FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
M..

Bericht door M.. » zo apr 13, 2008 4:06 pm

Peter schreef:Wat ik nu ga doen is heel fout, maar wat nu als we gewoon gewonnen hadden bij Twente? :excited.gif:
ik ga het nog mooier maken...wat als we helemaal geen punten hadden verspeeld?

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 13, 2008 4:06 pm

Peter schreef:Wat ik nu ga doen is heel fout, maar wat nu als we gewoon gewonnen hadden bij Twente? :excited.gif:
Wat je nu doet, is heel fout. :666.gif:

Het komt goed, Vitas doet wat Excelsior vorig seizoen deed: z'n sportieve plicht. En daarmee kom je tegen dit PSV al een heel eind. De miljoenenpremie van Ajax-zijde doet de rest.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo apr 13, 2008 4:07 pm

Maarten127 schreef:
ik ga het nog mooier maken...wat als we helemaal geen punten hadden verspeeld?
:smallgrin.gif:

Nee, maar we hadden het toen echt in handen, zoals wel vaker. Suarez die neerging in het strafschop. Ik zag de overwinning al aan de horizon.

De wedstrijd wordt nog ingehaald ook, hoor ik nu net. Dus geen 0-3 overwinning voor Ajax.

wimpey

Bericht door wimpey » zo apr 13, 2008 4:07 pm

joey schreef: PSV is dit seizoen bagger en nog worden we geen kampioen. :1evil.gif: :blush.gif:
Was vorig seizoen niet anders en toen hadden we wel een goede selectie.

Thom

Bericht door Thom » zo apr 13, 2008 4:12 pm

Moet dit niet een reglementaire nederlaag worden voor Groningen? Vreemd dat de KNVB zonder onderzoek besluit tot inhalen van de wedstrijd. Ze zullen wel bang zijn voor gekrakeel over competitievervalsing...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 13, 2008 4:21 pm

Ik zag net die Van Oostveen van de knvb op tv toch vertellen dat er weldegelijk nog een onderzoek zal volgen.

Maar die wedstrijd moet wat mij betreft gewoon worden gespeeld.
Nil volentibus arduum

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 4:23 pm

'kWeet niet of dit al geplaatst is, indien wel excuus...

Afbeelding

groningen - ajax

http://www.youtube.com/watch?v=M9bP3lOjnbE

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 4:24 pm

Het verschil in doelsaldo tussen NEC en Vitesse is 5 doelpunten. Nee, Vitesse gelooft er niet meer in en vindt een 0-0 ook wel prima.

*Zucht*
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 13, 2008 4:26 pm

Op Vitesse hoeven we normaal gesproken echt niet meer te rekenen. Dan hadden ze vandaag moeten winnen.

Maar goed, ik moet ook nog zien of Ajax de inhaalwedstrijd wel wint. Anders is het al klaar. In ieder geval wel lekker dat het kampioensfeestje van PSV nog even is verprutst.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo apr 13, 2008 4:28 pm

Jesse schreef:Het verschil in doelsaldo tussen NEC en Vitesse is 5 doelpunten. Nee, Vitesse gelooft er niet meer in en vindt een 0-0 ook wel prima.

*Zucht*
Onzin, aangezien Feyenoord waarschijnlijk 6 wordt en Roda bij de eerste 9 eindigt, is de tiende plek voor Vitesse voldoende. Ze staan nu elfde, dus een overwinning is zeker wel van belang voor ze.

Thom

Bericht door Thom » zo apr 13, 2008 4:28 pm

Marillion schreef:Ik zag net die Van Oostveen van de knvb op tv toch vertellen dat er weldegelijk nog een onderzoek zal volgen.

Maar die wedstrijd moet wat mij betreft gewoon worden gespeeld.
Voor 1 keertke ben ik met een reglementaire 0-3 heel blij......

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 4:28 pm

Ik moet zeggen dat ik er bij een 0-1 voor Twente nog echt in had geloofd. PSV wint namelijk van niemand makkelijk, zelfs niet van een lamlendig Vitesse. Maar gelijkspelen kunnen ze dan weer wel.

Maar goed, we geven niet op! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 4:28 pm

Scherrer schreef:
Jesse schreef:Het verschil in doelsaldo tussen NEC en Vitesse is 5 doelpunten. Nee, Vitesse gelooft er niet meer in en vindt een 0-0 ook wel prima.

*Zucht*
Onzin, aangezien Feyenoord waarschijnlijk 6 wordt en Roda bij de eerste 9 eindigt, is de tiende plek voor Vitesse voldoende. Ze staan nu elfde, dus een overwinning is zeker wel van belang voor ze.
Psies! :1evil.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 4:30 pm

Scherrer schreef:Onzin, aangezien Feyenoord waarschijnlijk 6 wordt en Roda bij de eerste 9 eindigt, is de tiende plek voor Vitesse voldoende. Ze staan nu elfde, dus een overwinning is zeker wel van belang voor ze.
Je hebt gelijk. Hoera! :ajaxscarf.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 13, 2008 4:32 pm

Vitesse MOET winnen. Er is nog hoop.

