De play-offs: Ajax-AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Gaat Ajax de 2-1 achterstand goedmaken in de Arena?

Ja
39
76%
Nee
12
24%
 
Totaal aantal stemmen: 51

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 27, 2007 7:38 pm

Dat voelt heel anders als je in het stadion zit, Thomas. De 1e helft zit je strak van spanning en laat je inderdaad niks horen. Als die 1-0 eenmaal valt is het feest en ben je de 1e helft compleet vergeten. Als je uit het stadion loopt vind je (ik normaal wel tenminste) dat de sfeer geweldig was.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo mei 27, 2007 7:45 pm

Wat is dat dewedstrijden.tv een drama site zeg. Wil de persconferentie ff bekijken. Wie hem vindt krijgt een biertje....

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo mei 27, 2007 7:50 pm

Spijker schreef:Wat is dat dewedstrijden.tv een drama site zeg. Wil de persconferentie ff bekijken. Wie hem vindt krijgt een biertje....
Geldt dat morgenochtend ook nog? :blush.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 7:53 pm

Spijker schreef:Wat is dat dewedstrijden.tv een drama site zeg. Wil de persconferentie ff bekijken. Wie hem vindt krijgt een biertje....

Ik heb hem gevonden :ajaxsmiley.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 576
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo mei 27, 2007 7:54 pm

Spijker schreef:Wat is dat dewedstrijden.tv een drama site zeg. Wil de persconferentie ff bekijken. Wie hem vindt krijgt een biertje....
Je bent niet de enige, die wil kijken. Ik probeer ook al sinds ze het zeiden.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 7:55 pm

Neefkens schreef:
Spijker schreef:Wat is dat dewedstrijden.tv een drama site zeg. Wil de persconferentie ff bekijken. Wie hem vindt krijgt een biertje....
Je bent niet de enige, die wil kijken. Ik probeer ook al sinds ze het zeiden.
En mij is het toch tussendoor gelukt. :confused.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo mei 27, 2007 7:58 pm

Neefkens schreef:
Spijker schreef:Wat is dat dewedstrijden.tv een drama site zeg. Wil de persconferentie ff bekijken. Wie hem vindt krijgt een biertje....
Je bent niet de enige, die wil kijken. Ik probeer ook al sinds ze het zeiden.
En nu kan ik het weer gewoon doen: http://www.tien.tv/web/show/id=457862/contentid=223072

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo mei 27, 2007 8:31 pm

Thomas schreef:
Spijker schreef:
Thomas schreef:Nou, in de eerste helft heb ik niemand gehoord. Het viel me flink tegen, eerlijk gezegd.
Niet zeiken als je er zelf niet zit.
Iemand zegt dat de sfeer geweldig was. Dan mag ik aangeven dat ik dat niet vond. In de eerste helft was het doodstil. Toen het beter begon te lopen ging men inderdaad goed achter de ploeg staan.
Wellicht stond de microfoon dan op het AZ-vak gericht in de eerste helft. :smallgrin.gif:

Vond de sfeer namelijk prima in het stadion.
Op naar de vierde ster!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mei 27, 2007 8:44 pm

Thomas schreef:Ha, de eerste die het ook op is gevallen hoe geweldig Vermaelen speelde. Onverzettelijk, kopsterk, tackelend, duels winnend en dan die uitstekende inspeelpass van hem. :worshippy.gif:
Dat zei ik een jaar geleden al over Vermaelen

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 8:47 pm

LucaS schreef:
Thomas schreef:Ha, de eerste die het ook op is gevallen hoe geweldig Vermaelen speelde. Onverzettelijk, kopsterk, tackelend, duels winnend en dan die uitstekende inspeelpass van hem. :worshippy.gif:
Dat zei ik een jaar geleden al over Vermaelen
Ik ben ook altijd al gecharmeerd geweest van hem, Lucas. Gewoon een vrij complete verdediger die op z'n minst kan uitgroeien tot een prima kracht voor Ajax. En met de mensen die altijd maar roepen dat hij niet kan meevoetballen ben ik het niet eens. Vandaag was het niet Big John, die bij velen wel hoog aangeslagen is als opbouwende verdediger, maar Vermaelen die de opbouw constant verzorgde.

Wat vond je verder van de wedstrijd, Lucas?

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo mei 27, 2007 8:52 pm

Tja, net zoals ik over de wedstrijd in Alkmaar zei dat TC het met zijn laffe taktiek over onze ploeg afriep, was het vandaag van gaal die het over AZ afriep. Marillion heeft ook ongelijk, in de eerste helft dwong Ajax inderdaad niets af, maar voor de vrije trap was al duidelijk dat de tweede helft anders zou lopen; ik herinner mij onder andere een goede combinatie tussen Huntelaar en davids, waaruit davids een behoorlijke kans kreeg. AZ oogste het loon van de angst, zoals het hoort. Ik ben blij dat ten Cate vandaag vol op de aanval speelde, hoewel hij natuurlijk ook wel daartoe werd gedwongen.
En omdat ik het niet kan laten; we hebben met tien man gewonnen. Wat een ongelooflijk drama die Babel, die uiteraard wel weer gewoon 90 minuten ons prachtshirt te schande mocht maken.

Overigens speelde Heitinga een geweldige wedstrijd! En Huntelaar in de rol van meevoetballende spits deed het ook prima.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 8:58 pm

Ik ben het er ook wel mee eens dat Ajax in de tweede helft beter begon. Meer druk zetten op de tegenstander en proberen om wat te forceren. Maar tot aan die goal was er echt nauwelijks een uitgespeelde kans bij hoor. Op basis van de verhoogde druk van Ajax had ik ook wel de hoop dat er een goal ging vallen maar ik blijf er bij dat Ajax tot die tijd nauwelijks kansen heeft afgedwongen. Schoten uit de tweede lijn vind ik in ieder geval geen kansen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 8:59 pm

Thomas schreef:
LucaS schreef:
Thomas schreef:Ha, de eerste die het ook op is gevallen hoe geweldig Vermaelen speelde. Onverzettelijk, kopsterk, tackelend, duels winnend en dan die uitstekende inspeelpass van hem. :worshippy.gif:
Dat zei ik een jaar geleden al over Vermaelen
Ik ben ook altijd al gecharmeerd geweest van hem, Lucas. Gewoon een vrij complete verdediger die op z'n minst kan uitgroeien tot een prima kracht voor Ajax. En met de mensen die altijd maar roepen dat hij niet kan meevoetballen ben ik het niet eens. Vandaag was het niet Big John, die bij velen wel hoog aangeslagen is als opbouwende verdediger, maar Vermaelen die de opbouw constant verzorgde.
Dat hij aardig kan opbouwen vind ik ook wel. Mijn probleem met Vermaelen is dat het wederom geen echte verdediger is. Zo'n goal als Dembele bijvoorbeeld tegen hem maakt in de Amstel cup finale. Daar maakt hij in één duel geloof ik wel drie cruciale fouten. Dat kan dus echt niet.

Maar goed, misschien beoordeel ik hem wel te hard. Zoals Demosthenes eerder al aangaf is hij natuurlijk nog wel erg jong.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13432
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo mei 27, 2007 9:02 pm

Dat schot van Arveladze op de lat ontstond ook alleen maar omdat Davids liep te kloten op het middenveld. AZ heeft geen uitgespeelde kans gecreëerd, en dat is gewoon erg knap.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 9:05 pm

Arthur schreef:Dat schot van Arveladze op de lat ontstond ook alleen maar omdat Davids liep te kloten op het middenveld. AZ heeft geen uitgespeelde kans gecreëerd, en dat is gewoon erg knap.
Maar dat zijn natuurlijk wel de zaken waar AZ op loerde. Dat doe je als je vanuit een gesloten verdediging speelt. Loeren op fouten van je tegenstander om vervolgens via een snelle omschakeling een doelpunt te maken.

