt het geld waarmee ze Kluivert hebben gekocht? :D
Ik ben blij dat ze ook veel geld uitgeven aan miskopen :D

Een speler als Kromkamp kost niet alleen vele miljoenen, hij is ook nog eens Engels salaris gewend. Tel aankoopsom en zijn salarissen bij elkaar en je komt tot een groot bedrag.

Salcido ontdekt? Hij is 26, speelde volgens mij op het WK en zal niet gratis zijn geweest; Mendez, hetzelfde verhaal. Een speler als Simons was voor feyenoord onhaallbaar. Resrevespeler Varyanen (o.i.d.) kende een vraagprijs van ± 6 miljoen.

Timmer heeft steeds beweerd dat het kopen van een speler geen probleem is, maar dat er bij psv op de salarissen moet worden gelet. psv draait met verlies, ondanks de (financiële) successen in de cl! Dat kan alleen maar door enorme uitgaven die natuurlijk niet openbaar worden gemaakt (of een jaar later, zoals bij de transfersom van Robben).

Zie de selectie op http://www.vi.nl/vi/show/id=40047/view= ... /sc=02f38d en denk aan de ervaring van de spelers, de internationals en de bijpassende salarissen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do dec 14, 2006 6:14 pm

14/12/2006 - KNVB zet Braamhaar niet in
(Gepost door BvT)

BRON: KNVB

De KNVB lijkt besloten te hebben arbiter Braamhaar te straffen voor zijn matige optreden tijdens Ajax-AZ, afgelopen weekend. De scheidsrechter werd na afloop van de wedstrijd door beide zijden bejegend. Onder andere bestrafte Braamhaar niet de vermeende overtreding van Huntelaar op Cziommer en onthield hij Ajax een penalty voor een handsbal in de zestien. Braamhaar wordt dit weekend nu niet ingezet door de voetbalbond.
AN

wimpey

Bericht door wimpey » di dec 19, 2006 8:46 pm

Thomas schreef: Daar ben ik niet helemaal mee eens. Maargoed, het verschil is sowieso dat Ajax onder Blind in die wedstrijden wel punten verloor, terwijl Ajax dat onder Ten Cate niet deed.
Ja en Henk verliest weer (meer) punten in wedstrijden waarin Danny ze niet verloor: PSV-thuis, Sparta-uit, Twente-thuis enz. Kan me herinneren dat we eind vorig jaar 12 punten achter stonden op PSV. Nu zijn het er 8. Wauwie, wat een progressie.

En ook na AZ-thuis weer dat geklaag, gejammer en gezeik. In een bejaardentehuis wordt minder geklaagd dan door onze Co Adriaanse met een vernisje. Ben nog niet echt onder de indruk van onze Henk...

Arwin

Bericht door Arwin » di dec 19, 2006 8:54 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Daar ben ik niet helemaal mee eens. Maargoed, het verschil is sowieso dat Ajax onder Blind in die wedstrijden wel punten verloor, terwijl Ajax dat onder Ten Cate niet deed.
Ja en Henk verliest weer (meer) punten in wedstrijden waarin Danny ze niet verloor: PSV-thuis, Sparta-uit, Twente-thuis enz. Kan me herinneren dat we eind vorig jaar 12 punten achter stonden op PSV. Nu zijn het er 8. Wauwie, wat een progressie.

En ook na AZ-thuis weer dat geklaag, gejammer en gezeik. In een bejaardentehuis wordt minder geklaagd dan door onze Co Adriaanse met een vernisje. Ben nog niet echt onder de indruk van onze Henk...
Even een type fout van Wimpey verbeteren. De 12 punten achterstand eind vorig jaar, moeten er natuurlijk 24 zijn. :hypocrite:

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di dec 19, 2006 8:57 pm

12 eind vorig jaar, 24 eind vorig seizoen.

Plaats reactie