Aan die sneue boertjes maak ik geen woorden vuil. Ben benieuwd of we Grunn hier nog terugzien en wat die hier van vindt.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 13, 2008 4:34 pm

Waarom niet, moet die Grunn zich schamen voor iets wat anderen doen?
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo apr 13, 2008 4:36 pm

Geen idee. Sympathieke poster ook verder, maar hij kwam hier natuurlijk wel voor een groot deel om de houding van z'n mede supporters goed te praten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 13, 2008 4:38 pm

Dan nog kan hij hier niets aan doen. Ik heb nog geen beelden gezien dus ik weet niet precies hoe het is gelopen maar laten we nu niet net doen of dit gedrag zo uniek is. Ook Ajax supporters hebben wel eens wat in de fik gestoken hoor.
Nil volentibus arduum

Waas

Bericht door Waas » zo apr 13, 2008 4:51 pm

Net terug uit Groningen, en even een verslagje:

Rond een uur of 1 kwamen we aan bij het stadion, waar een maatje van me, die bij fc Groningen werkt, de kaartjes voor me had. Omdat we een beetje aan de vroege kant waren, wilde hij ons het supportershome laten zien van de z-side. Wij na enige aarzeling toch maar mee naar boven gegaan, omdat we toch wel benieuwd waren.
Ik wist natuurlijk wel dat hier het één en ander te verwachten viel, maar dat het zo erg zou zijn had ik niet verwacht. Deze "supporters" waren al bezig met hun stembanden te trainen en de ene na de andere anti Ajax song kwam ten gehore. De één nog meer onder invloed dan de andere. Aangezien ik dit soort taferelen wel verwacht had, keek ik hier niet van op. Waar ik wel van op keek is dat ik wel 10 keer hoorde dat er gezegd werd dat ze hoopte dat het gestaakt zou worden, dat Suarez dood getrapt moest worden, Silva zijn poten moest breken enz.
Ook vlogen de laatste welbekende t-shirts over de toonbank, waarvan er in totaal 3500 van zijn verkocht. (wat er trots verteld werd)
Ook werd er verteld dat er al een aantal andere clubs waren die interesse hadden voor het o zo originele shirt.
Hier hadden we het al gauw gezien, dus we besloten maar het stadion in te gaan. Eenmaal binnen kreeg ik een briefje in mijn handen gedrukt waar de volgende tekst op stond:

Opgelet sfeeractie!

Vandaag zal de Noord-tribune bij spelersopkomst veranderen in een complete chaos. Onder je stoel vindt je een aantal WC-rollen die bij de spelersopkomst achter elkaar gegooid moeten worden. We willen iedereen nadrukkelijk verzoeken de rol voor het werpen alvast een stuk af te rollen en deze pas bij de spelersopkomst te werpen! Tot slot een verzoek om uit te kijken met brandende voorwerpen. Alvast bedankt.

Nog voordat we zaten lagen er al honderden rollen op het veld, en waren de schoonmaaksters al druk bezig. Toen de eerste paar rollen begonnen te branden (op het veld) vonden een aantal mensen die op de z-side zaten het leuk om extra rollen op het vuur te gooien. (leuk hé je eigen veld in de brand steken) 1 van de schoonmakers zag dit te laat, en die had bijna zijn broek in de brand staan. Hoe ongelofelijk het ook is, het duurde gewoon 5 minuten voordat de eerste emmer water er was. En nog eens 5 minuten voordat er een brandblusser tevoorschijn werd gehaald. Na dat de brandjes geblust leken te zijn, en de rust wedergekeerd was, vloog opeens het vak achter het goal, en het vak dichtbij de hoek (waar ik zat) in de brand. Door de heftige rook ontwikkeling en de paniek raakten een aantal mensen in de verdrukking. Qua gewonden weet ik niet veel, maar wel dat er in ieder geval 1 iemand was met brandwonden, en een aantal met botbreuken. Eenmaal buiten gekomen konden we eindelijk weer normaal adem halen, en even bijkomen.

Wat mij echt opviel, is dat het veel te lang duurde voordat er hulpdiensten waren. en toen ze er waren, konden ze mij niet overtuigen dat ze wisten wat ze deden. Moet je je voorstellen als het nog erger was geworden? Dan wil ik niet weten wat de consequenties dan waren geweest.

Ik ben even klaar met voetbal, klaar met Groningen, klaar met dit slag volk, klaar met deze competitie.

Ik heb geen zin in de play-offs, want meer zal het niet worden. Weer een teleurstellend seizoen, met een wel heel erg trieste 33e (speel)ronde.
Laatst gewijzigd door Waas op zo apr 13, 2008 4:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 13, 2008 4:55 pm

0-3 Ajax wat mij betreft. Achterlijk gedoe. Eventueel puntenaftrek voor Groningen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 13, 2008 4:57 pm

Bedankt voor het verslag, Waas.

Een trieste dag, inderdaad. En het ergste is nog dat we dit al maanden zagen aankomen.
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 4:59 pm

Dank voor je verhaal, Waas...heftig...

Jesse

Bericht door Jesse » zo apr 13, 2008 5:10 pm

Is er al iets bekend over waar, wanneer en of er met of zonder supporters de wedstrijd ingehaald wordt?

columbus

Bericht door columbus » zo apr 13, 2008 5:30 pm

Jesse schreef:Is er al iets bekend over waar, wanneer en of er met of zonder supporters de wedstrijd ingehaald wordt?
Woensdagavond half 8 met publiek... Volgens Studio Sport

Beloki

Bericht door Beloki » zo apr 13, 2008 5:36 pm

Mét publiek?! Godverdomme, de KNVB heeft écht geen ruggengraat.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Plaats reactie