Ajax - PSV 16-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 10:00 pm

Mijn voorkeur gaat uit naar Castillion

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma nov 10, 2008 10:04 pm

Over de transfer van Bodul heb ik wat wisselende berichten gelezen. Maar goed, hij zit bij Ajax en als je de verhalen mag geloven doet hij het vrij aardig.

Ik zou 'm best een kans willen geven als hij fit is. Ik neem in ieder geval aan dat hij of Castillion bij de selectie zal zitten.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 10:05 pm

Castillion staat ook op de UEFA cup lijst en Bodul volgens mij niet. Dan lijkt de keuze helemaal logisch.

foutje: Bodul staat ook op de lijst
Laatst gewijzigd door Daily Blind op ma nov 10, 2008 10:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 10:07 pm

Trab schreef:Schilder is niks. Gewoon Urby linksback. En een middenveld met 3 controleurs zou ik ook niet doen. Gewoon Gabri rechtsfhalf, Vertonghen in punt naar achteren en Siem de Jong linkshalf. Veel beter.
Voorin Sno/Bodul of Castillon voor Huntelaar.
Schilder is inderdaad niet veel, maar ik denk dat je het elftal uiteindelijk sterker maakt door hem erin te zetten en jongens als Vertonghen en Emanuelson elders te posteren.

Gabri speelt bij mij niet. Enoh deed vandaag al 75 minuten mee en moet zondag normaal gesproken kunnen halen. Enoh is controlerend sterker en zuiverder aan de bal.
brigade zuid schreef:Hoe zit het met die Bodul dan? Is dat nou een groot talent of niet? had begrepen dat ie bij H'veen weg moest en dat het niet zo is dat wij die daar ff weggekaapt hebben of klopt dat niet?
Bodul is wat langzaam en legt te weinig diepgang in z'n spel. Z'n vooractie moet beter, hij wil nu nog teveel in de bal komen. Hij is wel ontzettend balvast. Met de borst of de voeten neemt hij vrijwel alles goed aan en in de kaats is hij ook sterk. De laatste tijd scoorde hij bij Jong Ajax ook veel en koos hij ook wat vaker de diepte.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma nov 10, 2008 10:12 pm

Klinkt toch als een groot talent. Heeft Heerenveen weer eens liggen slapen?

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma nov 10, 2008 10:14 pm

Thomas schreef:
Schilder is inderdaad niet veel, maar ik denk dat je het elftal uiteindelijk sterker maakt door hem erin te zetten en jongens als Vertonghen en Emanuelson elders te posteren.

Gabri speelt bij mij niet. Enoh deed vandaag al 75 minuten mee en moet zondag normaal gesproken kunnen halen. Enoh is controlerend sterker en zuiverder aan de bal.
Schilder is niveau Heracles. Die wil ik niet zien in Ajax 1. Bovendien speelt PSV vaak zonder rechtsbuiten. Gewoon Urby opstellen.
Enoh is misschien controlerend sterker, maar Gabri heeft veel meer drang naar voren. Een echte aanjager. Aangezien Vertonghen controlerend in de punt naar achteren speelt, zie ik op de flanken liever 2 jongens die het vermogen hebben beurtelings achter de spits te verschijnen.
Een middenveld Enoh-Vertonghen-Lindgren is veels te defensief.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 10, 2008 10:15 pm

Jöhnk schreef:Klinkt toch als een groot talent. Heeft Heerenveen weer eens liggen slapen?
Voetbal technisch een prima speler, maar ik twijfel over zijn snelheid. Hij is wel een geblokt persoon dus ik heb het idee dat er wel flink nog aan te sluiten valt met betrekking tot snelheid.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 10:20 pm

Trab schreef:Schilder is niveau Heracles. Die wil ik niet zien in Ajax 1. Bovendien speelt PSV vaak zonder rechtsbuiten. Gewoon Urby opstellen.
Enoh is misschien controlerend sterker, maar Gabri heeft veel meer drang naar voren. Een echte aanjager. Aangezien Vertonghen controlerend in de punt naar achteren speelt, zie ik op de flanken liever 2 jongens die het vermogen hebben beurtelings achter de spits te verschijnen.
Een middenveld Enoh-Vertonghen-Lindgren is veels te defensief.
Goed, we stellen Emanuelson op als linksback (ben je het trouwens met me eens dat hij tot nu toe een prima seizoen speelt?). Gaat Suárez dan als linksbuiten spelen, terwijl hij aan de rechter kant op z'n best lijkt.

