Ajax-PSV

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 12, 2006 11:44 pm

brigade zuid schreef:Ik zie leuk voetbal als een fijne bijkomstigheid maar de punten zijn toch echt het belangrijkste hoor.
Ajax had net zo goed kunnen winnen. Dat zei Cocu nog.

De manier waarop vind ik heel belangrijk. Daar ben ik Ajacied voor. Ik heb respect voor PSV, maar ik zou nooit supporter kunnen zijn van die club.

Het spel van Ajax geeft hoop voor de toekomst. Vandaag zijn we drie punten kwijtgeraakt, niet meer en niet minder. Zoals Stam zei, dan moeten we ze in Eindhoven maar pakken.
Het stinkt aan alle kanten!

MHF

Bericht door MHF » zo nov 12, 2006 11:47 pm

joey schreef: En jij denkt dat Davids het nog kan brengen?
Ach, Davids. De Davids die ik (nog) voor ogen heb, voldoet zeer wel aan het beeld dat ik schets. Ik had gehoopt dat hij dit jaar de stap zou maken maar hij koos anders. Ik vraag mij inmiddels af hoe hij daar nu tegenaan kijkt trouwens. Anderzijds is het voor MvG wellicht een teken aan de wand dat hij er niet meer aan te pas komt bij de Spurs. Maar laten we ons niet blind staren op Davids, ik laat me graag verrassen door MvG.
Maar als de bal van de zijkant wordt voorgezet en alles 'staat', dan is dat gemakkelijk te verdedigen. Zeker als daar nog een Alex opdoemt. Om een verdediging van PSV te kunnen slechten, moet je zorgen voor verrassing. Een passeeractie (en dan bedoel ik niet hollen zo hard je kunt en hopen dat je sneller bent, maar een actie op techniek) dwingt verdedigers te kiezen.
Dit speelt des te meer als je een centrumspits hebt die vrij traag is en geen actie in huis heeft. Dan is ruimte maken essentieel. Ik ben niet verbaasd dat KJH minder scoort dan vorig seizoen, want toen speelde Ajax countervoetbal. Nu zijn de ruimtes veel kleiner, waardoor hij zich slechter vrij kan spelen.
Grotendeels eens. Toch, als we een kwaliteit van KJH mogen noemen dan is het zijn positie kiezen voor de goal. Een afdraaiende bal op maat vanaf de zijkant kan dan wel degelijk dodelijk zijn, ook tegen Alex. Vandaag heeft hij er niet een gehad volgens mij, ze vlogen vooral een meterje (of meer) boven z'n kruin of werden onderschept omdat ze te laag waren.
Mwah, Cocu sprak na afloop met veel respect over Ajax. PSV kwam er niet uit, het was keer op keer balverlies.
Natuurlijk. Het had vandaag ook zomaar de andere kant op kunnen vallen en zeker de eerste helft moet men bij PSV ervaren hebben dat Ajax weer op de weg terug is. Men was erg aan elkaar gewaagd en aan het einde wonnen de Duitsers euh, PSV ietwat gelukkig.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 12, 2006 11:49 pm

joey schreef: De manier waarop vind ik heel belangrijk. Daar ben ik Ajacied voor. Ik heb respect voor PSV, maar ik zou nooit supporter kunnen zijn van die club.
AJAX speelt ook niet vaak mooi voetbal hoor door de jaren heen, het team van '95 kon je van genieten maar voor de rest spelen Psv en AJAX ongeveer even vaak mooi voetbal denk ik.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo nov 12, 2006 11:52 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef: De manier waarop vind ik heel belangrijk. Daar ben ik Ajacied voor. Ik heb respect voor PSV, maar ik zou nooit supporter kunnen zijn van die club.
AJAX speelt ook niet vaak mooi voetbal hoor door de jaren heen, het team van '95 kon je van genieten maar voor de rest spelen Psv en AJAX ongeveer even vaak mooi voetbal denk ik.
Mwah, ik vond het vandaag weer typisch PSV. Cynisch, puur op de counter en dan op zo'n luizige manier winnen. Het zal wel reuze knap zijn, maar mijn manier is het niet.