Verder heeft AZ inderdaad niet veel meer bereikt. Een paar vervelende momenten in de 2e helft voor het doel van Ajax maar dat was een beetje op goed geluk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 9:05 pm

LucaS schreef:Tja, net zoals ik over de wedstrijd in Alkmaar zei dat TC het met zijn laffe taktiek over onze ploeg afriep, was het vandaag van gaal die het over AZ afriep. Marillion heeft ook ongelijk, in de eerste helft dwong Ajax inderdaad niets af, maar voor de vrije trap was al duidelijk dat de tweede helft anders zou lopen; ik herinner mij onder andere een goede combinatie tussen Huntelaar en davids, waaruit davids een behoorlijke kans kreeg. AZ oogste het loon van de angst, zoals het hoort. Ik ben blij dat ten Cate vandaag vol op de aanval speelde, hoewel hij natuurlijk ook wel daartoe werd gedwongen.

Ik kon het niet goed zien omdat het beeld even wegviel, maar belandde dat schot van Davids nou op de lat of op de vuisten van Waterman.

Even daarvoor of daarna combineerde Ajax overigens ook mooi, waarna Urby tegen een AZ-speler aan schoot.
LucaS schreef:En omdat ik het niet kan laten; we hebben met tien man gewonnen. Wat een ongelooflijk drama die Babel, die uiteraard wel weer gewoon 90 minuten ons prachtshirt te schande mocht maken.
Babel was inderdaad onzichtbaar. Ik ben het niet met je eens dat hij niet kan voetballen, maar als ik Ajax was zou ik hem bij een goed bod (9 miljoen :666.gif: ) verkopen. Ik denk niet dat hij ooit goed bij Ajax gaat passen aan de zijkant. Hij krijgt er niet genoeg vrijheid. Wat het aanvalsspel betreft is het dit seizoen inderdaad noch vlees noch vis. Aan de ene kant lijkt de technische staff een georganiseerde chaos voorin te willen zien met drie aanvallers die over veel positiewisselingen en polyvalente looplijnen beschikken. Maar aan de andere kant is de man ddie, in tegenstelling tot De Mul en Babel, wel veel scorend vermogen heeft de minst beweeglijke aanvaller buiten de 16 en op z'n gevaarlijkst dicht in de buurt van de goal. Met zo'n speciale speler in je aanvalslinie zou je er dus juist voor moeten kiezen om je aanval meer op hem in te stellen en dat gaat moeilijk met een jongen als Babel.
LucaS schreef:Overigens speelde Heitinga een geweldige wedstrijd! En Huntelaar in de rol van meevoetballende spits deed het ook prima.
Heitinga heeft dit seizoen wel meer geweldige wedstrijden gespeeld in zijn nieuwe rol tussen verdediging en middenveld. Dat is een goede uitvinding geweest van Ten Cate (het experiment van hem, en eerder ook Koeman, met Heitinga als rechtshalf vond ik dan weer minder geslaagd). Toch wacht ik nog op het moment dat Heitinga gewoon een reeks sterk en uiterst geconcentreerd speelt als verdediger. Vandaag was hij goed maar de volgende wedstrijd tegen Excelsior zou hij bij wijze van spreken weer een fout kunnen begaan.

Huntelaar vond ik vooral de tweede helft ook uitstekend spelen als meevoetballende spits. Nu vond ik zijn voetballende kwaliteiten wel wat onderschat, maar wellicht dat het toch in hem zit om in die rol te spelen. Dan zou al dat gedoe tussen Ten Cate en Huntelaar niet voor niets maar wel degelijk behoorlijk opgeblazen zijn.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 27, 2007 9:07 pm

Allen gefeliciteerd!!

Wat is dit Ajax overigens zonder Sneijder een stuk minder sterk... Met Sneijder was de klus al eerder geklaard dan de 90e minuut, vermoed ik.

Wel een aparte ingreep van HtC: na een half uur Mitea eruit. Had ie eigenlijk niet vantevoren kunnen verzinnen dat Babel op links niet excelleert? Zo krijg je weer een leuke discussie: is het een een fout van hem om met deze opstelling te beginnen of juist goed van hem om al na een half uur in te grijpen? Was het gals halfvol of halfleeg?

