Ja! Die is ook fit, natuurlijk. Kom maar op!LucaS schreef:Ik zou Aisatti meenemen
FC Volendam - Ajax 07-12-2008
Duke, ben ik niet met je eens. Sno is aantal keer aardig ingevallen. Kan een bal vasthouden en brengt wat rust. Tegen Twente gaf hij de pass op Lindgren waardoor we het op slot gooiden. Het is geen topper maar soms wel nuttig, geen basisspeler.
Gabri moet gewoon in de basis, laat met invalbeurten laatste tijd zien waarom!
Gabri moet gewoon in de basis, laat met invalbeurten laatste tijd zien waarom!
-
Blind in voetsporen van vader
Van Basten: „Intentie om met Cvitanich te beginnen”
AMSTERDAM, zaterdag
De Ajax-selectie voor het treffen met FC Volendam kent een verrassende naam. Voor het eerst ruimt Marco van Basten een plaats in voor de achttienjarige zoon van manager technische zaken Danny Blind, Daley, die in het vissersdorp mogelijk debuteert. Evander Sno maakt geen deel uit van de groep. Op het kunstgras aan de Dijk start de Argentijn Dario Cvitanich op de plaats van de vertrokken KlaasJan Huntelaar. „Dat is de intentie”, aldus Van Basten die donderdag en vrijdag op het kunstgras van VVA/De Spartaan trainde. „Of hij al klaar is voor negentig minuten, zullen we moeten zien.”
De selectie van Blind junior, die morgen waarschijnlijk niet in de basis start, zal de harten van de Ajaxsupporters sneller doen kloppen. Aan de hand van zijn vader Danny schreef de Amsterdamse club geschiedenis door de toenmalige Europa Cup II (1987), UEFA Cup (1992), Champions League (1995), de wereldbeker voor clubteams (1995) en de Europese Supercup (1996) te winnen. Daarnaast bevat de indrukwekkende erelijst van de centrale verdediger vijf landskampioenschappen, vier KNVB-bekers en twee nationale supercups.
Hoewel Van Basten de keuze voor Blind junior nog niet toelichtte, lijkt zijn selectie ingegeven door de manier van spelen, die opvallend veel overeenkomsten vertoont met die van ’senior’. „Ik denk dat het voetballende spel en ’vanuit de opbouw spelen’ er bij ons beiden in zit. Ik ben blij dat ik dit van hem heb meegekregen, denk dat het een van mijn betere punten is”, zei de aanvoerder van Jong Ajax onlangs voor de camera van Novum. En aan een fatsoenlijke opbouw ontbrak het Ajax de laatste wedstrijd tegen FC Utrecht (1-1).
Daley – qua leeftijd nog A-junior en afgelopen zomer uitgeroepen tot beste speler van de jeugdopleiding – beschikte in het betreffende interview in elk geval over een vooruitziende blik. „Mijn doel voor dit seizoen is om te proberen op de bank te komen bij het eerste en misschien nog wel een keer in te vallen. Ik wil me nu elke training bewijzen en aan de trainer laten zien dat ik erbij wil horen.”
Blind speelt sinds juni 1998 – een jaar voordat Danny na 372 duels en 27 doelpunten in de ArenA afzwaaide – bij Ajax. In maart 2007 tekende hij zijn eerste contract, dat hem tot 2010 aan de Amsterdamse club bindt. „Daley is een van de grootste talenten van de club”, zei Martin van Geel. De verdediger kon ook naar Arsenal dat ruim een ton salaris bood, maar Danny stak daar een stokje voor.
Kort nadat Blind zijn handtekening zette, raakte hij geblesseerd op het EK onder 17 in België. De jeugdinternational scoorde tegen IJsland (3-0) nog wel de eerste twee treffers, maar viel uit met een gescheurde enkelband. Zijn uitspraak na afloop was tekenend voor zijn winnaarmentaliteit. „Naar verwachting ben ik zes weken uit de roulatie. Dit is natuurlijk een ontzettende domper. Gelukkig heb ik nog wel een stempel op de wedstrijd kunnen drukken.”
Dat Daley bij Ajax veel aanzien geniet, werd afgelopen maandag maar weer eens bewezen. Van Basten benutte Jong Ajax - De Graafschap om negen A-selectiespelers wedstrijdritme te laten opdoen. De enige twee spelers van ’Ajax 2’ die hun basisplek behielden, waren Blind en Toby Alderweireld. Ook de Belg is in Volendam van de partij.
Blij met de punten ...
Absoluut heel goed nieuws, ik vraag me wel steeds meer af waarom Ajax Sno heeft gehaald terwijl Blind eigenlijk al heel lang te boek staat als groot talent voor min of meer dezelfde positie (zie je nu ook weer Blind mee te koste van Sno).
Ben benieuwd, als Blind het gaat laten zien, of we Sno ooit nog terug zien bij de selectie (tenzij er blessures zijn).
Ben benieuwd, als Blind het gaat laten zien, of we Sno ooit nog terug zien bij de selectie (tenzij er blessures zijn).
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kenneth Vermeer
Hans Vonk
Urby Emanuelson
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Kennedy
Miralem Sulejmani
Dario Cvitanich
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Gabri
Eyong Enoh
Leonardo
Daley Blind
Toby Alderweireld
Dit zal dan wel de selectie zijn. Heel misschien nog Aissati erbij, maar dat zie ik vBasten niet zo snel doen.
Hans Vonk
Urby Emanuelson
Bruno Silva
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Rasmus Lindgren
Kennedy
Miralem Sulejmani
Dario Cvitanich
Gregory van der Wiel
Luis Suarez
Gabri
Eyong Enoh
Leonardo
Daley Blind
Toby Alderweireld
Dit zal dan wel de selectie zijn. Heel misschien nog Aissati erbij, maar dat zie ik vBasten niet zo snel doen.
- Ajaciedjuh
Ik ben benieuwd naar de selectie van Ajax. Wie is er naast Blind jr. weer bij de 18. Ik verwacht in ieder geval Sarpong erbij en Aissati nog niet . Verder is Huntelaar natuulijk afwezig.Sportwereld schreef:FC VOLENDAM - AJAX (ZONDAG 12:30) | ARBITER: VAN EGMOND
AFWEZIGEN FC VOLENDAM
Kok (schouder), Van Zaanen (knie), Valenta (hamstring). Onzeker: De Wit (lies).
VORM LAATSTE DRIE DUELS
Verlies (4-0), Winst (3-1), Verlies (6-1).
CLUBTOPSCORER
Tuyp (4 goals).
‘AJAX STERKER DAN IN DE BEKER’
FC Volendam-trainer Frans Adelaar weet niet of het een voordeel is dat zijn team vorige maand in de beker nog zo verrassend van Ajax won (1-0 na verlenging). ,,Ik weet wel dat we nu een sterker Ajax kunnen verwachten,’’ aldus de coach. ,,Verschillende spelers bij hen zijn teruggekomen van blessures en er tegen ons weer bij.’’
AFWEZIGEN AJAX
Stekelenburg (schouder), Van der Heijden (knie), Donald (knie).
VORM LAATSTE DRIE DUELS
Winst (4-1), Verlies (2-0), Gelijk (1-1).
CLUBTOPSCORER
Huntelaar, Suárez (6 goals).
AJAX OEFENDE OP KUNSTGRAS
Ter voorbereiding op het duel met FC Volendam heeft Ajax deze week twee keer geoefend op het kunstgrasveld van een amateurclub. ,,Daar hebben ze hetzelfde soort kunstgras als in Volendam,’’ zei Van Basten. Hij vindt dat Ajax een belangrijke maand wacht. ,,We moeten vier wedstrijden winnen. Volendam moet de eerste stap zijn.’’
Mijn opstelling:
------------------- Vermeer
-------------------Vermaelen
--Oleguer ----------------------- Urby
--------------------VD Wiel
---Enoh ------------------------ Vertonghen
------------------Sarpong
-- Suarez -------- Dario --------Sulejmani
3-mans verdediging. VD Wiel speelt voor de verdediging.
Eventueel zakt VD Wiel terug en Vermalen naar links, waardoor Urby doorschuift naar het middenveld (Vertonghen zal dan veel moeten inzakken voor de opbouw.
Verder moeten Sarpong en Sulejmani veel switchen. Hopelijk houdt Sulejmani het deze keer 75 minuten vol: Leonardo komt er dan in. Ik ben benieuwd hoe Dario het gaat doen. Hopelijk pikt hij snel een doelpuntje mee. Dat is goed voor zijn vertrouwen. Anders gaat het 'vervangen van Huntelaar' extra zwaar wegen (als de goal lang wegblijft).
Alle opstellingen op een stokje, het zou natuurlijk van de gekke zijn als AJAX deze wedstrijd niet winnend van het veld zou stappen ..
Laatst gewijzigd door 999 op za dec 06, 2008 12:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Ik zou Dario niet in de basis opstellen. Alle ogen zijn op hem gericht en hij is net pas weer terug van een blessure. Kans dat hij niet maximaal presteert is daarom groot, ook omdat het zijn eerste keer in de spits bij Ajax is.
Zul je zien dat hij na deze wedstrijd overal (hier en in de pers) afgemaakt wordt.
Vandaag kan het wel om met een aanvaller op 10 te spelen, maar ik hoop dat Marco het gewoon een keer niet doet omdat hij inziet dat het niet werkt. Sarpong en Aissati of evt De Jong daar laten spelen.
Misschien een invalbeurt voor Blind bij een veilige voorsprong. Kan Vertonghen doorschuiven naar het middenveld ipv Lindgren.
Zul je zien dat hij na deze wedstrijd overal (hier en in de pers) afgemaakt wordt.
Vandaag kan het wel om met een aanvaller op 10 te spelen, maar ik hoop dat Marco het gewoon een keer niet doet omdat hij inziet dat het niet werkt. Sarpong en Aissati of evt De Jong daar laten spelen.
Misschien een invalbeurt voor Blind bij een veilige voorsprong. Kan Vertonghen doorschuiven naar het middenveld ipv Lindgren.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Hou op man, krijgen we weer het verhaal van MvB de alleenheerser.
Ik ga ervanuit dat als een spelers gehaald wordt dit door AJAX gebeurd en niet door 1 persoon binnen AJAX. We hebben scouts, Blind en andere mensen rondlopen om mee te beslissen over transfers. Daarbij wil ik, nog, niemand afrekenen op het halen van Sno, want ik vind hem af en toe best nuttig.
Ik ga ervanuit dat als een spelers gehaald wordt dit door AJAX gebeurd en niet door 1 persoon binnen AJAX. We hebben scouts, Blind en andere mensen rondlopen om mee te beslissen over transfers. Daarbij wil ik, nog, niemand afrekenen op het halen van Sno, want ik vind hem af en toe best nuttig.
Cvitanich moet gewoon lekker beginnen, maar iedereen moet wel in achterhoofd houden dat hij net terug is en enorme druk op schouders heeft. Geef hem dus de tijd!Ik zou Dario niet in de basis opstellen.
mwahDe Dominee schreef:Ik zou Dario niet in de basis opstellen. Alle ogen zijn op hem gericht en hij is net pas weer terug van een blessure. Kans dat hij niet maximaal presteert is daarom groot, ook omdat het zijn eerste keer in de spits bij Ajax is.
Cvitanich: 'Ik voel geen extra druk'
Darío Cvitanich wordt door zowel trainer Marco van Basten als door technisch manager Danny Blind genoemd als de vervanger van Klaas Jan Huntelaar, die afgelopen week naar Real Madrid vertrok. Tegenover AT5 laat Cvitanich weten dat hij daardoor geen extra druk voelt.
Wel wil hij graag zijn kans pakken, te beginnen in het uitduel tegen FC Volendam van zondag. ''Ik ben een blij mens, dit is een goede kans,'' aldus Cvitanich tegenover de zender. ''Ik voel geen extra druk, ik ben Cvitanich, Klaas Jan is Klaas Jan.''
Cvitanich hoopt belangrijk te worden voor de Amsterdammers. ''Ik ben niet het prototype van een Nederlandse aanvaller,'' aldus de Argentijn. ''Die zijn meestal lang en sterk. Hoeveel goals ik ga maken? Ik hoop veel, maar het gaat niet om mij, maar om de ploeg.''
Blij met de punten ...