Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 24, 2006 1:44 pm

Goed betoog, MHF! Helemaal mee eens. :xyxthumbs:
Die nieuwe middenvelder zal er niet meer komen. Maar hebben we die echt nodig in de Nederlandse competitie?

Ten Cate: 'Leren van de fouten die we hebben gemaakt'

Trainer Henk ten Cate wilde op de persconferentie van donderdag 24 augustus niet te lang stilstaan bij het verlies tegen FC Kopenhagen. Tenslotte was er de avond ervoor al veel over gezegd en gesproken. ,,Eigenlijk heb ik gisteravond ook al alles verteld. Het belangrijkste wat we hieruit kunnen leren is dat we de fouten die we hebben gemaakt, nooit meer mogen maken”, analyseerde Ten Cate.

Voor Ajax stond er aanvankelijk vandaag een vrije dag op het programma, waarop echter alsnog werd getraind en gesproken. Ten Cate: ,,Ik vond het ongepast om die vrije dag door te laten gaan. Ik wilde verder ook met de groep praten. Sommige jongens voelen zich namelijk schuldig en dat vind ik heel dapper van ze. We doen het namelijk wel als team. Iedereen heeft schuld aan het verlies van gisteravond.”
Vrijdag zal bekend worden welke tegenstander Ajax treft in de UEFA Cup en zondag treden de Amsterdammers al weer aan tegen NAC. ,,Op die wedstrijd zullen we ons vanaf nu moeten focussen, hoe moeilijk dat ook is. Ik weet namelijk zeker, dat de weg die we aan het begin van het seizoen zijn ingeslagen, de juiste is.”
ajax.nl
Het stinkt aan alle kanten!

Jim

Bericht door Jim » do aug 24, 2006 2:10 pm

MHF schreef: Echter, had Ajax in de eerste helft één keer gescoord –hetgeen gezien het spelbeeld en het aantal kansen in 99 van de 100 keer het geval zou zijn geweest-, dan was het over en uit met Kopenhagen en hadden we het nu gehad over die schitterende zoveel-0 overwinning waarmee Ajax het kampioenenbal had bereikt, zonder twijfel.
Jammer genoeg telt het ‘als’ scenario nu eenmaal niet.....
Je vergeet dat Ajax over twee wedstrijden gezien gewoon terecht is uitgeschakeld.
"Als" Kopenhagen thuis haar, evenzeer niet onaanzienlijk, aantal kansen had benut was Ajax er nog dikker uitgevlogen.
Over 2 wedstrijden gezien is Ajax slechts 1 helft de betere ploeg geweest.
De rest was voor Kopenhagen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 24, 2006 2:10 pm

joey schreef:Maar hebben we die echt nodig in de Nederlandse competitie?
Natuurlijk niet. Tenminste, niet zolang HtC en Stam de jochies scherp kunnen houden tegen de kleintjes.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

MHF

Bericht door MHF » do aug 24, 2006 2:22 pm

joey schreef:Goed betoog, MHF! Helemaal mee eens. :xyxthumbs:
Die nieuwe middenvelder zal er niet meer komen. Maar hebben we die echt nodig in de Nederlandse competitie?
Die kunnen we inderdaad wel op de buik schrijven. Er leek uberhaupt al weinig kans te bestaan op nog een versterking, ook als men zich wel had geplaatst voor de CL.

Verder is je - ik neem aan - retorische vraag terecht, zolang Stam, Gabri en Huntelaar aanwezig zijn en geen off-day kennen zullen we het doorgaans wel redden. Ik had het daarom ook over het niet kunnen meedraaien op topniveau.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 24, 2006 2:30 pm

Toch jammer van Vieira, Chivu en Nedved. :D

Er zit nog een hoop rek in deze groep, al moeten we niet overdrijven. Talenten van het niveau Van Basten en Bergkamp brengt Ajax al een tijd niet meer voort.

