Ajax-Feyenoord 04 Feb 2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 2:40 pm

Bertje schreef:Ik vraag me af of Lindenbergh wel grip op Vincken krijgt.
Redelijk. Beter dan Urby. Maar Ajax verdedigde sowieso slecht vanaf de zijkanten en als de voorzet eenmaal kwam waren Heitinga en Vermaelen ook niet bij de les.
Harm schreef:
MVH schreef:
Frank schreef:Het gaat Ajax in ieder geval een hoop gele (en als hij zo door blijft gaan ook rode) kaarten opleveren... ;)
Jij blij...
Ik ook :cheer:

Wel mooi om te zien dat ik gelijk ga krijgen :eusa_dance:
Ach, dit is een wedstrijd tegen Feyenoord waarin Edje tegenover een ander kemphaantje staat. Dat is wat anders dan wedstrijden tegen NEC, NAC, Vitesse, etc.

Het komt helemaal goed. Wat dachten jullie er van dat Sneijder meteen 3 keer scoort in de eerste wedstrijd dat Davids terug is.

Kaboem! schreef:Babel kaatst niet goed!
Inderdaad. De eerste helft kreeg hij nog veel ruimte van Feyenoord en kwam hij weg met mindere aannames. Hij hield de bal uiteindelijk toch wel bij zich. De tweede helft zat Feyenoord er korter op en verspeelde hij heel veel de bal. Babel was rijp voor een wissel, al heb ik hem ook goede dingen zien doen.
Kaboem! schreef:De Mul speelt niet onverdienstelijk!
Zeker niet. Hij maakte jammergenoeg een aantal keer de verkeerde keuzes, maar hij speelde met lef en heel veel dreiging.
Peter schreef:Gabri speelt prima, zelfs. DeGuzman is to-taal onzichtbaar.
'

Misschien wel z'n beste ooit voor Ajax. Hij speelde geweldig als stofzuiger en deed veel meer goed dan fout.
WP_LeGeNd schreef:Die Buijs is wel een sympathieke jongen... heel realistisch ook, had ik niet verwacht.
Is ook de eerste keer dat ik hem iets sympathieks hoor zeggen met betrekking tot Ajax hoor. Maargoed, Davids was duidelijk geïrriteerd door Buijs en dat zal de bedoeling geweest zijn.

Verder nog over de wedstrijd: ik vond het mooi dat Ten Cate Rosales nog even liet opdraven en heel jammer dat Ajax de tweede helft toch gezapig speelde. 4-1 is geflatteerd, al had de score net zo goed hoger uit kunnen vallen als dat Feyenoord er nog een paar had kunnen maken.

jabu

Bericht door jabu » zo feb 04, 2007 2:57 pm

Thomas schreef:
Harm schreef:
MVH schreef: Jij blij...
Ik ook :cheer:

Wel mooi om te zien dat ik gelijk ga krijgen :eusa_dance:
Ach, dit is een wedstrijd tegen Feyenoord waarin Edje tegenover een ander kemphaantje staat. Dat is wat anders dan wedstrijden tegen NEC, NAC, Vitesse, etc.

Het komt helemaal goed. Wat dachten jullie er van dat Sneijder meteen 3 keer scoort in de eerste wedstrijd dat Davids terug is.
En ook Gabri een puike pot speelde. De medespelers van Davids op het middenveld profiteerden in ieder geval vandaag van zijn aanwezigheid. Sneijder krijgt meer vrijheid en voelt zich zekerder in zijn rug gedekt en Gabri hoeft niet meer alleen te stofzuigeren.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » zo feb 04, 2007 3:00 pm

Zo, die terugtocht ging lekker soepel! Makkie, jammer dat het de tweede helft inzakte en jammer van het tegendoelpunt. Als Ajax écht goed had gespeeld hadden we ze weer met een historische nederlaag naar huis kunnen sturen.

TIFO was schitterend, wedstrijd iets minder, maar ach. 4-1 winnen tegen f'noord. PRIMAAAAAAAAAAAAAAA :D

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 3:01 pm

Ik vond het een rommeltje. Zeker geen goede wedstrijd.

Babel hoef ik voorlopig niet meer in de spits te zien. Leed veel te veel balverlies.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:03 pm

Jöhnk schreef:Babel hoef ik voorlopig niet meer in de spits te zien. Leed veel te veel balverlies.
Getuige z'n acties en assists bij de tweede en de derde goal zou hij prima functioneren als zwervende speler om een aanspeelpunt heen, maar hij is zelf zeker geen aanspeelpunt. In de eerste helft kwam hij nog weg met z'n matige aannames, maar dat werd de tweede helft minder.

Ik moet wel zeggen dat Babel goed bewoog waardoor z'n medespelers hem makkelijk konden vinden. Het ligt echt puur aan die aanname van hem dat hij zoveel balverlies leed.

thaumaturgy

Bericht door thaumaturgy » zo feb 04, 2007 3:03 pm

Eigenlijk is het jammer dat Sneijder zo vaak van afstand probeert te schieten. Met zijn techniek, draai en kapbewegingen zou hij volgens mij makkelelijk door verdedigingen heen gaan en scoren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:04 pm

thaumaturgy schreef:Eigenlijk is het jammer dat Sneijder zo vaak van afstand probeert te schieten. Met zijn techniek, draai en kapbewegingen zou hij volgens mij makkelelijk door verdedigingen heen gaan en scoren.
Na de derde goal wilde een aantal jongens veel te graag zelf scoren, waar een pass meer goed had gedaan. En dan denk ik inderdaad aan Sneijder (die verder uitstekend speelde) maar ook Perez.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 04, 2007 3:06 pm

Ik vond juist De Mul wel erg zelfzuchtig in de tweede helft. Perez zeker niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:07 pm

De Mul ook, ja. Maar Perez heeft zeker 2 of 3 keer geprobeerd te schieten, waarna het schot makkelijk geblokkeerd werd.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 3:16 pm

Big John toch liever op het middenveld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:19 pm

Jesse schreef:Big John toch liever op het middenveld.
Ik ook, Jes. Maar het probleem dat ik voorspelde blijft aanwezig. Of Ajax gaat weer 3-4-3 spelen en Urby wordt naar de bank verwezen, of we spelen 4-3-3 en is er geen plaats voor Heitinga op het middenveld meer.

Don't f*ck with a pitbull:

Afbeelding

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 3:20 pm

Buijs was niet onder de indruk zo te zien.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 3:22 pm

Kan één van de analytici mij uitleggen wat er mis ging in de 2e helft? Gingen wij anders spelen? Speelde Feyenoord anders? Of lag het ergens anders aan?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:22 pm

Jöhnk schreef:Buijs was niet onder de indruk zo te zien.
Ach, het was zoals Davids al aangaf. Buijs wilde zich bewijzen. Logisch, want hoe kan je je nou sneller populair maken bij de Feyenoord-aanhang dan door de terugkeer van Davids proberen te verpesten? En we weten allemaal hoe belangrijk Buijs het vindt dat hij populair is bij de supporters van Feyenoord.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 3:23 pm

Ik had eerder de indruk dat Davids zich wilde bewijzen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:24 pm

Jöhnk schreef:Ik had eerder de indruk dat Davids zich wilde bewijzen.
Mwah, zowel Buijs als Davids kleunden erin maar Buijs heeft de hele wedstrijd z'n mond niet gehouden tegenover Davids.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 3:25 pm

Jöhnk schreef:Ik had eerder de indruk dat Davids zich wilde bewijzen.
Na dit opstootje kwam er ook een duel tussen Davids en Buijs waarbij Davids probeerde er langs te komen. Lukte helaas niet, maar hij kreeg de vrije trap mee. Toen zag je Buijs ook lachend weglopen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:25 pm

Jesse schreef:Na dit opstootje kwam er ook een duel tussen Davids en Buijs waarbij Davids probeerde er langs te komen. Lukte helaas niet, maar hij kreeg de vrije trap mee. Toen zag je Buijs ook lachend weglopen.
Toen was Davids er echt op uit om Buijs te dollen, ja. :D Het waren verder mooie duels hoor. Ik kan daar echt van genieten.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo feb 04, 2007 3:30 pm

Begreep er niets van. Wat kan hem die Buijs nou schelen? Daar moet je boven staan.

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 04, 2007 3:34 pm

Jöhnk schreef:Begreep er niets van. Wat kan hem die Buijs nou schelen? Daar moet je boven staan.
Ergens kan ik het wel begrijpen. Het publiek verwacht van hem dat hij zo'n Buijs aanpakt. Ik denk dat dat de reden is.

Overigens ben ik het wel met je eens, wat dit betreft. Ik denk dat je zo'n Buijs juist helemaal kan irriteren als je hem compleet negeert. Op deze manier gaat-ie alleen maar beter spelen.

Daniel

Bericht door Daniel » zo feb 04, 2007 3:35 pm

Ha, Buijs had wel veel vrienden bij de corner vlag zeg. :D

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:35 pm

Jöhnk schreef:Begreep er niets van. Wat kan hem die Buijs nou schelen? Daar moet je boven staan.
Daar heb je ook weer gelijk in. Ik was zo nu en dan toch wel een beetje bang dat Davids zou laten gaan. Dat was zonde geweest, maar gelukkig is het niet gebeurd.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 04, 2007 3:43 pm

De statistieken zeiden genoeg: schoten op goal 19-3!
Ajax speelde na de 3-1 zeker niet groots, maar kreeg wel grote kansen (De Mul had er een paar mogen maken).

MOTM: Sneijder en Gabri.

Babel en De Mul waren zeer gevaarlijk. Vooral De Mul maakt een goede ontwikkeling door.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 04, 2007 3:44 pm

Jöhnk schreef:Ik vond het een rommeltje. Zeker geen goede wedstrijd.
Kijk, je moet prioriteiten stellen. Tegen Feyenoord is het belangrijkste WINNEN, het daarna belangrijkste EEN GROTE UITSLAG +++ NEERZETTEN, en pas daarna komt GOED VOETBALLEN (VERNEDEREN). Goed voetballen lukte slechts bij vlagen, maar we hebben gewonnen en een grote uitslag neergezet. 4-1, dat staat. :headbang: :eusa_dance:

Je kon wel merken dat Ajax Stam en Grygera miste. Het centrum van de verdediging was toch wat wankeltjes. En opnieuw bleek dat Urby en Ogararu niet graag tegen een vleugelaanvaller spelen, dat was geen verrassing. :sad:
Het duurde lang voor HtC Perez bracht voor Leo, waarschijnlijk omdat Greene tegen rood aanzat. Met Perez kwam er meer rust in de passing. Leo deed niets meer in de omschakeling, die had er wat mij betreft eerder afgehaald mogen worden. Ik lees veel kritiek op Babel, maar die jongen werkte als een paard en bereidde twee doelpunten voor. Dat is toch iets.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 04, 2007 3:49 pm

Jesse schreef:Kan één van de analytici mij uitleggen wat er mis ging in de 2e helft? Gingen wij anders spelen? Speelde Feyenoord anders? Of lag het ergens anders aan?
In mijn ogen begon het allemaal voorin bij Ajax. Feyenoord dekte Babel kort, waardoor Ryan met zijn matige aanname de bal niet meer goed bij zich hield. Jongens als Sneijder, Gabri en Emanuelson wilden echter wel graag snel aansluiten waardoor Ajax in de problemen kwam indien een middenvelder van Feyenoord de afvallende bal van Babel oppikte. Bijna alle grote kansen van Feyenoord kwamen van rechts en via de counter.

Cijfertjes maar:

Stekelenburg: 6,5

Ogararu: 6

Vermaelen: 6-

Heitinga: 6-

Emanuelson: 6-

Gabri: 7,5

Sneijder: 7,5

Davids: 6,5

De Mul: 7

Babel: 6,5

Leonardo: 6+
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo feb 04, 2007 3:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie