SC Heerenveen - Ajax 05-10-2008
-
- AT Toto winner 15/16
Ik vind bovenstaande de best denkbare opstelling om in Friesland de 3 punten mee te nemen. Alhoewel, Anita i.p.v. Silva zou ik nog wel het overwegen waard vinden. Silva is de laatste tijd meer een last voor het elftal met zijn slappe verdedigen en opportunistisch spel aan de bal.Ajax Rules schreef:........................Huntelaar..............Suarez
...Emanuelson
...........................Sarpong..............
..................Lindgren.........Enoh......
Vertonghen.........Vermaelen.......Van der Wiel...........Silva
...................................Vermeer............
Urby tegenover Roy Beerens is geen slimme zet. Vertonghen zal zijn fysiek erin moeten gaan gooien. Bij gebrek aan een fatsoenlijke linksbuiten mag Urby de ruimte links voorin naar eigen inzicht invullen en bij bbt het middenveld ondersteunen. Eventueel zou ook een Sarpong die ruimte vanaf het middenveld kunnen induiken.
Ik voorspel een 2-3 overwinning....
AFCA!
-
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Heerenveen - Ajax: garantie voor spektakel
Amsterdam, 05 okt 2008
Duels tussen sc Heerenveen en Ajax zijn zelden saai te noemen. Dat heeft grotendeels te maken met de positieve spelopvatting die beide clubs doorgaans hanteren.
Thomas Vermaelen vocht vorig seizoen verbeten duels uit met zijn huidige teamgenoot Miralem Sulejmani.
Ook de wedstrijd van zondag in Friesland belooft veel goeds. De nieuwe coaches Marco van Basten en Trond Sollied lieten hun ploegen de afgelopen weken bij vlagen zeer aantrekkelijk voetballen. Wat bij de thuisploeg opvalt, zijn de doelcijfers (9-9). De Friezen scoren zoals gewoonlijk vrij gemakkelijk, maar geven de treffers ook zo weg. Desondanks staat de club na vier duels gewoon weer in de subtop. En dat is knap aangezien de noorderlingen deze zomer onder anderen Miralem Sulejmani en Michael Bradley naar respectievelijk Ajax en Borussia Mönchengladbach zagen vertrekken. Tel daarbij op de verkoop van Afonso Alves, die in de winterstop verkaste naar Middlesbrough, en prompt was de ploeg 41 competitiedoelpunten armer.
Vooral het vorige competitieduel tussen beide clubs was een waar spektakelstuk. Hoewel de 2-4 overwinning van Ajax anders doet vermoeden, kwamen de Amsterdammers met de schrik vrij. Met name Sulejmani bleek een plaag voor zijn huidige club. De 19-jarige Serviër scoorde één keer en raakte diverse keren paal en lat.
Ajax bleef echter overeind en scoorde op de juiste momenten. Zo maakte Luis Suarez op slag van rust de openingstreffer. ,,Dat was een ideaal moment om op voorsprong te komen. Je weet dat Heerenveen dan na rust nog meer op de aanval gaat spelen", zei interim-coach Adrie Koster na afloop.
Omdat de goden Ajax goed gezind waren, kreeg de Zeeuw gelijk. Eerst was het Kenneth Perez die tien minuten na rust een penalty benutte nadat Jan Vertonghen in het strafschop onderuit was gehaald: 0-2. Onmiddellijk na de tegentreffer van Sulejmani deed Klaas Jan Huntelaar met twee treffers zijn oude club definitief de das om. Vooral diens eerste van de avond mocht er zijn toen hij een voorzet van Suarez vanaf grote afstand knap achter doelman Rob van Dijk kopte. De 2-4 in blessuretijd van Danijel Pranjic was voor de Friezen niet meer dan een doekje voor het bloeden.
Heerenveen – Ajax begint om 16.30 uur. Bij de bezoekers ontbreekt onder anderen ex-Heerenvener Sulejmani vanwege een hamstringblessure.
Competitieresultaten van de laatste vijf seizoenen:
2007/2008 sc Heerenveen - Ajax 2-4 (29-03-2008)
2006/2007 sc Heerenveen - Ajax 0-2 (28-10-2006)
2005/2006 sc Heerenveen - Ajax 4-2 (30-12-2005)
2004/2005 sc Heerenveen - Ajax 2-1 (02-04-2005)
2003/2004 sc Heerenveen - Ajax 4-1 (25-02-2004)
Bron: www.ajax.nl/
COME ON AJAX!!!

-
- AT Toto winner 15/16
Tuurlijk gaat het door, zou belachelijk zijn als het niet zo is.. al deze regen was gisteren in Engeland en daar werden toch ook geen wedstrijden afgelast.. ik krijg altijd een beetje de kriebels als ik het woord afgelasting hoor omdat ik simpelweg om half 5 een pot voetbal wil zien.
Oja, ik vind die verdediging van hierboven ook kut, of ze vanmiddag nou de 0 houden of niet.
Oja, ik vind die verdediging van hierboven ook kut, of ze vanmiddag nou de 0 houden of niet.
-
- AT Toto winner 15/16
Er is toch ook nog helemaal geen reden om echt enthousiast te worden over onze verdediging? Waar moeten we dat nu op baseren?
We hebben de 0 gehouden tegen Roda, Vitesse, Utrecht en Borac (1x). Dat zijn nou niet direct ploegen die een goede seizoensstart hebben. Natuurlijk is het mooi dat we in die wedstrijden geen tegentreffers hebben moeten incasseren maar ik kan niet zeggen dat ik daar al van onder de indruk ben.
Er zijn dit jaar ook al weer een aantal tegentreffers gevallen die echt onnodig waren. Bovendien maakte het optreden van de verdediging op mij regelmatig een twijfelende indruk.
We hebben de 0 gehouden tegen Roda, Vitesse, Utrecht en Borac (1x). Dat zijn nou niet direct ploegen die een goede seizoensstart hebben. Natuurlijk is het mooi dat we in die wedstrijden geen tegentreffers hebben moeten incasseren maar ik kan niet zeggen dat ik daar al van onder de indruk ben.
Er zijn dit jaar ook al weer een aantal tegentreffers gevallen die echt onnodig waren. Bovendien maakte het optreden van de verdediging op mij regelmatig een twijfelende indruk.
Nil volentibus arduum
Sommigen zien geen verdediging, maar 4 namen waar ze geen vertrouwen in hebben. God mag weten waarom, want ze doen het behoorlijk. Alleen bij Silva kan je je vraagtekens zetten.
Ik maak mij meer zorgen om onze aanval die erg moeilijk scoort.
Ik maak mij meer zorgen om onze aanval die erg moeilijk scoort.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
brigade zuid schreef:
Tsja, het is ook nooit goed. Wat verwacht je dan van je verdediging?
Sommigen hier gaan maar door met zeiken, terwijl dat overduidelijk onterecht is. Voor de zoveelste keer, we hebben met dit gigantisch rampverdediging toch al 4 keer op rij de nul gehouden. Maar ga vooral door met zeiken.

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
-
- AT Toto winner 15/16
Ik zeik helemaal niet, ik zeg gewoon dat ik deze verdediging niet alles vind. En GF zegt wel wat van mij maar hij past zn eigen verdediging wel op 2 plaatsen aan aan de verdediging waar ik op reageerde. Zijn verdediging vind ik al wat beter moet ik zeggen. Trouwens we moeten ook niet doen of het allemaal zo geweldig gaat, er is al de nodige puntverlies geleden.Mr. Ajax schreef: Sommigen hier gaan maar door met zeiken, terwijl dat overduidelijk onterecht is.
brigade zuid schreef:Ik zeik helemaal niet, ik zeg gewoon dat ik deze verdediging niet alles vind. En GF zegt wel wat van mij maar hij past zn eigen verdediging wel op 2 plaatsen aan aan de verdediging waar ik op reageerde. Zijn verdediging vind ik al wat beter moet ik zeggen. Trouwens we moeten ook niet doen of het allemaal zo geweldig gaat, er is al de nodige puntverlies geleden.Mr. Ajax schreef: Sommigen hier gaan maar door met zeiken, terwijl dat overduidelijk onterecht is.
Het is ook niet alles, natuurlijk had ik liever Douglas ofzo daar kunnen neerzetten. Maar we moeten het doen met dit materiaal, en het centrum Van der Wiel-Vermaelen met Emanuelson op links (zelfs een keertje met Schilder) en Anita op rechts (vind ik in alles beter dan Silva ooit zal zijn) doet het gewoon goed. Niemand zegt dat het zo geweldig gaat, maar als het goed gaat (4 keer op rij de nul gehouden) mag, nee moet dat ook gezegd worden. Dat is iets wat velen hier niet snappen, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Mee eens. Dit is een fragiele verdediging. Het komt erop aan om de verdediging zoveel mogelijk te ontlasten dmv vroeg storen.brigade zuid schreef:Ik zeik helemaal niet, ik zeg gewoon dat ik deze verdediging niet alles vind.Mr. Ajax schreef: Sommigen hier gaan maar door met zeiken, terwijl dat overduidelijk onterecht is.