Enoh en Lindgren hebben juist allebei het vermogen om het baltempo redelijk hoog te houden. Met Vertonghen dan voor de verdediging om dat gedeelte van de opbouw te overbruggen sta je er in dat opzicht goed voor.

Ik vind Enoh in vrijwel alle opzichten beter ogen dan Gabri. Ook als aanjager. Gabri is een kip zonder kop. Wat hij wel meer in z'n spel legt is penetratie van de zestien, maar je kan nog zo vaak voor de goal komen, als je er niets mee doet heb je er als ploeg niets aan. Dan heb ik liever Enoh die in ieder geval tot aan de zestien goed speelt. En wie weet wat die jongen straks nog meer gaat brengen als hij zich echt op z'n gemak voelt in het elftal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma nov 10, 2008 10:37 pm

Jöhnk schreef:Klinkt toch als een groot talent. Heeft Heerenveen weer eens liggen slapen?
Welke spelers heeft H'veen weggedaan dan die later een goede speler bleken te zijn.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma nov 10, 2008 10:43 pm

brigade zuid schreef:
Welke spelers heeft H'veen weggedaan dan die later een goede speler bleken te zijn.
Het is Jöhnk parade-paardje om te roepen dat Heerenveen een slechte scouting en dito beleid heeft. Dit vanwege het volgens hem veel te positief belichten van Heerenveen in de media en door supporters. Niet te veel op letten, dus.

Thomas (of iemand anders die wel eens bij Jong Ajax kijkt), zou Bodul een tijdelijke vervanger van Huntelaar kunnen zijn, zolang Cvitanich er nog niet is?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 10, 2008 10:43 pm

LucaS schreef:Emanuelson heeft nog nooit op 10 met de punt naar voren gespeeld. Ik zet hem daar neer omdat ik denk dat daar zijn kwaliteiten het best tot hun recht komen, hij heeft een prima actie als hij kan komen. Alleen het scorend vermogen is twijfelachtig. Ajax moet natuurlijk niet met hangende buitenspelers spelen

Emanuelson stond tegen Willem II gewoon op '10' hoor. En dat is de laatste jaren wel vaker geprobeerd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 10, 2008 10:47 pm

Scherrer schreef:Het is Jöhnk parade-paardje om te roepen dat Heerenveen een slechte scouting en dito beleid heeft. Dit vanwege het volgens hem veel te positief belichten van Heerenveen in de media en door supporters. Niet te veel op letten, dus.
Nou ja, slecht....laat ik het zo zeggen: spelers als Popov, Lasse Nilsson en Vandenbussche zullen niet met de ogen open gescout zijn.

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma nov 10, 2008 10:53 pm

Thomas schreef:
Goed, we stellen Emanuelson op als linksback (ben je het trouwens met me eens dat hij tot nu toe een prima seizoen speelt?). Gaat Suárez dan als linksbuiten spelen, terwijl hij aan de rechter kant op z'n best lijkt.

Enoh en Lindgren hebben juist allebei het vermogen om het baltempo redelijk hoog te houden. Met Vertonghen dan voor de verdediging om dat gedeelte van de opbouw te overbruggen sta je er in dat opzicht goed voor.

Ik vind Enoh in vrijwel alle opzichten beter ogen dan Gabri. Ook als aanjager. Gabri is een kip zonder kop. Wat hij wel meer in z'n spel legt is penetratie van de zestien, maar je kan nog zo vaak voor de goal komen, als je er niets mee doet heb je er als ploeg niets aan. Dan heb ik liever Enoh die in ieder geval tot aan de zestien goed speelt. En wie weet wat die jongen straks nog meer gaat brengen als hij zich echt op z'n gemak voelt in het elftal.
Emanuelson is voetballend gezien een fantastische speler. Verdedigend zal hij altijd kwetsbaar blijven, maar daar moet je als coach ook op anticiperen.
Dus niet met een 10 spelen maar gewoon met Vertonghen in de punt naar achteren. Dan kan Urby veel vaker mee naar voren.
Ben het niet met je eens dat Suarez sterker is op rechts. Vind hem juist op links beter. Vorig seizoen speelde hij meestal vanaf links en toen vond ik hem constanter dan dit seizoen. Hij is dit seizoen weliswaar nog steeds bepalend, maar heeft ook een paar wedstrijden (o.a.Villa uit) heel slecht gespeeld op rechts.