999

Bericht door 999 » zo nov 12, 2006 11:54 pm

Thomas schreef:Nee, ok. Daar ben ik het mee eens. Maar ook na wedstrijden waarin Ajax gewoon de drie punten haalde heb jij kritiek gehad op het spel.
Zal best, meestal zal het dan zijn geweest dat men de beter er voor staande medespelers ( al ) weer over het hoofd ziet.Net als vandaag waar Bv Heitinga vergeet om de bal koppen terug te leggen waar twee AJAX spelers vrijstaan.Al speelde Heitinga een redelijk goede wedstrijd vandaag.
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » zo nov 12, 2006 11:56 pm

joey schreef:
brigade zuid schreef:
Mwah, ik vond het vandaag weer typisch PSV. Cynisch, puur op de counter en dan op zo'n luizige manier winnen. Het zal wel reuze knap zijn, maar mijn manier is het niet.
Nu zie ik de laatste tijd ook AJAX regelmatig de counter toepassen, zelfs vandaag, al kwam het er niet helemaal uit.
Blij met de punten ...

MHF

Bericht door MHF » zo nov 12, 2006 11:57 pm

Al met al vind ik het wel jammer dat er nu een aantal op Eindhovense wijze gaan roepen dat het alleen om de punten draait. Ga dan lekker PSV aanmoedigen, dan zit je gebeiteld! Natuurlijk draait het aan het einde van de rit om die schaal en dus de punten maar ik ben geen fan van Ajax geworden omdat we de meeste schalen en bekers hebben gewonnen. Ik mag ook graag een leuke pot voetbal zien. Helaas zijn we er op dat gebied karig van af gekomen de laatste jaren maar in Eindhoven hoef je ook niet te zijn.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 12:03 am

MHF schreef:Al met al vind ik het wel jammer dat er nu een aantal op Eindhovense wijze gaan roepen dat het alleen om de punten draait. Ga dan lekker PSV aanmoedigen, dan zit je gebeiteld! Natuurlijk draait het aan het einde van de rit om die schaal en dus de punten maar ik ben geen fan van Ajax geworden omdat we de meeste schalen en bekers hebben gewonnen. Ik mag ook graag een leuke pot voetbal zien. Helaas zijn we er op dat gebied karig van af gekomen de laatste jaren maar in Eindhoven hoef je ook niet te zijn.
Dit slaat als een lul op een drumstel ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 12:03 am

MHF schreef:Al met al vind ik het wel jammer dat er nu een aantal op Eindhovense wijze gaan roepen dat het alleen om de punten draait. Ga dan lekker PSV aanmoedigen, dan zit je gebeiteld! Natuurlijk draait het aan het einde van de rit om die schaal en dus de punten maar ik ben geen fan van Ajax geworden omdat we de meeste schalen en bekers hebben gewonnen. Ik mag ook graag een leuke pot voetbal zien. Helaas zijn we er op dat gebied karig van af gekomen de laatste jaren maar in Eindhoven hoef je ook niet te zijn.
Precies.
Ajax stond twee punten voor, Ten Cate had er ook voor kunnen kiezen de boel dicht te spijkeren en te hopen op een countertje. Misschien hadden we dan meer kans op succes gehad, want PSV kwam zeker niet om de wedstrijd te maken. PSV speelt in Amsterdam onder elke coach hetzelfde: wachtend op de fouten, reactievoetbal. Ten Cate maakt die keuze niet, omdat die niet bij Ajax past. Omdat wij dat niet accepteren. Gelukkig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:04 am

brigade zuid schreef:
PSV heeft nooit elftallen gehad zoals de top 5 mooiste voetbalelftallen van Ajax.
Voetske schreef:
Thomas schreef:Nee, ok. Daar ben ik het mee eens. Maar ook na wedstrijden waarin Ajax gewoon de drie punten haalde heb jij kritiek gehad op het spel.
Zal best, meestal zal het dan zijn geweest dat men de beter er voor staande medespelers ( al ) weer over het hoofd ziet.Net als vandaag waar Bv Heitinga vergeet om de bal koppen terug te leggen waar twee AJAX spelers vrijstaan.Al speelde Heitinga een redelijk goede wedstrijd vandaag.
En vaak over het hanteren van de lange bal, countervoetbal, slecht positiespel, etc.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma nov 13, 2006 12:07 am

Zo zwart-wit is het toch niet? Plan A; we willen mooi voetballen en winnen. Met mooi voetballen en verliezen maak je jezelf een beetje belachelijk dus is lelijk voetballen en winnen toch het beste plan B. Ik hoop dat Henk cs. dit lezen. ;)

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 12:07 am

Thomas schreef:
brigade zuid schreef:
PSV heeft nooit elftallen gehad zoals de top 5 mooiste voetbalelftallen van Ajax.
Voetske schreef:
En vaak over het hanteren van de lange bal, countervoetbal, slecht positiespel, etc.
En op het eind van het liedje gaat het toch om de punten .. vraag maar aan HtC.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:10 am

Ok, maar je 'zevert' zelf dus blijkbaar ook door over bijzaken.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 12:11 am

joey schreef:
Precies.
Ajax stond twee punten voor, Ten Cate had er ook voor kunnen kiezen de boel dicht te spijkeren en te hopen op een countertje. Misschien hadden we dan meer kans op succes gehad, want PSV kwam zeker niet om de wedstrijd te maken. PSV speelt in Amsterdam onder elke coach hetzelfde: wachtend op de fouten, reactievoetbal. Ten Cate maakt die keuze niet, omdat die niet bij Ajax past. Omdat wij dat niet accepteren. Gelukkig.
En wat is daar op tegen in wedstrijden zoals deze.Zoals al eerder gezegt, je verliesr de competitie niet meer tegen de kleintjes ... bij AJAX passen twee goede buitenspelers, die zie ik ook nergens ..
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 13, 2006 12:13 am

Is Sneijder geblesseerd?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:14 am

Het schijnt dat hij een scan van z'n knie gaat laten maken.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 12:15 am

Voetske schreef:En op het eind van het liedje gaat het toch om de punten .. vraag maar aan HtC.
Was het niet Nevio Scala die in 1994 zei dat Ajax nooit een grote prijs zou winnen, omdat het te open speelde? Gelukkig had Van Gaal poep aan die mening en ging hij gewoon door op de ingeslagen weg. Die nederlaag tegen Parma was geen teken dat Ajax slecht was, maar dat Ajax NOG niet goed genoeg was. Met het Parma van Nevio Scala ging het vanaf dat moment bergafwaarts. ;)
Ajax wil winnen, en winnen met een bepaalde speelstijl. Ajax zal wel eens niet winnen doordat het uitgecounterd wordt, dat moet dan maar. Het is een moeilijke speelstijl, en tegenstanders die dat ene moment uitnutten lijken ontzettend slim. Net als Parma destijds. Maar uiteindelijk is Ajax groot geworden door de speelstijl, want als we grote prijzen winnen, doen we het goed. :cheer:

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 13, 2006 12:17 am

Jesse schreef:Is Sneijder geblesseerd?
Hij kreeg een vieze rotschop, weet niet meer wie het deed. :X

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 13, 2006 12:18 am

Wie niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:20 am

joey schreef:
Jesse schreef:Is Sneijder geblesseerd?
Hij kreeg een vieze rotschop, weet niet meer wie het deed. :X
De ergste was van Afellay.

Afbeelding

Classy. :yes:
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma nov 13, 2006 12:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 12:20 am

Thomas schreef:Ok, maar je 'zevert' zelf dus blijkbaar ook door over bijzaken.
Maar niet in dit soort wedstrijden.In deze wedstrijden moet je je punten pakken, niet zitten zeveren over mooi en leuk voetbal.Barcelona - Zaragossa was vanavond een mooi voorbeeld ... punten pakken ... dat is het verschil tussen AJAX en de rest.

Maar als we het dan toch over " zeveren " hebben, Koeman zou er voor zorgen dat Psv wel effe de afgrond in gaat, aankopen kan ie niet, en de Champion L. volgende ronde kon ie ook wel vergeten, en anders volgend jaar gaat Psv volledig op hun bek.Tja dat roepen bepaalde personen hier nu al een tijdje.

Vooralsnog staat Psv als een huis, bovenaan en in de tweede ronde Champions L.

Ach, wij volgende keer naar Zulle waregem :blush:
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » ma nov 13, 2006 12:22 am

Ik begrijp het hele punt van deze discussie niet zo. Zijn er hier mensen die Ajax op dit moment beter vinden dan PSV?

Nihad

Bericht door Nihad » ma nov 13, 2006 12:24 am

n deze wedstrijden moet je je punten pakken, niet zitten zeveren over mooi en leuk voetbal.
Natuurlijk wel! Daar zijn we toch Ajacieden voor? Natuurlijk had ik liever gewonnen dan verloren, maar het liefst had ik gewonnen met mooi voetbal.

Want mooi en leuk voetbal kan resulteren in overwinningen. M.i. is mooi, attractief voetbal goed voetbal. Anders zou Michels, Cruijff en van Gaal het nooit hebben toegepast.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 13, 2006 12:26 am

Voetske schreef:
Thomas schreef:Ok, maar je 'zevert' zelf dus blijkbaar ook door over bijzaken.
Maar niet in dit soort wedstrijden.In deze wedstrijden moet je je punten pakken, niet zitten zeveren over mooi en leuk voetbal.Barcelona - Zaragossa was vanavond een mooi voorbeeld ... punten pakken ... dat is het verschil tussen AJAX en de rest.
Natuurlijk zit er zo nu en dan een mindere wedstrijd in. En natuurlijk zou ik het niet erg vinden om zonder mooi voetbal van PSV te winnen (heb ik vooraf ook gezegd). PSV nodigt dat zelf namelijk ook niet bepaald uit. Ajax probeerde gewoon te voetballen op de manier waarop het de afgelopen weken met succes heeft gedaan. Het leek een tijd lang goed te gaan. Totdat PSV zich herpakte en het slim uitspeelde.

999

Bericht door 999 » ma nov 13, 2006 12:27 am

joey schreef:
Voetske schreef:En op het eind van het liedje gaat het toch om de punten .. vraag maar aan HtC.
Was het niet Nevio Scala die in 1994 zei dat Ajax nooit een grote prijs zou winnen, omdat het te open speelde? Gelukkig had Van Gaal poep aan die mening en ging hij gewoon door op de ingeslagen weg. Die nederlaag tegen Parma was geen teken dat Ajax slecht was, maar dat Ajax NOG niet goed genoeg was. Met het Parma van Nevio Scala ging het vanaf dat moment bergafwaarts. ;)
Ajax wil winnen, en winnen met een bepaalde speelstijl. Ajax zal wel eens niet winnen doordat het uitgecounterd wordt, dat moet dan maar. Het is een moeilijke speelstijl, en tegenstanders die dat ene moment uitnutten lijken ontzettend slim. Net als Parma destijds. Maar uiteindelijk is Ajax groot geworden door de speelstijl, want als we grote prijzen winnen, doen we het goed. :cheer:
Je bedoelt met buitenspelers, die hebben we dus niet, en laat HtC tegen Fc Utrecht en Heerenveen Feyenoord zijn tactiek zo hebben aangepast dat de door jou bedoelde speelstijl nergens te vinden was... Eigenlijk ben ik bang dat men ( wij ) teveel terug blijven kijken naar 95' en denken dat dat terug zal komen ...
Blij met de punten ...

Plaats reactie