Gefeliciteerd, Harm. :DHarm schreef:Op zo'n momenten vind ik het heerlijk om jullie er op te wijzen dat er sinds een aantal jaar toch echt maar één club is in Nederland die iets betekent. :cheer:Nihad schreef:Nee, klopt. Maar ik ben zwaar pissig. Heel gek. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met die pedofiele vereniging uit Aidshoven die gewonnen heeft van Ajax.
Zo, en nu ga ik mijn tijd weer nuttig besteden.
Ajax-PSV
In die 4 maanden is in ieder geval geen progressie geboekt om tegenstanders die een compacte verdediging hebben stuk te spelen.En het was zielig om te zien hoe De Mul en Rosales het voor elkaar kregen om elke voorzet bij de tegenstander in te leveren.
Ik zal nog eens een keertje kijken en dan tellen hoeveel kansen wij hebben gehad, veel zijn het er niet geweest ...
Ik zal nog eens een keertje kijken en dan tellen hoeveel kansen wij hebben gehad, veel zijn het er niet geweest ...
Blij met de punten ...
Zozo, onze laffe Harm laat ook weer wat van zich horen. Jij zou toch niet meer komen hier? Oh nee, je bent een lafaard. :DHarm schreef: Op zo'n momenten vind ik het heerlijk om jullie er op te wijzen dat er sinds een aantal jaar toch echt maar één club is in Nederland die iets betekent. :cheer:
Zo, en nu ga ik mijn tijd weer nuttig besteden.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
- AT Toto winner 15/16
Inderdaad. PSV heeft helemaal niet verdiend gewonnen en is ook helemaal niet beter als Ajax. Ajax was, met name, de 1e helft vele malen beter. Komt goed. Lucky goal.....Al trainen ze daar wel veel op en is het ook weer geen toeval dat ze maar 1 kans nodig hebben.
Ajax en PSV voor de titel. AZ spartelt leuk mee maar komt tekort.
Ajax en PSV voor de titel. AZ spartelt leuk mee maar komt tekort.
IK GELOOF!!!!!!
Hele slechte wissels van Ten Cate.
De Mul-Rosales.....oke.. kan me er iets bij voorstellen al had ik Mitea er ingebracht.
MAAR de wissel Huntelaar-Rosenberg is echt 1 van de slechtste wissels van de afgelopen jaren.
PSV speelt met 10 man, haalt er een aanvaller uit waardoor ze nog maar met 1 spits spelen. Waarom dan niet Vermaelen, die net een gele kaart heeft gehad, eruit halen, en Rosenberg erbij gooien? Heel slecht hoor
De Mul-Rosales.....oke.. kan me er iets bij voorstellen al had ik Mitea er ingebracht.
MAAR de wissel Huntelaar-Rosenberg is echt 1 van de slechtste wissels van de afgelopen jaren.
PSV speelt met 10 man, haalt er een aanvaller uit waardoor ze nog maar met 1 spits spelen. Waarom dan niet Vermaelen, die net een gele kaart heeft gehad, eruit halen, en Rosenberg erbij gooien? Heel slecht hoor
IK GELOOF!!!!!!
-
- AT Toto winner 15/16
Ja, iets van het was eigenlijk helemaal geen doelpunt, het was een soort van gelukigheidje maar je kan het geen doelpunt noemen.. zoiets was het geloof ik wat ie zei. :DJesse schreef:Bedoel je wat ie zegt over het doelpunt van PSV?brigade zuid schreef:HtC laat zich wel een beetje kennen na afloop.
Was inderdaad zwak. Hij gaf overigens wel toe dat hij misschien beter Vermaelen had kunnen wisselen ipv Huntelaar.brigade zuid schreef:
Ja, iets van het was eigenlijk helemaal geen doelpunt, het was een soort van gelukigheidje maar je kan het geen doelpunt noemen.. zoiets was het geloof ik wat ie zei. :D
Nog steeds teleurgesteld.
Het spel is gelukkig veel beter dan vorig seizoen, maar tegen psv leverde het te weinig (rendement) op.
Tegen tien man en 0-1 haal je een verdediger weg, dat had Heitinga kunnen zijn (Stam en Grygera kunnnen kone wel aan), maar inderdaad ook Vermaelen. Emanuelson weer als back, maar dan de middenvelder die erbij komt? Roger? of Perez met Mitea op links? Ajax mist een type Davids (hij zal zelf echt niet meer komen) en dat gaat Ajax opbreken als er blessures komen (Gabri? Sneyder?). Ajax mist de kracht op het middenveld.
Wat mij ook opviel was dat de spelers van psv fysiek sterker zijn. Die zitten blijkbaar wat langer in het krachthonk en snoepen wat meer kreatine. Ajax zal aan die kracht moeten werken (gebeurt volgens mij ook sinds kort).
Het spel is gelukkig veel beter dan vorig seizoen, maar tegen psv leverde het te weinig (rendement) op.
Tegen tien man en 0-1 haal je een verdediger weg, dat had Heitinga kunnen zijn (Stam en Grygera kunnnen kone wel aan), maar inderdaad ook Vermaelen. Emanuelson weer als back, maar dan de middenvelder die erbij komt? Roger? of Perez met Mitea op links? Ajax mist een type Davids (hij zal zelf echt niet meer komen) en dat gaat Ajax opbreken als er blessures komen (Gabri? Sneyder?). Ajax mist de kracht op het middenveld.
Wat mij ook opviel was dat de spelers van psv fysiek sterker zijn. Die zitten blijkbaar wat langer in het krachthonk en snoepen wat meer kreatine. Ajax zal aan die kracht moeten werken (gebeurt volgens mij ook sinds kort).
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
:pukey: PSV
kli·nisch (bn.)
1 op ziekteverschijnselen betr. hebbend die bij onderzoek van een patiënt direct blijken
2 onaangenaam om in te verblijven => clean
3 speelwijze van Betaald Voetbal Organisatie Philips Sport Verening
Maar then again, het is wel zeer effectief en net als AZ staat Ajax na 90 minuten met lege handen. Ajax had minimaal een gelijkspel verdiend maar daar koop je niks voor. We hebben andermaal een lesje in efficientie gekregen.
Ajax speelde een prima eerste helft waarin echter wel het noodzakelijke doelpunt uitbleef. Voor mijn gevoel heeft dat ons uiteindelijk opgebroken. Nu kon PSV doorgaan met z'n georganiseerde anti voetbal -hetgeen men overigens uitstekend beheerst- en kwam het in de tweede helft ook nog eens feller uit de startblokken. De felheid aan Ajax-zijde liet de tweede helft te wensen over, alsof men iets te veel met de krachten had gesmeten zonder het beoogde resultaat, een doelpunt. Na de 0-1 heb ik nooit het gevoel gekregen dat er nog iets te halen viel. Zelfs de rode kaart had een averechtse werking. PSV is wat dat betreft dodelijk effectief, men zou moeiteloos in de Italiaanse competitie mee kunnen draaien. Sneijder had natuurlijk nog wel een uitstekende mogelijkheid maar kon zijn prima wedstrijd juist in deze confrontatie niet bekronen en al met al had Kone er ook nog een voor PSV in kunnen kegelen.
Vooral in deze wedstrijd bleek overigens maar weer eens dat we nog steeds over zeer matige vleugels beschikken. Met het sterke centrum van PSV had het gevaar vooral van de zijkanten moeten komen maar de voorzetten die werden gegeven -als ze al werden gegeven- waren veelal van een bedroevend niveau. Balen, met Huntelaar voorin is er altijd iets te halen als hij tenminste wat ballen om maat zou ontvangen.
Met de verdediging was overigens niks mis deze pot, dat mag ook wel eens gezegd worden. Het veelgeprezen duo uit Eindhoven heeft nauwelijks een kans gehad. Helaas gold voor onze voorhoede trouwens hetzelfde...
Al met al weer een lekker dagje. Afgelopen nacht geen oog dicht gedaan hebben vanwege verstopte luchtwegen, dan op zo'n typische -of moet ik zeggen klinische- PSV overwinning getrakteerd worden en er vervolgens uren over doen om weer thuis te komen terwijl ik toch echt op drie kwartiertjes rijden woon... :sad: Ik houd mij maar vast aan de conclusie dat we niet tot nauwelijks onderdoen voor PSV en ik hoop dat we, liefst nog dit seizoen, in Eindhoven nu eens laten zien dat we ook dat stukje geslepenheid onder de knie kunnen krijgen waarmee we met enige regelmaat gepiepeld zijn de afgelopen jaren...
kli·nisch (bn.)
1 op ziekteverschijnselen betr. hebbend die bij onderzoek van een patiënt direct blijken
2 onaangenaam om in te verblijven => clean
3 speelwijze van Betaald Voetbal Organisatie Philips Sport Verening
Maar then again, het is wel zeer effectief en net als AZ staat Ajax na 90 minuten met lege handen. Ajax had minimaal een gelijkspel verdiend maar daar koop je niks voor. We hebben andermaal een lesje in efficientie gekregen.
Ajax speelde een prima eerste helft waarin echter wel het noodzakelijke doelpunt uitbleef. Voor mijn gevoel heeft dat ons uiteindelijk opgebroken. Nu kon PSV doorgaan met z'n georganiseerde anti voetbal -hetgeen men overigens uitstekend beheerst- en kwam het in de tweede helft ook nog eens feller uit de startblokken. De felheid aan Ajax-zijde liet de tweede helft te wensen over, alsof men iets te veel met de krachten had gesmeten zonder het beoogde resultaat, een doelpunt. Na de 0-1 heb ik nooit het gevoel gekregen dat er nog iets te halen viel. Zelfs de rode kaart had een averechtse werking. PSV is wat dat betreft dodelijk effectief, men zou moeiteloos in de Italiaanse competitie mee kunnen draaien. Sneijder had natuurlijk nog wel een uitstekende mogelijkheid maar kon zijn prima wedstrijd juist in deze confrontatie niet bekronen en al met al had Kone er ook nog een voor PSV in kunnen kegelen.
Vooral in deze wedstrijd bleek overigens maar weer eens dat we nog steeds over zeer matige vleugels beschikken. Met het sterke centrum van PSV had het gevaar vooral van de zijkanten moeten komen maar de voorzetten die werden gegeven -als ze al werden gegeven- waren veelal van een bedroevend niveau. Balen, met Huntelaar voorin is er altijd iets te halen als hij tenminste wat ballen om maat zou ontvangen.
Met de verdediging was overigens niks mis deze pot, dat mag ook wel eens gezegd worden. Het veelgeprezen duo uit Eindhoven heeft nauwelijks een kans gehad. Helaas gold voor onze voorhoede trouwens hetzelfde...
Al met al weer een lekker dagje. Afgelopen nacht geen oog dicht gedaan hebben vanwege verstopte luchtwegen, dan op zo'n typische -of moet ik zeggen klinische- PSV overwinning getrakteerd worden en er vervolgens uren over doen om weer thuis te komen terwijl ik toch echt op drie kwartiertjes rijden woon... :sad: Ik houd mij maar vast aan de conclusie dat we niet tot nauwelijks onderdoen voor PSV en ik hoop dat we, liefst nog dit seizoen, in Eindhoven nu eens laten zien dat we ook dat stukje geslepenheid onder de knie kunnen krijgen waarmee we met enige regelmaat gepiepeld zijn de afgelopen jaren...
Laatst gewijzigd door MHF op zo nov 12, 2006 9:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ondanks dat er vandaag zeer onterecht verloren is van een laf Duits counterploegje ben ik positief gestemd. De eerste helft werd psv echt overklast en zat dat hele uitvak ook voor apegapen. Maar wat ik voorspelde is uitgekomen. Er wordt minimal gescoord uit een stilstaande situatie. Hij had ook aan de andere kant kunnen vallen. We worden nog wel kampioen.
Dat, en het feit dat Ajax de kracht niet meer had.Maxwell schreef:Vraag me af of het veel had geholpen. PSV liep achteruit en loerde op de counter. Als je dan met zes, zeven spelers in het veld staat die vooral naar voren denken krijg je makkelijk de 0-2 om de oren. 't Zit eerder in het gebrek aan alternatieven wat op de bank zat vandaag.
Ajax had de wedstrijd in de eerste helft in handen maar scoorde niet. Daar zat het probleem. En dat kwam weer doordat we in de voorhoede de klasse ontberen om de verdediging uit elkaar te spelen, vooral aan de zijkanten. Zeker zonder Babel.
Het stinkt aan alle kanten!
Perez had toch op rechts moeten beginnen met Manu op links, denk ik.
Overigens niet voor het eerst dat Ajax een tegenstander goed onder druk zet, positioneel sterk staat, aardig tot goed combinatievoetbal speelt maar het niet uit weet te drukken in doelpunten. Ajax heeft naast Perez, Huntelaar en Sneijder te weinig scorend vermogen. Helemaal nu Huntelaar z'n golden touch even kwijt is.
Overigens niet voor het eerst dat Ajax een tegenstander goed onder druk zet, positioneel sterk staat, aardig tot goed combinatievoetbal speelt maar het niet uit weet te drukken in doelpunten. Ajax heeft naast Perez, Huntelaar en Sneijder te weinig scorend vermogen. Helemaal nu Huntelaar z'n golden touch even kwijt is.
maar dat kost wel een hoop kracht Joey. In feite moet er dan een goal gemaakt worden zodat PSV er iets tegenover moet stellen. Nu kon met in de tweede helft het initiatief overnemen en is men zelfs met een man minder nauwelijks in de problemen gekomen.joey schreef:Ajax won in de eerste helft bijna alle duels, Demo. Ik vind juist dat Ajax een fittere indruk maakt dan vorig seizoen.
Waar de, overigens geheel terechte, gele kaarten van PSV toch ook wel weer een soort van onverzettelijkheid illustreerden pakte bij Ajax alleen Vermaelen een kaart. Jammer dat er bij Ajax een Simons/Cocu type ontbreekt. Iemand die er, bijvoorbeeld na de kaart van Mendez, even lekker inkletst bij iemand om aan te geven dat het nog twintig minuten oorlog is. Ik vond het slotoffensief tamelijk tam en bovendien zonder de benodigde versnelling. Dan speel je niks klaar, zeker niet tegen PSV.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
- Wim
- Site Admin
Daar dacht ik vanmiddag ook aan. Zonde hoor al die ballen door het midden die in het niets verdwenen.joey schreef:Nu misten we Charisteas wel. Doodzonde dat hij verkocht is en niet Rosenberg. :sad:Demosthenes schreef:Waarom heeft Ajax geen pi9nchhitter? Een tandeloze Engelsman van 2,30 meter!
Ben je niet ook een heel klein beetje tevreden, Demo?
Maar niet getreurd, ik heb een goede eerste helft gezien. Nu nog goede voorzetten en afmaken. Vond Stam en Cocu ijzersterk voetballen trouwens.
Perez blijft een topvoetballer zonder de benodigde topmentaliteit, de Mul is te licht en er is geen linksbuiten.
Laatst gewijzigd door Wim op zo nov 12, 2006 10:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.
Mwah, het initiatief overnemen is sterk uitgedrukt. PSV bleef met veel spelers achter de bal spelen.MHF schreef:maar dat kost wel een hoop kracht Joey. In feite moet er dan een goal gemaakt worden zodat PSV er iets tegenover moet stellen. Nu kon met in de tweede helft het initiatief overnemen en is men zelfs met een man minder nauwelijks in de problemen gekomen.
Afellay mocht niet mopperen dat hij geen rood kreeg.Waar de, overigens geheel terechte, gele kaarten van PSV toch ook wel weer een soort van onverzettelijkheid illustreerden pakte bij Ajax alleen Vermaelen een kaart.
PSV was in de eerste helft gefrustreerd want het liep achter de feiten aan. De mening dat PSV het professioneel speelde, klopte in elk geval niet voor die periode. Het zal niet de bedoeling zijn geweest dat Ajax steeds simpel de bal terugveroverde.
We weten dat Ajax zo'n speler niet heeft. Desondanks overtroefde Ajax PSV in de eerste helft op het middenveld, dus wat zegt het? En een speler als Cocu vind je niet zomaar, dat zal PSV wel merken. Die man heeft zoveel klasse en ervaring.Jammer dat er bij Ajax een Simons/Cocu type ontbreekt. Iemand die er, bijvoorbeeld na de kaart van Mendez, even lekker inkletst bij iemand om aan te geven dat het nog twintig minuten oorlog is. Ik vond het slotoffensief tamelijk tam en bovendien zonder de benodigde versnelling. Dan speel je niks klaar, zeker niet tegen PSV.
Het stinkt aan alle kanten!