Werder Bremen-Ajax
Twee opmerkingen bij de analyse van Starring:
Vond de veldbezetting bij balverlies in de eerste helft juist goed. Werder wist niets te bedenken. Er was steeds goed rugdekking en de buitenspelval werkte perfect. De problemen begonnen pas bij balbezit.Starring schreef:Er waren geen vaste aanspeelpunten te vinden en de veldbezetting was bij zowel balbezit als bij balverlies matig tot slecht te noemen.
Dat lukte dus niet. En meer smaken heeft Ajax niet in huis. Met 10 tegen 11 op een slecht veld was het bijna onmogelijk om de duels te ontlopen. Wat dat betreft ontrolde zich het slechtst denkbare scenario.Daarnaast viel het te prijzen dat Ajax steeds 'probeerde' te voetballen op dat knollenveld.
Nee hoor, er is geen hoop. Dit geeft Werder nooit meer weg.Maar goed, er is nog hoop. Een snelle treffer doet wonderen. Oh ja, een onpartijdige en consequente in de geest van de wedstrijd fluitende scheids, wil ook wel eens helpen. ;)
Het stinkt aan alle kanten!
-
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Ajax speelde een vorm van catenaccio waar Werder in de eerste helft inderdaad moeite mee had. Pas op een meter of 35 van het doel van Stekelenburg zette Ajax druk. Van Ajax ging aanvallend overigens helemaal niets uit, de counter kwam er nooit.Vond de veldbezetting bij balverlies in de eerste helft juist goed. Werder wist niets te bedenken. Er was steeds goed rugdekking en de buitenspelval werkte perfect. De problemen begonnen pas bij balbezit.
In de tweede helft was er weinig meer over van de defensie van Ajax.
Ik denk dat we onszelf overschatten. Ajax is technisch echt niet beter dan Werder. Balletje laten rondgaan, het klinkt zo simpel. Maar de spelers die het doen moeten wel goede spelers zijn. Zo'n Maduro heeft al moeite om de bal aan te nemen en door te spelen, laat staan dat hij het balletje kan laten rondgaan.
De verdedigers van Ajax knalden de ballen regelmatig hard en hoog naar voren. Kansloos.
De verdedigers van Ajax knalden de ballen regelmatig hard en hoog naar voren. Kansloos.
Klopt. Al die ballen waren voor Mertesacker en die Zuid-Amerikaan. Als je met lange ballen gaat spelen, moet je een stevige jongen voorin hebben en geen Babel.
Werder is overigens ook gewoon een hele behoorlijke ploeg. Jongens als Frings, Klose en Diego kunnen best voetballen hoor. Ookal hebben Nederlanders vaak de neiging toch enigszins laatdunkend te doen over het Duitse voetbal.
Werder is overigens ook gewoon een hele behoorlijke ploeg. Jongens als Frings, Klose en Diego kunnen best voetballen hoor. Ookal hebben Nederlanders vaak de neiging toch enigszins laatdunkend te doen over het Duitse voetbal.
Laatst gewijzigd door Wouter op wo feb 14, 2007 11:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
maar als je de spelers niet eens gaat gebruiken op hun sterke punten heb je een nog armoediger Ajax.joey schreef:Ik denk dat we onszelf overschatten. Ajax is technisch echt niet beter dan Werder. Balletje laten rondgaan, het klinkt zo simpel. Maar de spelers die het doen moeten wel goede spelers zijn. Zo'n Maduro heeft al moeite om de bal aan te nemen en door te spelen, laat staan dat hij het balletje kan laten rondgaan.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Het was beschamend om aan te zien. Ik benadrukte zijn verdedigende tekortkomingen, omdat hij mede door foute tactische zetten, continue naar achteren werd gedrukt en uiteindelijk als back vaak in de laatste linie moest opereren. Maar je hebt gelijk, ook áán de bal speelde Maduro zwaar beneden peil. Na FC Groningen en dit duel, lijkt mij dat het krediet van Maduro definitief haar limiet heeft bereikt. Direct inwisselen met Anita. Hij zal het volgens ook begrijpen, toch? Leek mij altijd een verstandige jongen...joey schreef:Hij stond op het middenveld. Hij was opgesteld omdat we niemand anders hadden. Jij zegt dat hij verdedigend zwak was, maar aanvallend vond ik hem ook heel matig. Zijn handelingssnelheid was te laag en hij toonde weinig overzicht. Over die kans (die MOET erin!!) zullen we het maar niet hebben.Starring schreef:Een hopeloos uit vorm spelende Maduro die verdedigend moest handelen. Wetende dat hij totaal niet kan verdedigen.
Laatst gewijzigd door Starring op wo feb 14, 2007 11:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Was ik vergeten tussen die regen aan kansen voor Werder door. Maar om nou te zeggen dat Ajax regelmatig door de verdediging van Werder heen sneed, blijft toch een tikkeltje overdreven wat mij betreft... :DJesse schreef:Sneijder had toch een goede kans in de 2e helft?Wouter schreef:Maduro, en??? Ben ik iets vergeten?
Laatst gewijzigd door Wouter op wo feb 14, 2007 11:35 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Weet niet of het iets met tactiek te maken heeft. Gabri had met dezelfde problemen te maken, maar die handhaafde zich wel. Dat Maduro als middenvelder assistentie achterin moest verlenen, tja, dat hoort erbij. Hij is nu eenmaal geen Sneijder die aanvallend iets kan doen, dus wat hebben we anders aan hem?Starring schreef:Het was beschamend om aan te zien. Ik benadrukte zijn verdedigende tekortkomingen, omdat hij mede door foute tactische zetten, continue naar achteren werd gedrukt en uiteindelijk als back vaak in de laatste linie moest opereren.
Laatst gewijzigd door joey op wo feb 14, 2007 11:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, op een gegeven moment legde Sneijder goed aan en ging de bal eigenlijk te snel voor de camera, maar de keeper tikte hem net eruit, volgens mij.Dr. Living Stoned schreef:je bedoeld die zsteekbal van Babel, die nooit kwam omdat die godvergeten Babel stond te suffen?Jesse schreef:Sneijder had toch een goede kans in de 2e helft?Wouter schreef:Maduro, en??? Ben ik iets vergeten?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Er waren ook nog wel wat kleinere mogelijkheden waar Ajax het niet goed uitspeelde. Oa een counter waarbij Donald links van Sneijder goed doorliep en Sneijder hem vervolgens te hard aanspeelde. Sneijder had toen zelf kunnen schieten of secuurder aanspelen. Vond Sneijder sowieso onnauwkeurig in de passing.
- Monkey Tonk