MHF

Bericht door MHF » do aug 24, 2006 3:14 pm

Jim schreef:
MHF schreef: Echter, had Ajax in de eerste helft één keer gescoord –hetgeen gezien het spelbeeld en het aantal kansen in 99 van de 100 keer het geval zou zijn geweest-, dan was het over en uit met Kopenhagen en hadden we het nu gehad over die schitterende zoveel-0 overwinning waarmee Ajax het kampioenenbal had bereikt, zonder twijfel.
Jammer genoeg telt het ‘als’ scenario nu eenmaal niet.....
Je vergeet dat Ajax over twee wedstrijden gezien gewoon terecht is uitgeschakeld.
"Als" Kopenhagen thuis haar, evenzeer niet onaanzienlijk, aantal kansen had benut was Ajax er nog dikker uitgevlogen.
Over 2 wedstrijden gezien is Ajax slechts 1 helft de betere ploeg geweest.
De rest was voor Kopenhagen.
Deels mee eens. Sowieso vind ik dat we in intrinsieke zin betere spelers hebben die meer te zoeken hebben in de CL dan de Denen. Ook wij zouden rommelen in de marge maar toch. Blijft natuurlijk overeind staan dat je dat dan wel moet laten zien in de onderlinge duels want de uitslag wordt op het veld bepaald, niet op papier. Daarin hebben we dan ook de nodige pech gehad, zo'n wedstrijd als gisteren komt niet vaak voor, meestal valt het kwartje aan de goede zijde. Vele topclubs gaan jaar in jaar uit door in deze fase terwijl het voetbal (nog) geen reet voorstelt. Dat doet men vaak op basis van ervaring en het voordeel dat een topclub nu eenmaal heeft. Het eerste is bij Ajax nog altijd niet optimaal vertegenwoordigd, of we aan het tweede genoemde aspect (nog) voldoen kan op basis van het laatste decenium zeker in twijfel worden getrokken. Kijkende naar beide wedstrijden vond ik verder dat de laatste pot een betere graadmeter met het oog op de onderlinge krachtsverhoudingen dan de eerste aangezien Ajax in de heenwedstrijd in feite nog met een half been in de voorbereidingsfase zat. Ajax domineerde ook meer in deze wedstrijd dan Kopenhagen andersom deed. Als alles volgens de normale weg was verlopen... Maar nogmaals, 'als' telt niet dus laten we het er maar op houden dat de Denen terecht door zijn.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Feest

Bericht door Feest » do aug 24, 2006 3:26 pm

Ja, dat iedereen steeds praat over een jong team, maar volgens mij heeft Ajax echt wel wat 30ers en eind 20ers in de selectie....alleen voegt het gros daarvan ook iets toe aan Ajax?

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 24, 2006 3:28 pm

Gemiddeld 23 noem ik jong. :yes:

Stam en Gabri voegen zeker iets toe. Stam voegt zelfs een hele hoop toe. En verder? Rosales? Hoe oud is hij?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 24, 2006 3:32 pm

Nou Joey... over het algemeen zullen Stam en Gabri wel wat toe gaan voegen, maar dat was gisteren niet bepaald het geval. Ook Stam kreeg na de 0-1 de spelers niet meer op scherp
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Feest

Bericht door Feest » do aug 24, 2006 3:32 pm

Ik zei selectie....volgens mij zaten er flink wat oudjes op de bank/tribune. En die Gabri krijgt in wedstrijd 4 alweer klachten. Niet gek als je al krakkemikkig bent en dan ook nog eens als een gek gaat hollen. Ben erg benieuwd of-ie de 30 wedstrijden haalt.

jabu

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 3:39 pm

Dan heb je het dus over Stam, Gentenaar, Lindenbergh, Perez en Roger?

Stam lijkt mij duidelijk. Gentenaar is tweede keeper en zeker van waarde. Lindenbergh begint behoorlijk overbodig te lijken. Perze die zal in mijn ogen zijn waarde echt nog wel tonen. Over Roger kan ik nog niets zinnigs zeggen.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » do aug 24, 2006 3:39 pm

Steef schreef:Ik zei selectie....volgens mij zaten er flink wat oudjes op de bank/tribune. En die Gabri krijgt in wedstrijd 4 alweer klachten. Niet gek als je al krakkemikkig bent en dan ook nog eens als een gek gaat hollen. Ben erg benieuwd of-ie de 30 wedstrijden haalt.
Dus jij bent je nu aan het afvragen of de oudjes die op de tribune zaten/zitten wat toevoegen? Waarom denk je dat ze op de tribune zitten?

Anyway... we hebben pech gehad. We hadden daarentegen mazzel tijdens de uitwedstrijd en ik vind de winnaar altijd terecht. Kopenhagen dus terecht door... die hebben nou eenmaal meer gescoord dan Ajax.
Op naar de vierde ster!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 24, 2006 3:41 pm

Wat een onzin Steef. Gabri heeft een groot loopvermogen en zou wel dom zijn als hij hier geen gebruik van maakt. Door minder meters te maken wordt de kans op een blessure echt niet minder. Vooral in één van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen zie ik spelers liever strijdend ten onder gaan, dan met de handrem erop spelen. Gabri was gisteren goed, alleen een goal ontbrak eraan, dan was het grote klasse geweest.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 24, 2006 3:42 pm

Steef schreef:Ik zei selectie....volgens mij zaten er flink wat oudjes op de bank/tribune. En die Gabri krijgt in wedstrijd 4 alweer klachten. Niet gek als je al krakkemikkig bent en dan ook nog eens als een gek gaat hollen. Ben erg benieuwd of-ie de 30 wedstrijden haalt.
Dat vraagt Ten Cate zich ook af, vandaar dat hij nog een middenvelder wilde halen. Maar Gabri gaat zeker zijn waarde hebben voor Ajax.

Perez gaat wel érg snel zeuren. :sad:

Feest

Bericht door Feest » do aug 24, 2006 3:43 pm

Nee hoor, Ajax heeft 3x gescoord en FC kopenhagen 2x... ;)

Feest

Bericht door Feest » do aug 24, 2006 3:44 pm

Giacomo Puccini schreef:Wat een onzin Steef. Gabri heeft een groot loopvermogen en zou wel dom zijn als hij hier geen gebruik van maakt. Door minder meters te maken wordt de kans op een blessure echt niet minder. Vooral in één van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen zie ik spelers liever strijdend ten onder gaan, dan met de handrem erop spelen. Gabri was gisteren goed, alleen een goal ontbrak eraan, dan was het grote klasse geweest.
Gabri was ruk als controleur.

jabu

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 3:45 pm

Daarvoor kan je dan ook naar de trainer kijken. Die hoort dat te weten na enkele jaren met hem gewerkt te hebben in Barcelona.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do aug 24, 2006 3:46 pm

Steef schreef:
Giacomo Puccini schreef:Wat een onzin Steef. Gabri heeft een groot loopvermogen en zou wel dom zijn als hij hier geen gebruik van maakt. Door minder meters te maken wordt de kans op een blessure echt niet minder. Vooral in één van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen zie ik spelers liever strijdend ten onder gaan, dan met de handrem erop spelen. Gabri was gisteren goed, alleen een goal ontbrak eraan, dan was het grote klasse geweest.
Gabri was ruk als controleur.
Maduro was toch controleur? Pas later werd Gabri (noodgedwongen) in die rol geposteerd. Maar vertel es Steef, was er een andere optie voor HTC? Lindenbergh als controleur?

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 24, 2006 3:48 pm

Gabri is niet geschikt als controleur, maar als diepgaande middenvelder vind ik hem wel goed.

jabu

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 3:49 pm

Als diepgaande middenvelder vind ik hem zelfs zeer goed. Absoluut een enorme versterking voor Ajax en dat nog wel transfervrij.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do aug 24, 2006 3:49 pm

Alleen moet dat diepgaan uiteindelijk wel gaan resulteren in goals en assists.

jabu

Bericht door jabu » do aug 24, 2006 3:52 pm

Dat klopt. Maar Ajax heeft De Jong moeten laten gaan en Gabri er voor terug gekregen. Ik kan daar mee leven.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 24, 2006 3:53 pm

Ik hoop nog altijd dat AJAX een controlerende middenvelder weet te vinden voor de deadline. Maar volgens mij (en berichten) zijn ze niet eens meer aan het zoeken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 24, 2006 3:58 pm

Je wordt eentonig, Spijker. :aai:

Ik mis De Jong sowieso niet, Maartoe. Al leeft hij er tegenwoordig wel meer voor. Hij wil zelfs geen Sekt meer na de wedstrijd, omdat hij een vriendin heeft. :D

Maar serieus, kans is inderdaad groot dat Gabri zichzelf opblaast. Ik heb zelden een speler gezien die zo met zijn krachten smijt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do aug 24, 2006 4:11 pm

Bertje schreef:Wijsneus. Joey houdt niet van Wijsneuzen.
Jawel hoor. Behalve als ze beweren dat Davids komt. Die Wijsneuzen zijn Wipneus. ;)

Zijn jullie al over de schrik heen? Mijn maag zit nog steeds in de knoop. :sad:

Plaats reactie