Dat van AZ trouwens halfleeg. Hoe hard Van Gaal ook loopt te zeiken, het AZ van vandaag heeft gezien de spelopvatting die voorronde plek niét verdiend. Wat een anti-voetbal.. Stelde me diep teleur.

Het was een lang seizoen, At-ers.. Het vrat veel energie en gaf veel emotie terug. Ben nóg niet helemaal over het verloren kampioenschap heen. Waarschijnlijk pas als we ons voor het hoofdtoernooi van de CL plaatsen en pas echt als we volgend seizoen kampioen worden.

Weet iemand trouwens of we bij de loting van de voorronde CL nog een beschermde status hebben?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo mei 27, 2007 9:10 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Zo krijg je weer een leuke discussie: is het een een fout van hem om met deze opstelling te beginnen of juist goed van hem om al na een half uur in te grijpen? Was het gals halfvol of halfleeg?
Allebei wat mij betreft. Slecht om zo te beginnen en goed om het daarna alsnog snel te herstellen.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Weet iemand trouwens of we bij de loting van de voorronde CL nog een beschermde status hebben?
Yep, we zijn geplaatst. Maar of dat veel uitmaakt? Mogelijke tegenstanders tot nu toe:

Sparta Praag, Fenerbahce, AEK Athene, Dinamo Boekarest, Rosenborg, Spartak Moskou, Rode Ster Belgrado, Toulouse, FC Kopenhagen, Dinamo Zagreb en Racing Genk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 9:11 pm

Wat mij betreft loten we Kopenhagen, Sparta Praag of Genk.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 27, 2007 9:13 pm

Marillion schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Zo krijg je weer een leuke discussie: is het een een fout van hem om met deze opstelling te beginnen of juist goed van hem om al na een half uur in te grijpen? Was het gals halfvol of halfleeg?
Allebei wat mij betreft. Slecht om zo te beginnen en goed om het daarna alsnog snel te herstellen.
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Weet iemand trouwens of we bij de loting van de voorronde CL nog een beschermde status hebben?
Yep, we zijn geplaatst. Maar of dat veel uitmaakt? Mogelijke tegenstanders tot nu toe:

Sparta Praag, Fenerbahce, AEK Athene, Dinamo Boekarest, Rosenborg, Spartak Moskou, Rode Ster Belgrado, Toulouse, FC Kopenhagen, Dinamo Zagreb en Racing Genk.
Thanks!

Inderdaad niet de lulligste potentiele opponenten..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo mei 27, 2007 9:16 pm

Ik heb het liefst Kopenhagen, even wat recht zetten ... :666.gif:

Voor de rest heb ik mij vanmiddag uitstekend vermaakt, ennuh met de sfeer was niks mis ... :onfire.gif:

HELEMAAL niets in Alkmaar .... :biggrin.gif: ( en Arnhem ... :drecul.gif: )
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 27, 2007 9:41 pm

Lekkere overwinning hoor, zo ga je toch wat lekkerder de zomer in he.

Overigens fantastisch hoe Perez zn publiekswissel kreeg, hij werd toch luidruchtig toegejuicht! Hiermee zei het publiek, we nemen je niks kwalijk, WIJ hebben geen hekel aan je. Voor mij is het nu dus ook einde discussie wat dat betreft. Dat hij weggaat lijkt me gezien de manier waarop hij van het veld liep wel duidelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 27, 2007 10:09 pm

brigade zuid schreef:Lekkere overwinning hoor, zo ga je toch wat lekkerder de zomer in he.
Je zegt het, ik ben nog aan het nagenieten. Wat is deze overwinning fijn, zeg! Dat LVG zo kinderachtig doet maakt het extra mooi! :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 27, 2007 10:20 pm

Ik zou graag eens LvG als tegenpleiter hebben.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 27, 2007 10:32 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik zou graag eens LvG als tegenpleiter hebben.
Om hem af te maken zeker. Hij kletst uit zijn nek.

Jan Mulder zei zeer terecht: Toen LVG trainer van Ajax was hoorde je hem nooit over de zogenaamde bevoordeling van topclubs. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie