NEC - AJAX 20-1-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Neemt onzz aller AJAX 3 punten mee naar huis?

Peiling eindigde op zo jan 20, 2008 9:16 am

Ja natuurlijk!!
20
71%
Nee, ze laten 2 punten liggen...
7
25%
NEC mazzelt...
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 28

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2008 4:19 pm

Woensdag was Suarez net zo'n drama als vandaag, hoor

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 4:19 pm

LucaS schreef:Woensdag was Suarez net zo'n drama als vandaag, hoor
Dus Suarez speelde vandaag ook wel redelijk. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 20, 2008 4:20 pm

joey schreef:
Voetske schreef:Davids is 2 wedstrijden terug, dat je die durft te noemen ... man man man ..
Daar ben ik niet mee begonnen. Ik mocht in alle kranten lezen dat Davids wel even het verschil zou maken (samen met Sint Kenneth). Daar heb ik meteen mijn vraagtekens bij gezet. Davids is een uitstekende voetballer (geweest) , maar het is niet realistisch om wonderen te verwachten van een 35-jarige speler, die bovendien net een half jaar geblesseerd is geweest.

@Luuk: Rommedahl en Leonardo zijn prutsers. En het middenveld dat jij beschrijft heeft veel gebreken.
Tja ik lees hier dat Suarez het verschil zou gaan maken.Maar zeg eens eerlijk heb je de wedstrijd vandaag gezien ?.Heb je gezien wat er zoal naast Davids, KjH, Suarez Perez op het veld staat .. heb je een verdediging gezien in de zin van wat een voetbalverdediging moet voorstellen.En dat schuiven we dus, met nog een zooi een egoistische dribbelknoeiers op het bordje van 2 spelers die net 2 wedstrijden in de basis staan.Knap hoor.

Kijk nu toch eens wat voetbal-verder dan je neus lang is ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 20, 2008 4:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2008 4:21 pm

Nee, de twee doelpunten (of 1 doelpunt en voorzet) van woensdag vertekenden de prestatie van Suarez nogal. Hij deed in die wedstrijd namelijk hetzelfde als vandaag, nl elke bal inleveren bij de tegenstander

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 20, 2008 4:21 pm

Jesse schreef:
Voetske schreef:Dan gewoon het balverlies van Perez, hoeveel keer ?.
38 keer. 17 keer in de eerste helft en 21 keer in de tweede helft. :sleepy.gif:
Onzin, vanalles en nog wat roepen maar de waarheid is het dus niet.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 4:24 pm

Voetske schreef:
Jesse schreef:
Voetske schreef:Dan gewoon het balverlies van Perez, hoeveel keer ?.
38 keer. 17 keer in de eerste helft en 21 keer in de tweede helft. :sleepy.gif:
Onzin, vanalles en nog wat roepen maar de waarheid is het dus niet.
Sorry dat ik niet tijdens de wedstrijd met een notitieboekje het balverlies van de spelers noteer. Ik zie gewoon wat ik zie. En wat ik zag was dat Perez onzichtbaar was vandaag, net als woensdag. Er lukte gewoon vrij weinig.

En natuurlijk was hij niet de enige, maar hij gaat mee met het niveau van de rest van het team en kan zich niet onderscheiden.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jan 20, 2008 4:25 pm

Suarez gaat alleen maar beter spelen in een goed functionerende ploeg. Ik zou hem eerder op de bank zetten als je in een ploeg als vandaag onder een trainer als deze speelt. Dan wil hij de aanval dragen en maakt hij net die ene actie teveel.

De ideale opstelling voor deze prutselectie is wat mij betreft:

Perez--Huntelaar--Suarez

Davids--De Jong--Gabri

Urby-Vermaelen-Wiel-Heitinga

--------Stekelenburg

Davids en Gabri kunnen de tengere De Jong dan ontlasten. De Jong krijgt de gelegenheid om in aanvallend opzicht wat makkelijker positie te kiezen. Perez is een aanvaller en combineert heel aardig met Huntelaar als hij in z'n buurt komt. Met Perez als aanvallende middenvelder vind ik dat er te weinig aansluiting en bovendien een matige omschakeling ontstaat. Bovendien heeft Suarez met Perez en Huntelaar toch wat meer potentie naast hem om ruimte voor hem te maken.

In de verdediging kan Heitinga doorsluiten, Van der Wiel opbouwen en Urby opkomen. Dat Vermaelen niet zo sterk acteert bij het uitstappen naar de zijkant is inderdaad jammer, maar meer smaken hebben we niet. Vertonghen ook nog eens als linksback opstellen betekent beter verdedigend werk en een aantal mooie crossballen per wedstrijd, maar met hem creëer je minder vaak een man meer situatie op het middenveld.
Een heikel punt is ook nog dat Van der Wiels pogingen om de balcirculatie hoog te houden zullen uitlopen op weinig, maar met het vertrek van Maduro hebben we niemand om hem daarbij te helpen op het middenveld. Je kan De Jong constant laten inzakken, maar dan kom je het probleem van zijn geringe loopvermogen weer tegen.

Kennedy wil ik het liefst niet meer in de as van het elftal zien. Daar gaat het spel allemaal net iets te snel voor hem. Bovendien heeft hij de pech dat Ajax niet over een rechtsback beschikt die sterk is in het overlappen, want die heeft hij nodig voor zijn manier van spelen. Dat of een spits als Suarez die slim positie kan kiezen aan de rand zestien op het moment dat Kennedy weer inhoudt, wachtend op de loopactie van de spits of de rechtsback. Suarez en Kennedy voelen elkaar wat dat betreft wel aardig aan, maar dan moet je Suarez dus wel veel vrijheid gunnen om van linksbuiten naar rechts moeten sleuren. Voorlopig dus maar even zonder Kennedy, die het kind van de rekening wordt. Leonardo is de backup van Perez.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 4:25 pm

Luuk, vind jij nog steeds dat Adrie Koster Ajax beter laat voetballen?

Voetske, Davids kan inderdaad een gebrek aan wedstrijdritme hebben. Maar Perez hoeft niet te wennen, die kent de spelers al die om hem heen lopen. Perez is gehaald om er meteen te staan.
Laatst gewijzigd door joey op zo jan 20, 2008 4:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 4:27 pm

Doe mij maar Vertonghen ipv Urby, Thomas. Ik zie Urby weinig goeds doen als hij de middenlijn over gaat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo jan 20, 2008 4:29 pm

Zucht.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2008 4:30 pm

joey schreef:Luuk, vind jij nog steeds dat Adrie Koster Ajax beter laat voetballen?
Toen hij nog een verdediging had wel ja. Nu niet meer, maar dat zou geen enkele trainer voor elkaar krijgen

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 4:31 pm

Op het middenveld en voorin weten ze anders ook niet wat ze moeten doen, Luuk.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 4:32 pm

Koster begrijpt er niets van, Luuk. :smallgrin.gif:


Koster begrijpt er niets van

Ajax-trainer Adrie Koster snapt niet waarom zijn ploeg als een stel slappe zakken in het veld staan. De oefenmeester zegt zijn team van te voren op scherp te hebben gezet.

'We hebben precies doorgenomen wat we moesten doen. De tweede bal opvangen en voetballen, zodat de defensie niet onder druk komt te staan. Dan blijft er in het veld weinig over van het strijdplan', aldus de trainer van Ajax.

'Veel spelers zitten op een of andere manier niet in de wedstrijd. Je zou dat wel verwachten na de nederlaag tegen NAC. Hoe dat komt, is voor mij een groot raadsel'.
AS

Ahum, op scherp, we hebben het gemerkt...
Laatst gewijzigd door joey op zo jan 20, 2008 4:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2008 4:32 pm

Precies:

----------------Stekelenburg-------------------

Colin------Heitinga-----Vermaelen----Vertonghen

---Gabri-----------------------------------davids---
---------------------Perez---------------------------

Rommedahl------------------------------------Leo
----------------------Huntelaar---------------------

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jan 20, 2008 4:32 pm

joey schreef:Luuk, vind jij nog steeds dat Adrie Koster Ajax beter laat voetballen?

Voetske, Davids kan inderdaad een gebrek aan wedstrijdritme hebben. Maar Perez hoeft niet te wennen, die kent de spelers al die om hem heen lopen. Perez is gehaald om er meteen te staan.
Het zal wel Joey ..

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 4:33 pm

@ Thomas; welke speler presteert niet beter in een goedlopend elftal?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 20, 2008 4:34 pm

Luuk, dit zagen we al weken aankomen. Koster had verdedigers moeten EISEN, maar ja, het is zo'n aaaaaardige man....

Afgezien daarvan, wat stelt NEC voor? Op dit moment heel weinig. Zelfs met deze groep moet je deze wedstrijd winnen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo jan 20, 2008 4:36 pm

Jöhnk schreef:
LucaS schreef:Ogararu speelde de tweede helft van vorig seizoen sterk
Alleen in jouw ogen. Met alle respect.
Ook in mijn ogen. Ik vond Oga nooit zo heel slecht, maar moet toegeven dat hij er de laatste tijd een potje van maakt. Bij de 1-0 vandaag zag hij er ook weer dramatisch uit. Hij moet de binnenkant afdekken, niet de buitenkant. Tsss, wat een beginnersfout!
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo jan 20, 2008 4:36 pm

Een interimtrainer die spelers eist? Het zal wel

Overigens heb ik woensdag aangegeven dat Koster me tegenviel

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 4:40 pm

joey schreef:Luuk, dit zagen we al weken aankomen. Koster had verdedigers moeten EISEN, maar ja, het is zo'n aaaaaardige man....

Afgezien daarvan, wat stelt NEC voor? Op dit moment heel weinig. Zelfs met deze groep moet je deze wedstrijd winnen.
We kunnen Koster toch niet verantwoordelijk houden voor het niet aankopen van verdedigers? Er worden namen genoemd als Klavan en BS..... Dan kan je Mourinho of Rijkaard als coach hebben maar daar presteer je niks mee.

Koster heeft ook nog eens de pech dat VDWiel geblesseerd raakte, Vermaelen weg, Stam gestopt...... Koster kan niks kwalijk genomen worden. Urby presteert al maanden niks, niet alleen onder Koster. Ogararu bakte er al niet veel van maar lijkt nu ook de weg kwijt te zijn. Stekelenburg maakt de gekste fouten......

En hoe weten wij nou dat Koster niet om versterking heeft geeist?
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 20, 2008 4:41 pm

Rishi schreef:En hoe weten wij nou dat Koster niet om versterking heeft geeist?
De leiding is in ieder geval weinig onder de indruk. Net als de spelers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2008 4:47 pm

Ik begrijp je niet...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jan 20, 2008 4:50 pm

Oké.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo jan 20, 2008 4:52 pm

Ajax ten voeten uit.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jan 20, 2008 5:00 pm

Dat zie ik nou wel vaker bij die leuke variant van Vertonghen. Waarom geeft Perez die bal als Vertonghen nog helemaal met z'n aanloop van twintig meter moet beginnen? Natuurlijk kan hij dan niet normaal uithalen. Nu kwam die Lens wel te vroeg uit, maar die gehele muur staat bijna dichter bij de bal dan Vertonghen. Dat klopt toch niet? Net zoals je je kan afvragen waarom Vertonghen zo'n bizar lange aanloop nodig heeft.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie