Die nieuwe middenvelder zal er niet meer komen. Maar hebben we die echt nodig in de Nederlandse competitie?
ajax.nlTen Cate: 'Leren van de fouten die we hebben gemaakt'
Trainer Henk ten Cate wilde op de persconferentie van donderdag 24 augustus niet te lang stilstaan bij het verlies tegen FC Kopenhagen. Tenslotte was er de avond ervoor al veel over gezegd en gesproken. ,,Eigenlijk heb ik gisteravond ook al alles verteld. Het belangrijkste wat we hieruit kunnen leren is dat we de fouten die we hebben gemaakt, nooit meer mogen maken”, analyseerde Ten Cate.
Voor Ajax stond er aanvankelijk vandaag een vrije dag op het programma, waarop echter alsnog werd getraind en gesproken. Ten Cate: ,,Ik vond het ongepast om die vrije dag door te laten gaan. Ik wilde verder ook met de groep praten. Sommige jongens voelen zich namelijk schuldig en dat vind ik heel dapper van ze. We doen het namelijk wel als team. Iedereen heeft schuld aan het verlies van gisteravond.”
Vrijdag zal bekend worden welke tegenstander Ajax treft in de UEFA Cup en zondag treden de Amsterdammers al weer aan tegen NAC. ,,Op die wedstrijd zullen we ons vanaf nu moeten focussen, hoe moeilijk dat ook is. Ik weet namelijk zeker, dat de weg die we aan het begin van het seizoen zijn ingeslagen, de juiste is.”