Vind niet dat Enoh en Lindgren garant staan voor een snelle baltempo. Enoh heeft net 3 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Die is al blij als hij na balverovering de bal bij een andere Ajacied krijgt. En Lindgren vind ik eerder vertragend spelen dan dat hij het spel versneld. Vaak balletje terug, safety for all.
Gabri en Enoh met elkaar vergelijken is onzin. Enoh is een controlerende middenvelder die in een systeem met 2 controlerende middenvelders en een 10 beter tot zijn recht komt dan Gabri. Gabri komt weer beter tot zijn recht wanneer Ajax in de punt naar achteren speelt.
En natuurlijk heeft Gabri zijn beperkingen, maar een kip zonder kop is wel erg negatief. Zijn enthousiasme en rol als aanjager kan ook aanstekelijk werken voor de rest van het elftal.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 10, 2008 10:58 pm

Thomas schreef:Gabri speelt bij mij niet. Enoh deed vandaag al 75 minuten mee en moet zondag normaal gesproken kunnen halen. Enoh is controlerend sterker en zuiverder aan de bal.
Gelukkig maar dan dat Van Basten de opstelling maakt. Enoh maakt nog veel te veel fouten op belangrijke momenten. De jongen heeft best kwaliteiten maar een wedstrijd tegen PSV is niet het moment om risicovolle capriolen uit te halen met iemand die ook nog eens net terug komt van een blessure. De nood is niet eens aan de man want het middenveld staat prima en de eerste die in aanmerking zou komen voor een wissel is aanvoerder Lindgren.
Ajax!

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » ma nov 10, 2008 11:07 pm

Giacomo Puccini schreef:
De nood is niet eens aan de man want het middenveld staat prima en de eerste die in aanmerking zou komen voor een wissel is aanvoerder Lindgren.
Vind ik ook. Speelt dit seizoen matig op het middenveld. Vraag me sowieso af op basis waarvan hij tot reserve aanvoerder is verkozen. Vind dat jongens als Gabri, Vermaelen, Vertonghen eerder in aanmerking komen voor de aanvoerdersband bij afwezigheid van Huntelaar. Of misschien moeten we hem aan Suarez geven. Wie weet krijgt ie dan meer verantwoordelijksheidsgevoel en loopt ie niet meer tegen van die domme gele kaarten op.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 10, 2008 11:11 pm

Zal wel een voorbeeld op de training zijn ofzo, net als Huntelaar. Anders kan ik de keuze voor Huntelaar en Lindgren niet verklaren. Ik was ook eerder voor Gabri of Vermaelen gegaan. Vertonghen op termijn zeker een kanshebber.
Ajax!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma nov 10, 2008 11:14 pm

Trab schreef:Emanuelson is voetballend gezien een fantastische speler. Verdedigend zal hij altijd kwetsbaar blijven, maar daar moet je als coach ook op anticiperen.
Dus niet met een 10 spelen maar gewoon met Vertonghen in de punt naar achteren. Dan kan Urby veel vaker mee naar voren.
Klopt en dat doet Van Basten ook. Op zich kan Emanuelson ook als linksback spelen met een 10 in het elftal, maar dan moet je linkshalf wel iets meer loopvermogen in zich hebben.
Trab schreef:Vind niet dat Enoh en Lindgren garant staan voor een snelle baltempo. Enoh heeft net 3 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Die is al blij als hij na balverovering de bal bij een andere Ajacied krijgt. En Lindgren vind ik eerder vertragend spelen dan dat hij het spel versneld. Vaak balletje terug, safety for all.
Lindgren is wat voorzichtig in het zoeken van de opening, maar hij is wel veel minder slordig dan Gabri. Dat is natuurijk ook een manier om iedere vorm van baltempo uit de ploeg te halen, door hem constant te verspelen.

En ja, Enoh heeft pas drie volledige wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Zegt me verder niet zoveel. Gabri heb ik inmiddels al zo'n 60 wedstrijden in Ajax 1 zien spelen en nog steeds is de balans niet positief.
Trab schreef:Gabri en Enoh met elkaar vergelijken is onzin. Enoh is een controlerende middenvelder die in een systeem met 2 controlerende middenvelders en een 10 beter tot zijn recht komt dan Gabri. Gabri komt weer beter tot zijn recht wanneer Ajax in de punt naar achteren speelt.
En natuurlijk heeft Gabri zijn beperkingen, maar een kip zonder kop is wel erg negatief. Zijn enthousiasme en rol als aanjager kan ook aanstekelijk werken voor de rest van het elftal.
Gabri brengt controlerend inderdaad minder. Hij is meer aanjager. Enoh vind ik echter ook een jongen die flink kan jagen. En nogmaals, wat heeft het voor nu om in de zestien te komen als je er vervolgens vrijwel nooit iets mee doet, zoals bij Gabri het geval is? Enoh komt nu vaak tot de rand zestien en houdt daar op, maar z'n overzicht is goed en ik denk dat hij zich wellicht wel verder door kan ontwikkelen tot een type Essien (let op het woord 'type', voordat ik andere mensen over me heen krijg).

In ieder geval moet je Gabri en Enoh tegenover elkaar zetten, omdat ze in principe voor dezelfde plek in het elftal. Niet voor dezelfde rol, maar wel voor dezelfde plek.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma nov 10, 2008 11:28 pm

Ik zou Enoh niet te gauw te belangrijk maken want in de speeltijd die hem gegund werd kwam hij zeer onbetrouwbaar uit de verf. Hiermee bedoel ik dat je door z'n wisselvalligheid niet goed weet wat je aan hem hebt. Op cruciale momenten kan hij ballen verspelen. Begrijp me niet verkeerd, hij doet ook zeker een hoop goed hoor! Denk dat hij nog moet wennen aan de sterkte van de tegenstanders en de manier van spelen. Daar zou ik hem rustig aan laten wennen en dan zal naar verloop van tijd blijken of hij kan gaan aanpikken of niet. In ieder geval goed nieuws dat hij weer fit is. Extra opties zijn altijd goed, zeker met alle blessures dit seizoen.
Ajax!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 10, 2008 11:30 pm

Ja, Enoh doet een hele hoop goed, maar Gabri doet bijna niets goed. De keuze lijkt mij niet zo moeilijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 11:31 pm

Inderdaad, eerst maar eens kijken of Enoh langere tijd op een goed niveau kan presteren.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma nov 10, 2008 11:46 pm

Dan zou ik geen speler opstellen die zeker niet langere tijd goed kan presteren (Gabri).

joey
Erelid

Bericht door joey » ma nov 10, 2008 11:47 pm

Daar zit wat in. Ik ben ook niet kapot van Gabri.

Neemt niet weg dat ik het gejubel over Enoh voorbarig vind.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » di nov 11, 2008 1:55 am

Van Basten: Bodul niet aan de orde

Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Al na zeventig minuten hield Marco van Basten het maandagavond voor gezien op jeugdcomplex de Toekomst. Zijn vertrek volgde op de wissel van Eyong Enoh in de competitiewedstrijd van Jong Ajax tegen Jong PSV.

De rentree van de middenvelder na een maand blessureleed had tot dan toe zijn volle aandacht genoten. Dat er in het beloftenduel ook twee jonge Ajax-spitsen hun best deden om op te vallen, was voor de hoofdtrainer van Ajax duidelijk bijzaak.

Wat hij vond van het optreden van de 19-jarige Darko Bodul en de 17-jarige Geoffrey Castillion? ,,Wat moet je ervan vinden?,’’ herhaalde Van Basten de vraag op weg naar zijn auto. Of hij overweegt om bijvoorbeeld Bodul woensdag mee te nemen naar het bekerduel met FC Volendam nu Klaas-Jan Huntelaar is weggevallen? ,,Nee, niet aan de orde.’’ En weg was Van Basten bij het duel dat uiteindelijk eindigde in 2-1 voor Jong PSV.

Dat Van Basten het wegvallen van Klaas-Jan Huntelaar tot aan de winterstop in eerste instantie wil oplossen met spelers die al tot de huidige A-selectie behoren, is ook wel logisch. Met Luis Suárez en Evander Sno blijven er nog zeker twee gangbare opties voor de spitspositie over. Als Ajax de eerstkomende twee weken – eventueel in een 4-4-2-systeem – kan overbruggen, is daarna bovendien Dario Cvitanich weer beschikbaar na een hamstringblessure.

Gisteren eerder op de dag sloeg het nieuws over de ernst van Huntelaars blessure (hij heeft een enkelband afgescheurd en moet minimaal zes weken revalideren) in met een kracht die tekenend is voor de tegenwoordige populariteit van voetbal. Zelfs Teletekstpagina 101 meldde het nieuws, temidden van alle berichten over de grote wereldproblemen.

Huntelaar zelf zei te berusten in de voor hem ongewone situatie. ,,Dit wordt pas de eerste keer dat ik een wekenlange revalidatie ga meemaken,’’ zei de spits die de afgelopen vijf jaar slechts drie competitieduels en twee interlands door blessures miste.

,,Omdat het nieuw is, zou ik nu ook niet weten wat ik moet verwachten. Een enkelblessure heb ik één keer eerder gehad bij Heerenveen. Toen kon ik na een weekje ijzen en behandelen weer spelen. Dit wordt in elk geval anders.’’

Huntelaar beslist de komende dagen of hij zijn enkel met rust en therapie laat genezen of dat hij zich laat opereren. ,,Ik ga daar advies over inwinnen en dan kiezen we de verstandigste oplossing. Ik baal ervan dat ik niet kan spelen, er komen prachtige wedstrijden. Ik wil uiteraard zo snel mogelijk terugkeren, maar ik ga geen onverantwoorde dingen doen. Mijn gezondheid is het belangrijkste.’’

Behalve wedstrijden met Ajax mist de spits ook de oefeninterland van het Nederlands elftal, volgende week woensdag in de Amsterdam Arena tegen Zweden.

Omdat in topvoetbal alles mogelijk is, bestaat in theorie de kans dat Huntelaar zondag tegen Sparta al zijn laatste wedstrijd voor Ajax heeft gespeeld. De spits die zijn contract ondanks pogingen van Ajax nog altijd niet heeft verlengd, zou dan als hij in de winterstop weer fit is, meteen verkocht moeten worden aan één van zijn buitenlandse droomclubs.

,,Maar daar hebben we dus echt nog geen seconde bij stil gestaan. Zo’n scenario lijkt me ook niet aan de orde,’’ voegde Arnold Oosterveer, de zaakwaarnemer van de spits, toe.

Ajax start de Huntelaarloze periode vandaag met een training op weg naar het bekerduel met Volendam. Daarna volgen drie opeenvolgende topaffiches met Ajax-PSV, AZ-Ajax en Hamburger SV-Ajax in het kader van de UEFA Cup.

Voor die duels is Eyong Enoh normaal gesproken weer beschikbaar. De minuten die hij gisteren maakte met het beloftenteam waren de eerste sinds hij begin oktober met een liesblessure uitviel tegen SC Heerenveen. Van Basten maakt er nooit een geheim van dat hij bijzonder gecharmeerd is van de kwaliteiten en de wedstrijdmentaliteit van de 22-jarige Afrikaan. Tegen Jong PSV liet Enoh zich meteen weer gelden in de duels. Vanwege een beenharde tackle kreeg hij zelfs een gele kaart voorgehouden.

Dat zag Van Basten nog net gebeuren, voordat hij de pot in wind en regen liet voor wat-ie was.
Blij met de punten ...

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » di nov 11, 2008 10:00 am

Huh? Is Cvitanich zo dicht bij een rentree?
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di nov 11, 2008 10:06 am

Nou, die kunnen Bodul en Castillion in ieder geval in hun zak steken. Beide spelers komen we voorlopig nog niet bij Ajax 1 tegen.

De rentree van Cvitanich duurt zo te lezen nog minimaal 2 weken. En dan is hij denk ik nog niet wedstrijdfit. Hooguit genezen van zijn hamstringblessure.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie