Heracles-Ajax 29-10-2008
- Daily Blind
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik ben helemaal niet ontevreden over de inbreng van Klaas dit jaar. Werkt hard, is vaak aanspeelbaar.. Dat hij nou ineens niet meer 1 op 1 loopt zegt me niets, die goals komen wel.
Klaas hoeft zich echt niet meer te bewijzen, dat heeft ie allang gedaan.
2003/04 AGOVV Apeldoorn 35 26 Eerste divisie
2004/05 SC Heerenveen 31 16 Eredivisie
2005/06 SC Heerenveen 15 17 Eredivisie
2005/06 Ajax 16 16 Eredivisie
2006/07 Ajax 32 21 Eredivisie
2007/08 Ajax 34 33 Eredivisie
2008/09 Ajax 7 3 Eredivisie
Totalen: 180 132
Cijfertjes zeggen niet altijd alles, maar in dit geval wel. Al scoort ie tegen Heracles, Twente en Sparta niet, dan nóg staat ie tegen PSV in de basis.
Omdat we allemaal weten dat 'ie het kan.
Als ik ergens geen zin in heb is het om terug naar de tijd te gaan dat onze complete spits Patrick Kluivert topscorer werd in '97 met...zes goals.
Als we alle spelers maar direct gingen afschrijven nadat ze twee keer achter elkaar niet top speelden hadden we nu een elftal gehad van heb-ik-jullie-daar. Zlatan (nee, ik ga nu niet specifiek de kwaliteiten van KJH vergelijken met Zlaten) werd in z'n eerste seizoen volledig afgepist door iedereen. En toen hoorde je echt geen verhalen van "Rustig maar, hij kan het best, het is wachten op de goals, je ziet dat 'ie kwaliteit heeft". Nee, hij kon er volgens het overgrote merendeel he-le-maal níets van. Echt hoor!
En dan te bedenken dat KJH ze er al seizoen in seizoen uit vanuit alle standen inschiet. Altijd en overal. Vorig jaar eredivisie 1 op 1, Europees 1 op 1, in Oranje als één van de snelste tien interlandgoals...Als hij er volgend jaar niet meer is, dan gaan we 'm missen hoor.
En om even het bruggetje naar de wedstrijd van morgen te maken, vorig jaar was het echt een klotewedstrijd. Heracles had ons onder druk, we hadden weinig in te brengen, en wie besliste uit het niets de wedstrijd...Klaas Jan Huntelaar met een schitterende omhaal. Scoren verleer je niet.
En met gevoel voor understatement, Sno zie ik dat niet zo héél snel doen.
Klaas hoeft zich echt niet meer te bewijzen, dat heeft ie allang gedaan.
2003/04 AGOVV Apeldoorn 35 26 Eerste divisie
2004/05 SC Heerenveen 31 16 Eredivisie
2005/06 SC Heerenveen 15 17 Eredivisie
2005/06 Ajax 16 16 Eredivisie
2006/07 Ajax 32 21 Eredivisie
2007/08 Ajax 34 33 Eredivisie
2008/09 Ajax 7 3 Eredivisie
Totalen: 180 132
Cijfertjes zeggen niet altijd alles, maar in dit geval wel. Al scoort ie tegen Heracles, Twente en Sparta niet, dan nóg staat ie tegen PSV in de basis.
Omdat we allemaal weten dat 'ie het kan.
Als ik ergens geen zin in heb is het om terug naar de tijd te gaan dat onze complete spits Patrick Kluivert topscorer werd in '97 met...zes goals.
Als we alle spelers maar direct gingen afschrijven nadat ze twee keer achter elkaar niet top speelden hadden we nu een elftal gehad van heb-ik-jullie-daar. Zlatan (nee, ik ga nu niet specifiek de kwaliteiten van KJH vergelijken met Zlaten) werd in z'n eerste seizoen volledig afgepist door iedereen. En toen hoorde je echt geen verhalen van "Rustig maar, hij kan het best, het is wachten op de goals, je ziet dat 'ie kwaliteit heeft". Nee, hij kon er volgens het overgrote merendeel he-le-maal níets van. Echt hoor!
En dan te bedenken dat KJH ze er al seizoen in seizoen uit vanuit alle standen inschiet. Altijd en overal. Vorig jaar eredivisie 1 op 1, Europees 1 op 1, in Oranje als één van de snelste tien interlandgoals...Als hij er volgend jaar niet meer is, dan gaan we 'm missen hoor.
En om even het bruggetje naar de wedstrijd van morgen te maken, vorig jaar was het echt een klotewedstrijd. Heracles had ons onder druk, we hadden weinig in te brengen, en wie besliste uit het niets de wedstrijd...Klaas Jan Huntelaar met een schitterende omhaal. Scoren verleer je niet.
En met gevoel voor understatement, Sno zie ik dat niet zo héél snel doen.
-
- Daily Blind
Je bedoelt op eigen helft neem ik aan. maar even serieus in de aanval is hij niet te vinden en als hij een bal krijgt springen ze van zijn voet af of verliest hij het duel weer eens.Thijs schreef:Ik ben helemaal niet ontevreden over de inbreng van Klaas dit jaar. Werkt hard, is vaak aanspeelbaar.. Dat hij nou ineens niet meer 1 op 1 loopt zegt me niets, die goals komen wel.
-
Ik had liever dat hij doorselecteert, want in Sno kan je toch niet de toekomstige spits zien van Ajax? Ik vind hem trouwens meer een stopper.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op di okt 28, 2008 5:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vedette-10- schreef:Ik had liever dat je doorselecteerd, want in Sno kan je toch niet de toekomstige spits zien van Ajax? Ik vind hem trouwens meer een stopper.
Nee, als je goed leest zie je dat ik vind dat Sno een goede optie is als back-up spits.
Over een paar wedstrijden, als we genoeg punten pakken en weer comfortabel vooraan staan, dan kunnen we spelers als Castillion een kansje gaan geven. Nu moeten we punten pakken. Dan laat je een jongen die nog geen minuut bij Jong AJAX (??) heeft gespeeld toch niet spelen??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
Ik denk dat dat niet komt omdat hij tekortkomt, maar omdat hij in A1 een belangrijke schakel is. Want juist die Jongebloedt werd alsnog behouden als opvulling te dienen in Jong Ajax, wel apart dat hij nu bij de afwezigheid van Bodul niet speelt.
Sno vind ik zeker geen echte aanvalsleider, veels te onhandige moteriek om als aanvaller gebruikt te worden.
Sno vind ik zeker geen echte aanvalsleider, veels te onhandige moteriek om als aanvaller gebruikt te worden.
De verdediging is wel de laatste plaats waar ik Sno wil zien. Kijk anders even hoe hij in de Kuip verdedigt bij de 1-1.
En dan dit: http://www.youtube.com/watch?v=xgvlMGAaXvI
- Daily Blind
Dan wil je Oleguer en volgens mij van der Wiel daar ook niet meer zien. En laten we het helemaal niet hebben over stekelenburg.Jöhnk schreef:De verdediging is wel de laatste plaats waar ik Sno wil zien. Kijk anders even hoe hij in de Kuip verdedigt bij de 1-1.
-
Zou zijn???? Ik vrees het ergste. Wie heeft er eigenlijk voor zijn komst gepleit? MvB?Vedette-10- schreef:Tja, ik weet wat hij kan. Hij kan duels winnen op kracht en lengte, niet op snelheid of wendbaarheid. Laat dat nou net hetzelfde zijn bij N'Kufo, alleen zou Sno zijn meerdere zijn.
Eerst nog van Heracles winnen, lijkt me al lastig genoeg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
-
Ik verwacht een spectaculaire wedstrijd voor het publiek”
- Bron: www.heracles.nl, 28-10-2008-
Morgen (woensdag, aanvang 20.00 uur) speelt Heracles Almelo in het totaal uitverkochte Polman Stadion tegen Ajax. Trainer Gert Heerkes blikt vooruit op het treffen met de Amsterdammers. “Karim Bridji, Sebastiaan Steur, Kwame Quansah en Mark-Jan Fledderus zijn er nog niet bij. Emmanuel Boakye en Bas Dost hebben gisteren met de Beloften meegespeeld en daarvan geen reactie ondervonden. Zij zitten dan ook bij de groep. Ajax is natuurlijk top in Nederland, een ploeg met superveel individuele kwaliteit. Ze zijn nog niet volledig op stoom, maar het is een uitstekende ploeg met veel goede voetballers. Ik verwacht een strijdbaar Heracles Almelo, Ajax zal het meeste balbezit hebben zoals overal waar ze spelen. Zij zullen drukken en zoeken om het verschil in kwaliteit duidelijk te maken. Wij moeten proberen er met goed positiespel uit te komen. Ik verwacht een spectaculaire wedstrijd voor het publiek.”
Komt nog tekort. Hij zal zich alleen kunnen ontwikkelen door veel wedstrijden op niveau te spelen, maar bij Ajax lijkt het erop dat iedere fout een (tegen)doelpunt oplevert. Leen hem uit, het liefst aan een vereniging die onder druk staat, zal hij snel moeten leren wat verdedigen is.Vedette-10- schreef:Zonde vind ik overigens ook dat Alderweireld niet meegenomen wordt.
-
Mwa ik denk dat je hem gewoon rustig moet brengen, bijvoorbeeld als het resultaat al binnen is. Ik zou hem dus ook niet in de basis zetten. Maar op dit moment kan Ajax zich niet permiteren om verdedigers te laten gaan, een verhuur lijkt me onverstandig. Ook omdat hij nog niet foutloos speelt en ik denk de clubs niet geduldig zullen zijn ivm de huurtermijn, zie Vermeer.
Als het resultaat binnen is? tegen Twente? Ik hoop dat het resultaat na 90 minuten binnen is.Vedette-10- schreef:Mwa ik denk dat je hem gewoon rustig moet brengen, bijvoorbeeld als het resultaat al binnen is. Ik zou hem dus ook niet in de basis zetten. Maar op dit moment kan Ajax zich niet permiteren om verdedigers te laten gaan, een verhuur lijkt me onverstandig. Ook omdat hij nog niet foutloos speelt en ik denk de clubs niet geduldig zullen zijn ivm de huurtermijn, zie Vermeer.
Jij hebt het over Vermeer, die ietwat ongelukkig keepte. Voor een keeper ligt zoiets anders, ik denk aan Vermaelen, Vertonghen en De Mul. Alderweireld is ook Belg

-
Dit gaat over de wedstrijd tegen Heracles.. Ook voor Twente zou ik hem meenemen, simpelweg omdat we krap zitten in stoppers en hij daardoor de op 1 na geschiktste speler is voor die rol. Als Wormgoor er nog was zou hij mee zijn gegaan trouwens, die is nog geschikter.Demosthenes schreef: Als het resultaat binnen is? tegen Twente? Ik hoop dat het resultaat na 90 minuten binnen is.
Jij hebt het over Vermeer, die ietwat ongelukkig keepte. Voor een keeper ligt zoiets anders, ik denk aan Vermaelen, Vertonghen en De Mul. Alderweireld is ook Belgal wist MvB dat niet? (Nu wel, neem ik aan)
Als hij verhuurt wordt dan moet je kijken naar hoeveel speelkans hij heeft. De ploeg moet hem nodig hebben, anders dan is hij gewoon passeerbaar. Aan de andere kant maakt dat eigenlijk niet uit, dan leert hij te concurreren en te imponeren.